نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا تا به حال چیزی درباره مصرف ماده مخدر ناس شنیده اید؟ ناس ماده‌ای است که از تنباکو تهیه شده و جایگزینی برای سیگار محسوب می‌‌شود. با توجه به احساس سرخوشی زیاد و قیمت بسیار ارزان، مصرف آن امروزه در بین جوانان بسیار شایع شده است. این ماده مخدر عوارض بسیار جدی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد و به همین دلیل ترک آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با آگاهی از علائم و عوارض مصرف این ماده می‌توانید از اعتیاد به آن پیشگیری نمایید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با کمک یک متخصص، گامی در جهت ترک آن و ارتقای کیفیت زندگی خود بردارید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  مصرف ناس

ماده مخدر ناس چیست ؟

ماده مخدر ناس یا نسوار، یک ماده گیاهی اعتیادآور است که رنگ سبز و مزه‌ای تند و تلخ دارد. مصرف نسوار را «ناس انداختن» یا «نسوار انداختن» می‌نامند. این ماده از کوبیدن برگ خشک شده تنباکو بدست می‌آید و بعد از مخلوط کردن با کمی آهک آن را به فروش می‌رسانند.

احساس سرخوشی برآمده از این ماده مخدر به علت وجود مقدار زیادی نیکوتین در این ماده است. ماده مخدر نسوار از طریق بزاق دهان جذب بدن شده و وارد جریان خون می‌شود. استعمال این ماده بدین صورت است که مصرف کننده ماده را بین لب و دندان خود قرار می‌دهد و پس از احساس سرخوشی آن را تف می‌کنند. رنگ بزاق دهان آغشته به نسوار قرمزرنگ است.

برای آشنایی با انواع مواد محرک کلیک کنید.

علائم مصرف ناس

ماده مخدر نسوار یا ناس توان کاری فرد را بالا می‌برد. این ماده موجب توهم و هذیان در فرد نشده و تنها تحرک و سرخوشی را به همراه دارد. نسوار موجب ترشح زیاد بزاق دهان می‌شود، به همین خاطر مصرف کننده مجبور است که به طور مداوم آب دهان خود را تخلیه کند.

عوارض مصرف ماده مخدر ناس

ماده مخدر ناس در کوتاه مدت و طولانی مدت عوارضی را برای فرد به وجود می‌آورد که به شرح زیر هستند:

1. عوارض کوتاه مدت مصرف ناس

از جمله اثرات کوتاه مدت ناس می‌توان به سرگیجه، سردرد، تهوع، از دست دادن تعادل حرکتی و رفتاری، ایجاد حرکات غیرطبیعی در چشم، دندان‌قروچه، اختلالات خواب، وابستگی روحی روانی به ماده، لرزش بدن، تغییر در فشارخون و ضربان قلب اشاره کرد. آسیب دندان، لکه دار شدن آن و عفونت لثه از دیگر عوارض کوتاه مدت این ماده می‌باشد.

2. عوارض طولانی مدت مصرف ماده مخدر ناس

عوارض بلند مدت مصرف این ماده، شامل مشکلات خواب، زودرنجی، عدم تمرکز، تاثیر بر روی مخچه، بیماری‌های مربوط به دهان، افزایش فشار خون و سکته قلبی، سرطان حنجره، اختلالات روده بزرگ و آسیب به کلیه و سرطان لثه می‌شود. این ماده مخدر توهم زاست و موجب عدم تعادل در رفتار می‌شود. در مواد مخدری مثل حشیش و نسوار وابستگی روحی و روانی بسیار شدیدتر از وابستگی‌های جسمانی بوده و مانند وابستگی به سیگار است. به علت وجود مقادیر بالای نیکوتین در این ماده، تمامی عوارض سیگار را برای نسوار هم می‌توان نام برد.

از طرف دیگر آهک موجود در ناس سلامت دستگاه گوارش فرد مصرف کننده را به خطر می‌‌اندازد. دستگاه گوارش انسان قابلیت دفع آهک را ندارند و این آهک از کلیه دفع می‌شود. وجود مقادیر بالای آهک موجب نارسایی‌های جبران ناپذیری در کلیه شده و ممکن است فرد مجبور به دیالیز شود.

پان پراگ (ناس خارجی)

امروزه نسل جدیدی از ناس‌های صنعتی روانه بازار شده که عوارض آن خطرناک‌تر از نسوار گیاهی است. این ماده با نام‌های پان پراگ، آدامسی، جی ال، بی تی، بزاق، راجا، پان عربی، پان پتی، کوپرکوهستان و پان اسفناج در بازار به وفور یافت می‌شود.

در ساخت پان پراگ‌ها از طعم دهنده‌های نعنایی، آرسنیک، کبنات، منیزیم و سرب استفاده می‌شود. در برخی از انواع پان پراک‌ها برای بالا بردن قدرت گیرایی و سرخوشی، مخدرهای خطرناک و توهم‌زا مانند تریاک، حشیش و یا ترکیبات شیمیایی خطرناک دیگر اضافه می‌شود. همچنین در برخی موارد وجود اکستازی در قرص‌های پان پراگ گزارش شده است.

دلیل فراوانی مصرف ماده ناس

مردم در هر سنی ممکن است به ناس اعتیاد پیدا کنند. در کشور ما مصرف نسوار هم در میان پیرمردان و هم در میان جوانان دیده می‌شود. از دلایل فراوانی ناس می‌توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد. هر بسته کوچک نسوار کمتر از سه تومان است. برخی مردم بخاطر قیمت پایین آن، این ماده مخدر را به سیگار ترجیح می‌دهند و در نتیجه به مصرف آن گرایش پیدا کرده و در نهایت اعتیاد پیدا می‌کنند.

ناس خطرناک تر از سیگار

تحقیقات نشان داده که تاثیر ماده ناس خطرناک‌تر از سیگار است. ماده اعتیادآور نسوار بر روی سیستم ادراکی و روانی تاثیر مخربی می‌گذارد. ترک اعتیاد به این ماده به کمک روانشناس و روانپزشک در جهت بالا بردن انگیزه و وضعیت روانی فرد نیاز دارد. اثرات مخرب نسوار در طولانی مدت خود را نشان می دهند و به همین خاطر افراد آن را جدی نمی‌گیرند.

برای اشنایی با اعتیاد آورترین مواد در جهان کلیک کنید.

جوانان قربانیان اصلی ماده مخدر ناس هستند

در بین افراد در سنین مختلف، مصرف ناس برای جوانان خطرناک‌تر است. فروش نسوار غیرقانونی شمرده نمی‌شود و همچنین قیمت آن به نسبت سایر مخدرها ارزان‌تر است. اعتیاد به ناس، جوانان را برای مصرف مواد قوی تر و خطرناک تری مانند شیشه، تریاک و هروئین آماده می‌کند.

راه های کنار گذاشتن مصرف ناس

بر اساس تحقیقات برای ترک این ماده اعتیاد آور مراحلی باید طی شود که به شرح زیر می‌باشد. شما برای دریافت خدمات تخصصی ترک ناس کلیک کنید.

گام اول

مصرف ناس میان مردمی که در جایگاه اجتماعی پایینی قرار دارند رایج است. بنابراین فرد مصرف کننده باید خود را در جایگاهی بالاتر از آن بداند که نسوار را مصرف کند. حتی دیده شده که برخی افراد عنوان ناسی (مصرف کننده ناس) را توهین برداشت کرده‌اند. در گام اول فرد باید از نظر روحی و فکری که مهم‌تر از ترک جسمی است این ماده را ترک کند. مصرف کننده باید این نکته که «شخصیت من بالاتر از آن است که این ماده مخدر را مصرف کنم و برای جدا کردن این ماده از خودم تلاش می‌کنم» را مدام مرور کنند. این گونه جملات می‌تواند عامل موثری برای ترک روحی این ماده باشد.

گام دوم

از آنجا که ترک ماده مخدر ناس عوارض جسمانی گوناگونی چون دردهای عضلانی و کلافگی دارد، لازم است فرد به پزشک مراجعه کرده و دوره درمان را پشت سر بگذراند. در دوره درمان فرد باید از کمک روانشناسان و پزشکان استفاده کند، زیرا آن‌ها با کاهش علائم ترک، فرایند ترک نسوار را برای مصرف کننده راحت می‌کنند.

گام سوم

در گام سوم فرد باید روابط خود با کسانی که او را به مصرف ناس ترغیب می‌کنند، قطع کند. بهتر است فرد در مجاورت افرادی که این ماده را مصرف نمی‌کنند، قرار گیرد. رعایت این نکته موجب بالا رفتن انگیزه فرد برای ترک می‌شود.

آیا مصرف ناس تست اعتیاد را مثبت می کند؟

برای خیلی از کسانی که در صدد دادن آزمایش ازدواج یا اعتیاد هستند، این سوال پیش می آید که آیا مصرف ناس می تواند نتیجه تست آن ها را مثبت کند. پاسخ به این سوال بستگی به میزان مصرف و طول مدت مصرف دارد. از آنجا که افراد برای انجام این تست ها تلاش زیادی می کنند، حتی اگر جواب تست منفی هم بشود؛ آثار مخرب اعتیاد به مرور ظاهر خواهدشد.

گام آخر

بهتر است برای تسهیل روند ترک ناس، فرد برای خود سرگرمی‌های مختلفی ایجاد کند. همچنین می‌تواند به جای ماده مخدر ناس از کشک، آدامس و شکلات استفاده کند. ورزش و پیاده روی از جمله راه‌های موثر برای ترک ناس می‌باشند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

فواید و عوارض مصرف ناس چیست ؟

ماده مخدر ناس احساس سرخوشی به فرد می دهد ولی در صورت استفاده طولانی مدت سبب افزایش ضربا قلب، سکته قلبی، مشکلات خواب، زود رنجی و … می شود که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف همزمان کلونازپام و گل چه عوارضی دارد؟ آیا استفاده همزمان از این دو ماده خطرناک است؟ بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر برای تجربه اثرات متفاوت ممکن است مواد را با برخی داروها یا الکل ترکیب کنند. این کار علاوه بر تشدید آثار ماده مخدر می‌تواند عوارض جانبی بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد و حتی منجر به مرگ شود. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف همزمان کلونازپام با گل عوارض جانبی هردو ماده را تشدید کرده و منجر به تجربه اختلالات شناختی و حرکتی شود. در ادامه در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم. برای دریافت راهنمایی در مواقع اورژانسی مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه‌اعتیاد و مصرف همزمان کلونازپام و گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره‌ترک اعتیادتلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  مصرف همزمان کلونازپام و گل

آشنایی با کلونازپام و گل

کلونازپام نوعی داروی ضد اضطرابی است که در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از آنجایی که این دارو اثرات آرام بخشی نیرومندی دارد، از آن برای پیشگیری از حملات تشنج در بیماری صرع، پیشگیری از حملات پانیک و جلوگیری از بروز علائم مرتبط با بی قراری در اختلالات اضطرابی یا فاز مانیک اختلال دو قطبی استفاده می‌شود. این دارو قابلیت اعتیادآوری دارد و مصرف سرخود آن منجر به بروز وابستگی می‌شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که افراد تنها زیر نظر یک متخصص از آن استفاده نمایند. برای آشنایی با نحوه مصرف قرص کلونازپام کلیک کنید.

