نوشته شده توسط : ذهن نو

نزدیکی در بارداری یکی از دغدغه های زوجینی است که به تازگی این دوران را تجربه می‌کنند.  دوران بارداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران برای زوجین است و به همین دلیل سوالاتی همچون برقراری رابطه جنسی در این دوره و چگونگی انجام آن برایشان به یک چالش تبدیل میشود. تغییرات هورمونی مادر، نگرانی از وضعیت سلامت کودک، میزان تمایلات جنسی مرد و زن و مدت زمان گذشته از بارداری، از مسائلی است که می­‌تواند روی نزدیکی در بارداری تاثیرگذار باشد. با آگاهی از نکات مهم و اصول صحیح نزدیکی در بارداری می‌توانید رابطه‌ای لذت بخش و در عین حال ایمن را تجربه نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

نزدیکی در بارداری

نزدیکی در بارداری در بیشتر موارد بدون ممانعت است. اما شرایط آن در ماه های مختلف و همچنین با توجه به شرایط مادران، متفاوت خواهد بود. بهتر است افراد در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و با توجه به این موضوع تصمیم گیری کنند. اما به طور کلی افراد باید رابطه جنسی خود را با همسر در دوران بارداری حفظ کرده و به طور کلی آن را حذف نکنند. همسران در این زمینه باید به یکدیگر همکاری داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

میل جنسی در دوران بارداری

 

زنان به دلیل تغییرات جسمانی که در این دوران تجربه می‌کنند؛ احتمالا دوران بی میلی جنسی و یا حتی افزایش میل جنسی می‌شوند. میل جنسی افراد تا حد زیادی به میزان هورمون ها وابسته است که در زنان باردار تعادل آنها به هم می‌خورد. معمولا افزایش میل جنسی در سه ماهه دوم بارداری بیشتر شده و احتمال نزدیکی در بارداری نیز بیشتر است. همچنین میل جنسی زنان در این دوران، تحت تاثیر وضعیت ظاهری و حس مادرانه آنها نیز قرار دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که مردان با همسران شان همکاری کرده و آمادگی او را نیز در نظر بگیرند.

آیا سکس و نزدیکی در بارداری به کودک آسیب می‌­زند؟

برخی از زنان نزدیکی در دوران بارداری را لذت بخش دانسته و برخی با آن احساس راحتی نمی‌­کنند. به طور کلی برقراری نزدیکی در دوران بارداری ، یک قسمت کاملا طبیعی از رابطه زناشویی است و نزدیکی در دوران بارداری در اکثر موارد مشکلی ندارد. اگر بارداری معمولی و طبیعی دارید، حرکات و دخول نمی­‌تواند به کودک آسیب برساند.

جنین توسط دیواره‌های قوی و عضلانی رحم محافظت شده و اجازه عفونت یا آسیب را نمی‌دهد. آلت تناسلی هم تقریبا در تمام موارد، فراتر از واژن نرفته و به رحم نمی‌­رسد که بتواند به جنین یا رحم آسیب بزند. اما بهتر است که برای اطمینان آلت تا انتها وارد واژن نشود. در صورتی که پزشک از شما خواسته باشد که نزدیکی در بارداری نداشته باشید، قطعا باید به آن هشدار توجه کنید.

نزدیکی در بارداری | آیا ارگاسم برای کودک خطرناک است؟

از آنجایی که انقباضات ارگاسم با انقباضات مربوط به زایمان متفاوت است، نباید نگران بود و از این بابت مشکلی وجود ندارد. بسیار بعید است که به دلیل وجود رابطه جنسی طبیعی، سقط اتفاق بیفتد. مگر اینکه حالت بدن زن در هنگام برقراری رابطه جنسی نامناسب بوده و باعث فشار بیش از حد روی جنین بشود و مسائل ساده‌ای که برای محافظت از جنین وجود دارد رعایت نشود. به همین دلیل نزدیکی در بارداری و همچنین ارگاسم، باعث بروز آسیب در این دوران نخواهد شد.

نزدیکی در چه زمان‌هایی از بارداری مجاز است؟

پزشکان معتقدند که نزدیکی در ماه‌های آخر بارداری ترجیحا نباید انجام شود. به این دلیل که ممکن است هورمون‌های موجود در مایع منی انقباضات رحم را تحریک کنند. البته برخی از پزشکان بر این باورند که هورمون‌های مایع منی می‌­تواند مانند ژل‌ برای رسیدن به زمان زایمان مورد استفاده قرار گرفته و باعث تسریع در روند زایمان در بارداری‌های دیررس شود.

از طرف دیگر در صورت وجود یکی از موارد زیر، نزدیکی و رابطه جنسی نباید اتفاق بیفتد:

  • داشتن سابقه سقط جنین یا وجود خطر سقط
  • زمانی که در معرض زایمان زودرس هستید (شروع انقباضات قبل از هفته 37 بارداری)
  • خونریزی و ترشحات بی دلیل در واژن
  • پارگی یا تحریک شدگی کیسه آب
  • چندمین زایمان و یا سابقه زایمان زودرس
  • دهانه رحم زودتر باز شده باشد
  • زمانی که شما انتظار فرزند دوقلو یا بیشتر را دارید

به این مسئله توجه کنید که اگر پزشک شما نزدیکی در بارداری را ممنوع کرده است، منظور فقط دخول نیست، بلکه تمام رفتارهای جنسی نظیر معاشقه، رابطه دهانی و هرگونه تحریک جنسی است.

رابطه جنسی در ماه های مختلف بارداری چگونه است؟

تغییرات بدن زن در دوران بارداری سرعت بالایی داشته و به دلیل تغییرات هورمونی، تغییرات وزن جنین و مادر و مسائل روحی زوجین مانند اضطراب، افسردگی و وسواس در طول دوره بارداری، بهتر است که با دقت بیشتری به رابطه جنسی نگاه شود. به طور کلی نزدیکی در بارداری در ماه های مختلف آن،  به شرح زیر است.

