نوشته شده توسط : ذهن نو

قدردانی از پدر و مادر برای فرزندان کاری مسرت بخش است. آن‌‌ها به دنبال راهی برای تشکر از والدین و جبران زحمات پدر و مادر خود هستند. والدین نزدیک ترین و البته عزیزترین افراد در زندگی ما هستند. هر فردی نیز در خانواده خود عزیزانی دارد که نیازهای عاطفی اش را رفع می‌کند. زمانی که والدین از دست می‌روند، عده ای از فرزندان تازه قدر آنها را می‌دانند. تازه متوجه حضور پر رنگ والدین می‌شوند.

به همین دلیل قبل از اینکه والدین خود را از دست بدهید، از آنها قدردانی کنید و به پاس زحمات والدین، تلاش کنید. عشق، محبت، تربیت و شیوه نگهداری از فرزندان یکی از کارهای ساده والدین است. اما معمولا عده ای از افراد شیوه قدردانی از والدین را نمی‌دانند. در ادامه شیوه های قدردانی از پدر و مادر را توضیح داده ایم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه قدردانی از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر

قدردانی از پدر و مادر

در تمامی ادیان از احترام و قدردانی به پدر و مادر اشاره شده است. عده زیادی از فرزندان نیز هستند که همیشه در حال تلاش برای قدردانی و تشکر از زحمات پدر و مادر هستند. اما اصلا چرا باید به قدردانی از پدر و مادر بپردازیم؟ مگر آنها خودشان نخواسته اند که ما به دنیا بیاییم؟ به این موضوع فکر کنید که پدر و مادرها نیز مانند ما فقط یک بار زندگی خواهند کرد. و فقط یک بار در این دنیا حضور دارند. 

اما با این وجود به مراتب از وقت و زمان خود را صرف فرزندان کرده اند. به همین دلیل باید از آنها تشکر و قدردانی کرد. پدر و مادرها نیز نیازمند محبت و عشق هستند. هرگز این موضوع را فراموش نکنید. روش های مختلفی نیز برای قدردانی از پدر و مادر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه از زحمات پدر و مادر تشکر کنیم؟

برای قدردانی از پدر و مادر لازم است که برخی از رفتارها و شرایط را در نظر بگیرید. روش های زیادی در تشکر و قدردانی از پدر و مادر وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? به پدر و مادر احترام بگذارید

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، احترام به آنها می‌باشد. فرزندان برای جبران محبت والدین باید این موضوع را در نظر داشته باشند که احترام به پدر و مادر از واجبات است. این موضوع پدر و مادرها را نیز خوشحال می‌کند. به والدین خود بی احترامی نکنید و با آنها با لحن بد صحبت نکنید. رضایت والدین را به خود جلب کنید. و هنگام بیان خواسته ها با نهایت احترام با آنها برخورد کنید.

???? برای پدر و مادر خود وقت بگذارید

از روش های قدردانی از پدر و مادر می‌توان به وقت گذاری به والدین اشاره کرد. این راه بسیار والدین را خشنود می‌کند. با این روش به شیوه ای به آنها احترام گذاشته اید. و اهمیت بالای آنها را نشان می‌دهید. بنابراین برای خوشحالی والیدن و به پاس زحمات آنها بهتر است که زمانی را برای آنها اختصاص دهید.

????  برای آنها هدیه تهیه کنید | قدردانی از پدر و مادر

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، خرید هدیه برای آنها می‌باشد. تهیه هدیه بدون مناسبت و به پاس تشکر از زحمات والدین بسیار آنها را خوشنود می‌کند. بنابراین هدیه ای در توان خود حتی کوچک تهیه کنید و لبخند را به لب والدین هدیه دهید. 

???? هوای پدر و مادر خود را داشته باشید

تا زمانی این والدین بودند که هوای ما را داشتند. گاهی نیز لازم است که شما هوای خستگی و حال والدین را داشته باشید. از آنها مراقبت کنید و نشان دهید که برای شما اهمیت دارند. به نیازها و خواسته های پدر و مادر خود توجه کنید و آنها را رها نکنید. به والدین خود سر بزنید و احساسات آنها را در نظر داشته باشید. پدر و مادر خود را تنها نگذارید و از حضور آنها لذت ببرید.

???? از محبت کلامی و فیزیکی بهره بگیرید

برای قدردانی از پدر و مادر از محبت کلامی و فیزیکی نیز بهره بگیرید. ابراز محبت و تشکر کلامی از دیگر روش های قدردانی از والدین است. این تشکر و قدردانی می‌توانید به شیوه فیزیکی مانند بغل و بوسه و یا ابراز محبت کلامی اقدام کنید.

???? از ابراز علاقه دوری نکنید

ابراز علاقه خجالت ندارد. برای قدردانی از پدر و مادر ابراز علاقه را فراموش نکنید. این ابراز علاقه ها تنها برای عاشقان و زوجین نیست. شما نیز باید برای والدین خود ابراز علاقه داشته باشید. زمانی که علاقه خود را به زبان می‌آورید؛ آنها را خوشنود و شاد کنید.

???? به استقبال کودکی تان بروید | قدردانی از پدر و مادر

یکی از روش های قدردانی از پدر و مادر، این است که به استقبال پدر و مادر خود بروید. منظور از استقبال کودکی این است که دوران کودکی را از پدر و مادر خود تشکر کنید. رفتار های دوران کودکی را انجام دهید و به روش ساده به والدین نشان دهید که هنوز کودک آنها هستید.

???? خوشبخت و موفق باشید

از دیگر روش های قدردانی از پدر و مادر؛ این است که خوشبخت و موفق باشید. خوشبختی شما حال والدین را خوب می‌کند. هر پدر و مادری با مشاهده فرزندان موفق حال دلشان خوب می‌شود. مگر والدین جز خوشبختی و موفقیت فرزندان خود چه می‌خواهند؟ برای موفقیت خود تلاش کنید تا آرزوی پدر و مادر را برآورده کنید. 

کلام آخر

برای قدردانی از پدر و مادر روش هایی وجود دارد. که در این مقاله به تک تک آنها اشاره کرده ایم. برای قدردانی و تشکر از پدر و مادر راه حل و روش هایی وجود دارد که بر اساس شخصیت و رضایت والدین باید انجام شود. برای اطلاع از راهکارهای بیشتر حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قدردانی از پدر و مادر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر



:: برچسب‌ها: قدردانی از پدر و مادر | 8 راه تشکر از پدر و مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پشیمانی از ازدواج از آن دسته اتفاقات ناگواری است که اغلب در ازدواج‌هایی که اختلاف سنی زیاد هست یا ازدواج در سنین پایین اتفاق افتاده رخ می‌دهد و تبدیل به دلیل مهمی برای بسیاری از طلاق‌ها یا خیانت‌ها می‌شود. ” همسرم از ازدواج با من پشیمان شده و میگه اشتباه کردم با تو ازدواج کردم ” اگر رابطه‌تان به این مرحله رسیده به احتمال زیاد در حال تجربه فشار روانی زیادی هستید. در این شرایط چه می‌کنید؟

تصور کنید زندگی که با علاقه و انرژی بسیار ساخته‌اید ناگهان و با یک جمله روی سرتان آوار شود. برای آن که از این شرایط بحرانی بیرون بیایید، در ادامه راهکارهایی ارائه داده‌ایم. اگر این راهکارها برای از بین بردن پشیمانی از ازدواج کافی نبود، حتما برای مشاوره خانواده اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟

پشیمانی از ازدواج

هر مرد و زنی ممکن است در بازه ای از زمان دچار پشیمانی از ازدواج شان شود. بسیار طبیعی است که در زمان های بحران و یا زمان هایی که ازدواج دچار یکنواختی شده، احساس پشیمانی از ازدواج داشته باشید. این مساله وقتی در ذهن تان تکرار شود و در مرحله بعد به زبان بیاید، آن وقت می‌تواند به ازدواج تان آسیب‌های جدی بزند. شما برای جلوگیری از این مساله ابتدا باید علت پشیمانی از ازدواج تان را پیدا کرده و سپس به دنبال راهکاری باشید. اما پیش از آن با نشانه های پشیمانی از ازدواج باید آشنا بشوید.

نشانه های پشیمانی از ازدواج چیست؟

ازدواج پیش از هر چیز یک تصمیم مهم در زندگی هرکدام از ماست. تصمیمی که می‌تواند سرنوشت بسیاری از چیزها را مشخص کند. به همین خاطر باید با دقت بالایی این انتخاب را انجام دهیم. اما متأسفانه بسیاری از جوانان به این موضوع توجهی ندارند. پشیمانی از ازدواج یا پشیمان شدن همسر از ازدواج یکی از نشانه‌های این است که یکی از شما در زمان انتخاب همسر به حد کافی دقت نداشته‌اید. زیرا تجربه نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که قرار است به پشیمانی برسد از ابتدا نشانه‌هایی دارد که بهتر است آن‌ها را جدی بگیرید. این نشانه‌ها عبارتند از:

◀️ سردی در برقراری رابطه

اگر همسر شما از روز اول چندان‌که باید از خودش شور و شوق نشان نمی‌دهد بهتر است کمی به این شرایط شک کنید. گاهی اوقات بی‌میلی‌های اول ازدواج به این خاطر است که طرف مقابل هنوز در ذهنش با شما و با زندگی مشترک کنار نیامده است. به همین خاطر نمی‌تواند رابطه گرمی برقرار کند. این افراد معمولاً شک و تردیدهای بسیاری در ذهن دارند. اگر پیش از ازدواج برای آن‌ها جوابی قطعی پیدا نشود احتمال دارد که در آینده باعث پشیمانی از ازدواج بشوند.

◀️ پشیمانی از ازدواج به خاطر گذشته طرف مقابل

لازم نیست که همه‌چیز گذشته هسمرتان را بدانید. اما به یک نکته دقت داشته باشید. کسانی که تعداد روابط زیادی را قبل از ازدواج تجربه کرده‌اند ممکن است پس از مدتی از ازدواج خود هم پشیمان شوند یا دست به خیانت بزنند. تحقیقات نشان می‌دهد هرچه تعداد روابط پیش از ازدواج برای فردی بیشتر باشد آن‌ها دیدگاه بازتری به روابط فرازناشویی دارند. البته قرار نیست همیشه هم این اتفاق بیفتد بااین‌حال بهتر است از خودتان سؤال کنید چه تضمینی هست کسی که چندین رابطه را تمام کرده در رابطه با شما باقی بماند؟

◀️ قهرهای طولانی‌مدت

یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید شما را گوش‌به‌زنگ کند این است که طرف مقابل در دوران نامزدی بارها با شما قهر کند یا قهرهای او برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. این قهرها نشان می‌دهد که او چندان هم تمایلی به بودن در کنار شما ندارد. به‌علاوه نوساناتی که در رابطه پیش می‌آید می‌تواند بیانگر این باشد که طرف مقابل آن‌قدر که باید در رفتارش ثبات ندارد یا از چیزی نگران است.

◀️ پشیمانی از ازدواج بدلیل تغییر عقیده

آیا همسر شما در دوران نامزدی با شک و تردید تصمیم می‌گرفت؟ نمی‌توانست پای تصمیماتش بایستد و یا این دیگران بودند که برای او تصمیم می‌گرفتند؟ همه این‌ها نشانه‌هایی هستند که می‌گویند باید کمی بیشتر به او زمان می‌دادید و با دقت بیشتری شرایط را بررسی می‌کردید.

با پشیمانی همسرم از ازدواج چطور برخورد کنم

وقتی متوجه پشیمانی از ازدواج همسرتان بشوید، قطعا احساسات‌تان هم جریحه دار می‌شود. اما باید بدانید که این وضعیت به معنای پایان ازدواج تان نیست. پس ناامید نشده و برای تغییر وضعیت تلاش کنید. در ادامه برخی از روش های مناسب در برابر پشیمانی از ازدواج همسرتان را آورده‌ایم.

✅ قهر و دعوا را کنار بگذارید

بسیاری از ما وقتی از همسرمان می‌شنویم که دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارد در لاک دفاعی خودمان فرو می‌رویم. در این شرایط ممکن است شما هم برخلاف احساس قلبی‌تان به او بگویید که از این زندگی خسته شده‌اید یا می‌خواهید همه‌چیز هرچه زودتر و برای همیشه تمام شود. شاید شما با این کار خشم‌تان را خالی کنید یا غرورتان را حفظ کنید اما دراین‌بین زندگی تان بهتر نمی‌شود. پس اولین قدم این است که به زندگی خود فکر کنید. برای نجات زندگی هم که شده دست از لجبازی بردارید؛ قهر و دعوا را کنار بگذارید و با همسرتان راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید.