در مقابل گل، نوعی ماده مخدر است که در دسته کانابیس‌ها قرار می‌گیرد یعنی گل در حقیقت با حشیش هم خانواده است. چرا که هردوی اینها نوعی کانابیس هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. با این تفاوت که حشیش از صمغ این گیاه تهیه می‌شود و ماده موثره بیشتری دارد اما گل از سرشاخه‌های این گیاه تهیه شده و نسبت به حشیش اثرات خفیف‌تری را به جای می‌گذارد. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به ماده مخدر گل کلیک کنید.

علل گرایش به مصرف همزمان کلونازپام و گل

بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر از ویژگی شخصیتی نوجوانی برخوردار هستند. آن‌ها در حقیقت همواره به دنبال به دست آوردن تجربیات جدید و خارق العاده هستند و در این راه کمتر می‌توانند خطرات پیش روی خود را پیش بینی نمایند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت این افراد به هر قیمتی که شده می‌خواهند تجربیات جدیدی کسب کنند.

از همین رو آن‌ها در بسیاری از موارد ممکن است مواد مخدر را با سایر مواد، دارو یا الکل کنند تا اثرت ناشی از مصرف آن ها را کشف نمایند. این کنجکاوی در اکثر موارد به ضررشان تمام شده و حتی می تواند خطر مرگ را برای آن‌ها به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده

عوارض مصرف همزمان کلونازپام و گل

مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی هر دو را تشدید کرده و منجر به بروز علائمی نظیر سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، کاهش سطح هشیاری و ناتوانی در تمرکز می‌شود. در این شرایط برخی افراد به خصوص آن‌هایی که سن بالاتری دارند اختلالاتی را در عملکرد شناختی و حرکتی نیز تجربه می‌کنند. به این ترتیب دچار نقص در تفکر، قضاوت و ناهماهنگی حرکتی می‌شوند.

هشدارها در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل

اگر تحت درمان با داروی کلونازپام قرار دارید از مصرف هرگونه مواد یا الکل خودداری کنید. از آنجایی که استفاده از کلونازپام هشیاری شما را کاهش می‌دهد، پس از مصرف آن باید از انجام هر فعالیتی که نیاز به تمرکز بالا دارد بپرهیزید. برای مثال در این شرایط به هیچ وجه نباید رانندگی کنید.

در صورتی که همزمان از کلونازپام و گل استفاده کرده‌اید و احساس می‌کنید هشیاری‌تان در حال کاهش یافتن است، سریعا با اورژانس تماس گرفته و علائم خود را با متخصصین در میان بگذارید. چرا که مصرف بیش از حد کلونازپام می‌تواند سیستم عصبی شما را سرکوب کرده و در نهایت به بیهوشی، اغما و مرگ بیانجامد. در صورتی که مجبور به مصرف دارو هستید حتما برای ترک اعتیاد اقدام نمایید.

کمک مشاوران به کسانی که مصرف همزمان کلونازپام و گل دارند

متخصصان روانشناسی و سایر متخصصان حوزه سلامت روان به شما برای کاهش و ترک کامل این دو ماده کمک اساسی می کنند. شما بدون دریافت خدمات تخصصی احتمال اینکه دچار عوارض ناخواسته بشوید زیاد است. هر کدام از این دو مواد به تنهایی موجب تخریب وضعیت جسمی و روانی شما می شوند. بنابراین برای ترک همزمان ماریجوانا و کلونازپام هرگز خودسرانه اقدام نکنید.

مشاوران ذهن نو به شما به صورت تلفنی و حضوری خدمات روان درمانی ارائه می دهد. همانطور که می دانید مصرف همزمان کلونازپام و گل بیشتر ریشه در ناراحتی های ذهنی دارد. بنابراین احتمال بازگشت، شکست در درمان، ناتوانی در ادامه ترک، مشکل در پایین و بالا شدن دوز ها بسیار زیاد هست. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

سخن آخر

همانطور که در مقاله ذکر شد. مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی زیادی برای فرد ایجاد می کند. هر چه مدت زمان مصرف این دو ماده بیشتر شود، عوارض و پیامدهای آن ها نیز مشهودتر خواهد بود. شاید در تبلیغ ها و باور عمومی ماریجوانا بی ضرر معرفی شود، اما با کمی تحقیق درباره کسانی که به این مواد اعتیاد پیدا کرده اند متوجه عوارض جبران ناپذیر آن خواهید شد. همزمانی مصرف گل و کلونازپام نیز بر این عوارض می افزاید. بسیاری از معتادان به این دارو و ماده اعتیاد خود را انکار کرده و آن را تحت کنترل می خوانند. این موضوع وقتی برای آن ها روشن می شود که متاسفانه خیلی دیر شده است.

ما به عنوان کسانی که در این حوزه مشغول به تحقیق و درمان هستیم به شما عزیزان توصیه می کنیم که هر چه زودتر این مواد خانواده کانابیس ها (گل، ماریجوانا، حشیش و..) دوری کنید. و اگر آن ها را همراه با داروهایی مثل کلونازپام مصرف می کنید هرچه زودتر به متخصصین مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و مصرف همزمان کلونازپام و گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره‌ترک اعتیاد‌تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا مصرف همزمان کلونازپام و گل می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله، کلونازپام از جمله داروهای سرکوب کننده سیستم عصبی است. مصرف همزمان آن با گل می‌تواند بازداری شما را کاهش داده و باعث شود که این دارو را بیش از حد استفاده نمایید. خوردن مقادیر بالای کلونازپام با سرکوب مضاعف سیستم عصبی می‌تواند به ایست تنفسی منجر شده و در نهایت اغما و مرگ را به همراه داشته باشد.

چرا کلونازپام و گل را با هم مصرف می کنند؟

برخی افراد از سر کنجکاوی به دنبال کشف حالات خاص ناشی از مصرف مواد گوناگون با یکدیگر هستند. هم چنین مصرف مواد با کاهش بازداری فرد باعث می‌شود که او داروهای خود را بیش از حد مجاز مصرف نماید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان ام ام تی mmt در واقع روش ترک اعتیاد با استفاده از داروهای‌متادون است. این روش به عنوان درمان نگهدارنده با متادون نیز شناخته می‌شود. در این روش افرادی که گرفتار اعتیاد هستند؛ زیرنظر پزشک فرایند مصرف‌متادون را آغاز کرده و به مرور مصرف ماده مخدر را قطع می‌کنند. اما نباید از عوارض جانبی‌متادون غافل شد. چرا که این دارو خود برای افراد وابستگی ایجاد کرده  در واقع منجر به بروز اعتیادی دیگر می‌گردد.

به همین دلیل مصرف این ماده تحت نظر پزشک اهمیت دارد. بسیاری از افراد تنها به خود ماده‌متادون اعتیاد داشته و برای آنان مانند ماده مخدر است. این روش به درمان سرپایی نیز معروف است که دیگر نیازی به بستری شده فرد در کلینیک ها ترک اعتیاد نیست. اما بهتر است در این مورد نیز افراد مواردی را در نظر گرفته و در متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ام ام تی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  درمان ام ام تی mmt 

درمان ام ام تی Mmt

فراموش نکنید که درمان ام ام تی باید در کنار روش های دیگر مورد استفاده قرار گیرند. چرا که استفاده از این روش به تنهایی می‌تواند عوارض جانبی زیادی برای افراد ایجاد کند. پزشک متخصص با بررسی وضعیت و شرایط بیمار دوز مشخصی را برای او تعیین کرده ، باید به آن پایبند بماند. امروزه این روش ترک اعتیاد به قدری شایع شده است که کلینیک های مختلفی در غالب کلینیک های ترک اعتیاد mmt تاسیس شده اند. در واقع در این مراکز تنها از این روش برای ترک اعتیاد استفاده می‌کنند. افراد باید قبل از هر چیز با متخصصین در این مراکز، مشورت کرده و سپس فرایند درمان را آغاز کنند.

چگونگی انجام درمان ام ام تی Mmt

معمولا درمان ام ام تی به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول پزشک دوزی را برای مصرف‌متادون فرد معتاد تعیین کرده و به مرور آن را کاهش می‌دهد؛ تا فرد به طور کامل درمان شود. در روش دوم بعد از تعیین دوز مشخص، فرد می‌تواند تا آخر عمر از همین دوز برای مصرف استفاده کند. که روش دوم معمولا برای افرادی استفاده می‌شود که اعتیاد شدید به ماده مخدر داشته و نمی‌توانند به طور کلی مصرف خود را کنار بگذارند. با اینکه آنها احتمالا بعد از مدتی به خود متادون‌اعتیاد پیدا می‌کنند؛ اما این موضوع توسط متخصص کنترل شده و فرد عوارض کمتری را تجربه خواه کرد.

برای آشنایی با علت اعتیاد به متادون کلیک کنید.

مزیت های روش درمان ام ام تی

به طور کلی درمان ام اما تی روشی بر اساس کاهش آسیب است و یا حذف آن. این موضوع در ابتدای فرایند درمان باید به درمانجو گفته شود. از طرفی به همین دلیل طولانی مدت بوده و مدت زمان ماندگاری تاثیرات آن نیز برای مدت زمان طولانی تری باقی می‌ماند. در واقع افراد برای مدت زمان بیشتری پاک مانده و علاقه ای به مصرف ماده مخدر ندارند. افراد باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب این روش و همچنین شرایط خود تصمیم به انتخاب این روش بگیرند.

مدت زمان درمان Mmt

نمی‌توان مدت زمان مشخص و دقیقی برای درمان ام ام تی در نظر گرفت. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. از طرفی همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد؛ این درمان معمولا طولانی مدت بوده و گاهی حتی تا پایان عمر فرد ادامه دارد. این درمان از این جهت هیچگاه به طور کامل قطع نمی‌شود که گاهی سلامت جسمانی و روانی فرد را به طور جدی مورد تهدید قرار می‌دهد.به طور کلی مدت زمان این درمان به شرایط جسمانی فرد، مدت زمان مصرف، دوز مصرفی و عوامل دیگری بستگی دارد.

پیامدها و فواید درمان ام ام تی Mmt

همانطور که در مورد مزیت های استفاده از این روش صحبت کردیم باید به فواید و پیامدهای مصرف‌متادون نیز اشاره کنیم. مصرف‌متادون و درمان mmt، میل فرد را برای مصرف مواد مخدر به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. از طرفی برای مدت زمان طولانی تری در بدن مانده و افراد را از مصرف هرگونه ماده دیگری بی نیاز می‌کند.

بدن فرد نیز به کندی نسبت به مصرف‌متادون مقاومت می‌دهد که این موضوع می‌تواند برای فرد مصرف کننده آن بسیار خوب باشد. اما مصرف این ماده عوارض جانبی جسمانی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. یبوست، خواب آلودگی، تعریق، تغییر وزن و… همگی از این پیامدها هستند که افراد باید برای کنترل و پیشگیری از آنها اقداماتی را انجام دهد. برای آشنایی با روش ها و طول درمان و ترک متادون کلیک کنید.