1. نزدیکی در 3 ماهه اول بارداری

در صورتی که بارداری طبیعی دارید، نزدیکی در این دوره تقریبا هیچ خطری ندارد. در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش هورمون‌های زنانه، افزایش جریان خون در سینه‌ها و لگن و افزایش میزان ترشحات واژن، احتمالا زن تمایل بیشتری به نزدیکی و برقراری رابطه جنسی داشته و حتی ممکن است بیش از گذشته لذت ببرد. البته این تحریک پذیری بیشتر می‌تواند باعث دردناک شدن نزدیکی در بارداری به طور کلی شود؛ نه فقط سه ماهه اول.

البته نباید این نکته فراموش شود که مادر مخصوصا در بارداری اول، در حال یادگیری موارد مربوط به بارداری است و امکان دارد که این مسئله باعث اضطراب مادر شده و میل جنسی او را کاهش دهد. تجربه بارداری می­‌تواند برای بسیاری از زنان اعصاب استرس‌زا باشد و طبیعتا بهتر است زن و مرد احساساتشان را مستقیم باهم درمیان بگذارند.

محدودیت‌های رابطه جنسی در سه ماه اول

_به هیچ وجه در دوران بارداری رابطه مقعدی نداشته باشید، چراکه ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب به کودک شود.

_تا جایی که ممکن است دفعات رابطه به تعداد معمولی و متعادل باشد و از ارگاسم چندگانه یا پی در پی جلوگیری کنید.

_از دخول عمیق خودداری شود. زیرا دخول آلت تناسلی تا انتها می‌تواند باعث آسیب به کیسه آب و تحریک دهانه رحم شود.

_ حتما از وسایل محافظتی مانند کاندوم برای جلوگیری از عفونت استفاده نمایید.

_توجه داشته باشید که بیشتر سقط جنین‌ها در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌­افتد، اما معمولا رابطه جنسی دلیل آن نیست.

حدود 15 تا 25 درصد زنان، خونریزی و لکه بینی را در سه ماهه اول بارداری تجربه می‌کنند که می‌­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت وجود حاملگی طبیعی و نزدیکی در بارداری به شیوه صحیح، این خونریزی به دلیل نزدیکی نیست. ( درصورتی که خونریزی بیشتر از 1 یا 2 روز طول کشید، خون قرمز تیره یا سنگین شد و دچار تب، گرفتگی عضلات یا درد شدید، به پزشک مراجعه کنید.)

2. نزدیکی در بارداری | نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری

تغییرات هورمونی بدن زن در این دوره نسبت به سه ماهه اول بسیار بیشتر است. به دلیل وجود مشکلات تهوع و گوارش، ممکن است تمایل زن به برقراری رابطه جنسی در این دوره کاهش یابد. در 3 ماهه دوم گاهی در حین نزدیکی ممکن است زن احساس کند که جنین حرکت می­‌کند و این مسئله باعث احساس گناه و عصبی شدن زن شود و نخواهد به رابطه ادامه دهد. دقت کنید که این نگرانی اگر با درد یا علامت خاصی همراه نباشد، نباید مانع لذت بردن زن از رابطه جنسی گردد.

به دلیل انجام آزمایش‌های مختلف در سه ماهه دوم بارداری، بهتر است چند روز قبل و بعد از آزمایشات، رابطه جنسی انجام نشود. البته این شرایط برای مردان نیز ممکن است آزار دهنده باشد اما آنها باید سعی کنند که شرایط ویژه بارداری را درک کرده و به خواسته‌های همسرشان احترام بگذارند و از او حمایت کنند. نزدیکی در بارداری باید با آمادگی دو طرف انجام گیرد و با انجام اینکار به صورت اجبارگونه نه تنها لذتی حاصل نمی‌شود؛ بلکه باعث بروز آسیب هایی نیز خواهد شد.

3. نزدیکی در سه ماهه سوم بارداری

در این دوره به دلیل بزرگتر شدن جنین، ممکن است هنگام برقراری رابطه احساس خستگی کنید و این مسئله می‌­تواند با تغییر پوزیشن بهتر شود. عواملی مانند وزن جنین، دردهای جسمانی، سوزش معده و عوامل طبیعی دوره بارداری، می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و بهتر است زوجین این شرایط را درک کرده و زمان مناسب برای نزدیکی را انتخاب کنند.

سعی کنید بعد از به ارگاسم رسیدن، معاشقه طولانی تری داشته باشید، زیرا مرحله برگشت از حالت ارگاسم به حالت عادی بیشتر از گذشته طول می­‌کشد و لازم است که زن زودتر به حالت عادی برگشته و تحریک عضلانی کاهش یابد. مرد در این دوره باید خدماتی مثل ماساژ دادن کمر و شانه، بیشتر صحبت کردن و آرام کردن همسرش را بیشتر از گذشته انجام دهد.

دوره بارداری باعث کاهش اعتماد به نفس زن و تحریک پذیری احساسی می‌شود. به دلیل اضافه وزن زیاد، ممکن است احساس کنند دیگر زیبا و جذاب نیستند و این حس منفی، باعث سرکوب حس جنسی می­‌شود. بنابراین درباره نزدیکی در بارداری، باید با همسر خود صحبت کنید و در صورت لزوم، به روانشناس نیز مراجعه نمایید. 