✅ با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن همیشه اولین و بهترین راهکاری است که برای رفع اختلاف‌ها باید به آن توجه داشته باشید. با همسرتان صحبت کنید، دلایل ناراحتی او را بشنوید و سعی کنید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید در این صحبت‌ها با همسرتان به یک نتیجه مطلوب برسید. برای مثال اگر او از بعضی ویژگی‌های شما ناراحت است یا انتظار دارد در بعضی زمینه‌ها تغییر کنید بهتر است برای تغییر دادن خود تلاش کنید و به او نشان دهید که این زندگی برای شما اهمیت دارد.

✅ به خودتان زمان بدهید

از همسرتان بخواهید مدتی را به شما و زندگی مشترک‌تان فرصت بدهد. گاهی اوقات ترس از مسئولیت‌های زندگی یا بعضی نگرانی‌های بی‌مورد باعث می‌شود که بخواهیم از زیر بار مسئولیت فرار کنیم و ازدواج‌مان را به هم بزنیم. بهتر است از همسرتان بخواهید کمی راجع به شرایط فکر کند و عجولانه تصمیم نگیرد. در این فرصت سعی کنید تا به همسرتان نزدیک شوید و برای آنچه او را ناراحت کرده راهکاری پیدا کنید.

✅ راجع به زندگی جدی‌تر فکر کنید

زندگی مشترک ارزش بسیاری دارد و باید بتوانید با سختی‌ها و مشکلات آن کنار بیایید. اما اگر هیچ‌کدام از راهکارهای بالا به شما کمک نمی‌کنند تا مشکل‌تان را حل کنید بهتر است کمی جدی‌تر به شرایط فکر کنید. آیا می‌خواهید به هر قیمتی این زندگی را حفظ کنید؟ یا فکر می‌کنید جدا شدن و ازدواج با کسی که برای شما ارزش بیشتری قائل شود می‌تواند راهکار بهتری باشد؟ به این مسائل با دقت فکر کنید و برای آینده زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید.

✅ پشیمانی از ازدواج را حق او بدانید

طرف مقابل شما یک انسان است که ممکن است تحت شرایط مختلف افکار و احساسات متفاوتی هم داشته باشد. پس پشیمانی از ازدواج را طوری جلوه ندهید که اصلا نباید پیش می‌آمد. وقتی تصورات ما از چیزی پیش رویمان است با آن چه که رخ می‌دهد تفاوت داشته باشد، میتواند پشیمانی به بار بیاورد. پس به جای جنگجال با همفکری یکدیگر مساله را حل کنید.

پشیمانی از ازدواج و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات مشکلی در زندگی پیش می‌آید که راه‌حلی برای آن پیدا نمی‌کنیم. در این شرایط مشورت کردن با دیگران یکی از اولین راهکارهایی است که به ذهن هرکدام از ما می‌رسد. اما معمولا نمی‌خواهیم کسی از مشکل ما باخبر شود. پس کمک گرفتن از مشاور متخصص بهترین راهکاری است که به ذهن می‌رسد. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند با بررسی شرایطی که شما در آن قرارگرفته‌اید می‌توانند بهترین راهکار ممکن را ارائه دهند.

مشاوره چطور جلوی پشیمانی از ازدواج را می‌گیرد؟

همان‌طور که گفتیم کسانی که از ازدواج‌شان پشیمان می‌شوند معمولاً نشانه‌هایی دارند که شما از همان ابتدا باید به آن‌ها دقت داشته باشید. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود مشاوره‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرید. این مشاوره‌ها به شما کمک می‌کنند با دقت بیشتری همسر آینده‌تان را انتخاب کنید.

اگر پس از ازدواج همسر شما پشیمان شده نیز بهترین راهکار استفاده از مشاوره است. گاهی اوقات متوجه نمی‌شویم که مشکل از کجاست یا حتی اگر متوجه آن شده باشیم راه‌حلی برایش پیدا نمی‌کنیم. اما مشاورین به‌راحتی می‌توانند مشکلات را شناسایی کنند و برای برطرف کردن آن‌ها به شما راهکار ارائه کنند. به‌علاوه درصورتی‌که راهی برای ادامه زندگی نداشته باشید مشاور به شما کمک خواهد کرد تا فرایند جدایی را با آسیب کمتری پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چرا همسرم از ازدواج با من پشیمان شده است؟

ترس از مسئولیت‌های زندگی، ازدواج‌های اجباری، مشکلات شخصیتی یا فاصله کوتاه بین دوران نامزدی و ازدواج می‌تواند از دلایل پشیمانی پس از ازدواج باشد.

همسرم از زندگی با من پشیمان شده است؛ چطور می‌توانم زندگی‌ام را حفظ کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و دلایل او را برای پشیمانی از این ازدواج بشنوید. سعی کنید برای مشکلات پیش‌آمده یک راهکار منطقی پیدا کنید. کمک گرفتن از مشاورین نیز در این مسیر می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟



:: برچسب‌ها: پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آسم در کودکان یکی از بیماری های تنفسی شایع دوران کودکی است. در این دوران، سیستم ایمنی بدن به قدر کافی، قوی نیست و توانایی مقابله با بسیاری از بیماری ها را ندارد. به دنبال این بیماری ریه ها و مجاری تنفسی، با کوچک ترین محرکی ملتهب خواهند شد و کودک را بیمار می‌کنند. آسم در سن پایین باعث بروز بیماری های دیگری نیز خواهد شد و همچنین مشکلات زیادی را در زندگی کودک ایجاد خواهد کرد.

در واقع این نوع از بیماری با آسم دوران بزرگسالی، تفاوت چندانی ندارد اما افراد را با چالش های متفاوتی روبرو خواهد کرد. این بیماری در بیشتر موارد درمان نشده، و تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آسم در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان

آسم در کودکان

آسم در کودکان یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. کودک در بعضی شرایط به دلیل تورم پوشش اطراف مجاری تنفسی، سفت شدن ماهیچه های اطراف راه های هوایی و غلیظ ترشدن مخاط راه های هوایی، دچار حملات آسم شده و هوای کمتری به ریه های آنان وارد می‌شود. به همین دلیل است که مجبورند همیشه اسپری های مخصوص و یا حتی کپسول اکسیژن، همراه خود داشته باشند. فراموش نکنید احتمال بروز این حملات در موارد پرتنش، بیشتر خواهد شد. پس اسن کودکان باید از استرس نیز دور باشند. 

نشانه ها و علائم آسم در کودکان

معمولا نشانه های آسم در کودکان، از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود و حتی شدت آن نیز در طول زمان فرق خواهد کرد. از طرف دیگر شاید کودک تنها یک علامت داشته باشد. به همین دلیل تشخیص آن دشوار خواهد بود و بهتر است که والدین در این زمینه از پزشک کمک بگیرند. برخی از علائم آسم دوران کودکی، شامل موارد زیر می‌شود. 

????خس خس کردن کودک هنگام بازدم یا صدای سوت مانند

????تنگی نفس

????گرفتگی قفسه سینه کودک

????اختلال در خواب به دلیل مشکلات تنفسی

????خستگی مفرط به دلیل مشکل در خوابیدن

????طولانی شدن مدت زمان بیماری های تنفسی

????پایین بودن مقدار اکسیژن خون

علل بروز آسم در کودکان

اینکه چرا آسم در کودکان ایجاد می‌شود؛ دلایل مختلفی خواهد داشت. اما در برخی موارد آسم بدون هیچ محرک بیرونی ظهور می‌کند. همچنین واکنش بدن نسبت به محرک های مختلف، شاید با تاخیر ظاهر شود. به همین دلیل شناسایی دقیق علت بیماری را دشوار خواهد کرد. به طور کلی کودکان، به دلایل زیر دچار آسم خواهند شد.

????زمینه خانوادگی

????ابتلا به عفونت های تنفسی در سنین پایین

????قرارگرفتن طولانی مدت در معرض دود سیگار یا آلودگی های هوا

????حساسیت های شدید

????تغییرات آب و هوایی مخصوصا هوای سرد

????فعالیت بدنی زیاد

تشخیص بیماری آسم در کودکان

همانطور که گفته شد؛ تشخیص آسم در کودکان به دلایل زیادی دشوار خواهد بود. بیماری های زیادی در کودکان علائم آسم را دارند؛ از طرف دیگر با آسم بیماری های دیگری نیز به صورت همزمان بروز خواهد کرد. به همین دلیل مراجعه به پزشک و تشخیص دقیق اینکه نشانه ها حاکی از آسم هستند یا نه ضروری خواهد بود. پزشکان از آزمایشات و تست های زیادی برای تشخیص این بیماری استفاده می‌کنند. برخی از بیماری های دیگری که نشانه های مشابه آسم ایجاد می‌کنند؛ شامل، رینیت، سینوزیت، ریفلاکس معده، ناهنجاری های تنفسی، برونشیت و … می‌شوند. تست های تسخیصی این بیماری نیز به شرح زیر هستند.

⭕اسپیرومتری: اسپیرومتری هم برای بزرگسالان و هم برای آسم در کودکان استفاده خواهد شد. این دستگاه میزان هوا و سرعت بازدم را اندازه گیری می‌کند. شاید پزشک انجام این تست را بعد از انجام ورزش و یا مصرف دارویی خاص تجویز کند.

⭕تحریک بروکو: تحریک بروکو نیز با کمک اسپیرومتری انجام می‌شود. در این ازمایش، واکنش ریه ها را نسبت برخی از محرک ها مثل ورزش یا هوای سرد می‌سنجند.

⭕تست نیتریک اکساید بازدمی: اگر تشخیص آسم کودکان به کمک روش هایی که در بالاذکر شد امکانپذیر نبود. پزشک از این روش استفاده خواهد کرد. این آزمایش همچنین می‌تواند به تشخیص اثربخشی داروهای استروئیدی نیز کمک کند.

⭕تست های آلرژی: با این آزمایش پزشک متوجه خواهد شد که آسم حاصل از واکنش های آلرژیک بدن کودک است یا خیر! با قرار دادن مواد مختلفی بر پوست پزش می‌تواند این مورد را تشخیص دهد.

نکته حائز اهمیت اینجاست که جواب این تست ها قبل از سن پنج سالگی، قطعیت کافی را ندارند.

درمان آسم در کودکان

معمولا آسم در کودکان قابل درمان نبوده و تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد. اما راه های موثری در جهت کنترل این اختلال وجود خواهد داشت. درمان این بیماری تا حد زیادی به سن کودک و شرایط بدنی او بستگی دارد. همچنین تشخیص روش درمانی مناسب برای کودک، توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد.

????دارودرمانی

برخی از داروهایی که اثرات طولانی مدت و پیشگیرانه در بیماری آسم در کودکان داشته؛ و باید به صورت روزانه مصرف شوند شامل، تئوفیلین، فلوتیکازون، بودزونید، مومتازون، سیکلسوناید، بکلومتازون و… خواهد بود. داروهای درمان آسم به سه دسته داروهای تسکین دهنده، پیشگیری کننده و داروهای اورژانسی تقسیم می‌شوند که بسته به شرایط باید آنها را مصرف کرد.

این دارو ها با عوارضی برای کودک همراه خواهد بود. برای مثال این دارو ها اندکی فرایند رشد را به تعویق خواهند انداخت. اما به طورکلی مزایای داروهایی که برای کنترل آسم استفاده می‌شوند؛ بیشتر از معایب آنها خواهد بود.

????پیشگیری از بروز آسم

قطعا پیشگیری از بروز آسم در کودکان، یکی از راه های درمانی محسوب خواهد شد. واکنش های آلرژیک کودکان به دلایل ارثی و محیطی رخ می‌دهد. که می‌توان عوامل محیطی را کنترل کرده و مانع از بروز آلرژی شد. استفاده از ماسک، عدم حضور در محیط های آلوده، استفاده از داروهای ضدحساسیت و حتی تزریق واکسن ضدآلرژی از اقداماتی در جهت پیشگیری از بروز آسم است.

????درمان خانگی آسم در کودکان

برای کنترل علائم آسم در کودکان در خانه، والدین باید اقداماتی را انجام دهند. برای مثال استفاده از رطوبت گیر در خانه. همانطور که می‌دانید؛ با وجود رطوبت، نفس کشیدن سخت خواهد شد. به همین دلیل باید میزان رطوبت خانه، متعادل نگه داشته شود. همچنین تمیز بودن هوای خانه، پرهیز از نگهداری حیوانات خانگی، استفاده از کولرگازی و همچنین تنظیم دمای خانه، از راهکارهایی موثر برای درمان و یا پیشگیری از بروز حملات آسم خواهد بود. همچنین دسترسی به داروها و دوری از اضطراب نیز کمک بزرگی به فرد در این زمینه خواهد کرد.