بعد از درمان Mmt چه اقداماتی باید کرد؟

فراموش نکنید که درمان ام ام تی تنها به مصرف‌متادون محدود نشده و افراد باید حتی بعد از درمان نیز در دوران نقاهت از روش های استفاده کنند. آنها بهتر است به صورت مکرر در جلسات گروه درمانی شرکت کرده و همچنین به صورت فردی تحت نظر روانشناس قرار گیرند. در برخی از موارد خود کلینیک های ام ام تی این این جلسات را برگزار کرده و در مواردی دیگر افراد را مراکز دیگری ارجاع می‌دهند. برای آشنایی با اقدامات بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان ام ام تی برای چه افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

درمان mmt برای طیف وسیعی از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بهره گیری از آن برای برخی از افراد ضروری تر از سایرین است. افرادی که می‌توانند از این روش استفاده کنند؛ شامل افراد زیر می‌شوند.

افرادی که روابط جنسی پرخطر دارند

زنان باردار. برای اطلاع از عوارض جانبی مصرف متادون در بارداری کلیک کنید.

افرادی که سابقه مصرف مواد افیونی دارند

افرادی که به مصرف تریاک اعتیاد دارند

مصرف کنندگان تزریقی و غیرتزریقی

تاثیرات درمان ام ام تی به صورت نگهدارنده

 

قطعا درمان ام ام تی تاثیرات گسترده ای بر سلامت افراد معتاد و حتی اطرافیان و جامعه دارد. در این قسمت به بررسی برخی از این تاثیرات می‌پردازیم.

_کاهش علائم ترک : بر اساس مشاهداتی که بر استفاده کنندگان ازمتادون برای فرایند ترک، شده است؛ مشخص گردید که این دسته از افراد در مقایسه با سایرین، علائم ترک محدود تر با شدت کمتر از خود بروز می‌دهند.

_جلوگیری از روش های تزریقی: با درمان mmt استفاده از مواد مخدر تزریقی کاهش می‌یابد.

_کاهش احتمال مسمویت: استفاده ازمتادون نه تنها احتمال مسمومیت یا حتی مرگ را کاهش می‌دهد بلکه مصرف خود آن به تنهایی نیز منجر به بروز عوارض جسمانی بدی نمی‌شود.

_پیشگیری از انگ اجتماعی: معمولا بسیاری از افراد به دلیل قضاوت ها و انگ های اجتماعی از فرایند ترک اعتیاد می‌ترسند و به سراغ آن نمی‌روند. مخصوصا افرادی که جایگاه اجتماعی مهمی دارند. اما با استفاده از این روش، کمتر کسی متوجه فرایند ترک می‌گردد.

_کاهش بزهکاری: در استفاده از درمان ام ام تی، بزهکاری تا حد زیادی کاهش یافته و افراد کمتر به بازگشت به اعتیاد فکر می‌کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که بیماری اعتیاد هم زندگی خود فرد و هم اطرافیان را تغییر می‌دهد؛ باید از آن جلوگیری کرده و حتی آن را درمان نمود. درمان اعتیاد روش های مختلفی دارد که این روش یکی از بهترین آنهاست. البته بازهم افراد باید برای استفاده از روش های مختلف از متخصص کمک گرفته و با او مشورت کنند. اما به طور کلی انگیزه خود فرد و همچنین روشی که برای ترک استفاده می‌کند نیز بسیار اهمیت دارد. انتخاب بهترین روش با کمک روانشناس امکانپذیر است. هم اکنون می‌توانید در شبکه های اجتماعی مرکز ذهن نو از جمله اینستاگرام همراه ما باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ام ام تی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مصرف‌متادون با مشروب تداخل ایجاد می کند؟

بله، استفاده همزمان‌متادون و مشروب می‌تواند خطرناک باشد و منجر به مشکلاتی نظیر کاهش هشیاری و مرگ شود.

ترک به کمک متادون چقدر می‌تواند موثر واقع شود؟

متادون‌می‌تواند وابستگی جسمانی به موادمخدر را از بین ببرد اما با این حال برای آنکه ترک موفقی را تجربه کنید لازم است که از روان درمانی نیز بهره ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب زلزله زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب زلزله می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب زلزله

تعبیر خواب زلزله از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از زلزله در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر زلزله را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب زلزله از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که به دلیل زلزله زمین در حال تکان خوردن می‌باشد، خواب او به این معنی است که افراد از پادشاه زمانه خود دچار رنج و بلا می‌شوند. البته در تعبیری دیگر از محمد بن سیرین تکان خوردن زمین ناشی از زلزله، به معنای بیماری مردم نیز هست.

معنی‌ خواب‌ زلزله از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که زمین آهسته حرکت می‌کند و پس از مدتی یک سمت آن فرو می‌ریزد، خواب او به این معنی است که شخصی دیگر مال و اموال آن قسمت که فرو ریخته است را به تاراج می‌برد.

تعبیرخواب زلزله از نظر یوسف نبی (ع)

به نظر یوسف نبی (ع) دیدن خواب زلزله نشان دهنده ترس خواب‌بیننده از رئیس و اربابش است. در واقع از اینکه نمی‌داند فردی که مدیر او است چه تصمیمی در سر دارد، نگران و مضطرب می‌شود.

تعبیرخواب زلزله از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرمایند که زلزله و فرورفتن زمین در خواب به معنای دچار شدن به رنج و سختی و همینطور گرفتاری و بلا از سوی پادشاه زمانه است. در تعبیری دیگر امام صادق (ع) دیدن خواب زلزله را به بیماری و یا قحطی معنا می‌کند.

تعبیرخواب زلزله از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن زلزله در خواب به معنای تشنج و بی‌ثباتی است. اگر فردی در خواب ببیند که زلزله‌ای در حال وقوع است و سبب فروریختن زمین و افتادن خواب‌بیننده می‌شود؛ خواب او به این معنی است که او در یک ماجرا شکست می‌خورد و تنزل پیدا می‌کند. در صورتی که فرد در خواب ببیند که زلزله‌ای اتفاق می‌افتد، اما در وضعیت او تغییری ایجاد نمی‌شود، این خواب به این معنی است که در زندگی خواب‌بیننده تغییراتی ایجاد می‌شود اما سبب تنزل و یا تغییر وضعیت او نمی‌شود.

به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی دیدن زلزله در خواب به معنای آفت رسیدن و بیماری به مردم است. در صورتی که در خواب ببینید که زلزله شده است اما فقط خانه شما می‌لزرد؛ این خواب به این معنی است که در خانواده‌تان بی‌ثباتی وجود دارد و هر گونه اتفاق سبب نگرانی و تشویش‌تان می‌شود. در حالت برعکس اگر همه جا بلرزد اما خانه شما نلرزد، این خواب به این معنی است که یک حادثه عمومی رخ می‌دهد اما شما و خانواده‌تان از آن مصون می‌مانید.

تعبیر خواب زلزله از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب زلزله ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب زلزله به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب زمین لرزه نشان دهنده متزلزل بودن خواب‌بیننده است.

به عقیده یونگ دیدن زلزله در خواب اشاره به بی‌ثباتی و بنیان ضعیف خواب‌بیننده دارد. همینطور این خواب می‌تواند به مفاهیمی همچون احساس ناامنی، ترس و احساس بی‌باروری نیز اشاره داشته باشد. به طوری که اگر فردی در خواب ببیند که زمین لرزه‌ای اتفاق می‌افتد و او صدمه می‌بیند و گیر می‌افتد، خواب او به این معنی می‌باشد که او برخی کمبودها را در زندگی خود تجربه می‌کند.

تعبیرخواب زلزله به روش معبرین غربی

در رابطه با خواب زلزله معبران غربی نیز نظراتی داشته‌اند؛ زلزله در خواب نمادی از قدرت و عظمت است و دلیل این خواب ترس و خطری می‌باشد که خواب‌بیننده احساس می‌کند.

زمین لرزه در خواب دارای معانی و مفهوم ضعیف‌تری نسبت به واقعیت این اتفاق است. همینطور کسانی که در مناطق زلزله‌خیز زندگی می‌کنند اگر خواب زلزله ببینند باید در نظر داشته باشند که خوابشان معنایی ندارد و برای رسیدن به مفهوم خواب باید به افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند و همینطور کاری که به آن مشغول می‌باشند، توجه کنند.

همینطور این معبران گفته‌اند که زلزله می‌تواند یک اتفاق و یا شوک ناگهانی نیز باشد که منجر به از بین بردن شغل و یا تهدیدی برای آن باشد.

برای جلوگیری از دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

تعبیرخواب زلزله به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب احساس کند که زلزله‌ای در حال رخ دادن است، در عالم بیداری به این معنا می‌باشد که جنگی شکل می‌گیرد که در پی آن پریشانی و شکست رخ می‌دهد.

تعبیرخواب زلزله به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو می‌گوید : دیدن خواب زلزله و زمین لرزه، نشانه‌ای از بی ثباتی و دگرگونی است. به طوری که ممکن است سبب بهم ریختن شرایط زندگی شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب زلزله می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنظیم سیکل خواب و ساعت خوابیدن هم به سلامت جسم کمک کرده و هم موجب بهبود عملکرد فرد در طی روز می‌شود. حفظ سلامت روان نیز به کیفیت خواب ارتباط دارد. معمولا کسانی که ساعات معینی برای خواب ندارند، در اکثر اوقات روز خلق پایینی را تجربه می‌کنند، تحریک‌پذیری بالایی دارند و کوچک‌ترین محرکی باعث ناراحتی و عصبانیت‌شان می‌شوند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که سیکل خواب خود را تنظیم نمایید. امروزه متخصصان راهکارهای روانشناختی مختلفی را در این زمینه ارائه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از فنون خودآرام سازی و آموزش تکنیک‌های تصویرسازی ذهنی اشاره کرد. برای آشنایی با روش درمان انواع اختلالات خواب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنظیم سیکل خواب و ساعت خواب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو  از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تنظیم سیکل خواب

اهمیت تنظیم سیکل خواب

 

داشتن خواب منظم و با کیفیت یکی از فاکتورهای بسیار موثر و تعیین کننده برای سلامت روان است. متخصصین هنگام توضیح سبک زندگی سالم همواره بر اهمیت داشتن خواب کافی و منظم تاکید می‌کنند. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهند کسانی که دچار بی‌خوابی هستند یا ساعات خواب به هم ریخته‌ای دارند، نسبت به سایرین بیشتر در معرض اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب قرار می‌گیرند. بنابراین یکی از اقدامات درمانگران ارائه راهکارهایی برای تنظیم سیکل خواب است.

هم چنین اکثر آن‌ها در طول روز خلق پایینی تجربه می‌کنند، تحریک پذیری بالایی دارند، سریع‌تر عصبانی می‌شوند و مشکلاتی را در زمینه توجه و تمرکز گزارش می‌دهند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که اگر دچار مشکلات خواب هستید هرچه زودتر برای بهبود آن اقدام نمایید تا به این ترتیب از سایر مشکلات احتمالی نیز پیشگیری کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

10 روش برای تنظیم سیکل خواب

اگر ساعت خواب‌تان بهم ریخته و آشفتگی‌های زیادی در این مورد تجربه می‌کنید، 7 راهکاری که در ادامه برای تنظیم سیکل خواب آورده‌ایم را در نظر بگیرید. در صورتی که موثر نبود حتما از کمک متخصصان روانشناسی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : خواب کافی برای بدن

هر شب در یک ساعت خاص به رختخواب بروید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سیکل خواب انسان را به هم می‌زند این است که برنامه خاصی برای ساعت خواب‌تان نداشته باشید. برای مثال اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که برخی شب‌ها تا صبح بیدار می‌مانید و شب‌های دیگر تلاش می‌کنید زود بخوابید بیش از همه احتمال دارد که با مشکلاتی نظیر بی‌خوابی رو به رو شوید. در اولین قدم برای بهبود این مسئله باید تلاش کنید یک برنامه زمانی مشخص برای خواب خود تعیین کنید و هر شب در همان بازه زمانی به تختخواب بروید.