پوزیشن های مناسب برای نزدیکی در بارداری

 

برای داشتن نزدیکی در بارداری به روش ایمن تر، افراد باید از پوزیشن های مناسب این دوران نیز استفاده کنند. مخصوصا از سه ماهه دوم به بعد که شکم زنان کمی بزرگتر می‌شود؛ رابطه جنسی برای آنها کمی سخت خواهد شد. برای مثال زوجین می‌توانند از پوزشین هایی استفاده کنند در آن زن روی مرد قرار بگیرد. در این شرایط خود زن می‌توان میزان دخول را تنظیم کرده و همچنین به شکم او نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود. همچنین پوزیشن پهلو به پهلو نیز در این شرایط مناسب است و زن و مرد می‌توانند هر دو به پهلو دراز بکشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا رابطه جنسی در دوره بارداری مجاز است؟

بله در صورتی که از طرف پزشک ممنوعیت داده نشده باشد و رابطه به درستی انجام شود، رابطه جنسی هیچ محدودیتی ندارد. 

منبع: نزدیکی در بارداری



:: برچسب‌ها: نزدیکی در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق دختر همسایه از رایج‌ترین راه های ازدواج در کشور ماست. در فرهنگ ما همسایگان جایگاه خاصی دارند و در شرایط مختلفی با آن‌ها دیدار می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که در آپارتمان زندگی کنیم و یا خانه‌های قدیمی، همواره در مجاورت اشخاص دیگری هستیم. داشتن همسایه خوب یکی از نعمت های بزرگ در زندگی هر فردی است. گاهی رابطه همسایگان، تبدیل به رابطه فامیلی نیز می‌شود. معمولا آمار ازدواج از این طریق بالاست و همچنین شانس موفقیت در آن ها نیز زیاد است. در این مقاله از جنبه های مختلف این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم

عشق دختر همسایه

معمولا آدم‌ها در مرحله اول به کسانی دلبسته می‌شوند که ارتباط بیشتری با آن‌ها دارند و یا مدت زمان بیشتری را با آنها می‌گذرانند. عشق دختر همسایه نیز گاهی به همین دلیل ایجاد می‌شود. چرا که در اطرافیان پسر قرار داشته و احتمالا برای مدت زمان زیادی یکدیگر را می‌شناسند.

خیلی اوقات علاقه از طرف دختر نیز شکل می‌گیرد. حتی گاهی این خانواده های هستند که سبب بروز چنین احساساتی می‌شوند. بهتر است افراد به خوبی در مورد این احساسات فکر کرده و نکاتی را در نظر بگیرند. 

نشانه های عشق دختر همسایه

قطعا با بروز نشانه هایی می‌توانید از احساسات او نسبت به خودتان مطلع شوید. یا از طرفی دیگر وقتی با دیدن او دچار دستپاچگی شده و یا خجالت می‌کشید؛ به این معنی است که احساساتی عمیق به او دارید. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????دیدن او به بهانه های مختلف

????فکر کردن به او

????پرس و جو کردن در مورد او

????نزدیک شدن به او با روش های مختلف

????پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط و یا ابراز احساسات

دلایل ایجاد عشق دختر همسایه

اینکه چرا عشق دختر همسایه در پسران ایجاد می‌شود؛ به دلایل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هر فردی برای خود معیارهای مشخصی داشته و برای ازدواج به دنبال فردی با استانداردهای خود می‌گردد. اما معمولا در مورد همسایگان این موضوع کمی متفاوت است. برخی از عوامل موثر بر این موضوع شامل موارد زیر می‌شود.

????دیدار به صورت مکرر

وقتی فردی را به صورت مکرر ملاقات می‌کنیم؛ احساساتی نسبت به او در ما ایجاد خواهد شد. البته این احساسات همیشه منجر به عشق نمی‌شود. افراد احتمالا با زندگی کردن در مجاورت فرد دیگری، از زمان های رفت و آمد یکدیگر مطلع می‌شوند و یا حتی با یکدیگر به مکان های مختلفی می‌روند.

این رفت و آمدها و همچنین دیدن دختر همسایه، باعث بروز عشق دختر همسایه می‌گردد. البته بهتر است افراد مدتی صبر کرده و بعد از آن این موضوع را جدی بگیرند. چرا که گاهی این فقط یک احساس گذرا است که با گذشت زمان از بین می‌رود.

????شناخت از روحیات و اخلاق او

طبیعی است که وقتی با خانواده ای برای مدت زمان طولانی در یک مکان زندگی می‌کنید؛ از روحیات و اخلاقیات آنها اطلاع یابید. برای مثال احتمالا در حال حاضر می‌دانید که همسایه روبروی شما فردی منزوی است که با افراد زیادی رفت و آمد ندارد. یا مردی که در طبقه بالا شما زندگی می‌کند؛ بسیار بداخلاق است و با همسر خود و دیگران، رفتار درستی ندارد. این موضوع در مورد عشق دختر همسایه نیز صدق می‌کند و احتمالا جزییاتی را در مورد او می‌دانید.

????شناخت خانواده ها

خانواده ها در مورد موضوع عشق دختر همسایه و به طور کلی آشنایی با دیگران بسیار موثر هستند. وقتی خانواده شما با دختری که در مجاورت شما زندگی می‌کند؛ آشنایی دارد، شما نیز احتمالا با آنان در ارتباط بوده و حتی اطلاعاتی در مورد وضعیت خانوادگی آنها دارید. همچنین با ادامه یافتن این احساسات، خانواده می‌توانند پادرمیانی کرده و باعث آشنایی بیشتر افراد شوند. بهتر است در این زمینه به آداب و رسوم، همچنین اصول اخلاقی پایبند باشید و از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز کنید.‌ 

????شباهت از نظر اقتصادی و فرهنگی

احتمالا همسایگان شما از نظر فرهنگی و اقتصادی شباهت های زیادی به شما دارند. به طور کلی افرادی که در یک مکان زندگی می‌کنند؛ بعد از مدتی شبیه یکدیگر شده و یا به دلیل همین شباهت ها با یکدیگر همسایه شده اند. این همسانی می‌تواند یکی از دلایل دیگر عشق دختر همسایه باشد.