سخن پایانی

نقش والدین در بیماری آسم در کودکان بسیار پررنگ است. اگر والدین اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و از اقدامات لازم مطلع باشند؛ می‌توان این بیماری را تا حد زیادی کنترل کرد. از طرف دیگر همکاری خود کودکان نیز مهم است. با اینکه احتمالا از فعالیت های متناسب با سن خودشان منع می‌شوند و در بسیاری از مسائل به مشکل خواهند خورد؛ اما به هر حال باید نحوه زندگی کردن با این بیماری را بپذیرند. علائم این بیماری تا سن بلوغ کاهش پیدا کرده و در بزرگسالی به صورت مجدد تشدید خواهد شد. همچنین هیچ گونه تضمینی برای از بین رفتن کامل این بیماری وجود نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسم در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

درمان خانگی آسم چیست؟

هیچ درمان قطعی برای آسم وجود ندارد. از طرفی برای کاهش علائم و درمان باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. ولی راهکارهایی برای پیشگیری از بروز علائم در خانه وجود دارند که شامل حفظ دما و رطوبت محیط، تمیز نگه داشتن محیط خانه، پرهیز از نگهداری حیوانات خانگی و مسائلی از این قبیل خواهد شد.

منبع: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان



:: برچسب‌ها: آسم در کودکان | علائم و تشخیص آسم کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراقبت های بعد از جراحی سزارین شاید در نظر بسیاری از خانم‌هایی که از ترس از زایمان‌ طبیعی داشتند، کوچک شمرده شود. اما زایمان به صورت سزارین اگر چه در زمان وضع حمل به دلیل بیهوشی چندان دردی احساس نمی‌شود، اما پس از تولد نوزاد و از بین رفتن تاثیر داروهای بی حس کننده یا بی هوشی، کم‌کم درد به سراغ مادر می‌آید. از این رو انجام مراقبت‌های بعد ازسزارین به منظور کاهش درد و رعایت نکات بهداشتی حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری و مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی

 

مراقبت های بعد از جراحی سزارین

بعد از سزارین حتما خانم ها باید به نکات بسیار مهمی توجهه کنند. معمولا خانم هایی که سزارین می‌شوند 2 تا 3 روز در بیمارستان تحت مراقبت قرار می‌گیرند. مراقبت های بعد از جراحی سزارین در روزهای اول توسط بیمارستان و سپس منزل صورت می‌گیرد. اما به طور کلی از لحظه ای که متوجه بارداری خود می‌شوید تا زمان زایمان باید تحت نظر پزشک باشید. تا زایمان راحت و خوبی را تجربه کنید.

جراحی سزارین روشی برای تولد نوزاد می‌باشد. که از طریق برشی بر دیواره شم و رحم مادر، توسط متخصص زنان و زایمان صورت می‌گیرد. به دلیل اینکه شکم و رحم مادر برش خورده است، بی توجهی به مراقبت های بعد از جراحی سزارین؛ با آسیب های زیادی همراه خواهد بود. در این مقاله راجع به مراقبت های بعد از جراحی سزارین صحبت کرده ایم.

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان

مراقبت های بعد از جراحی سزارین، توسط کادر درمانی بیمارستان انجام می‌شود و شامل موارد زیر می‌باشد.

❌ بررسی علائم حیاتی و سطح هوشیاری مادر پس از زایمان

❌ بررسی میزان فشار خون

❌معاینه خونریزی واژینال و میزان جمع شدن دهانه رحم

❌ شمارش نبض و تعداد تنفس

❌ بررسی حالت تهوع و استفراغ

نکته: زنان زائو به دلیل از دست دادن مقدار زیادی آب بدن در حین زایمان می‌بایست تا 24 ساعت بعد از زایمان، مایعات مورد نیاز بدن را از طریق سرم دریافت کنند. در صورتی که زنان زائو از لحاظ سطح هوشیاری، فشار خون و خونریزی در وضعیت مطلوبی باشند، می‌تواند برای رفع خشکی گلو از تکه‌های یخ استفاده کنند.

???? خونریزی واژینال

یکی از مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان، دقت به رنگ خونریزی واژینال تا 3 روز است. و تا 3 روز رنگ خونریزی واژینال قرمز است و مقدار زیادی خون می‌ریزد. سپس کمرنگ شده و به رنگ زرد تغییر خواهد کرد. و معمولا این خونریزی تا 10 روز ادامه پیدا خواهد کرد. و روزهای آخر لکه بینی مشاهده می‌شود. اما در برخی از خانم ها خونریزی تا 40 روز ادامه پیدا خواهد کرد.

???? چک کردن علائم حیاتی

یکی از مراقبت های بعد از جراحی سزارین در بیمارستان، چک کردن علائم حیاتی است. از علائمی که حدود 2 ساعت بعد سزارین باید تحت نظر گرفته شود، عبارتند از.

???? نبض

???? دمای بدن

????رنگ پوست

???? تنفس

???? فشار خون

???? مصرف دارو

از مراقبت های بعد از جراحی سزارین به مصرف دارو نیز می‌توان اشاره کرد. پس از زایمان معمولا به خانم ها قرص آهن، آنتی بیوتیک و داروهایی به تجویز پزشک داده‌می‌شود. برای کاهش درد نیز پزشک داروهای مخصوصی را برای مادر تجویز می‌کند.

???? خوردن غذا

از مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توان به خوردن غذا نیز اشاره کرد. اغلب خانم هایی که سزارین می‌کنند، 8 تا 12 ساعت نباید از طریق دهان آب و غذا بخورند. اما به تشخیص پزشک بعد از مدتی می‌توانند غذا و مایعات مصرف کنند.

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در منزل

مراقبت های بعد از جراحی سزارین در منزل بر اساس نکاتی که در این بخش مقاله گفته شد، انجام شود.

???? الزاما باید ماساژ دادن و حرکت کردن حتی به مقدار کم را در طول روز انجام دهید تا خون دچار لختگی نگردد.

????به طور جدی از تماس با کسانی که دچار تب خال دهان و لب هستند یا بیماری واگیر داری دارند، اکیدا اجتناب شود.

???? بعد از روز دوم سزارین، حمام کردن توصیه می‌شود. نیازی نیست جای بخیه را با کیسه و صابون بشویید. دقت داشته باشید که حتما با استفاده از سشوار جای بخیه را خشک کنید.

???? مصرف مایعات و ویتامین‌ها در این زمان بسیار مهم و حیاتی است. زیرا بدن مقدار زیادی از آب و ویتامین‌های اساسی خود را از دست داده است. به دلیل اینکه بافت بدن به واسطه بخیه در حال ترمیم است از مصرف مواد چربی و نشاسته دار خودداری نمایید.

???? در هنگام راه رفتن بهتر است از فشار آوردن چربی‌های شکم بر روی قسمت بخیه شده اجتناب کنید. به دلیل اینکه امکان خونریزی بافت بخیه شده وجود دارد، می‌توانید هنگام راه رفتن، دست خود را زیر شکم قرار دهید تا به قسمت بخیه شده فشار وارد نشود.

???? به تعداد کافی باید دفع ادرار وجود داشته باشد. اگر احساس می‌کنید میزان بیرون روی شما بیش از اندازه کم است حتما به پزشک معالج مراجعه نمایید.

???? خونریزی واژن در روز اول سزارین زیاد است اما با گذشت زمان هر روز مقدار آن کمتر می‌شود. در صورتی که چند روز از زمان سزارین بگذرد ولی میزان خونریزی از روز دوم قاعدگی بیشتر باشد باید به پزشک معالج مراجعه نمود.

شیوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی سزارین

 

شیوه صحیح خوابیدن در دسته مراقبت های بعد از جراحی سزارین قرار دارد. خوابیدن پس از سزارین باید با مراقبت های صحیح باشد. به علت بخیه ای که در شکم، بغل و شیر به نوزاد برای مادران دردناک است. برای خوابیدن به نکات زیر توجه کنید.

???? خوابیدن به پهلو | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

یکی از راحت ترین روش مراقبت های بعد از جراحی سزارین در خوابیدن، به روش پهلو می‌باشد. در این روش هیچ فشاری به بخیه ها وارد نمی‌شود و زمن بلند شدن فشار کمتری به بخیه ها وارد می‌شود.

???? خوابیدن به پشت

همانطور که گفته شد، مراقبت های بعد از جراحی سزارین به خوابیدن نیز مربوط است. بعد از زایمان، خوابیدن به پشت یکی از روش های مناسب برای عدم فشار به بخیه ها است. در این شرایط مادر می‌تواند به راحتی بخوابد و استراحت کند.

???? خوابیدن عمودی | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

مراقبت های بعد از جراحی سزارین روشی مانند خوابیدن عمودی دارد. در این شرایط مادر باید در حالت نشسته روی مبل یا صندلی بخوابد. و صرفا برای استراحت موقت این روش توصیه می‌شود.

???? خوابیدن در حالت بالا بودن قسمت فوقانی بدن

برای مراقبت های بعد از جراحی سزارین، مادر هنگام خواب می‌تواند به کمک چند بالشت، قسمت فوقانی بدن را اندکی بالا ببرد. در این شیوه تنفس راحت تر و خواب آرام تری داشته باشید. حتی برای راحتی بیشتر می‌توانید برای زیر زانوها از بالشت استفاده کنید.

عوارض احتمالی بعد از جراحی سزارین | مراقبت های بعد از جراحی سزارین

مراقبت های بعد از جراحی سزارین باید جدی گرفته شود. اما در کنار این مراقبت ها ممکن است که عوارضی را تجربه کنید. زایمان سزارین عوارض گوناگونی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سوزش ادرار: اگر پس از عمل جراحی سزارین در حین ادرار دچار سوزش و خارش می‌شوید به احتمال زیاد عفونت ادراری رخ داده‌است. این عفونت با علائم دیگری مانند احساس درد در ناحیه شکم و پهلو هم قابل تشخیص است و باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنید.

تب: اگر دمای بدن در عرض چند روز از 38 درجه سانتی گراد پایین نیاید، زنگ هشداری است و خبر از بروز آندومتریت ناشی از سزارین؛ عفونت زخم، عفونت ادرای و ترومبوفلبیت خواهد داد، در این شرایط باید حتما نسبت به درمان اقدام نمایید.

درد و تورم پاها: پس از سزارین اگر در پای خود به خصوص در یک پا احساس درد شدید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. در عمل سزارین احتمال بروز خطر ترومبوفلبیت زیاد است.

نکته: تماس جنسی اکیدا تا 3 هفته بعد از سزارین ممنوع می‌باشد. با سپری شدن این مدت زمان و بسته به شرایط جسمی و روحی زن و عدم وجود خونریزی می توان رابطه جنسی برقرار نمود.

کلام آخر

مراقبت های بعد از جراحی سزارین بسیار ضروری است. و باید تمامی خانم ها این موضوع را جدی بگیرند. توصیه می‌شود که حتما تحت مراقبت پزشک باشید تا دوران زایمان خوبی را سپری کنید. در صورت بروز هرگونه تغییرات خلقی نیز حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری و مراقبت های بعد از جراحی سزارین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

زنان بعد از سزارین با وجود چه نشانه های ترخیص می شوند؟

در صورتی که زائو بتواند چندین متر راه برود و دچار استفراغ و افت فشار خون نشود، اجازه ترخیص داده می‌شود.

آیا بعد از سزارین باید به طور روزانه آنتی بیوتیک استفاده نمود؟

امروزه سزارین و عمل جراحی از طریق تکنیک‌های بسیار پیشرفته انجام می‌شود و احتمال عفونت را بعد از سزارین تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تنها در صورتی که بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد یا کیسه آب به مدت طولانی دچار پارگی شود، مصرف آنتی بیوتیک‌ها تجویز می‌گردد.

آیا به جهت کاهش درد می توان مسکن مصرف نمود؟

مصرف مسکن باید به مقدار بسیار کم انجام گیرد به خصوص اینکه داروهای مسکن به واسطه شیردهی می‌تواند برای نوزاد خطر آفرین باشد.

مصرف قرص آهن تا چند وقت پس از سزارین ادامه یابد؟

مصرف قرص آهن تا 6 هفته بعد از عمل جراحی سزارین توصیه می‌شود. بعد از سپری شدن این مدت به پزشک مراجعه نمایید تا با بررسی میزان شیردهی و سطح هموگلوبین خون در بدن شما درباره ادامه مصرف قرص آهن تصمیم گیری نماید.