برای تنظیم سیکل خواب بیش از نیازتان نخوابید

انسان‌های بالغ و بزرگسال اغلب قریب به 8 ساعت نیاز به خواب دارند. در این میان برخی ممکن است با 6 یا 7ساعت خوابیدن نیز سر حال شوند و برخی دیگر با 9 ساعت خواب احساس کنند که خستگی‌شان برطرف شده است. بسیار مهم است که خود را زیر نظر گرفته و ببینید برای اینکه در طول روز عملکرد بالایی داشته باشید به چه مقدار خواب نیاز دارید.

سعی کنید هر شب زمانی به رختخواب بروید که تا صبح به اندازه نیازتان خوابیده باشید. اگر صبح‌ها مجبور نیستید ساعت خاصی از خواب بیدار شوید، بازهم برای خود ساعت کوک کنید و بیش از نیازتان در رختخواب نمانید.

یک برنامه تدریجی برای تنظیم خوابتان در نظر بگیرید

اگر دچار پرخوابی شده‌اید و ساعات زیادی را در رختخواب می‌مانید باید برای تغییر سبک زندگی خود یک برنامه تدریجی در پیش بگیرید. تنظیم سیکل خواب و بیداری در کنار هم معنا پیدا می‌کنند. شما نمی‌توانید به یک باره ساعات خواب خود را تا حد زیادی کاهش دهید. این کار به مغز و بدن شما فشار زیادی وارد می‌کند و باعث می‌شود دیرتر با شرایط سازگار شوید. در عوض باید تلاش کنید هر روز نیم ساعت تا 1 ساعت از طول مدت خواب خود کم کنید تا در نهایت به ساعت دلخواه خود دست پیدا کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله علت خواب زیاد را هم بخوانید.

از خوردن کافئین زیاد به خصوص در طول شب خودداری کنید

کافئین از جمله مواد خوراکی است که فعالیت سیستم عصبی مرکزی انسان را بالا برده و در نتیجه ریتم خواب را مختل می‌کند. اگر به دنبال تنظیم سیکل خواب و ساعات خواب تان هستید باید از خوردن بیش از حد خوراکی‌هایی نظیر چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی زا در طول روز خودداری کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهند خوردن مقادیر کم کافئین در طی شب نیز بی خوابی می‌آورد. در نتیجه اگر این نوشیدنی‌ها در برنامه غذایی‌تان وجود دارد، بهتر است بعد از عصر دیگر از آن‌ها استفاده نکنید. برای پیدا کردن علت بی خوابی خود کلیک کنید.

نور اتاق را تنظیم نمایید

یکی از عوامل بسیار مهمی که سیکل خواب را در بدن انسان تنظیم می‌کند نور است. از همین رو بهتر است در طول شب نور اتاق خواب‌تان را کم کرده و آن را به حداقل برسانید. در مقابل در طول روز نباید اتاق‌تان بیش از اندازه تاریک باشد، چرا که  این کار موجب جابه جا شدن ساعات خواب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با راه های جلوگیری از به هم خوردن ساعت خواب کلیک کنید.

از تکنیک های خود آرام سازی استفاده کنید

یکی از دلایل عمده به هم ریختن چرخه خواب درگیری زیاد با اضطراب و تنش است. چرا که اضطراب فعالیت سیستم عصبی مرکزی انسان را افزایش داده و اجازه نمی دهد که در حالت استراحت قرار بگیرد. روانشاسان در این شرایط استفاده از تکنیک‌های خود آرام سازی را بیش از هرچیزی برای تنظیم ساعات خواب مناسب می‌دانند.

از جمله این تکنیک ها می توان به ریلکسیشن و مراقبه اشاره کرد. این روش های برای تنظیم سیکل خواب بسیار مفید شناخته شده‌اند. برای یادگیری این تکنیک‌ها بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. روانشناس به شما می‌آموزد که چگونه به کمک تنفس عمیق نیروی توجه و تمرکز را در خود بالا ببرید و با رفع تنش‌های عضلانی به آرامش روانی بالاتری نیز دست پیدا کنید.

از قدرت تخیل و تصویرسازی ذهنی کمک بگیرید 

حتما شما هم تا به حال این موضوع را تجربه کرده‌اید که قبل از خواب مشغله‌ها و دغدغه‌های ذهنی که در طول روز داشتید به سرتان هجوم بیاورند و باعث شوند غرق در فکر و خیال شوید. اگر افکار بار منفی زیادی داشته باشند منجر به تجربه اضطراب می‌شوند و ریتم خوابتان را مختل می‌کنند. برای تنظیم سیکل خواب ذهن تان را باید آرام کنید.

در این شرایط با قوه تخیل و استفاده از تکنیک تصویرسازی ذهنی تا حد زیادی به کمک شما می‌آید. برای این کار باید یک مکان آرامش بخش را در ذهن خود تجسم کرده و سعی کنید آن را با جزئیات تصور نمایید و این تصویرها با دور کردن افکار منفی و رفع تنش می‌تواند در رفع مشکلات خواب نیز به شما کمک کند (تنظیم سیکل خواب به یکباره رخ نمی‌دهد، پس برای دریافت نتیجه در انجام تمرینات صبور باشید). برای آشنایی با انواع روش‌های درمان بی خوابی کلیک کنید.

از خوردن غذاهای پر چرب و پر کالری پرهیز کنید

هضم غذاهای پرچرب و پرکالری برای دستگاه گوارشی شما سخت تر بوده و زمان بیشتری را می‌طلب. این نوع رژیم موجب خستگی و احساس کرختی شده و شما را در طول روز بی حال می‌کند. گردش خون را کاهش داده و فعالیت بدنی شما را پایین می‌آورد. این وضعیت باعث می شود که خواب بیشتری در طول روز داشته باشید. و یا صبح به سختی از رختخواب بلند بشوید. پس در ساعاتی پایانی شب دچار بی خوابی می‌شوید. ادامه این سیکل ساعات خواب تان را به هم می‌ریزد. پس با یک رژیم غذایی کم چرب (مثل سبزیجات، غذاهای آب پز یا بخار پز، میوه و…) به تنظیم سیکل خواب خود کمک کنید.

به برنامه خواب پایبند بمانید

تنظیم سیکل خواب در روزهای اول کار آسانی نیست. اما برای رسیدن به این برنامه باید در طول روز بیدار بمانید. انجام این کار تا چند روز شما را به ساعات جدید خواب عادت می دهد. البته باید نسبت به ساعت بیدار شدن هم هشیار باشید. بدن یک بزرگسال بین 6 تا 8 ساعت نیاز به خواب دارد. پس برای بیدار شدن هم از زنگ ساعت و یا اطرافیان کمک بگیرید.

برای تنظیم سیکل خواب عجله نکنید

تغییر ساعات خواب به راحتی رخ نمی‌دهد. شما باید برای تنظیم سیکل خواب خود صبور باشید. شاید در روزهای اول نتوانید به برنامه از پیش تنظیم شده برسید. ایرادی ندارد. صبور باشید و به خود برای تطبیق با روند جدید زندگی وقت بدهید.

سخن آخر

همانطور که از این مقاله پیداست، خواب نقش مهمی در سلامت جسم و روان ما آدم‌ها دارد. از این رو درمانگران روانشناسی وضعیت خواب و رویاهای بیمار را هم در نظر می‌گیرند. حتی تعبیر خواب نیز در حیطه درمانی آنها قرار می‌گیرد. از این رو روش های درمانی متعددی در جهت تنظیم سیکل خواب نقش دارند. برای مثال بیماری هایی مثل افسردگی، اضطراب، وسواس، پی تی اس دی، اعتیاد و… با تنظیم سیکل خواب از علائم شان کاسته می‌شود. پس خیلی اوقات تنها با دریافت خدمات روانشناختی در حوزه نظم دهی به ساعات خواب تان می‌توانید خیلی راحت آن مساله را پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنظیم سیکل خواب و ساعت خواب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو  از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا برای تنظیم شدن ساعت خواب باید از دارو کمک گرفت؟

استفاده از داروهای خواب آور به دلیل عوارض جانبی مختلفی که دارند در وهله اول پیشنهاد نمی‌شوند. بهتر است برای تنظیم ریتم خواب خود ابتدا با یک روانشناس مشورت کرده و از تکنیک‌های روانشناختی کمک بگیرید. در صورتی که این تکنیک‌ها راهگشا نبودند درمانگر شما را به یک روانپزشک ارجاع خواهد داد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب چاق شدن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب چاق شدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب چاق شدن

تعبیر خواب چاق شدن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از چاق شدن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر چاق شدن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب چاق شدن از نظر العنبری

العنبری از معبران باستانی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که چاق شده است، به این معنی است که در عالم بیداری به پول و ثروت زیادی می‌رسد.

تعبیرخواب‌ چاق شدن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید : دیدن خواب چاق شدن نشان دهنده سلامتی نیست اما می‌تواند به معنای فراوانی نعمت و فراخی روزی باشد.

اگر فردی که در عالم بیداری لاغر است ولی در خواب ببیند که چاق شده است، خواب او به این معنی است که در واقعیت به مال و ثروتش افزوده می‎‌‌شود و غم و اندوه از زندگی او می‌رود.

البته تعبیر فوق زمانی صحت دارد که فرد در خواب خود را زیاد چاق نبیند اگر فرد در خواب خیلی چاق شده باشد؛ تعبیر خواب او برعکس است.

اگر فردی در عالم واقعیت چاق باشد ولی در خواب خود را چاق ببیند، خواب او به این معنی است که خواب بیننده از وضعیت سلامتی خود نگران است. در حالت کلی اگر فرد خود را در حد معقول و کمی چاق‌تر از حالت واقعی خود در خواب ببیند، به این معنی است که نعمت دنیوی برای او فراوان می‌شود.

تعبیر خواب چاق شدن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند.

ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب چاق شدن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیرخواب‌ چاق شدن به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از معبرین غربی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که بیش از اندازه چاق شده است، خواب او به این معنی است که بهتر است بیش از گذشته به اعمال و رفتارهای خود توجه داشته باشد.

چاق شدن در حد نرمال در خواب، به معنای زیاد شدن ثروت و شادی در زندگی می‌باشد. اگر در خواب خود دیگران را چاق ببینید، خوابتان به این معنی است که زندگی و اوقات شما سرشار از شادی می‌شود.