طبیعی است که با وجود برابری نسبی با فرد مقابل، می‌توان رابطه بهتری با او داشت و همچنین در این مورد برنامه ریزی کرد. البته افراد معیارهای مختلفی برای خود دارند و نمی‌توان این موضوع را به همه افراد تعمیم داد.

پیامدهای بروز عشق دختر همسایه

فراموش نکنید که عشق دختر همسایه، با تمام مزایایی که دارد؛ اما در برخی موارد نیز سبب بروز مشکلاتی می‌گردد. اگر افراد نتوانند احساسات خود را مدیریت کنند و یا در این زمینه پیش روی کنند؛ باید انتظار بروز عوارضی را نیز داشته باشند. رابطه نامشروع با دختر همسایه یکی از این پیامدها خواهد بود.

همچنین گاهی پسر به دلیل اینکه در این زمینه عجولانه عمل می‌کند؛ دختر را دچار دردسر می‌سازد. برای مثال پسر اصلا از علاقه دختر به خود اطمینان ندارد؛ اما این موضوع را با خانواده ها مطرح کرده و دختر را تحت فشار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی خانواده ها نیز درگیر این مشکلات شده و حتی روابط آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در شرایطی مجبور به جابجایی و عوض کردن خانه خود می‌شوند.

چگونه عشق دختر همسایه را مدیریت کنیم؟

عشق احساساتی شدید است و که گاهی مدیریت و کنترل کردن آن، امری امکان ناپذیر می‌گردد. عشق دختر همسایه نیز می‌تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. همانطور که گفته شد؛ بهتر است در این زمینه بیشتر فکر کرده و بلافاصله آن را با دیگران مطرح نکنید. همچنین شرایط او را نیز در نظر بگیرید. بهتر است در قدم اول این موضوع را با خانواده خود در میان گذاشته و با آنها مشورت کنید. اجازه دهید همه چیز طبق روال عادی پیش رود و از دخالت های بی مورد پرهیز کنید.

سخن پایانی

همانطور که در متن هم به آن اشاره شد؛ عشق به دختر همسایه، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین افراد نیز در مقابل آن واکنش های مختلفی دارند. معمولا در گذشته بیشتر شاهد بروز چنین عشق هایی بودیم. امروزه همسایگان با یکدیگر ارتباط کمتری داشته و به ندرت از حال یکدیگر باخبرند.

اما به طور کلی این موضوع می‌تواند در شرایط مختلفی اتفاق بی‌افتد. پس بهتر است در این مورد آماده بوده و احساسات خود را به درستی بشناسید. همچنین در مورد مشکلات احتمالی که شاید برای خودتان و یا طرف مقابل نیز ایجاد شود؛ فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم



:: برچسب‌ها: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حافظه ضعیف کودک به دلایل مختلفی بستگی دارد. احتمالا برچسب حافظه ضعیف کودک برای این است که فرزند شما وسایل خود را گم می‌کند و یا اینکه فراموش می‌کند از جایی آن را بردارد. یا اینکه درس های خود را فراموش می‌کند. و با افت تحصیلی و عملکردی مواجهه می‌شوند. فراموشی کودکان گاهی به دلیل کمبود هوش و یا مشکلات حافظه ای می‌باشد. گاهی این حافظه‌ضعیف به خاطر ارث کودک می‌باشد. اما راهکارهایی برای تقویت حافظه ضعیف کودک وجود دارد. که برای تقویت از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. ب

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک

حافظه ضعیف کودک

احتمالا در اطراف خود کودکانی را مشاهده کرده اید که با فراموشی روبرو هستند. اما کاهش حافظه کودک در شرایطی رخ می‌دهد که کودکان نمی‌توانند چیزهایی را که مدت ها قبل شنیده بودند و یا حتی یاد گرفته بودند را به خاطر بیاورند. و حتی قادر به یادآوری جزئیاتی که در گذشته شنیده اند و یا دیده اند؛ نیستند.

دلایل مختلفی در بروز حافظه‌ضعیف کودک دخیل می‌باشد که بارزترین دلیل آن، برخی از ناتوانی ها می‌باشد. در این مقاله علت فراموشی کودک و حافظه ضعیف اش را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علت فراموشی در کودک

اطلاع دارید که حافظه ضعیف کودک امری طبیعی و رایج است؟ اکثر مردم با کاهش حافظه در سن بالا درگیر هستند، اما علت فراموشی در کودک نیز به دلایل مختلفی بروز می‌یابد. در این مقاله علت فراموشی کودک را توضیح داده ایم.

???? نارسا خوانی | حافظه ضعیف کودک

یکی از دلایل اصلی حافظه ضعیف کودک، نارسا خوانی یا دیسلکسیا (اصطلاحی است که ناتوانی در یادگیری را تعریف کرده و باعث بروز اختلال در خواندن می‌شود.) است. حافظه کوتاه مدت این کودکان دچار مشکلات جدی است. به همین جهت اگر فرزند شما در یادآوری مسائل با مشکل و چالش روبرو شود؛ برای رفع این مشکل حتما از متخصص راهنمایی بگیرید.

???? نقص توجه یا بیش فعالی کودکان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از دلایل حافظه ضعیف کودکان است. به دلیل اینکه آن ها قادر به تمرکز بر روی یک محرک نیستند؛ معمولا از دست دادن حافظه کوتاه مدت را تجربه می‌کنند.

???? کمبود خواب | حافظه ضعیف کودک

کمبود خواب از دیگر دلایل حافظه ضعیف کودک است. خواب مناسب هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت برای عملکرد صحیح حافظه موثر است. بنابراین اگر کودک دچار کمبود خواب باشد، و همچنین برای بروز اختلالات و مشکلات در حافظه دچار مشکل می‌شوند.