منبع: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی



:: برچسب‌ها: مراقبت های بعد از جراحی سزارین و 7 نکته کلیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن تا حدودی قابل پیش‌بینی است. احتمالا زیاد شنیده‌اید که می‌گویند تا مرد سخن نگفته باشد؛ عیب و هنرش نهفته باشد. مفهوم از این شعر این است که تا زمانی که یک فرد صحبت نکند، شخصیت او پنهان خواهد ماند. اما همان که برای سخن گفتن دهان باز کرد؛ شخصیت او مشخص می‌شود. اگر بخواهیم به طور کلی و از لحاظ علمی به این موضوع اشاره کنیم که شخصیت شناسی از روی صحبت افراد وجود دارد، باید بگویم که تا حدودی قابل پیش بینی است.

اما به طور قطع نمی‌توانیم با صحبت کردن شخصیت افراد را مشخص کنیم. به طور کلی کلمات کلیدی نمی‌توانند ویژگی‌های شخصیتی افراد را تعیین کنند، اما بینش و تفکر افراد از طریق صحبت آنها قابل پیش‌بینی است. به دلیل اینکه افراد تمام صحبت‌های خود را بر اساس فکر و تفکری که در آنها شکل می‌گیرد؛ بیان می‌کنند. دراین مقاله سعی کرده‌ایم تمامی موارد موجود را ذکر کنیم، اما برای شخصیت شناسی خود حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. زیرا هیچ فردی با صحبت‌های شما نمی‌تواند شخصیت اصلی‌تان را تشخیص دهد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

به طور کلی عوامل متعددی در شناخت دیگران دخیل هستند. و تنها از روی رفتار و حرف زدن نمی‌توانیم شخصیت دیگران را تعیین کنیم. اما برخی از موارد نیز وجود دارد که در این شرایط به شما کمک می‌کند؛ تا ویژگی شخصیتی یک فرد را تا حدود اندکی شناسایی کنید. روانشناسان برای بررسی و شخصیت شناسی یک فرد با تمامی جلسات، باز هم برچسب و قضاوت بیجا انجام نمی‌دهند.  

حتما بررسی‌های دقیق‌تری انجام می‌دهند تا شخصیت یک فرد را به درستی تشخیص دهند. به همین دلیل برای شخصیت شناسی نیاز به جلسات پی در پی روانشناسی است. و با یک رفتار و گفتار ساده نمی‌توان شخصیت یک فرد را مشخص کرد. در این مقاله به طور کلی راجع به شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه‌هایی که باعث شناخت دیگران و شخصیت شان می شود

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن آنها را پیدا کنید. در این بخش مقاله به این نشانه‌ها اشاره کرده ایم.

???? میزان تعهد یک فرد به حرف‌هایش

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، میزان تعهد به حرف‌هایشان است. منظور از میزان تعهد؛ تعهد محضری با حضور شاهد نیست. منظور حرف‌هایی است که یک زن یا مرد در طول روز می‌زند. مثلا وقتی که یه فرد میگه ۱۰ دقیقه دیگه اونجام، یا مثلا ساعت ۱۰ باهات تماس می‌گیرم. ولی از اونجایی که تمامی شرایط تحت کنترل ما نیست، همه اتفاقات ممکنه که به درستی پیش نروند.

زمانی که یک فردی همه حرف‌هایی که می‌زند و قول‌هایی که میگوید با مشکل روبرو می‌شود. و یا همیشه مجبور به تغییر می‌شود؛ اندکی عجیب است. بنابراین میزان اهمیت به قول، قرار و تعهد یک فرد به حرف‌هایش نشان دهنده شخصیتش است. اما زمانی که یک فردی به تعهد حرف‌های خودش نیز پایبند نباشد؛ در واقع برای حرف‌های خود احترامی هم قائل نیست. بنابراین این رفتار یک فرد می‌تواند به ما نشان دهنده یک هشدار برای برقراری ارتباط و یا تکیه به اون فرد باشد.

???? نحوه رفتار با افراد زیردست | شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن

یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، نحوه برقراری ارتباط با زیردستان است. همه ما با مشاهده رفتار افراد مختلف با خدمتکاران، می‌توانیم تشخیص دهیم که فرد چه نوع رفتار و شخصیتی دارد. ممکن است که با پیش خدمت رفتار خیلی خوبی داشته باشیم تا خدمات خیلی خوبی ارائه بدیم. اما نحوه رفتار ما با افراد غریبه توی خیابون یا افراد دیگر بیان گر خیلی از چیزهای دیگر است. برای شخصیت شناسی یک فرد می‌توانید به نحوه رفتار و بیان چنین افرادی دقت داشته باشید.

???? رفتار فرد بعد از اشتباه چگونه است؟

رفتار یک فرد پس از اشتباه یکی از نشانه‌های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن است. هر کسی توی زندگی اشتباهاتی دارد و برای شناخت دیگران، با این رفتار می‌توانیم نحوه برخورد بعد از اشتباه را مقایسه کنیم. اگر به صورت محترمانه و با روش صحیح اشتباهات یک فرد را بگوییم چه جوابی به شما می‌دهد؟

آیا فرد معذرت خواهی می‌کند؛ و دیگر تکرار نمی‌کند؟ فرد بهانه می‌آورد؟ آیا فرد گارد می‌گیرد و یا ساکت می‌ماند؟ آیا مقصر می‌داند یا شما را متهم اصلی داستان اشتباه نشان می‌دهد؟ فرد به عقب برمی‌گردد و اشتباهات شما را لیست می‌کند؟ این نحوه رفتار به شما کمک می‌کند که به راحتی تشخیص دهید که یک فرد با اشتباهات خود چگونه رفتار می‌کند.

????  در موقعیتی که اشتباه کرده چه می کند؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این اشاره کنیم که فرد از زمان اشتباه چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعد از اشتباه عذرخواهی می‌کند یا احساس خودش را بیان می‌کند؟ فرد تحقیرت می‌کند یا با لجبازی و کینه ادامه می‌دهد؟ رفتار فرد در چنین شرایطی به ما نشان می‌دهد که فرد چه شخصیتی دارد و نحوه برخورد او با دیگران چگونه است.

???? آیا زندگی فرد با چیزی که نشان می‌دهد یکسان است؟

یکی از نشانه های شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن؛ این است که فرد زندگی واقعی خود را چگونه نشان می‌دهد؟ برخی از افراد زندگی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهند؛ و نشان از این است که به دلیل نگرانی از قضاوت مردم دائم زندگی واقعی خود را به شیوه دیگری نشان می‌دهد.

???? رفتار فرد زمانی که به چیزی نیاز دارد چگونه است؟

برای شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن، باید به این موضوع دقت کنید؛ که زمانی که فرد به چیزی نیاز دارد، چه رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ بعضی از افراد شخصیت چند گانه دارند و رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. یا مثلا برخی از افراد به دلیل نیازهایی که دارند رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. عده‌ای از افراد هستند که به دلیل رفع نیازها، رفتارهای بسیار بدی از خود نشان می‌دهند تا مشکل یا نیازشان رفع شود.

کلام آخر

شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن توسط روانشناس و متخصص صورت بگیرد. هیچ فردی بدون علم و دانش توانایی تشخیص شخصیت دیگران را ندارد؛ و نباید به دیگران برچسب بزند. برچسب زدن به دیگران نشان از ضعف طرف مقابل است. به همین دلیل بهتر است که شناسایی شخصیت از روی رفتار و حرف زدن را به متخصص و روانشناس مربوطه بسپارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن شان امکان پذیر است؟

بله، ویژگی‌های شخصیتی هر فرد در رفتارها و تعاملات روزانه وی، تجلی پیدا می‌کند. بااین‌حال توصیه می‌شود این قضاوت‌ها را در صورت مشورت با یک متخصص، جدی بگیرید.

تکان دادن پاها در شرایط عادی نشانه چیست؟

هنگامی‌که فرد در شرایط عادی نشسته یا ایستاده است، تکان دادن پاها یا دست‌ها می‌تواند راهی برای تخلیه اضطرابی باشد که از درون تجربه می‌کند.

چگونه می‌توان از روی دست خط یا امضای فرد راجع به شخصیت وی قضاوت کرد؟

به‌طورکلی خطوط منحنی نشان‌دهنده برونگرایی و علاقه به برقراری ارتباط هستند و خطوط شکسته، نشان‌دهنده درون‌گرایی و نبود تمایل به ارتباط هستند. همچنین هرگونه فشار اضافی بر نوک قلمی که در دست فرد است، نشان‌دهنده خشم فروخورده یا اضطراب است.

منبع: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن



:: برچسب‌ها: شناخت دیگران از روی رفتار و حرف زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زیگموند فروید یکی از معروف‌ترین نام‌ها در روان‌شناسی است. تقریباً تمامی روان‌شناسان معتقدند که صحبت‌ کردن راجع به شخصیت انسان در روان‌شناسی با فروید شروع شده‌است. اما او بیشتر از آنکه با نظریه‌های شخصیت شناخته شده باشد به دلیل کشف بخش ناخودآگاه ذهن در میان مردم معروف شده‌ است. مفاهیمی که زیگموند فروید در نظریه‌هایش بیان کرده به‌قدری جالب هستند که به‌غیراز روان‌شناسان سایر مردم را نیز به خواندن نظراتش تشویق می‌کند. بااین‌حال متأسفانه درک درستی از نظریه‌های روانکاوی او در میان اکثریت وجود ندارد. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم زیگموند فروید، نظریه‌ها و راه‌های درمان او را برای شما توضیح بدهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیگموند فروید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید

زندگینامه زیگموند فروید

زیگموند فروید در سال 1856 میلادی در منطقه‌ای به دنیا آمد که این بخشی از جمهوری چک به‌حساب می‌آید. فروید که در یک خانواده یهودی به دنیا آمده بود مثل سایر اعضای خانواده به مسائل مذهبی علاقه نشان می‌داد؛ و توجه او به مسائل دینی را می‌توان در قسمت‌های مختلفی از نظریه‌اش دید. در میان اعضای خانواده مادرش علاقه بسیاری به او داشت و مطمئن بود که او روزی تبدیل به یک فرد مشهور خواهد شد. به همین خاطر توجه و مراقبت ویژه‌ای نسبت به او داشت.

در سال 1859 میلادی و زمانی که زیگموند فروید تنها 3 سال داشت خانواده او از فرایبورگ مهاجرت کرده و در وین ساکن شدند. بااین‌حال او به‌ غیر از زبان آلمانی با زبان‌هایی مثل انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی نیز آشنایی داشت. همین موضوع باعث شد که او بتواند نظریات و کتاب‌های بسیاری را مطالعه نماید.

زیگموند فروید در سال 1886 با مارتا برنیز ازدواج کرد. حاصل این ازدواج هشت فرزند بود؛ که در میان آن‌ها آنا فروید از همگی شناخته‌شده‌تر است. آنا همان فرزندی بود که راه پدر را ادامه داد؛ و خود نیز به یکی از روانکاوان معروف تبدیل شد.

سیگار برگ یکی از علاقه‌مندی‌های زیگموند فروید بود. او معتقد بود با استفاده از سیگار ذهنش بازتر شده و بهتر می‌تواند راجع به مسائل فکر کند.  همین موضوع باعث شد که فروید دچار سرطان دهان شود. درمان‌های بسیاری برای این بیماری انجام شد. تا جایی که گفته می‌شود در حدود 33 عمل جراحی روی فک و دهان فروید صورت گرفت. که متأسفانه هیچ‌کدام باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان نشد. سرانجام در سال 1939 فروید از پزشک خود خواست که با استفاده از مورفین به زندگی او پایان بدهد.

شروع نظریه‌های روانکاوی زیگموند فروید

زیگموند فروید پس از اینکه به‌عنوان پزشک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد تحصیلات خود را در رشته عصب‌شناسی ادامه داد. در همین زمان بود که او شروع به تحقیق روی بیماری کرد که امروزه به آن جسمانی سازی گفته می‌شود. در این بیماری مسائل روانی باعث می‌شوند که فرد دچار مشکلاتی مانند فلج اعضا، کوری، لالی یا بسیاری از مشکلات دیگر شود. این درحالیست که تمامی اندام‌های داخلی و اعصاب فرد سالم هستند.