تعبیرخواب چاق شدن به روش کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها برای چاق شدن تعابیر مختلفی آمده است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم :

  • خوردن غذاهایی که موجب چاقی می‌شوند : شانس آوردن در روابط عشقی
  • غذا درست کردن با خوراکی‌های چرب : شانس آوردن در کار
  • دیدن خواب چاق شدن توسط یک زن : ترک کردن معشوق
  • چاق شدن یک زن شوهردار در خواب : روزهای خوش بسیار در آینده
  • دیدن خواب چاق شدن توسط یک مرد : مرد آزادی شدن
  • چاق شدن بستگان : رسیدن به پول
  • چاق شدن دیگران : فعالیت‌های نامشروع
  • چاق بودن دیگران : عدم موفقیت
  • چاق شدن فرزندان : تغییرات خوشایند در زندگی خواب‌بیننده

چاق شدن شکم

اگر مردی در خواب ببیند که شکمش چاق شده است، خواب او به این معناست که ایده‌های جدید و نو در آینده، تحولی در کارش ایجاد خواهد کرد. همینطور معبران بر این عقیده هستند که چاق شدن و یا بزرگ شدن شکم در خواب به معنای رزق و روزی، برکت، نعمت و ترقی است.

چاق شدن بازو

چاق شدن بازوها در خواب نشان دهنده بعد منفی زندگی خواب‌بیننده می‌باشد. اگر در خواب خود دیدید که بازوهایتان چاق شده است، خوابتان به این معنی می‌باشد که شما نسبت به اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد، بی‌تفاوت هستید. شاید دلیل دیدن این خواب نارضایتی شما از عملکرد خود در زندگی‌تان باشد.

چاق شدن پا

اگر در خواب خود دیدید که پاهایتان چاق شده است، خوابتان اینگونه تعبیر می‌شود که در زندگی واقعی و در برابر مشکلات هیچ گونه مقابله‌ای نمی‌کنید و در برابر سختی‌ها و دشواری‌ها به راحتی تسلیم می‌شوید.

در واقع دلیل این تعبیر این است که همانطور که در زندگی واقعی امکان راه رفتن با پاهای چاق و ورم کرده وجود ندارد، اگر فرد در خواب ببیند که پاهایش چاق شده است به این معنی می‌باشد که نمی‌تواند در برابر مشکلات مقابله کند.

چاق شدن صورت

هر چه صورت خواب‌بیننده در خواب چاق‌تر و متورم‌تر شود، به این معنی است که با افزایش ثروت و مال دنیوی فرد، خوادخواهی و عیش و نوش او نیز بیشتر می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب چاق شدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راه های از بین بردن بوی سیگار به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. از آنجایی که بوی سیگار ماندگاری بالایی بر روی لباس و حتی اعضای بدن دارد؛ افراد باید برای کاهش عوارض جانبی آن، حتما آن را از بین ببرند. در بیشتر موارد خود افراد سیگاری به قدری به این بو عادت کرده اند که شاید متوجه آن نشوند. اما این بو دیگران را آزار داده  حتی عوارض جانبی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو افراد هم باید برای سلامتی خود و هم دیگران این بو را به روش های مختلفی از بین ببرند. از طرفی گاهی برخی از افراد از این ترفندها برای پنهان کردن سیگار کشیدن شان استفاده میکنند که در نهایت خانواده نیز متوجه می‌شود. اما به هر حال کسب اطلاعاتی در این زمینه بسیار کمک کننده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی سیگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  راه های از بین بردن بوی سیگار

راه های از بین بردن بوی سیگار

فراموش نکنید که بویی که به لباس و بدن شما چسبیده و یا حتی در ماشین تان وجود دارد؛ شکلی از دود دست دوم است. شاید شما هم این مطلب را شنیده باشید که افرادی که دود دست دوم را استنشاق می‌کنند؛ مانند این است که خودشان مصرف کننده سیگار و یا دیگر مواد هستند.

پس حتی در صورتی که این بو از دود سیگار دیگری بر روی لباس شما مانده است؛ بهتر است آن را از بین ببرید. برخی از افراد به طور کلی به این بو حساسیت داشته و بعد از استنشاق آن دچار مشکل تنفسی می‌شوند. از این رو باید هرچه سریعتر از این افراد دور شده و همچنین محیط را از این بو پاکسازی کرد. در این مقاله به توضیح روش های مختلف می‌پردازیم. برای اطلاع از بهترین اقدامات برای ترک سیگار کلیک کنید.

پیامدهای بوی سیگار

برخی تصور می‌کنند که تنها برای احترام به دیگران و همچنین حفظ آبروی خودشان باید از راه های از بین بردن بوی سیگار استفاده کنند. بوی سیگار در طولانی مدت چه فرد خود مصرف کننده باشد و یا این بو را از دیگران استنشاق کند؛ منجر به ابتلا به انواع سرطان، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، بیماری های مزمن ریوی و… می‌شود.

چگونگی جذب دود سیگار

اما چگونه دود سیگار به بدن، مو و پوست و ما جذب می‌شود؟ نکته جالب اینجاست که نیکوتین موجود در سیگار از طریق پوست و ریه ها جذب شده و بر غدد عرق تاثیر می‌گذارد. نیکوتین منجر به افزایش تعریق در افراد شده ، این بو از طریق عرق افراد نیز ساتع می‌شود. از طرفی این دود سطوح دهان و زبان افراد را پوشانده و به راحتی از بین نمی‌رود. از این رو زمانی که افراد صحبت می‌کنند نیز دیگران متوجه این بو می‌شوند.

انواع راه های از بین بردن بوی سیگار

راه های از بین بردن بوی سیگار مختلف بوده و باید هریک از متناسب با شرایط استفاده نمود. برای مثال راه های از بین بردن بوی سیگار در خانه و ماشین متفاوت هستند. در این قسمت به توضیح هریک از این راه ها به طور جداگانه می‌پردازیم.

راه های از بین بردن بوی سیگار از بدن

بوی بد سیگار در نقاط مختلف بدن باقی مانده حتی دست افراد نیز از سیگار بو می‌گرد. این موضوع تنها محدود به بو نبوده به مرور زمان زنگ پوست افراد و دندان هایشان نیز تحت تاثیر دود سیگار قرار می‌گیرد. از این رو بهتر است در صورتی که قصد ترک سیگار را ندارید؛ با استفاده از راه های از بین بردن بوی سیگار این تاثیرات را به حداقل برسانید.

شستن دست ها

بعد از سیگار کشیدن دست های خود را با مایع و یا صابون شسته و خشک کنید. در حین شستن زیر ناخن ها و بین انگشتان را نیز تمیز کنید. اینکار شاید بوی سیگار را به طور کامل از بین نبرد؛ اما از ماندگاری آن بر سطح پوست جلوگیری می‌کند.

دوش گرفتن

بهترین راه برای خلاصی از بوی بد سیگار، دوش گرفتن است. در این حالت می‌توان همه بدن را شست و حتی موها نیز تمیز می‌شوند. شاید نتوان بعد از هربار سیگار کشیدن دوش گرفتن، اما افراد سیگار بیشتر از افراد عادی نیاز به استحمام دارند.

شستن و تکرار کردن

فرایند شستن دست ها و یا استحمام را به صورت مرتب تکرار کنید. آقایون حتی می‌توانند به موهای صورت خود نیز شامپو زده و آنها را نیز بشویند. امروزه افراد می‌توانند در صورت دسترسی نداشتن به حمام از شامپوهای خشک نیز استفاده کنند.

مسواک

اگر سیگاری هستید؛ حتما باید روزی دوبار مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید. اینکار را حتی اگر برای از بین بردن بوی سیگار نیز انجام نمی‌دهید؛ باید برای سلامت دهان و دندان تان انجام دهید. در این زمینه می‌توان از دهانشویه نیز استفاده نمود. خوردن آب نبات و یا آدامس نیز از راه های از بین بردن بوی سیگار از دهان، محسوب می‌شوند.

راه از بین بردن بوی سیگار از لباس

افراد سیگاری می‌توانند از راه های از بین بردن بوی سیگار از لباس نیز در شرایط مختلف استفاده نمایند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شود.

از خشک کن استفاده کنید

در صورت مصرف سیگار، به طور مرتب لباس های خود را در خشک کن بریزید. شستن لباس ها به صورت مکرر به بافت آنها آسیب می‌زند و افراد سیگاری باید بیشتر از افراد عادی لباس های خود را بشویند. از این رو می‌توانند به جای شستن آنها به طور کامل آنها را تنها در خشک کن بریزند.

ورق های خشک کن

ورق های خشک کن نیز از راه های از بین بردن بوی سیگار محسوب می‌شوند. در صورتی که افراد حتی نمی‌توانند از خشک کن نیز استفاده کنند؛ استفاده از ورق ها روش جایگزین مناسبی خواهد بود.

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی سیگار ، استفاده از اسپری های خوشبو کننده لباس و بدن است. با اینکه آنها بو را از بین نمی‌برند؛ اما باعث می‌شوند تا بو کمتر احساس شود.

راه های از بین بردن بوی سیگار از خانه و ماشین

 

بیشترین مکان هایی که افراد سیگاری از آنها استفاده می‌کنند؛ خانه و ماشین هستند. از این رو در این دو مکان احتمالا بوی سیگار بیشتری وجود دارد. اما ار راه های از بین بردن بوی سیگار می‌توان برای این دو مکان نیز استفاده کرد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

بازکردن پنجره ها و استفاده از تهویه

یکی از ساده ترین راه های از بین بردن بوی سیگار از خانه و ماشین، باز کردن پنجره ها در حین سیگار کشیدن و یا استفاده از وسیله های تهویه هوا است. در ماشین افراد می‌توانند کولر روشن کرده و در خانه نیز می‌توانند از دستگاه ها تهویه هوا استفاده کنند. همچنین افراد باید این دو مکان را به طور مکرر تمیز کرده تا به دلیل دود سیگار رنگ شان تغییر نکند.

جلوگیری از ورود دود دست سوم

برای جلوگیری از ورود دود دست سوم سیگار که همان بوی آن بر روی لباس ها، بدن و… است؛ می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

در خانه ذغال و سرکه بگذارید تا بوی بد سیگار را جذب کند.

از فن و یا دستگاه های تهویه ای برای خروج دود استفاده کنید

هفته ای یکبار وسایل را تمیز کنید

بهداشت فردی را رعایت کرده و سیگار را ترک کنید

سخن پایانی

اگر به تازگی سیگار را ترک کرده اید؛ بهتر است به طور کامل این بو را از محیط اطراف خود پاکسازی کنید. چرا که همین بو عامل وسوسه کننده ایست که شما را به مصرف دوباره وا می‌دارد. به غیر از این مورد بوی سیگار خود منجر به بروز مشکلاتی در افراد می‌گردد. از این رو حتما آن را از بین برده و سیگار کشیدن را ترک کنید. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی سیگار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای کنار آمدن با اضطراب ناشی از ترک سیگار باید چه کار کنیم؟

مراجعه به یک روانشناس و به کار بردن تکینک‌های خود آرام سازی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به استعمال سیگار اضطراب‌های خود را مدیریت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آلبرت الیس در طول تاریخ و در همه برهه‌های زمانی، فراد مشهوری در بین مردم بود. و با توجه به رشته فعالیت و توانایی‌های فراوانش، تاثیرات شگرفی بر جامعه زمان خود و بر مردم گذاشته‌ است. این تاثیرات گاه محدود به زمان خودش است، و گاه اثرات کم و زیاد نظریات و کارهای آنها را در دوره‌های بعد هم مشاهده کرد و به تصویر کشید.