???? اختلالات در محاسبات

یکی از دلایل حافظه ضعیف کودک، اختلال در محاسبات است. از آنجایی که افراد مبتلا به اختلالات محاسباتی قادر به پردازش شنیداری و بینایی نیستند؛ در به خاطر آوری و حفظ مسائل با مشکل روبرو خواهند شد.

درمان حافظه ضعیف کودک

حافظه ضعیف کودک با کمک والدین در برخی از موارد امکان پذیر است. اما برای درمان ابتدا باید ریشه مشکلات را پیدا کنید و جدیت دلیل را بررسی کنید. اگر مساله جزئی باشد؛ و به زودی تشخیص داده شود، با استفاده از روش های درمانی برای رفتار، و تغییر الگوی یادگیری کودک، می‌توان این مشکل را حل کرد. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان حافظه ضعیف کودک توضیح داده ایم.

???? توجه به کودک

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک، توجه به فرزند است. به خاطر داشته باشید که عدم توجه کافی به کودک بسیار آسیب زننده است و می‌توانید مشکلات این چنین به وجود آورد. به کودکان خود توجه کنید تا مشکلات حافظه او بر طرف شود.

???? تشخیص صحیح | حافظه ضعیف کودک

قبل از اینکه در رابطه با حافظه ضعیف کودک نتیجه بگیرید؛ باید از متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. و پزشک مشکل دقیق کودک را تائید کند.

???? ایجاد شرایط برای یادگیری مناسب

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید برای یادگیری کودک شرایط مناسبی را در نظر داشته باشید. حتی مکانی که کودک در کلاس برای نشستن انتخاب می‌کند؛ بر یادگیری او تاثیر می‌گذارد. بنابراین از معلم فرزند خود درخواست کنید که کودک را تشویق و کمک کند تا در جایگاه بهتری قرار گیرد.

???? استفاده از بازی مناسب | حافظه ضعیف کودک

بازی های مناسب در درمان و کاهش حافظه ضعیف کودک موثر هستند. بازی های متفاوتی وجود دارد که برای تقویت حافظه کودکان تشکیل شده اند. این بازی ها را تهیه کنید و در خانه با فرزندان خود انجام دهید. همچنین بازی هایی در تلفن همراه وجود دارد که باعث تقویت هوش کودک می‌شود. 

???? یادگیری منظم

یکی از روش های درمانی در حافظه ضعیف کودک، یادگیری منظم است. والدین باید یادگیری فرزندان را ساختار یافته کنند. این روش استانداردی را مشخص می‌کند که کودک به وسیله آن بقیه اطلاعات را آموزش می‌بیند.

???? استفاده مداوم از حافظه

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک؛ استفاده مداوم از حافظه است. کار کشیدن از حافظه بسیار در تقویت آن کمک کننده است. ورزش های مغز تاثیر بسیار مثبتی در تقویت حافظه کودک است. بازی هایی مانند پرسش و پاسخ در تقویت حافظه کودک موثر است.

???? صبور باشید | حافظه ضعیف کودک

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید صبور باشید. مهم نیست که کودک از چه مشکلاتی رنج می‌برد؛ در هر صورت والدین باید با صبوری رفتار کنند. و به یاد داشته باشند که برخورد محبت آمیز به کودک مشکلات حافظه او را کاهش می‌دهد.

???? تکرار داشته باشید

برای درمان حافظه ضعیف کودک باید تکرار داشته باشید. برخی از کودکان نیاز به درک بیشتری از اطلاعات دارند. یعنی باید مکرر هر مطالب آموزشی را تکرار کنید تا آموزش ببیند.

???? از روانشناس کمک بگیرید

یکی از اصلی ترین روش ها در درمان حافظه ضعیف کودک، کمک از روانشناس است. روانشناسان با تکرار و تمرین به والدین آموزش می‌دهند که چگونه در تربیت چنین کودکانی باید رفتار کنند. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ حافظه ضعیف کودک بسته به دلایلی که دارد، در کودکان به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. به همین دلیل حتما باید والدین قبل از درمان خودسرانه، به کمک متخصص از تشخیص اصلی این موضوع اطمینان حاصل کنند. و سپس به دنبال رفع و درمان باشند. در این مقاله حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک



:: برچسب‌ها: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دلایل ازدواج بستگی به خود فرد دارد. اما پی بردن به هدف اصلی و دلایل ازدواج یکی از اقداماتی است که هر مرد و زنی باید قبل از ازدواج به آن فکر کنند و برای تصمیم‌شان به طور دقیق بدانند که چرا می‌خواهند ازدواج کنند. ازدواج یک نیاز فطری و طبیعی در درون همه انسان‌هاست و هرکسی دیر یا زود این نیاز را در خود احساس خواهد کرد. اما درعین‌حال نباید دلایل اشتباه برای ازدواج را نادیده بگیریم.

 

علاقه به ظاهر، احساس ترحم یا خارج شدن از محیط خانه (به دست آوردن آزادی) دلایل مناسبی برای ازدواج نیستند. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی هر دو نفر و بررسی دلایل آن‌‌ها درستی ازدواج را می‌سنجند. در ادامه دلایل و هدف اصلی از ازدواج را بیان کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟

دلایل ازدواج

 

زمانی که به فکر ازدواج می‌افتید؛ به این موضوع فکر کنید که دلیلتان برای ازدواج چیست؟ در واقع باید به این سوال پاسخ دهید که چرا ازدواج می‌کنید؟ گاهی اوقات زمانی که با دقت و بررسی های بیشتری به این سوال فکر می‌کنید، متوجه خواهید شد که میل به ازدواج نوعی هیجان است. و یا فقط به معنای علاقه به همسر می‌باشد. اما زمانی که دقیق تر می‌نگرید؛ به این نتیجه خواهید رسید که دلیل ناقصی دارید و تنها برای ازدواج این دلیل کافی نیست. بنابراین همیشه هنگام تصمیم گیری؛ دلایل ازدواج خود را بررسی کنید و سپس اقدام کنید. در این مقاله دلایل ازدواج را توضیح داده ایم.