فروید متوجه شد که این افراد وقتی تحت درمان‌هایی مثل هیپنوتیزم قرار می‌گیرند از شدت مشکلات آن‌ها کاسته می‌شود. به همین خاطر برخلاف بسیاری از هم‌دوره‌ه‌ای هایش به این نتیجه رسید که عاملی به‌غیراز مشکلات جسمانی و ذهن هشیار می‌بایست در این بیماری نقش داشته باشند. این موضوع سرآغازی بود که زیگموند فروید را به سمت نظریه‌هایش سوق داد.

نظریه های روانکاوی فروید

زیگموند فروید نظریه های روانکاوی دارد. که در علم روانشناسی در درجه بسیار بالایی قرار دارد. فروید روانشناسی متفکر و آگاه بود که نظریه ناخودآگاه را بیان کرد. در این بخش مقاله به نظریه های روانکاوی فروید اشاره کرده ایم.

???? نظریه ناخودآگاه زیگموند فروید

زیگموند فروید بیش از همه با دیدگاهی که راجع به ناخودآگاه یا ناهشیار ذهن دارد شناخته شده است. در حقیقت فروید در طول درمان‌هایی که به‌وسیله هیپنوتیزم انجام می‌داد متوجه شد بیماران زمانی که وارد حالت خلسه می‌شوند، از مسائلی صحبت می‌کنند که در حالت عادی چیزی راجع به آن به یاد نمی‌آورند. این موضوع در کنار دیدن نشانه‌هایی مثل لغزش‌های کلامی در میان بیماران او را به این نتیجه رساند که احتمالاً بخش دیگری از ذهن به‌غیراز حالت هوشیاری کنترل رفتار فرد را در دست دارد.

???? نظریه شخصیت

نظریه شخصیت زیگموند فروید در مراحل اولیه بر اساس ذهن ناهشیار شکل گرفت. فروید معتقد بود ما سه حالت روانی هشیار، نیمه هشیار و ناهشیار داریم که شخصیت بر اساس این سه دسته عمل می‌کند. اما پس از مدتی فروید نظریه خودش را اصلاح کرد. او معتقد بر این شد که ما در کنار سه سطح هشیاری، سه پایگاه شخصیتی به نام‌های نهاد، من و فرامن نیز داریم.

???? نهاد (Id)

اولین بخش نظریه شخصیت زیگموند فروید، نهاد نام دارد. همه ما از سنین کودکی و به طور فطری با نهاد به دنیا می‌آییم. نهاد یا بن بخشی از شخصیت است که به دنبال به‌دست‌آوردن لذت است. و البته بلافاصله و در اینجا و اکنون می‌خواهد که به لذت‌ها دست پیدا کند.

???? من (ego)

بخش منطقی ذهن که سعی می‌کند تمایلات نهاد را کنترل کند، “من” نام دارد. این بخش تلاش می‌کند تا خواسته‌های نهاد از راهی معقول و جامعه‌پسند برطرف شوند. من دومین بخش نظریه شخصیت زیگموند فروید است.

???? فرامن (super ego)

فرامن همان چیزی است که به آن وجدان می‌گوییم. این بخش از شخصیت دقیقاً در مقابل نهاد  از نظریه شخصیت زیگموند فروید قرار داد. فرامن معتقد است که فرد می‌بایست به‌جای توجه به خود و غریزه‌ها بر اساس معیارهای جامعه و کمک به دیگران رفتار کند. فروید معتقد بود که من، وظیفه دارد بین این دو نیرو یک تعادل برقرار کند.

یکی از نکات مهم در نظریه شخصیت این است که همیشه من، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد. انسان‌ها با توجه به اینکه کدام بخش شخصیت‌شان قوی تر باشد به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ و رفتارهای مختلفی را از خود نشان می‌دهند.

???? مکانیسم‌های دفاعی | زیگموند فروید

یکی از نظریه های زیگموند فروید، مکانیسم های دفاعی هستند. مکانیسم‌های دفاعی روشی هستند که من از آنها استفاده می‌کند تا خواسته‌های نهاد را برطرف کند. در حقیقت من، مسئولیت دارد که به فرد کمک کند تا رفتار جامعه‌پسند و معقولی داشته باشد. به همین خاطر او باید نیازهای نهاد را به روشی برطرف کند که فرامن و همین‌طور جامعه با آن مشکلی نداشته باشند. برای مثال ممکن است تمایل نهاد به پرخاشگری با تبدیل‌شدن فرد به یک قصاب یا جراح برطرف شود. برای آشنایی با انواع مکانیسم های دفاعی کلیک کنید.

???? غریزه زندگی و مرگ

یکی از مفاهیمی که در نظریه زیگموند فروید از آن زیاد صحبت می‌شود لیبیدو یا انرژی زندگی است. فروید معتقد بود که انسان‌ها به‌صورت فطری با دو تمایل زندگی و مرگ به دنیا می‌آیند.  هرآنچه باعث لذت در زندگی می‌شود را فروید غریزه زندگی نامید. و هر چیزی مثل جنگ یا خشم که باعث ویرانی می‌شوند را ناشی از غریزه مرگ می‌دانست. فروید اصطلاح لیبیدو را برای بیان انرژی مربوط به غریزه زندگی مورداستفاده قرار داد.

با توجه به اینکه لیبیدو به معنای شهوت یا نیازهای جنسی است سوءتفاهم‌های بسیاری راجع به این نظریه به وجود آمد. و بسیاری گفتند که فروید معتقد است همه چیز به لذت‌های جنسی ختم می‌شود. این درحالیست که فروید بارها اعلام کرده بود منظورش از لیبیدو همه لذت‌ها و خوشی‌هایی است که ممکن است یک نفر به آن‌ها تمایل داشته باشد.

نظریه رشد فروید

زیگموند فروید راجع به مراحل رشد کودک نیز نظریاتی مطرح کرده است. به‌طورکلی او معتقد بود که در هر سنی لیبیدو یا میل به لذت بردن در بخش خاصی از بدن متمرکز می‌شود. بر همین اساس کودک رفتارهای مختلفی را از خودش نشان می‌دهد؛ و نیازهای متفاوتی دارد. توجه بیش از حد یا کمتر از اندازه، به نیازهای کودک در هر مرحله، می‌تواند مشکلاتی را برای او ایجاد کند. مراحل رشد از نظر فروید عبارتند از:

????مرحله دهانی(تولد تا یک‌سالگی)

از نظر زیگموند فروید، مرحله دهانی از تولد تا 1 سالگی ادامه دارد. مرکز فعل و انفعالات دهان است. به همین دلیل مکیدن سینه و گرفتن پستان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله نوزاد از فعالیت هایی مانند چشیدن و مکیدن لذت می‌برد. در این مرحله به دلیل وابستگی کودک به مراقبین، احساس اعتماد به نفس و راحتی از محل دهان به کودک انتقال داده می‌شود. ثبیت در این مرحله برابر با مشکلاتی مانند: سیگار کشیدن، جویدن ناخن، پرخاش، وابستگی، مشکلات در خوردن و نوشیدن می‌شود.

???? مرحله مقعدی(دو تا سه‌سالگی)

طبق نظر زیگموند فروید، پس از مرحله دهانی، نوبت مرحله مقعدی است. این مرحله از دو سالگی تا سه سالگی ادامه دارد. این مرحله مختص تمرکز بر نیروی جنسی بر کنترل مثانه و حرکات روده است. بنابراین تعارض اصلی، آموزش آداب توالت است. در این مرحله کودک باید بر نیازهای بدنی خود کنترل داشته باشد. و توسعه این کنترل به درک استقلال و موفقیت می‌پردازد.

زیگموند فروید معتقد بود که سهل گیری در این مرحله مساوی با شخصیت نامنظم، آشفته و ولخرج است. سخت گیری هم شخصیت خشک، نامنعطف و وسواسی به همراه دارد.

???? مرحله آلتی(سه تا چهار یا پنج‌سالگی)

طبق نظر زیگموند فروید، سومین مرحله آلتی است. که از 3 تا 5 سالگی وجود دارد. در این مرحله تمرکز اصلی بر اندام های جنسی است. در این سن کودکان به تفاوت جنسیت زن و مرد کنجکاوی نشان می‌دهند. فروید در این مرحله عقده های الکترا و ادیپ را بیان کرده است. به طور خلاصه این مرحله به معنای احساس رقابت با والد همجنس برای تصاحب والد جنس مخالف است. عبور سالم از این مرحله به منظور همانند سازی کودک با والد هم جنس است.

???? مرحله نهفتگی یا کمون(پنج‌سالگی تا سن بلوغ)

زیگموند فروید مرحله نهفتگی را از سن 5 سالگی تا پایان بلوغ قرار داده است. در این دوران احساسات جنسی منفعل می‌شود در این مرحله فرد مهارت های اجتماعی، ارزش ها، روابط با همسالان و بزرگسالان را در خارج از خانواده توسعه می‌دهند. در این مرحله همچنان انرژی روانی جنسی وجود دارد اما در حوزه های دیگر مانند اشتغالات فکری و تعاملات اجتماعی منتقل شده‌است.

???? مرحله تناسلی (نوجوانی)

آخرین مرحله از نظر زیگموند فروید، مرحله تناسلی است. این مرحله از بلوغ تا آخر عمر ادامه دارد. کسی که به این مرحله می‌رسد، به رسش کامل دست یافته است و اگر در مراحل قبلی مشکل حادی را تجربه نکرده باشد، شخصیت سالمی را خواهد داشت. و در نهایت فردی دلسوز با تعامل کامل در زندگی است.

❌ عقده‌های ادیپ و الکترا

یکی از جالب‌ترین بخش‌های نظریه رشد زیگموند فروید عقده‌های ادیپ و الکترا هستند. فروید معتقد بود زمانی که کودک متوجه اندام جنسی خود و تفاوت آن با جنس مخالف می‌شود تمایلی را به سمت والد غیرهمجنس نشان می‌دهد. دختران به سمت پدر و پسران به سمت مادر گرایش پیدا می‌کنند. این موضوع به‌تدریج و از طریق برخی تفکرات ذهنی حل خواهد شد. 

نظریات و روش‌های درمانی زیگموند فروید

زیگموند فروید علاوه بر اینکه راجع به انسان صحبت می‌کند نظریات و روش‌هایی را نیز برای درمان بیماری‌ها به کار می‌برد. در ادامه بعضی از مهم‌ترین این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

???? تداعی آزاد

یکی از روش های درمانی زیگموند فروید، تداعی آزاد است. اصلی‌ترین روش درمان در روانکاوی تداعی آزاد است. در این روش بیمار در طول جلسه درمان هر آنچه را به ذهنش می‌رسد بدون اینکه آنها را سانسور کند بیان می‌کند. فروید معتقد بود که دنبال‌کردن جریان صحبت‌های بیمار می‌تواند به درمانگر سرنخ‌های مهمی راجع به مشکلات ناهشیار بدهد. به‌علاوه باعث خواهد شد تا فرد نیز احساس سبکی و آرامش بیشتری را تجربه کند.

???? تفسیر رؤیا | زیگموند فروید

تفسیر رویا از دیگر روش های درمانی زیگموند فروید است. همان‌طور که گفتیم من یا خود وظیفه دارد که نیازهای نهاد را برطرف کند. گاهی اوقات این نیازها به‌قدری از نظر جامعه غیرقابل‌قبول هستند که به‌طورکلی از هوشیاری بیرون رانده می‌شوند. اما فروید معتقد بود که غرایز نهاد در ناهشیار از بین نمی‌روند.

یکی از راه‌هایی که این نیازها خود را نشان می‌دهند رؤیاها هستند. درواقع هنگامی که فرد نتواند خواسته‌های خود را در عالم بیداری محقق کند آنها را به‌صورت نمادین در خواب‌هایش خواهد دید. به همین خاطر فروید معتقد بود که تحلیل رؤیاهای بیمار شاهراهی است که شما را به سمت محتوای ناهشیار خواهد برد.

???? مقاومت

مقاومت نظریه دیگری از زیگموند فروید است. بیماران همیشه آماده نیستند که محتوای ناهشیار را به درمانگر نشان بدهند. گاهی اوقات این محتواها به‌قدری از نظر جامعه ناپسند هستند که به‌طورکلی از هشیاری فرد بیرون شده‌اند و قرار نیست به این سطح برگردند. به‌علاوه بعضی از بیماران شرایط خود را دوست دارند و نمی‌خواهند تغییر کنند. در این زمان مکانیسم‌های ناهشیاری در فرد شکل می‌گیرد که در مقابل درمان مقاومت می‌کند. ساده‌ترین این مثال‌ها این است که یک نفر دیر به جلسه درمان برسد یا جلسه خود را کنسل کند.