یکی از دانشمندان در رشته روانشناسی آلبرت الیس می‌باشد. الیس بی‌شک تاثیرات زیادی بر مردم زمانه خود داشته و همچنین تعاریف بسیاری به علم روانشناسی اضافه نمود که تا به امروز از آنها استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی این روانشناس و نظریات وی بپردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه آلبرت الیس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  آلبرت الیس

آلبرت اليس

آلبرت الیس، روانشناس آمریکایی در سال ۱۹۱۳میلادی در یک خانواده یهودی در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا متولد شد. در سال ۱۹۳۴ ليسانس خود را از سيتي کالج نيويورک، در سال ۱۹۴۳ فوق ليسانس و در سال ۱۹۴۷، درجه دکتراي خود را از دانشگاه کلمبيا دريافت نمود. او در سال ۱۹۴۳، بطور خصوصي به ارائه مشاوره و روان‌درماني در زمينه خانوادگي، ازدواج و امور جنسي پرداخت. در اوايل کارش، در مشاوره ازدواج و خانوادگي، بيشتر اوقات، به شيوه آمرانه به مراجعانش اطلاعاتی می‌داد.

اليس توافقی با روشها و نظريه روانکاوي نداشت، زيرا روش‌های روانکاوي را در مقايسه با نظرات خود فعال و هدايت شده نمی‌دید. از این روی آلبرت الیس، به نظريات يادگيري و تغيير رفتار به شیوه اصول يادگيري‌هاي شرطي علاقه‌مند شد. وی از سال ۱۹۴۵ ميلادي به بعد، شيوه درمان عقلانی ـ عاطفی را از دیگر روش‌های درمانی موثرتر دانست. و پیوسته سعي کرد در درمان بيماران از آن استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسان معروف کلیک کنید.

تاريخچه تحول تفکر اليس

ریشه فلسفی نظريه آلبرت الیس به افکار بعضی از فلاسفه رواقی، بویژه زنو، سيسرو، اپتيکوس بر می‌گردد. به اعتقاد اپتيکوس انسانها بوسيله اشياء برآشفته نمی‌شوند، بلکه نگرششان نسبت به امور آنها را برآشفته می‌کند. برخی از متفکران آيين‌های باستانی تائو و بودا هم به دو نکته اصلی از رواقيون تأکيد دارند.

اول اينکه، آنها عواطف انسان را اساساً زاده فکر می‌دانند. دوم آنکه درمانگر باید برای تغيير و کنترل احساسات مراجعه‌ کننده عقايد او را دگرگون سازد. آلفرد آدلر از روان‌درمانگران امروزی است که با اليس از ديدگاه فلسفی، تجانس فکری دارد.

در زمينه روش مستقيم و فعال اليس هم، می‌توان به هرتزبرگ (متفکر شيوه تکليف دادن)، برنهايم، سالتر (ابداع کننده خواب مصنوعي و تلقين) دوبوآ و دجرين (پديد آورنده شيوه ترغيبی در درمان) اشاره کرد. از آنجا که آلبرت الیس از شيوه‌های روانکاوی سنتی و غير فعال رضایت نداشت، به ابداع شيوه فعال و غير مستقيم بنام روان درمانی عقلانی و سپس روان درمانی عقلانی – عاطفی دست زد. در اين شیوه درمانی، تا حد امکان منطق و استدلال به کار گرفته می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

مفاهیم بنیادی نظریه آلبرت الیس

 

آلبرت آلیس در نظریات خود به سه مفهوم بنیادی می‌پردازد. این 3 مفهوم در رابطه با نظریه شخصیت، ماهیت انسان و مفهوم اضطراب است. که در ادامه تمام 3 دسته را طبقه بندی کرده‌ایم.

نظریه شخصیت آلبرت الیس

آلبرت الیس از سه دیدگاه فیزیولوژیک، اجتماعی و روان‌شناختی به شخصیت نگاه می‌کند. مهم ترین نظریه الیس،نظریه شخصیت است که در ادامه توضیح داده‌ایم.

1. مبنای فیزیولوژیکی

به عقیده آلبرت الیس انسان ذاتاً تمایلات بیولوژیکی استثنایی و نیرومندی جهت تفکر و عمل به شیوه خاص دارد. این شیوه می‌تواند در جهت منطقی و یا غیر منطقی باشد. در نظر الیس جهت تفکر فرد، تابع محیط خانواده و فرهنگی است که فرد در آن رشد می‌نماید. انسان موجودی است که ذاتاً تمایل مفرطی به سهل‌انگاری در تغییر رفتار خود دارد.

طبق تفکر وی انسان می‌خواهد وابستگی‌اش را به اسطوره‌ها و تعصبات خانوادگی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حفظ کند. اینکه انسان خود را برتر از دیگران و صاحب همه مهارت‌ها بداند، به نظرات احمقانه و بد بنیاد متوسل شود، به تفکر آرزومندانه بپردازد، توقع خوش‌رفتاری از دیگران داشته باشد و … جزء تمایلات ذاتی و نامطلوب به شمار می‌رود.

2. مبنای اجتماعی

آلبرت الیس می‌پذیرد که انسان موجودی اجتماعی است. و باید در اجتماع مطابق انتظارات خود و دیگران رفتار نماید و بیش از حد خودمدار و خودبین نباشد. وی پافشاری بر نگرش دیگران نسبت به خود و به این نگرش بصورت نیازی مبرم نگریستن را حالتی مرضی و مخرب نفس می‌داند. به عقیده او بلوغ عاطفی و سلامت روانی در این است که، فرد به برقراری روابط متقابل مناسب اهمیت دهد و در این رابطه تعادل ایجاد نماید.

3. مبنای روان شناختی

آلبرت الیس مفهوم کلاسیک غریزه را قبول ندارد. و بیشتر با نظرات مزلو در زمینه تمایلات انسان موافق است. او قبول دارد که انسان به عشق و محبت، توجه و مراقبت و تلاش برای آرزوها تمایل دارد. و از مورد تنفر واقع شدن و ناکامی دوری می‌کند. از این رو وقتی حادثه فعال‌ کننده‌ای برای فرد پیش می‌آید، او طبق تمایلات ذاتی خود دو برداشت متفاوت و متضاد دارد.

یکی افکار و عقاید منطقی و عقلانی، دیگری افکار غیرمنطقی و غیرعقلانی. طبق نظریه آلیس در مورد شخصیت، انسانها تا حد زیادی به وجود آورنده اختلالات و ناراحتی‌های روانی خود می‌باشند.

ماهیت انسان از نظر آلبرت الیس

مکتب عقلانی-عاطفی آلبرت الیس فرضیات مشخصی در زمینه ماهیت انسان دارد. که در ادامه شرح داده‌ایم.

  1. اول اینکه انسان هم موجودی عقلانی و منطقی و هم غیر منطقی و غیر عقلانی است. با تفکر عقلانی و منطقی، انسان موجودی کار آمد و تواناست.
  2. دوم اینکه تفکر غیر عقلانی انسان از یادگیری‌های غیرمنطقی اولیه‌ای پدید می‌آید که از نظر بیولوژیکی در انسان آمادگی پذیرش آن‌ها وجود دارد.
  3. سوم اینکه انسان حیوانی ناطق است و تفکر او معمولاً از طریق کاربرد علائم، یا استفاده از زبان انجام می‌شود.

نظرات آلبرت الیس در زمینه ماهیت انسان بسیار مشابه نظر پیروان مکتب اصالت است. او انسان را آزاد می‌داند و می‌گوید تجربه فردی هر انسانی بالاترین ارزش و اهمیت را در زندگی او دارد. انسان موجود انتخابگری است که می‌تواند هرچه به نفعش است برگزیند.

ولی باید با همه این توانایی‌ها، محدودیت‌هایی را هم در زندگی‌اش قبول کند. انسان موجودی پاسخ‌دهنده و خلاق است، یعنی نه تنها محرک‌های بیرونی را درک می‌کند بلکه همزمان درباره آنها تفکر، مفهوم‌سازی و تعبیر و تفسیر می‌کند. الیس نظریه یادگیری محرک و پاسخ را قبول ندارد. و بیشتر بر اساس نظریه یادگیری (S-O R ) در رابطه با انسان می‌اندیشد.

مفهوم اضطراب و بیماری‌های روانی

توجیه آلبرت الی

س، راجب ترس و اضطراب به شیوه خاص خود است. به عقیده او ترس عبارت است از دنبال نمودن عقیده یا نگرش و حملات به درون افکنده شده. ترس با حالتی پیشگیرانه به انسان می‌گوید که اولاً چیزی یا شخصی خطرناک موجود است، ثانیاً انسان باید در مقابل آن از خودش دفاع کند.

اضطراب با ترس فرق دارد. در نظرات آلبرت الیس، اضطراب و اختلالات عاطفی نتیجه تفکر غیرمنطقی و غیر عقلانی است. افرادی که خود را اسیر افکار غیر عقلانی‌ می‌کنند، احتمالاً خود را در حالت احساس خشم، مقاومت، خصومت و … قرار می‌دهند. انسان با اشیاء خارجی مضطرب نمی‌گردد. بلکه، دیدگاه و تصور او از اشیاء موجب نگرانی‌اش می گردد. آلیس معتقد است اضطراب و اختلالات رفتاری، زاده طرز تفکر خیالی و بی‌معنی انسان است.

کاربرد نظریه شخصیت آلبرت الیس

 

درمان منطقی-عاطفی آلبرت الیس نظریه ای شناختی است که به فرایندهای درونی ارگانیزم اشاره دارد. در این روش درمانی محرک ها اهمیت ندارند، بلکه برداشت های فرد از اتفاقات حائز اهمیت است. برای مثال اگر فردی شکست عشقی خورده باشد با جلوگیری از رویدادهای ناخوشایند و رفتارهای غیر منطقی به تدریج افسرده، مضطرب و سردرگم می‌شود.

در نهایت کاربرد نظریه آلبرت الیس برای شناخت و نحوه برخورد با این احساسات است. تا فرد با مشکلات بزرگ و اختلالات روبرو نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت تصمیم گیری درست کلیک کنید.

اعتقادات غیرمنطقی در ذهن از نظر آلبرت الیس

طبق نظر آلبرت الیس اعتقاداتی در ذهن وجود دارد که غیر منطقی و غیر عقلانی است. بر این اساس در ادامه به نظریات آلبرت الیس اشاره کرده‌ایم.