دلایل و هدف اصلی ازدواج | چرا باید ازدواج کرد؟

هر کس دلایل ازدواج کردن یا نکردن خودش را بیان می‌کند. این که چرا با کسی قصد ازدواج داریم، می‌تواند کیفیت رابطه را در آینده مشخص کند. خیلی اوقات از همان ابتدا دیدگاه نادرست به ازدواج موجب مشکلات و انتظارات متعارض خواهد شد. در ادامه به عمده‌ترین دلایل و هدف های اصلی مطرح شده برای ازدواج اشاره کرده‌ایم.

???? نیاز به شریک عاطفی

یکی از دلایل ازدواج، نیاز به شریک احساسی است. اریک اریکسون روانشناس معروف امریکایی معتقد است که ازدواج نیاز ذاتی هر انسان است. بر اساس این دیدگاه هریک از ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم توانایی تحمل تنهایی را نداریم. در این زمان است که به دنبال شریک عاطفی برای خود می‌گردیم. هر جوانی نیاز دارد تا یک رابطه امن و پایدار با فردی از جنس مخالف برقرار کند.

از گذشته تاکنون بهترین روش برای رسیدن به این نیاز ازدواج بوده است. اگر شما هم تجربه رابطه‌های دوستانه با جنس مخالف را داشته‌اید احتمالاً متوجه این نکته شده‌اید که این رابطه‌ها نمی‌توانند جای ازدواج را بگیرند. به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج پیدا کردن یک شریک عاطفی مناسب است.

???? دلایل ازدواج داشتن خانواده

تشکیل خانواده از دیگر دلایل ازدواج است. همه ما زندگی را در محیط خانواده اولیه خود شروع می‌کنیم. در این محیط تربیت می‌شویم و خانواده فضایی است که برای به دست آوردن آرامش به سراغ آن می‌رویم. بااین‌حال از جایی به بعد احساس می‌کنید که دیگر حضور در این خانواده برایتان سخت است و می‌خواهید مستقل از آن‌ها زندگی کنید.

یکی از نیازهای ذاتی بشر تمایل به بقا است. به همین خاطر در طول تاریخ همیشه جوانان به سراغ ازدواج می‌روند و دلایل ازدواج را تمایل به بقا می‌دانند. ازدواج به این معناست که شما همسر و فرزندان خود را خواهید داشت. داشتن خانواده و فرزند به‌نوعی ازنظر روانی به این معناست که شما چیزی را از خود در دنیا باقی گذاشته‌اید. درنتیجه داشتن یک خانواده مستقل که شما آن را ایجاد کرده‌اید یکی دیگر از نیازهای طبیعی انسان و دلیلی برای ازدواج است.

???? نیازهای جنسی

نیاز جنسی واقعیتی غیرقابل‌انکار است که از قضا دلایل ازدواج نیز می‌باشد. همه ما نیاز داریم با کسی که به او علاقه داشته باشیم رابطه برقرار کنیم. درعین‌حال ثابت بودن شریک جنسی یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

تعدد شرکای جنسی علاوه بر اینکه سلامت جنسی شما را تهدید می‌کند می‌تواند بر سلامت روان نیز تأثیرگذار باشد. از گذشته تا کنون راه‌حلی که جامعه برای این نیاز مطرح کرده ازدواج بوده است. درواقع ازدواج به شما کمک می‌کند تا در کنار کسی که به او علاقه دارید آرامش پیدا کنید.

???? آرامش و سلامت روان

کسب آرامش و سلامت روان از دیگر دلایل ازدواج است. تحقیقات نشان می‌دهد که سلامت روان در کسانی که ازدواج موفقی داشته‌اند به‌ مراتب بیشتر از کسانی است که ازدواج نکرده‌اند. شاید تا حد زیادی این موضوع به دلیل همان نیازهایی باشد که تاکنون مطرح کرده‌ایم.

هنگامی‌که شما شریک عاطفی دارید که می‌دانید بینتان علاقه‌ای متقابل وجود دارد و هر دو برای پیشرفت تلاش می‌کنید به‌طورقطع آرامش روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما هنگامی‌که احساس کنید در مسیر زندگی تنها هستید این موضوع فشار روانی بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

???? احساس امنیت

یکی از دلایل ازدواج، احساس امنیت است. همه انسان ها علاقه دارند تا در کنار عشق خود به آرامش و امنیت برسند. بعد از ازدواج هر دو نفر باید تلاش کنید تا زندگی مناسبی تشکیل دهید و بر اساس تلاش های خود به زندگی ایده آل برسید.

???? عشق به یکدیگر

یکی از دلایل ازدواج، عشق به یکدیگر است. زمانی که زوجین عاشق یکدیگر باشند؛ اقدام به ازدواج می‌کنند تا سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی خوبی را سپری کنند. این احساس که شما تنها عشق یکدیگر هستید، بسیار خشنود کننده است.