???? انتقال | زیگموند فروید

در میان نظریه‌های روانکاوی زیگموند فروید ، انتقال یکی از جالب‌ترین آن‌هاست. فروید معتقد بود که بیمار، روان‌شناس را به‌عنوان یکی از والدین یا منابع قدرت در کودکی‌اش می‌بیند. و درست به شکلی با او رفتار می‌کند که در کودکی با پدر و مادرش می‌کرده است. برای مثال بعضی از بیماران با خشم با درمانگر رفتار می‌کنند. یا شاید از او بترسند و احساس کنند باید به حرف‌هایش گوش کنند.

بعضی از مراجعین نیز همه تلاششان را می‌کنند که درمانگر از آن‌ها راضی باشد. به همین خاطر اینکه درمانگر به نوع رفتار بیمار دقت داشته باشد بسیار اهمیت دارد. فروید معتقد بود که ممکن است درمانگر نیز بیمارش را به‌جای یکی از شخصیت‌های کودکی خود بگیرد که به این موضوع انتقال متقابل گفته می‌شود.

کلام آخر

زیگموند فروید یکی از بزرگان علم روانشناسی است. که در زمینه های مختلفی نظریه بیان کرده است. نظریه روانی جنسی، نظریه ناخودآگاه، روانکاوی و … همگی بر اساس تحقیقات زیگموند فروید پدید آمده است. که در این مقاله به تمامی جوانب اشاره شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیگموند فروید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا نظریه فروید راجع به ذهن ناهشیار واقعیت دارد؟

بله؛ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بخش‌هایی در مغز وجود دارند که دقیقاً عملکردی شبیه به آن چیزی دارند که فروید برای ناهشیار در نظر گرفته بود.

منبع: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید



:: برچسب‌ها: زیگموند فروید | زندگی نامه و نظریه رشد فروید ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سفر با همسر یکی از راه های شناخت او و لذت از با هم بودن است. رفتن به سفر، یکی از راه‌هایی است که روانشناسان به زوجین برای بهبود روابط خود باهمسرشان پیشنهاد می‌دهند. فواید سفر رفتن بسیار بیشتر از آن است که فقط به خود فرد محدود گردد. لذا آشنایی بااهمیت مسافرت با همسر و نتایجی که در زندگی می‌تواند داشته باشد، برای بسیاری از خانواده‌های توصیه می‌گردد. اما گاه مسائل حل نشده موجب بالا رفتن تنش‌ها می‌شود.

سفر با همسر

سفر با همسر، مخصوصا بعد از مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترک، قطعا با چالش های زیادی همراه است. این موضوع می‌تواند زوجین را مضطرب کرده و یا حتی آنان را از این کار منصرف کند. باید بدانید که در طول سفر با موقعیت های از پیش برنامه ریزی نشده زیادی مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است به خود و یا همسرتان سخت نگرفته و تا حد امکان از سفر لذت ببرید. البته آمادگی برای شرایط جدید، بد نیست اما نمی‌توان همه چیز را پیش بینی کرد.

اهمیت سفر با همسر

مسافرت با همسر علاوه بر لذت، به شما کمک می‌کند تا بندهای رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید، به غیر از مسافرت. در ادامه برخی از نکاتی که در سفر با همسر اهمیت دارد، عبارتند از:

????یافتن هدف مشترک

سفر به زوجین در دیدن دنیا از نگاه یکدیگر کمک می‌کند. با این کار، آن‌ها می‌توانند به دیدگاه و هدف مشترکی در زندگی مشترک خود دست یابند. این هدف یکسان باعث تقویت پیوندهای عاطفی هر دو طرف می‌گردد. در واقع در سفر با همسر، زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و با علایق هم بیشتر آشنا شوند.

????آگاهی از نقاط ضعف و محدودیت‌های یکدیگر

سفر کردن علاوه بر اینکه سبب آشنایی با جهان پیرامون می‌گردد، در آگاه شدن از ویژگی‌های مثبت و منفی و درونی خود و همراهانشان بسیار مؤثر است. زوجین در سفر با محدودیت‌های همسر خود بهتر آشنا شده و می‌توانند توقعات خود را با آن هماهنگ کنند. در سفر با همسر، افراد باید نیازهای فرد دیگری را نیز در نظر گرفته و به همسفر خود اهمیت دهند.

????دستیابی به تجربیات جدید مشترک

تجربیات جدید همواره باعث شکل‌گیری تغییراتی در شخصیت افراد می‌شود. هر چه این تجربیات بین همسران اشتراک بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه شخصیت دو طرف هماهنگ باهم رشد کند افزایش می‌شود. در سفر با همسر افراد زمان زیادی را با یکدیگر گذارنده و خاطرات زیادی را شکل می‌دهند؛ همین مورد باعث علاقه و صمیمیت بیشتر می‌شود.

????افزایش حس شوخ‌طبعی بین زوجین

اتفاقات غیرمنتظره زیادی در سفر ممکن است رخ دهند. مثل زمانی که شماره اتاق هتل با شخص دیگری اشتباه شده است، یا درست بعد از تعطیل شدن یک مکان تفریحی به آنجا می‌رسید. در این مواقع، حفظ خونسردی بهترین کار برای لذت بردن از ادامه سفر است. باز کردن سر شوخی در مورد این اتفاقات باعث می‌شود حتی این رخدادها نیز به بخشی از خاطرات خوش ‌سفر تبدیل گردند. در سفر با همسر، بهتر است به اعصاب خود مسلط مانده و سفر را تبدیل به یک خاطره خوش برای او کنید.

????افزایش رفاقت بین زوجین

در طول سفر، طرفین باید به‌عنوان تکیه‌گاه و محرم دیگری عمل کنند. سفر باعث می‌شود زن و شوهر با گذراندن وقت زیادی باهم، تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شوند؛ زیرا تنها با این روش است که می‌توانند از پس چالش‌های طول مسیر برآیند. سفر با همسر باعث آشنا شدن با جنبه های بیشتری از همسرتان خواهد شد. همچنین می‌توان به میزان همدلی و همکاری او نیز در مسائل مختلف پی برد. برای مثال او فقط به نرش خود اهمیت می‌دهد و یا از شما نیز در زمینه های مختلف نظرخواهی می‌کند.

????افزایش حس ایثار و فداکاری

اگرچه همان‌طور که گفته شد، مسافرت رفتن باعث می‌شود دو طرف نسبت به نقاط قوت و ضعف هم آشنا شوند، اما از طرف دیگر ویژگی ایثار و بخشش را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

همچنین، گاهی در طول مسیر مسائلی به وجود می‌آید که نیاز است یکی از طرفین از حقوق خود صرف‌نظر کند و برای حفظ شادی و لذت سفر اقدام به فداکاری کند. این ویژگی می‌تواند در زندگی زناشویی اثر مهم و مؤثری بر جا بگذارد. در سفر با همسر باید گاهی نیازهای دیگری را در نظر گرفته و فقط به فکر خوش گذرانی نباشید.

نتایج سفر با همسر روی زندگی

قطعا سفر با همسر، تاثیراتی بر روی رابطه زناشویی خواهد داشت. شاید شما نیز این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که افراد را باید در سفر شناخت. این در مورد همسر نیز صادق است. افراد باید زمان زیادی را در موقعیت های مختلف تجربه کنند تا بتوانند شناخت بیشتری نسبت به همسر خود داشته باشند. برخی از نتایج سفر با شریک زندگی، شامل موارد زیر می‌شود.

????ارتباط بهتر بین زوجین

مطالعات نشان داده است که همسرانی که تجربه سفرهای مختلفی را باهم دارند، ازنظر توافق فکری بهتر از سایر زوج‌ها عمل می‌کنند. درواقع سفر رفتن باعث افزایش تحمل و ظرفیت پذیرش آن‌ها گشته است و با صبوری بیشتری با یکدیگر برخورد می‌کنند. البته قبل از سفر با همسر داشتن روحیه سازگاری و علایق مشترک، ضروری خواهد بود. اما سفر نیز در این فرایند موثر است.

????بهبود رابطه زناشویی

سفر رفتن از بار استرس و فشار روانی همسران که ناشی از کار و مسائل شغلی است می‌کند. همین عامل باعث می‌گردد روابط عاطفی بین زن و شوهر صمیمی‌تر شده و تحکیم گردد.

بر طبق گزارش روان شناسان، بیش از سه‌چهارم افرادی که با همسر خود به سفر می‌روند اعلام کرده‌اند که زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند. در سفر زوجین آرام‌ترند، کمتر نگران زندگی روزمره‌شان هستند و خلق‌وخوی بهتری دارند. سفر و دوری از نگرانی‌های روزمره باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین که شادی‌آور است، می‌شود و این به زندگی زناشویی کمک می‌کند.

????یادگیری مهارت زندگی در لحظه

ازجمله مهارت‌هایی که سفر رفتن به انسان می‌آموزد، لذت بردن از حال و زندگی کردن در لحظه است. زوجینی که سفر نمی‌کنند بیشتر نگران آینده هستند. درصورتی‌که همسران با تجربه زیاد سفر مشترک، یاد می‌گیرند که از همین لحظات کوچک ولی فوق‌العاده باهم بودن لذت ببرند.
سفر کردن باهمسر، به آن‌ها فرصت تحلیل بیش‌ازحد موقعیت‌ها و نقد موضوعات فراوان را نداده و آن‌ها را وادار به تحسین لحظات حاضر می‌کند.

????بهره‌مندی از تجارب سفر با همسر

هرچند گردش و سفر باعث حل شدن مشکلات جدی زندگی نمی‌شود، اما قرار رفتن در محیطی جدید باعث باز شدن ذهن افراد، افزایش خلاقیت و بارش‌های ذهنی جدید می‌گردد. در این حالت می‌توان سفر با همسر را به‌عنوان عاملی غیرمستقیم در رفع مشکلات به‌حساب آورد. در واقع افراد با تجربیاتی که در سفرهای خود کسب می‌کنند؛ می‌توانند به شکل موثرتری در مقابل مشکلات ظاهر شوند.

????سفر رفتن با همسر و کمک به افزایش اعتمادبه‌ نفس

سفر رفتن نیازمند برقراری روابط اجتماعی با افرادی است که در مسیر خود با آن‌ها مواجهه می‌شویم. این کار باعث می‌شود از لایه‌های درونی خود که مانع از ارتباط مؤثر با همسر و سایر اعضای خانواده شده، خارج بشویم. استقلال بیشتری را تجربه کنیم و با شرایط جدید زندگی با سازگاری بهتری پاسخ دهیم. این موضوع باعث گستردگی روابط خود و همسر با افراد دیگر خواهد شد. افرادی که روابط موثر و زیادی با دیگران دارند؛ اعتماد به نفس بیشتری داشته و همچنین از سلامت روانی برخوردارند.

سخن پایانی

سفر با همسر یکی از موقعیت های خوب برای استراحت، تفریح و مواردی از این قبیل است. احتمالا چیزی بهتر از این نیست که با فردی که به او علاقمند هستید؛ وقت بگذرانید. بهتر است برای سفرخود تا حدامکان آمادگی کسب کرده و در این زمینه با همسر خود نیز هماهنگ باشید. بیشتر از هر چیز در سفر به کسب تجربه های جدید بپردازید. از بروز اتفاقات جدید استقبال کرده و به آنها به چشم فرصت نگاه کنید.

برخی نه تنها در سفر خود خوش نمی‌گذرانند بلکه همسر خود را نیز محدود در این زمینه محدود می‌کنند. می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و به همسر خود کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سفر با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: سفر با همسر



:: برچسب‌ها: سفر با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترکیب کوکائین و الکل و مصرف این دو ماده با یکدیگر عوارض جدی برای بدن ایجاد می‌کند. از آنجایی که مصرف هر یک از این مواد عوارض خاص خود را دارد؛ ترکیب آنها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف الکل و کوکائین، شیوع زیادی میان جوانان دارد. بر اساس آخرین آمارها، سالانه عده زیادی از جوانان در اثر مصرف این ماده به صورت همزمان، جان خود را از دست می‌دهند.

 

این ترکیب گاهی به صورت ارادی مصرف می‌شود و فرد کاملا از این موضوع مطلع است. اما در موارد دیگر برای سواستفاده از این ترکیب استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی عوارض جانبی این دو ماده و ترکیب آنها با یکدیگر می‌پردازیم. 