  • لازمه احساس ارزشمندی، وجود حداکثر لیاقت،کمال و فعالیت شدید است. فرد عاقل بهترین کارها را برای خودش انجام می‌دهد اما نه بخاطر دیگران. بلکه می‌خواهد از فعالیت لذت ببرد نه از نتایج آن.
  • همه افراد جامعه باید او را دوست بدارند و احترام بگذارند. این خواسته نشانه انسان مضطرب و ناقص نفس خویش است.
  • عده‌ای از مردم شرور و بد ذاتند و البته شایسته تنبیه. این عقیده غیر منطقی، معیار مطلقی برای درست یا نادرست بودنش نیست.
  • اگر اوضاع بر وفق مراد نباشد، فاجعه‌آمیز است. این طرز تفکر غلط می‌باشد، زیرا ناکامی احساسی طبیعی است ولی اندوه طولانی غیر منطقی است.
  • فرد بدبختی و عدم خشنودی را ناشی از عوامل بیرونی می‌داند. انسان نمی‌تواند اندوه و اختلالات عاطفی خود را کنترل کند.
  • انسان باید به دیگران و فرد قویتری متکی باشد. وابستگی شدید موجب فقدان یا کاهش استقلال، فردیت و تجلی نفس می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خصوصیات آدم های احساساتی کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفته شد، آلبرت الیس از نظریه‌پردازان رشته روانشانسی است که نقش مهمی در ابداع شیوه‌های درمانی رفتاری شناختی نیز دارد. به نظر اليس ناراحتی ها و اضطراب‌های هر فرد از افکار غيرعقلانی او نشأت می‌گیرد. به همین دلیل او برای درمان اختلالات رفتاری پيشنهاد کرد که بايد از آموزش، استدلال، منطق و هدايت صريح حداکثر استفاده را کرد.

تا افکار منطقی تر جايگزين افکار غيرعقلانی شود. برای استفاده از این روش باید از روانشناس و مشاوین کمک گرفت. مرکز مشاوره ذهن نو خدمات حضوری و تلفنی به شما عزیزان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی شماره درج شده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آلبرت الیس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب باران باریدن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب‌تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب باران باریدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب باران باریدن

تعبیر خواب باران باریدن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از باران باریدن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر باران باریدن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیرخواب‌ باران باریدن از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از معبران باستانی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که باران شدیدی در حال باریدن است؛ خواب او به این معنی می‌باشد که بلایی به مردم آن شهر خواهد رسید. مسح کردن با آب باران در خواب به معنای رها شدن از ترس و بیم در زندگی است.

اگر در خواب خود دیدید که باران می‌بارد و شما در زیر باران ایستاده‌اید، خواب شما به این معنی است که در آینده‌ای نزدیک به مسافرت می‌روید و سود خوبی را از این سفر به دست خواهید آورد.

در صورتی که در خواب ببینید باران بسیار شدیدی همراه با رعد و برق می‌بارد، به این معنی است که نعمت‌های روی کره زمین فراوان می‌شوند.

اگر فردی در خواب ببیند که در آسمان ابری وجود ندارد اما باران می‌بارد، تعبیر خواب او اینگونه است که خداوند آن سرزمین و مردمانش را مورد لطف و رحمت قرار خواهد دارد.

تعبیر خواب باران از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب باران در خواب دوازده تعبیر متفاوت را ارائه کرده‌اند:

  • خیر و رحمت
  • فزونی و بركت
  • فرياد خواستن
  • مریضی و بيماری
  • رنج و بلا
  • كارزار
  • خون ريختن
  • فتنه
  • قحطی
  • امان يافتن
  • کفر
  • دروغ

تعبیر خواب باران باریدن از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که ابرهای زیادی در آسمان است و همراه با باران شدید، رعد و برق سختی نیز در گرفته است؛ خواب او به این معنی است که بیننده خواب ترس و بیم نفرین شدن از سوی پدر و مادرش را دارد.

تعبیر خواب باران باریدن از نظر دانیال نبی (ع)

دانیال نبی (ع) بر این باور هستند که باران در خواب به معنای رحمت و برکت خداوند نسبت به بندگانش است. اما اگر فردی در خواب ببیند که باران سختی فقط در یک نقطه می‌بارد و به جاهای دیگر نمی‌رسد، به این معنی است که بیننده خواب دچار رنج و بیماری خواهد شد.

تعبیرخواب‌ باران باریدن از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که به جای باران از آسمان عسل می‌بارد به این معنی است که در آن سرزمین نعمت و غنیمت بسیار است.

باریدن باران به صورت زلال و شفاف به معنای خیر و برکت برای خواب بیننده می‌باشد. در مقابل آب باران به صورت تیره و کد نشان دهنده رنج و بیماری است.

تعبیر خواب بارون از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: باران در عالم بیداری نمادی از خیر و برکت و نعمت الهی است. تعبیر خواب باران نیز به استثنای چند مورد به همین موضوعات اشاره کرد.

در صورتی که فرد در خواب خود ببیند که باران ملایم و دلپذیری در حال باریدن است؛ خواب او به این معنی می‌یاشد که به سلامتی می‌رسد و از بیماری رها می‌گردد. به طور کلی مشاهده باریدن باران نیکو می‌باشد.

چنانچه فردی در خواب ببیند که فقط بر روی خانه او باران می‌بارد، بهتر است در عالم بیداری از خود و خانواده‌اش مراقبت بیشتری داشته باشد.

باریدن باران به صورت سیل آسا و با دانه‌های درشت نشان دهنده وقوع حوادث ناگوار است. مخصوصا اگر در این حالت باران به صورت و سر خواب‌بیننده برخورد کند. اگر فردی در خواب ببیند که باران می‌بارد اما رنگ آن طبیعی نیست و کمی تیره و کدر است؛ تعبیر خواب او بیماری و غم می‌باشد. دیدن خواب شستن دست با آب باران دارای تعبیر خوبی است و از رسیدن به سعادت خبر می‌دهد.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که باران به شدت بر روی سر مردم می‌بارد و افراد از آن به دیگر مکان‌ها پناه می‌برند، به این معنی است که برای آن شهر حادثه‌ای پیش بینی نشده اتفاق خواهد افتاد.

تعبیر خواب باران باریدن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب باران باریدن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیرخواب باران به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید: اگر در خواب خود ببینید که باران می‌بارد و شما در حال رانندگی هستید؛ به معنی است که شما در زندگی‌تان خوشحالید و از زندگی کردن لذت می‌برید.

اگر فردی در خواب ببیند که ابرهای تیره آسمان را می‌پوشاند و سپس باران می‌بارد به این معنی است که بیننده خواب در انجام کارها و وظایف خود ناامید و دلسرد است. نگاه کردن به باران از پشت پنجره نیز نشانه‌ای از کسب ثروت و مال می‌باشد.

دیدن خواب باران و شنیدن صدای ضربه‌های آن بر روی شیشه و یا پشت بام خانه، به شادمانی و نشاط در دل خانواده تعبیر می‌گردد. چکه کردن آب باران از سقف خانه به معنای گرفتار شدن در عشقی نامشروع است.

اگر دختری در خواب ببیند که زیرباران در خیابان راه می‌رود و آب باران لباس او را خیس و کثیف کرده است، به این معنی می‌باشد که او در زندگی واقعی با بی‌احتیاطی لذتی احمقانه را تجربه می‌کند و همین موضوع سبب بی‌اعتمادی دوستانش به او می‌شود.

دیدن باران باریدن به همراه طوفان در خواب به معنای گرفتار شدن در حوادث تلخ روزگار است. اگر فردی در خواب ببیند که باران بر روی حیوانات یک مزرعه می‌بارد به این معنی است که او از محیطی که در آن در حال زندگی است، رضایت ندارد.

تعبیر خواب باران باریدن به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز برای خواب باران باریدن چندین تعبیر ارائه کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم :

  • باران : رسیدن به سود و منفعت
  • بارش باران به همراه بوران : بهبود پیدا کردن اوضاع و شرایط
  • باران باریدن و آفتاب همزمان : وقوع یک تحول خوشايند

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب باران باریدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار صحیح با همسر از موضوعاتی است که می‌تواند تأثیر بسیاری بر موفقیت یا شکست یک زندگی داشته باشد. اگر شما نیازها و خواسته‌های همسرتان را به‌خوبی بشناسید و بر اساس آن‌ها با وی رفتار کنید خواهید توانست زندگی مشترک موفقی داشته باشید، اما به میزانی که در ارتباط با همسرتان کوتاهی کنید، ازدواج‌تان با مشکل مواجه خواهد شد. خیلی از ما نمی‌دانیم در شرایط خاص چطور واکنش نشان دهیم تا هم همسرمان را متوجه ناراحتی خود کنیم. هم از آسیب دیدن زندگی‌مان جلوگیری کنیم. پس بهتر است با خودشناسی و بهره گیری از کمک‌های مشاورین خانواده اطلاعات خود را از جنس مخالف و نحوه رفتار با وی افزایش دهید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 

منبع:  رفتار صحیح با همسر

آنچه که در رفتار با همسر باید رعایت کنید

 

شما با توجه به فرهنگ خانوادگی مدل خاصی از رفتار با همسر را آموخته‌اید. اما پس از ازدواج، باید درستی آن ها را یکبار دیگر بسنجید. در ادامه به نکاتی اشاره کرده ایم که رفتار صحیح با همسر را شرح می دهد.

ابراز محبت

در رفتار با همسرتان محبت و علاقه خود را در کلام و رفتارتان نشان دهید. برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند دلیلی برای ابراز محبت وجود ندارد این رفتارها همسرتان را به زندگی مشترک و ارتباط با شما امیدوار و دلگرم خواهد کرد و تأثیر بسیاری در بالا رفتن کیفیت رابطه عاطفی شما خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود مقاله مربوط به وقت گذاشتن برای همسر را بخوانید.

توجه به خواسته‌های یکدیگر

در یک رابطه می‌بایست به نیازها و خواسته‌های طرف مقابل نیز توجه داشته باشید و برخلاف دوران تجرد نمی‌توانید صرفاً بر اساس خواسته‌ها و سلیقه خود رفتار کنید. به همین خاطر یکی از اصولی که می‌بایست در رفتار صحیح با همسر توجه داشته باشید این است که در مسائل مختلف از او نیز نظر بخواهید و همواره با همفکری یکدیگر در رابطه با مسائل مختلف تصمیم بگیرید.

هنگامی‌که شما به نظرات طرف مقابل اهمیت می‌دهید درواقع این پیغام را به همسرتان منتقل می‌کنید که او برایتان اهمیت دارد و این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه همسرتان به شما می‌شود سبب خواهد شد تا او نیز احترام ویژه‌ای برای خواسته‌های شما قائل شود.

رفتار صحیح با همسر | به او احترام بگذارید

بی‌احترامی کردن به همسر یا عزیزان وی ازجمله خط قرمزهایی است که می‌بایست در رفتار صحیح با همسر به آن توجه ویژه داشته باشید. گاهی اوقات صحبت‌هایی را از روی خشم یا ناراحتی بیان می‌کنیم و حتی ممکن است پس از مدتی آن‌ها را فراموش کنیم، اما طرف مقابل شما هرگز موضوعی که او را ناراحت کرده فراموش نمی‌کند و این موضوع می‌تواند علاقه وی به شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. سعی کنید در مواقعی که احساس عصبانیت می‌کنید از صحبت کردن دست بکشید و هرگز از رفتارهایی مانند بی‌احترامی، تحقیر یا سوءاستفاده از نقاط ضعف طرف مقابل استفاده نکنید. برای اطلاع از شرایط زندگی با همسر مضطرب کلیک نمایید.

صداقت داشته باشید

صداقت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای حفظ زندگی مشترک و رفتار صحیح با همسر باید به آن توجه داشته باشید. در درجه اول می‌بایست این حق را برای طرف مقابل خود قائل باشید که به‌اندازه شما در جریان مسائل بوده و اجازه تصمیم‌گیری داشته باشد و علاوه بر این باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت آشکار شدن حقیقت اعتماد طرف مقابل نسبت به شما از بین خواهد رفت. به همین خاطر بهتر است از ابتدا سنگ‌بنای زندگی خود را بر اساس صداقت پایه‌گذاری کنید.