دلایل نادرست ازدواج | با این دلایل ازدواج نکنید

 

ازدواج به همان اندازه که می‌تواند خوب باشد و سلامت روان شما را تضمین کند، دشواری‌هایی هم به همراه خواهد داشت. هر زوجی باید بتواند با این دشواری‌ها کنار بیایند تا زندگی مشترک خود را بهتر کنند. اما گاهی اوقات توانایی کنار آمدن با این مشکلات برای آن‌ها وجود ندارد؛ یا دلشان نمی‌خواهد که با سختی‌های زندگی کنار بیایند. دلایل اشتباه برای ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث این شرایط می‌شود. بعضی از این دلایل ازدواج اما اشتباه را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

❌ فرار از تنهایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است، فرار از تنهای می‌باشد. گاهی اوقات تنهایی آن‌قدر آدم را اذیت می‌کند که تصمیم می‌گیرد با اولین نفری که در مقابلش قرار گرفت ازدواج کند. در حقیقت تنهایی آن‌قدر برای وی اضطراب‌آور است که باعث می‌شود به سایر مسائل توجهی نداشته باشد. بااین‌حال به خاطر داشته باشید که ازدواج اشتباه، شما را تنهاتر ازآنچه بودید خواهد کرد.

❌ دلایل نادرست ازدواج | فرار از خانواده

فرار از خانواده دلایل ازدواج اما بسیار اشتباه است. گاهی اوقات شرایط زندگی خانوادگی آن‌قدر سخت می‌شود که جوانان به دنبال راهی برای فرار از محیط خانه هستند. در این شرایط ازدواج به‌خصوص برای دختران اولین راهی است که به ذهن آن‌ها می‌رسد. فرار از خانواده در ذهن آن‌ها آن‌قدر پررنگ می‌شود که دیگر توجهی به شرایطی که قرار است وارد آن شوند ندارند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی آن‌ها به همراه داشته باشد.

❌ احساس ترحم

احساس ترحم یکی از دلایل ازدواج به شدت اشتباه است. گاهی اوقات ما از اینکه مخالفت خود را با ازدواجی بیان کنیم احساس گناه خواهیم کرد. به عبارتی احساس می‌کنیم تقصیر ماست که طرف مقابل به ما علاقه پیدا کرده است؛ گاهی اوقات هم شرایط سخت وی باعث می‌شود از اینکه بخواهیم او را ناراحت کنیم احساس شرم داشته باشیم. اما یادتان باشد ترحم برای همیشه باقی نخواهد ماند و دیر یا زود شما از بودن در کنار او خسته خواهید شد. 

❌ دلایل نادرست ازدواج | علاقه به ظاهر

توجه و علاقه به ظاهر هرگز دلایل ازدواج مناسبی نیست. ظاهر و مادیات یکی از ملاک‌های مهمی هستند که برای ازدواج باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اما همه‌چیز نیستند. در حقیقت همسری که انتخاب می‌کنید باید در کنار ظاهر ویژگی‌های بسیار دیگری هم داشته باشد. اگر تنها بر اساس ظاهر گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید دیر یا زود از این شرایط خسته خواهید شد.

❌ داشتن عروسی رویایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است؛ داشتن عروسی رویایی است. هرگز داشتن عروسی رویایی نمی‌توانید زندگی شما را تضمین کند. اینکه به دلیل جشن رویایی اقدام به ازدواج کنید؛ در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

❌ همه دوستانتان ازدواج کرده اند

ازدواج دوستان یکی از دلایل ازدواج است که بسیار نیز با شکست روبرو است. برخی از افراد تنها به دلیل اینکه دوستان و همسالانشان ازدواج کرده اند؛ تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرند. که این امری اشتباه است.

❌ ازدواج به اجبار والدین

احساس گناه و دلسوزی نسبت به خواسته والدین یکی از دلایل ازدواج به اشتباه است. این موضوع را به یاد داشته باشید که ازدواج باید برای شما باشد؛ نه والدین.

نقش مشاوره در ازدواج

برای داشتن یک ازدواج موفق بهتر است قبل از هر تصمیم جدی از یک مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا معیارها و دلایلی که برای ازدواج دارید به‌درستی مشخص کنید و از دلایل اشتباه برای ازدواج فاصله بگیرید. به‌علاوه کمک می‌کنند این نکات را راجع به طرف مقابل هم متوجه شوید.

گاهی اوقات این همسر شما است که آمادگی روانی و شخصیتی لازم برای ازدواج را ندارد. به همین خاطر برای جلوگیری از شکست در ازدواج حتماً این مشاوره‌ها را جدی بگیرید. با روانشناس راجع به دلایل ازدواج خود سخن بگویید؛ شاید این نیاز شما مناسب و دلیل قانع کننده ای نباشد.

کلام آخر

قبل از اقدام جدی راجع به ازدواج، حتما باید دلایل ازدواج را با روانشناس و مشاور ازدواج در میان بگذارید. در این شرایط مشاورین دلایل شما را بررسی می‌کنند تا فرد مناسب با ازدواج را با راهنمایی به شما توضیح دهند. اگر قبل از تصمیمات جدی از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید؛ در زندگی به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

مهم‌ترین دلایل ازدواج برای جوانان چیست؟

ازدواج یک نیاز فطری برای هر جوانی است. همه ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم که نیاز داریم شریک عاطفی و خانواده مستقل خود را داشته باشیم.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟



:: برچسب‌ها: دلایل ازدواج چه باید باشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داشتن رضایت زناشویی در زندگی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سلامت روان انسان است. در واقع تنش‌های مرتبط با زندگی مشترک سهم بسزایی در آشفتگی‌های روانی افراد دارند و می‌توانند زمینه بروز مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب را ایجاد کنند. با این حال رضایت زناشویی چیست و چگونه به وجود می آید؟

متخصصان سلامت روان بر این باورند که احساس رضایتمندی در زندگی مفهومی چند بعدی است و تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله میزان همدلی زوجین، صمیمیت آن‌ها، وجود احترام متقابل و توانایی مدیریت تعارض‌ها قرار دارد. اما واقعا چگونه می‌توان چنین حسی را در خود و همسرمان ایجاد کنیم؟ 