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ترکیب کوکائین و الکل

طبق پژوهش های انجام شده الکل و کوکائین دارای دو ماهیت کاملا متفاوت هستند. الکل تقریبا یک ماده افسرده کننده است و باعث بالارفتن سطوح گابا در مغز می‌شود. گابا برای کنترل اضطراب مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی کوکائین یکی از مواد مخدر محرک محسوب می‌شود.

پس با مصرف ترکیب کوکائین و الکل، انگار دو ماده کاملا متضاد را مصرف کرده اید. این ترکیب باعث خواهد شد تا شما کنترل خود را از دست داده و به انجام کارهای خطرناک بپردازید. قطعا فرد با استفاده از الکل و کوکائین به صورت همزمان، عوارض جسمانی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوارض مصرف الکل و کوکائین

 

در این قسمت قصد داریم تا عوارض هر یک از این مواد را به تنهایی ذکر کنیم. همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هر یک از این مواد با آسیب هایی برای بدن همراه هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. متاسفانه میزان مصرف الکل و کوکائین میان جوانان، بسیار زیاد است. به همین دلیل خانواده و حتی خود افراد باید از عوارض مصرف آنها آگاه باشند.

????مصرف الکل

الکل معمولا باعث کند شدن فعالیت های حرکتی و واکنش ها می‌شود. باوجود الکل در بدن، مغز گلوکز بیشتری مصرف کرده و قند خون فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا الکل توهم زا نیست و فقط باعث احساس رهایی و سبکی می‌شود.

مصرف کم آن باعث خواب آلودگی شده و در مقادیر بالاتر باعث افزایش انرژی و از دست دادن کنترل می‌شود. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده از الکل های غیراستاندارد و صنعتی به جای الکل خوراکی، بسیاری از افراد دچار کم بینایی و یا عوارض دیگر شده اند. 

????مصرف کوکائین

کوکائین یکی از مواد مخدر بسیار اعتیادآور و طبیعی محسوب می‌شود که هوشیاری افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع این ماده محرک بوده وکاملا برعکس الکل عمل می‌کند. حتی مصرف مقدار کمی از آن نیز سبب بروز سرخوشی و بی قراری می‌شود. این ماده بسیار گران قیمت بوده؛ به همین دلیل همه افراد به آن دسترسی ندارند.

به همین علت گاهی مواد دیگری به جای این ماده مصرف می‌کنند که عوارض بدتری برای آنها ایجاد می‌کند.برخی از پیامدهای مصرف این ماده شامل کاهش اشتها، سردرد، بی خوابی، اسهال، بروز اختلالات جنسی، خونریزی بینی، انقباض عضلات، بالارفتن فشار خون و… می‌شود. کوکائین به روش های مختلفی مصرف شده و بروز نشانه ها نیز بستگی به طریقه مصرف دارد. 

عوارض ترکیب کوکائین و الکل

ترکیب کوکائین و الکل واکنش های متفاوت و گاها متضادی را در بدن ایجاد می‌کند. همچنین برخی از عوارض ان کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند و اثرشان تا مدت ها در بدن باقی خواهد ماند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

????بروز مشکلات تنفسی

????افزایش ضربان قلب

????بالارفتن فشار خون

????اختلال در فعالیت های حرکتی

????گشاد شدن رگ های خونی یا آنوریسم

????حمله قلبی

????مرگ

????آسیب مغزی

????کما

ترکیب کوکائین و الکل چه مدت در بدن باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات ترکیب کوکائین و الکل به میزان مصرف این ماده با یکدیگر بستگی دارد. برای مثال کوکائین تا سه روز بعد از مصرف نیز در ادرار باقی خواهد ماند. اما با انجام آزمایش، تا دو هفته احتمالا نتیجه مثبت خواهد بود. نکته جالب اینجاست که الکل روند دفع کوکائین از بدن را کند می‌کند.

به همین دلیل با مصرف الکل و کوکائین به طور همزمان، کوکائین مدت زمان بیشتری در بدن باقی خواهد ماند. الکل نیز معمولا تا 6 ساعت در آزمایش خون، 24 ساعت در آزمایش ادرار و بزاق و تا 90 روز بعد از آزمایش مو تشخیص داده می‌شود. 

مکانیسم اثر ترکیب کوکائین و الکل

کبد وظیفه تجزیه و متابولیزه کردن مواد جمع شده در خون را دارد. مواد زائد از طریق ادرار دفع شده و متابولیسم بدن به حالت عادی برمی‌گردد. اما الکل متابولیسم کوکائین را مختل کرده و منجر به تولید کوکااتیلن که ماده ای خطرناک برای بدن است. این ماده 30 درصد سمی تر از کوکائین است. مصرف ترکیب کوکائین و الکل به طور همزمان، عوارض هر کدام را برای بدن افزایش می‌دهد.

پیشگیری از بروز عوارض ناشی از ترکیب کوکائین و الکل

 

در بیشتر موارد مصرف ترکیب  کوکائین و الکل، سبب بدحالی فرد می‌گردد. در این شرایط افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک باشند. همچنین از مصرف این دو با یکدیگر بپرهیزند. در برخی موارد افراد در چنین شرایطی، اقدامات خودسرانه ای انجام می‌دهند که منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود. برای کاهش عوارض جانبی مصرف این مواد، افرا می‌توانند به متخصص مراجعه کرده و تحت نظر باشند. هر دو این ماده ها در گذر زمان می‌توانند برای فرد ایجاد اعتیاد کنند و وابستگی ایجاد کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که ترک کوکائین و الکل باعث بروز مشکلاتی در فرایند های شناختی می‌شود؛ می‌توان به تاثیر مستقیم آن بر مغز نیز پی برد. متاسفانه امروزه آمار افرادی که در اثر مصرف این دو ماده دچار اوردوز می‌شوند؛ در حال افزایش است. به همین دلیلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه و پیشگیری از مصرف آنها به طور همزمان، ضروری خواهد بود. پیشنهاد می‌شود افراد در این مورد با یک پزشک و روانشناس در ارتباط باشند و برای درمان اعتیاد خود اقدام کنند. اقدامات خودسرانه در این زمان، تاثیرات سویی بر عملکرد جسمانی و روانی در دراز مدت خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

بعد از مصرف کوکائین چی بخوریم؟

بهتر است کوکائین را با ماده مخدری دیگری مصرف نکرده و حتی از داروهای مختلف نیز استفاده نکنید. مسمویت به دلیل تداخل دارویی با کوکائین، می‌تواند عوارض بدی برای فرد ایجاد کند.

عوارض مصرف ترکیب کوکائین و الکل کدام اند؟

هر کدام از این دو ماده به تنهایی عوارض زیادی و ترکیب آنها نیز عوارضی مثل بالارفتن فشارخون، مشکلات تنفسی، آسیب مغزی، کما، حمله قلبی و گشاد شددن رگ های خونی می‌شود.

منبع: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین



:: برچسب‌ها: ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم خماری یکی از مسائل چالش برانگیز برای مصرف کنندگانی است که تمایل به ترک مواد اعتیاد آور را دارند. در واقع این اشخاص به خاطر عدم مصرف موادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، دچار خماری می‌شوند که شدت و نوع بروز آن نیز به مواد مخدر مصرفی بستگی دارد.

درد و مشکلات ناشی از خماری یکی از مهم‌ترین موانع برای ترک اعتیاد است به این صورت که افراد با وجود تمایل بسیار زیاد برای ترک کردن، به دلیل ترس از خماری، از این کار خودداری کرده و روز به روز بیشتر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در حالی که با آگاهی از خماری و حالات آن و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید درد ناشی از خماری را کاهش داده و با موفقیت ترک کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری

خماری چیست؟

فرد مصرف کننده پس از قطع مواد اعتیاد آوری که سال‌ها آن را مصرف کرده دچار حالت خماری شده و با دردهای روحی و جسمی مواجه می‌شود. برای نمونه، مواد سنتی مانند تریاک حالت خماری‌اش بیشتر با دردهای جسمانی همراه است و در مقابل، مواد صنعتی نظیر شیشه که حاوی مواد شیمیایی هستند و گل که مانند شیشه توهم زا می‌باشد، بیشتر روان فرد را درگیر می‌کند. علائم خماری هر ماده ای متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد.

علائم خماری چیست ؟

حالتی که خماری بر روی جسم افراد می‌گذارد با علائمی نظیر عرق کردن بیش از حد، آسیب‌های پوستی، اسهال و استفراغ، حس تهوع، یبوست، لرزیدن بدن و درد در مفاصل بروز پیدا می‌کند. حالت روحی هم که به واسطه ترک یا کاهش مواد به وجود می‌آید با نشانه‌هایی مانند تغییر در اشتها و خواب فرد، استرس و افسردگی همراه است که البته این نشانه‌ها همانطور که گفته شد بیشتر به نوع موادی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد ولی معمولا در بیشتر آن‌ها دیده می‌شود.

علائم خماری در تریاک

علائم خماری که به علت عدم مصرف تریاک در بدن مصرف کننده بروز می کند با حالاتی مانند آبریزش بینی، لرز و تعرق، تهوع و استفراغ، خارش، بدن درد و یبوست یا اسهال همراه است. از نظر روحی هم فرد با افت وضعیت روحی مواجه می‌شود به طوری که با کوچک‌ترین حرفی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به علائمی نظیر پریشانی، کسل بودن، افسردگی و کاهش توانایی تعامل با دیگران اشاره کرد.

علائم خماری مواد افیونی

مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، مورفین و … می‌شود. این مواد هم وابستگی جسمانی و هم وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. این دسته از مواد مخدر بعد از ترک علائم خفیفی ایجاد می‌کنند؛ اما با گذشت زمان علائم خماری آنها شدیدتر می‌شوند. افراد معمولا علائمی مثل افزایش دمای بدن، بالارفتن ضربان قلب، فشار خون، لرزش و آبریزش بینی را تجربه می‌کنند.

البته میزان دوز مصرفی فرد و همچنین وضعیت بدنی او در شدت علائم موثر هستند. همچنین مصرف مواد افیونی بر ساختار و عملکرد مغز نیز تاثیر دارند. 

علائم خماری در گل یا ماری جوانا

از آنجایی که گل یک ماده توهم زاست در حالت خماری احساس کلافگی و اعصاب خوردی به همراه دارد و معمولا از دردهای جسمانی خبری نیست و تنها کم شدن اشتها را به همراه دارد به همین خاطر به مصرف کنندگان گل پیشنهاد می‌شود حتما با مشاور و روانشناس صحبت کنند تا ترک سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشد. مشاور با صحبت‌هایش علائمی مانند افسردگی آشفتگی و حساسیت او را به حداقل می‌رساند. علائم خماری گل یا ماری جوانا در افراد مشهود بوده. البته افراد معتاد به این ماده، آن را انکار کرده و یا سعی در پنهان کردن آنها دارند. 

علائم خماری در شیشه

شیشه از تریاک و گل خطرناک تر است که دلیل آن صنعتی بودن این ماده می‌باشد. حالت خماری این ماده نیز بیشتر با نشانه‌های روانی بروز پیدا می‌کند و از نظر جسمانی تنها به مدت یک هفته و حتی کمتر، تمایل به خواب زیاد اتفاق می‌افتد. از نظر روحی و روانی نیز حالاتی مانند عصبانیت، افسردگی، توهم، افزایش اشتها، خستگی و سردرگمی پیش بروز می‌یابد.

علائم خماری مواد محرک

معمولا مواد مخدر مخدر، وابستگی روانی بیشتری نسبت به وابستگی جسمانی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل احتمالا فرد در دوران سم زدایی علائم خماری شدیدی تجربه نکرده؛ اما از لحاظ روانی نیاز به مصرف دوباره و بیشتر از آن مواد دارند. علائم آنان تقریبا مشابه نشانه های ترک مواد مخدر افیونی است؛ اما شدت آنها کمتر است.

کوکایین یکی از اصلی ترین انواع مواد محرک محسوب می‌شود که علائم خماری آن شامل احساس خستگی، تمایل مجدد به مصرف، لرزش بدن، کاهش تمرکز، گرفتگی عضلانی، تعریق، گشادشدن مردمک چشم ها و افزایش اشتها می‌شود.

علائم خماری مواد توهم زا

اعتیاد به مواد توهم زا نیز، از نوع روانی آن است. این موضوع باعث بروز میل مجدد به مصرف مواد می‌شود. به علائم خماری ناشی از مواد مخدر توهم زا، فلاش بک گفته می‌شود. به این معنا که فرد حتی با عدم مصرف ماده نیز علائمی مثل توهم های بینایی، شنوایی، هذیان و از این قبیل را تجربه خواهد کرد. این فلاش بک ها گاهی در غالب بروز هاله های نور، تاریکی، ریزبینی، درشت بینی و جرقه های رنگی ظاهر می‌شوند. این علائم گاهی تا مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر مواد مخدر، باقی می‌مانند.