رفتار صحیح با همسر | قهر و دلخوری را ادامه ندهید

بحث و اختلاف‌نظر در هر خانواده موضوعی طبیعی است که نمی‌توان به‌طور کامل از آن اجتناب کرد اما شما می‌توانید با توجه به برخی نکات پیامدهای این اختلاف‌نظر را به حداقل برسانید و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه رفتار صحیح با همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز برای مدت طولانی قهر و دلخوری را ادامه ندهید.

فضای منفی قهر در یک رابطه و یا تهدید به پایان دادن زندگی مشترک یکی از مخرب‌ترین مسائلی است که می‌تواند زندگی مشترک شما را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی‌که از موضوعی عصبانی هستید بهتر است زمانی را برای آرام‌تر شدن اختصاص دهید و پس‌ازآن با همسرتان راجع به ناراحتی‌ها صحبت کرده و راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنید.

تشکر و قدردانی

تشکر و قدردانی یکی از نکات تأثیرگذاری است که در رفتار صحیح با همسر می‌بایست به آن توجه داشته باشید. سعی کنید زمان‌هایی را به تشکر از زحماتی که همسرتان برای خانواده می‌کشد اختصاص دهید و با کلام یا رفتار خود به او نشان دهید متوجه تلاشش برای بهبود زندگی مشترکتان هستید. این کار باعث خواهد شد تا همسرتان با دلگرمی و علاقه بیشتری به تلاش‌هایش ادامه دهد. برعکس ایراد گرفتن از همسر آن هم به صورت مکرر او را سرد و بی اعتنا می کند.

توجه به رشد فردی و آزادی‌های شخصی

توجه به رشد فردی و آزادی های شخصی از دیگر انواع رفتار صحیح با همسر محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های زوجین موفق این است که در کنار رابطه صمیمانه‌ای که با یکدیگر دارند زمانی را به فعالیت‌های انفرادی و پیشرفت‌های شخصی‌شان اختصاص می‌دهند. به عبارتی برخلاف یک تصور اشتباه افرادی که رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر دارند الزاماً تمام ساعت‌هایشان را در کنار هم نمی‌گذرانند.

به همین خاطر اجازه دهید زمان‌هایی را برای رسیدگی به برنامه‌های موردعلاقه خود داشته باشد و به آزادی‌های شخصی او احترام بگذارید. تا جای ممکن سعی کنید شرایطی که برای طرف مقابل ایجاد می‌کنید به‌گونه‌ای نباشد که او احساس کند در این رابطه دچار محدودیت شده است.

برای رفتار صحیح با همسر همدلی و همفکری داشته باشید

همدلی و درک احساسات طرف مقابل از مهم‌ترین نکاتی است که در رفتار صحیح با همسر می‌بایست به آن توجه داشته باشید. به میزانی که شما بتوانید این احساس را در همسرتان ایجاد کنید که او را دوست دارید و احساساتش را درک می‌کنید می‌توانید علاقه و صمیمیت میانتان را افزایش دهید.

احترام به حریم خصوصی

اگرچه صداقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زندگی مشترک می‌بایست به آن توجه داشته باشید بااین‌حال صداقت هرگز به این معنا نیست که شما اجازه دارید حریم خصوصی همسرتان را نقض کنید. چک کردن تلفن همراه، مطالعه دفتر خاطرات یا رفتارهایی ازاین‌دست با این توجیه که نباید میان شما و همسرتان هیچ مرزی وجود داشته باشد رفتار صحیح با همسر محسوب نشده و همچنین باعث دور شدن شما از یکدیگر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های خانواده سالم کلیک کنید.

ایجاد قوانین و حد و مرز

یکی از اصلی ترین نکات در مورد رفتار صحیح با همسر ، ایجاد قوانین مشخص و داشتن حد و مرزهایی در رابطه است. برخی از زوجین تصور می‌کنند بعد از اردواج حق مالکیت کامل بر همسر خود داشته و اجازه بروز هرگونه رفتاری را دارند. اما این موضوع اشتباه بوده و منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. از این رو بسیار اهمیت دارد که همواره به قوانینی در رابطه پایبند باشید.

شناختن همسر به عنوان فردی منحصر به فرد

برای رفتار صحیح با همسر باید این نکته را در نظر داشته باشید که او منحصر به فرد است. در واقع باید به همسر خود به چشم یک فرد متفاوت از دیگران نگاه کنید. در این حالت عشق و علاقه شما نسبت به یکدیگر نیز بیشتر حفظ خواهد شد.

امتحان کردن راه های جدید

برای حفظ صمیمیت و همچنین رفتار صحیح با همسر ، زوجین می‌توانند راه های جدیدی را امتحان کنند. رفتن به سراغ فعالیت های جدید و همچنین قرارگیری در موقعیت های تازه، زوجین را با چالش هایی روبرو می‌کند؛ که همکاری در آنها در روند رابطه بسیار موثر خواهند بود.

اختلاف نظرها را به رسمیت بشناسید

برخی از زوجین به جای کردن تعارض ها و یا اختلاف نظرها به طور کلی آنها را سرکوب کرده و نادیده می‌گیرند. که این اصلا رفتار درستی نیست. در واقع باید این موضوع را بپذیرید که همیشه دونفر شبیه یکدیگر نبوده و اختلافاتی میان شان وجود دارد. زمانی که این موضوع را درک کنید؛ می‌توانید با تفاوت ها راحت تر و بهتر برخورد کنید.

صبور باشید

به طور کلی زندگی مشترک نیاز به صبر و بردباری دارد. از این رو در رفتار صحیح با همسر نیز به این نکته توجه داشته باشید. گاهی تنها با صبر بسیاری از مشکلات حل می‌شود. اما زوجین عجولانه برخورد کرده و تمایل دارند در همه موضوعات مداخله کنند.

علاقه خود را به همسر یادآوری کنید

بسیاری از مشاجره ها و مشکلات زوجین بر سر این موضوع است که فراموش می‌کنند به یکدیگر ابراز علاقه کرده و یا به طور مداوم یادآوری کنند که دیگری را دوست دارند. برخی از زوجین اصلا لزومی برای اینکار نمی‌بینند. از این رو تلاش می‌کنند تا این موضوع را به صورت غیرمستقیم بیان کرده و همین کار منجر به اختلافات بیشتری می‌گردد.

رفتار صحیح با همسر بر اساس نیازهای زنان

آنچه آقایان می‌بایست در رابطه با رفتار صحیح با همسر رعایت کنند این است که تا جای ممکن تفاوت‌های میان دو جنس را در رفتارهایتان در نظر بگیرید. زنان به‌طورکلی بیش از مردان به مسائل احساسی و قواعد اخلاقی و اجتماعی توجه می‌کنند و به همین خاطر اگر بخواهید با آن‌ها با همان منطق و روشی که با هم‌جنسانتان برخورد می‌کنید ارتباط داشته باشید احتمالاً دچار مشکل خواهید شد. سعی کنید تا جای ممکن این تفاوت‌ها را در نظر بگیرید و آن‌ها را به دلیل انرژی که برای رضایت دیگران صرف می‌کنند سرزنش نکنید.

در رفتار با همسر بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که احساسات برای زنان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است؛ درنتیجه سعی کنید محبت خود را به اشکال مختلف نشان دهید. در سال‌های اخیر که بسیاری از زنان علاوه بر رسیدگی به امور خانه در محیط کاری نیز فعالیت می‌کنند بهتر است تلاش کنید تا در برخی کارها به همسرتان کمک کنید یا در رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که متوجه زحماتش هستید. حتما مقاله رفتار با زن بداخلاق را بخوانید.

رفتار صحیح با همسر بر اساس نیازهای مردان

 

از گذشته تاکنون مردان را بیشتر به‌عنوان رهبر و مدیر یک خانواده می‌شناسیم و به همین خاطر توجه به نقش‌های جنسیتی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که زنان می‌بایست در رفتار صحیح با همسرشان در نظر داشته باشند. توجه به نقش‌های جنسیتی به این معناست که همواره سعی کنید در رفتار و گفتار خود احساس توانمندی را در همسرتان ایجاد کنید.

مردان نیاز دارند تا از جانب شما توانمند و دارای قدرت به نظر برسند و اگر شما این پیام را در رفتارتان به آن‌ها منتقل نکنید دچار مشکلاتی نظیر از دست دادن اعتماد‌به‌نفس یا نارضایتی از زندگی مشترک خواهند شد. پیشنهاد می‌شود مقاله مردان بداخلاق را هم بخوانید. برخی دیگر از راه هایی که می‌توانید در ارتباط با شوهر از آنها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می‌شود.

به آنها اجازه رهبری بدهید

اهمیت به رابطه جنسی

از او نظر بخواهید

اولویت قرار دادن او

ایراد نگرفتن از او در مقابل دیگران

بی اندازه به او سخت گیری نکنید

اهمیت دادن به زیبایی خودتان

رفتار صحیح با همسر | اهمیت مشاوره خانواده

همه ما در بخش‌هایی از زنگی مشترک احساس می‌کنیم نیاز داریم راجع به وضعیت رابطه‌مان با کسی صحبت کنیم. گاهی اوقات مشکلاتی در رابطه ایجاد می‌شود که نمی‌دانید چطور باید آن‌ها را حل کنید و یا علی‌رغم اینکه احساس می‌کنید مشکلی وجود ندارد، همه‌چیز میان شما آن‌طور که باید پیش نمی‌رود. این شرایط به‌ویژه زمانی جدی‌تر می‌شود که همسر ما رفتاری برخلاف میل‌مان انجام می‌دهد و نمی‌دانیم واکنش صحیح در مقابل این رفتار چیست؟

مشورت گرفتن از اطرافیان گاهی صرفاً می‌تواند باعث بدتر شدن اوضاع باشد. بسیاری از مواقع خانواده‌ها به دلیل علاقه‌ای که به فرزندشان دارند ساده‌ترین مسائل را نیز بیش‌ازحد بزرگ می‌کنند و یا در برخی از خانواده‌ها ممکن است به دلیل ترس از طلاق و پیامدهای آن از شما بخواهند در مقابل تمامی مشکلات رفتاری همسرتان کوتاه بیایید. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که با همسرتان دچار مشکل می‌شوید برای برطرف کردن آن از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برخلاف تصور بسیاری از افراد مشاورین خانواده صرفاً به حل اختلافات میان زوجین نمی‌پردازند بلکه شما می‌توانید در هر مرحله از زندگی برای بهبود کیفیت رابطه خود نیز از مشاورین کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

هنگامی‌که همسرم کاری را برخلاف میل من انجام می‌دهد چطور باید برخورد کنم؟

در درجه اول از هرگونه خشونت و بدرفتاری اجتناب کنید و سعی کنید در یک شرایط مناسب با همسرتان راجع به احساس و خواسته خود صحبت کنید و با یکدیگر به یک نتیجه مشترک برسید. اگر همسرتان علی‌رغم خواسته شما میلی به تغییر ندارد بهتر است از تلاش برای عوض کردن او دست بردارید و همان‌گونه که هست او را بپذیرید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 126 صفحه بعد