عوارض جسمانی و روانی خماری

عوارض و علائم خماری معمولا هم به صورت جسمانی و هم به صورت روانی بروز می‌یابند. شدت این علائم این متفاوت خواهند بود. همچنین در صورت شدت یافتن این علائم و یا طولانی شدن آنها، افراد باید از پزشک متخصص و روانشناس در این زمینه کمک بگیرند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

????علائم جسمانی

حالت تهوع و استفراغ

دردهای عضلانی

مشکلات گوارشی

خارش پوست

تعریق

لرزش

آبریزش بینی

????علائم روانی

مصرف مواد مخدر علاوه بر مشکلات جسمانی، باعث بروز پبامدهای روانی نیز خواهد شد. گاهی این مشکلات جبران ناپذیر بوده و تا مدت ها زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما افراد می‌توانند با کمک روانشناس، آنها را برطرف کرده و یا عوارض جانبی آنها را کاهش دهند. برخی از این علائم خماری، شامل موارد زیر می‌شوند.

بی قراری

استرس و اضطراب

افسردگی و گوشه گیری

کمبود انرژی

کاهش اعتماد به نفس

✅چطور درد و علائم خماری را کاهش دهیم؟

درد و علائم خماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبیعتا هر چقدر اعتیاد سنگین‌تر باشد ترک هم سخت‌تر خواهد شد اما کاری غیرممکن نیست. راهکار کاهش درد هنگام خماری این است که خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای حالت خماری آماده کنید و اراده خود را با کمک روانشناس تقویت نمایید.

افراد در موقعیت حساس احتیاج دارند با فردی که با او راحت هستند، صحبت کنند و همچنین آن فرد بتواند به آن‌ها راهکارهایی ارائه دهد تا مشکل خود را برطرف سازند. قطعا روانشناس بیشترین کمک را به مصرف کننده در جهت کاهش درد خماری و تسریع ترک اعتیادش می‌کند چرا که بعد روانی ترک اعتیاد بسیار سنگین بوده و با کمک مشاور و حضور در کلینیک‌های مطمئن است که نتیجه بهتری حاصل می‌شود. 

سخن پایانی

امروزه روش های زیادی برای کنترل و از بین بردن علائم خماری وجود دارند که افراد می‌توانند با کمک متخصصین از آنها استفاده کنند. علائم ترک و خماری، در افراد مختلف، متفاوت است و هر فرد بسته به شرایط بدنی خود به آنها پاسخ می‌دهد. بهتر است افراد از انجام روش های خودسرانه و غیراستاندارد خودداری کرده و حتما تحت نظر پزشک باشند.

طبیعی است که در این شرایط مشکلات زیادی را تجربه کنند. از بین بردن علائم خماری و مواجهه با آن نیاز به انگیزه و روحیه بالا دارد. همچنین افراد باید به سلامت جسمانی خود نیز اهمیت دهند و آن را تقویت کنند. کمک گرفتن از روانشناس نیز در این دوران تاثیر زیادی در روند بهبودی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خماری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

علائم خماری کدام اند؟

علائم خماری هر ماده مخدری متفاوت است. همچنین افراد با شدت های مختلفی آنها را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی این علائم شامل دردعضلانی، اختلال در خواب، بی حالی، گیجی، آبریزش بینی و… می‌شود.

علائم خماری شیشه کدام اند؟

علائم خماری شیشه شامل کم آبی بدن، اضطراب، بی خوابی، میل شدید به مصرف دوباره مواد مخدر، تغییرات اشتها، سردرد و روان پریشی می‌شود.

برای درد خماری چکار باید کرد؟

باید تمام پتانسیل لازم از جمله رژیم غذایی درست و صحبت با روانشناس متخصص را به کار گرفت تا بهتر درد روحی و حتی جسمی را کنترل کرد.

آیا درد خماری دائمی است؟

خیر این درد مقطعی بوده و بسته به شرایط فرد مصرف کننده پس از یک دوره کوتاه، کامل از بین می‌رود.

منبع: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری



:: برچسب‌ها: علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته حقوق و وکالت یکی از پرطرفدارترین رشته ها در گروه علوم انسانی است. با اینکه متقاضیان این گروه در مقایسه با گروه های ریاضی و تجربی کمتر هستند؛ اما به هر حال ورود به این رشته آسان نخواهد بود. بازار کار خوب و همچنین موقعیت اجتماعی که این رشته به افراد خواهد داد؛ هر ساله عده زیادی از داوطلبین کنکور را به سوی خود جذب می‌کند. اما نکته جالب توجه اینجاست که همه افراد فارغ التحصیل رشته حقوق نمی‌توانند وکالت کنند.

اینکار نیازمند قبولی در آزمونی است که در ادامه در مورد آن توضیح بیشتری خواهیم داد. همین مورد ضرورت داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته مورد نظر را قبل از ورود به دانشگاه نشان می‌دهد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق

رشته حقوق و وکالت

رشته حقوق و وکالت نیز مانند هر رشته دیگری چالش های مخصوص به خود را دارد. به طور کلی از زمان دبیرستان که فرد وارد رشته علوم انسانی شده تا زمانیکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود؛ با دروس فلسفی و تحلیلی زیادی روبرو است. پس توانایی درک مفاهیم انتزاعی و همچنین قدرت حافظه در این افراد باید بسیار بالا باشد. برخلاف ریاضیات در این رشته با مسائل عینی و ملموس سروکار نداریم بلکه باید برای موفقیت در این رشته تفکر انتقادی خود را تقویت کنیم.

مهارت های لازم برای رشته حقوق و وکالت

معمولا دانش آموزان تحت تاثیر چیزی که از دور مشاهده می‌کنند؛ جذب رشته حقوق و وکالت می‌شوند. غافل از اینکه برای رسیدن به چنین موقعیتی باید تلاش زیادی کرده و از مهارت های مختلفی برخوردار باشند. پس علاوه بر علاقه نیازمند وجود ویژگی های دیگر نیز هستیم.

????اعتماد به نفس بالا

یک وکیل توانمند باید اعتماد به نفس بالایی داشته و قادر به دفاع کردن از موکل خود با اطمینان کامل باشد. او باید مسائل زیادی را تجزیه تحلیل کرده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد. البته این خصلت به مرور در آنها به دلیل موفقیت در پرونده های گوناگون، تقویت خواهد شد. اما به طور کلی او حتی با علم بر اینکه موکلش گناهکار و مجرم است؛ نباید ناامیده شده و با قاطعیت از او دفاع کند. یکی از ویژگی های مهم برای حضور در رشته حقوق و وکالت، برخورداری از اعتماد به نفس بالا است.

????توانایی سخنوری

حتما شما هم صحنه هایی از سخنرانی طولانی و بی نقص وکیلان را دیده اید. در واقع از ضروری ترین مهارت ها برای رشته حقوق و وکالت توانایی سخنوری و مهارت نوشتاری بالاست. آنها باید به اصطلاحات و کلمات حقوقی زیادی مسلط بوده و در شرایط مناسب از آنها استفاده کنند. رسایی کلمات آنها، تاثیر زیادی در قانع کردن قضات و افراد دیگر خواهد داشت. اگر فردی درونگرا هستید که از حرف زدن در جمع دچار استرس می‌شوید؛ احتمالا بهتر است روی این موضوع کار کرده و یا سراغ رشته تحصیلی دیگری بروید.

????تاب آوری بالا

معمولا افراد در رشته حقوق و وکالت، فشار زیادی را تحمل کرده و با موضوعات حساس زیادی روبرو می‌شوند. آنان باید شخصیت ریسک پذیر و از طرف دیگر منعطفی داشته باشند. در مواجهه با شکست و یا مشکلات احتمالی در پرونده های مختلف، تمام تلاش خود را بکارگیرند و توانایی تصمیم گیری در شرایط دشوار را داشته باشند. تاب آوری و صبر از ویژگی های شخصیتی  اساسی برای این رشته خواهد بود.

رشته حقوق و وکالت در دانشگاه

طول مدت رشته حقوق و وکالت در دانشگاه 4 سال خواهد بود. بیشتر واحدهای این رشته تئوری است و گذراندن دوره کارآموزی نیز برای آنان ضروری نخواهد بود. آنان می‌توانند بعد از پایان دوره لیسانس، یا در آزمون وکالت شرکت کنند و یا برای تحصیل در مقطع ارشد، اقدام نمایند.

????گرایشات رشته حقوق و وکالت در مقطع ارشد و دکتری

گرایشات تخصصی رشته حقوق در مقطع ارشد شامل حقوق خصوصی، حقوق ارتباطات، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق حمل نقل، حقوق خانواده و… می‌شود. همچنین برای این رشته امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری نیز وجود دارد و افراد می‌توانند در رشته های حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق نفت و گاز، گرایش فقه و حقوق جزا و حقوق بین الملل به تحصیل بپردازند.

آزمون وکالت در رشته حقوق

افراد صرفا بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به عنوان وکیل شناخته نمی‌شوند. آنها باید علاوه بر برخورداری از یک سن معین در آزمون وکالت شرکت کرده تا پروانه وکالت دادگستری را کسب کنند. علاوه بر قبولی در این آزمون، فرد باید در مصاحبه شفاهی نیز شرکت کرده و با گذراندن تقریبا 2 سال کارآموزی می‌تواند پروانه وکالت خود را دریافت کنند. قبولی در این آزمون و همچنین مراحل وابسته به آن کار آسانی نبوده و افراد باید برای موفقیت در آن تلاش زیادی بکنند.

آزمون اختبار در رشته حقوق و وکالت

یکی دیگر از آزمون های مربوط به رشته حقوق و وکالت، آزمون اختبار است. که افراد بعد از گذراندن مراحل مربوط به آزمون وکالت باید در آن شرکت کنند. این آزمون نیز دارای دو مرحله شفاهی و کتبی است که در شش رشته حقوق جزا، حقوق تجارت، آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق ثبت و حقوق مدنی برگزار می‌شود. این آزمون دو الی سه بار در سال برگزار می‌شود که افراد باید در آن به صورت شفاهی یک پرونده را حل کرده و بعد از آن مراسم تحلیف را انجام دهند. موفقیت در این آزمون نیازمند تسلط کامل بر مفاهیم حقوقی است.

آینده کاری و بازار کار رشته حقوق و وکالت

درآمد یک وکیل برحس تعرفه های کانون وکلای دادگستری تعیین می‌شود و کاملا به بستگی به پروندهای دریافتی فرد خواهد داشت. همچنین این رشته جایگاه اجتماعی خوبی را برای افراد رقم می‌زند. همانطور که می‌دانید اکثر سیاستمداران در دنیا، حقوق دادن هستند. زمینه فعالیت وکیلان بسیار متنوع است و آنان می‌توانند آینده کاری خوبی را برای خود رقم بزنند.

همچنین در صورت موفقیت در آزمون وکالت و اختبار می‌توانند دفتر خود را تاسیس کنند. تدریس در دانشگاه نیز یکی دیگر از موقعیت های شغلی رشته حقوق و وکالت خواهد بود. اما از طرف دیگر این رشته برای مهاجرت مناسب نخواهد بود چرا که قوانین هر کشور متفاوت است و مدرک این رشته در کشورهای دیگر اعتبار ندارد. 

سخن پایانی

برای موفقیت در رشته حقوق و وکالت باید مراحل مختلفی را گذرانده و موانع را پشت سر بگذارید. ورود به این رشته فقط به دلیل درآمد خوب و یا بازارکار آن منطقی نبوده و باید در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید. امروزه هر موسسه و سازمانی نیازمند یک وکیل خبره است. به همین دلیل افراد می‌توانند در حوزه های مختلفی فعایت داشته و به صورت همزمان چند پرونده را قبول کنند. البته باید قبل از قبولی در این رشته تمامی جوانب را در نظر گرفت و با یک مشاور تحصیلی نیز در این زمینه مشورت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حقوق و وکالت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رشته وکالت چند سال است؟

برای وکالت باید ابتدا در رشته حقوق به مدت 4 سال تحصیل کرده و بعد از آن با قبولی در آزمون وکالت و آزمون شفاهی بعد از آن، و گذراندن 2 سال کارآموزی و ارائه یک پایان نامه تحقیقی، می‌توان وکالت کرد.

منبع: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق



:: برچسب‌ها: رشته حقوق و وکالت | شغل ها و درس های رشته حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()