برای دریافت مشاوره در زمینه رضایت زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: رضایت زناشویی

رضایت زناشویی و اهمیت آن در زندگی

رضایت زناشویی به معنای احساس رضایت کلی از رابطه با همسر و خشنودی از داشتن یک زندگی مشترک است. برای اینکه در مورد رضایت زناشویی موجود در روابط خود بینش بیشتری به دست بیاورید بهتر است کمی بیشتر به رابطه با همسرتان فکر کنید. زمانی که به رابطه‌تان می اندیشید چه افکاری از ذهنتان عبور می‌کند و چه احساساتی در شما جریان می‌یابند؟ آیا زندگی مشترک توانسته است برای شما عشق و آرامش به همراه بیاورد یا اینکه وقتی به آن فکر می کنید بیشتر درگیر احساس تنش و ناکامی می شوید؟

بسیاری از زوجین با وجود اینکه مشکل بحرانی و خاصی ندارند رضایت زناشویی پایینی دارند و بیشترین احساسی که در رابطه با همسرشان تجربه می کنند ناکامی یا تنش است. این در حالی است که رضایت زناشویی یکی از فاکتورهای تعیین کننده و بسیار مهم در سلامت روان شما است و کسانی که رضایتمندی پایینی از ازدواج خود دارند؛ اغلب بیش از دیگران به مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند. 

کدام زوج ها رضایت زناشویی دارند؟

 

وجود مشخصه های خاصی در ارتباط با همسر می تواند به ما نشان دهد که آیا هیجانات مثبت بر زندگی مشترک غلبه دارند یا خیر. رضایت زناشویی با این هیجانات ارتباط داشته به همین دلیل، در ادامه به 5 مشخصه اصلی اشاره شده است.

????توانایی همدلی با همسر

یکی از مشخصه های بسیار مهم و تاثیرگذار در رضایت زناشویی، توانایی همدلی با همسر است. همدلی به این معناست که بتوانید گاهی دنیا را از دریچه چشم همسرتان بنگرید و با کفش‌های او راه بروید. معمولا افرادی که همسرشان همدلی بالاتری دارد رضایتمندی بیشتری از زندگی مشترک ابراز می‌کنند. چرا که در این شرایط؛ درک شده و احساسات و عقایدشان از جانب فرد مهم زندگی‌شان مورد توجه قرار می‌گیرد.

????تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی

از جمله کلیدی‌ترین اصول موفقیت در زندگی مشترک وجود تعهد و پایبندی در هر دو طرف رابطه است. اگر زن و شوهر واقعا تصمیم بگیرند که با وجود تمامی مشکلات و موانعی که در طول زندگی اجتناب ناپذیر هست؛ در کنار یکدیگر بمانند و برای بهبود زندگی مشترکشان تلاش کنند؛ احتمال دوام و پایداری رابطه آن‌ها بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

این امر نیازمند آن است که افراد علاوه بر نیازها و خواسته‌های درون فردی‌شان برای نیازهای فرد دیگر نیز ارزش و اولویت قائل باشند و همواره به طور متقابل برای برآورده کردن آن‌ها تلاش کنند. این وضعیت با ایجاد احساس لذت و کامیابی بیشتر در زندگی رضایت زناشویی را نیز بالا می‌برد.

????رضایت زناشویی با پذیرش متقابل

پذیرش متقابل یکی دیگر از مشخصه‌های بارز روابط زوجینی است که رضایت زناشویی بالایی را تجربه می‌کنند. همه ما می‌خواهیم که مورد احترام قرار بگیریم و به عنوان افراد ارزشمندی در روابط قرار بگیریم. با این اوصاف اگر در رابطه‌ای قرار بگیرید که همسرتان برای خود واقعی‌تان ارزش قائل باشد و شما را به طور کل بپذیرد؛ اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده و امنیت بیشتری حس می‌کنید.

این در حالی است که بسیاری از افراد از ابتدا زندگی مشترک را به امید تغییر دیگری شروع می‌کنند و همواره در تلاشند تا فرد مقابل را در قالب تصورات خویش بگنجانند. این وضعیت نه تنها هرگز به تغییر مثبتی نمی‌انجامد بلکه باعث می شود فرد مقابل نتواند احساسات واقعی اش را در رابطه به نمایش بگذارد. این مسئله با ایجاد فشار روانی زیاد رضایت زناشویی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

????حفظ عشق و رفتارهای محبت آمیز

توانایی حفظ عشق پس از آغاز زندگی مشترک مهارت بسیار مهمی است که بسیاری از زوجین از آن بی‌بهره هستند. در حقیقت خیلی از زن و شوهرها در پس روزمرگی‌های زندگی زناشویی گم می شوند و نمی‌توانند همانند سابق به احساسات یکدیگر اهمیت دهند.

لازم است که اجازه ندهید شعله عشق میانتان خاموش شود و برای تداوم رابطه محبت آمیز خود برنامه‌های بلند مدتی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید دچار سردی عاطفی شده اید و فاصله ای روانی میانتان ایجاد شده کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید عملکرد سابق خود را بازیابید.

????برخورداری از مهارت حل تعارض ها

مهارت حل تعارض یکی از مهارت های بین فردی بسیار مهم است که در زندگی زناشویی بیش از هرجای دیگر اهمیت می‌یابد. افرادی که از این مهارت برخوردار هستند در حقیقت می‌دانند چگونه گفتگوی موثری داشته باشند و به جای تمرکز بر احساسات منفی ناشی از بروز مشکلات می توانند بر گزینه های موجود برای حل مسئله تمرکز کنند.

در مقابل بسیاری از زن و شوهرها با بروز هرگونه اختلاف نظر دچار هیجانات منفی بسیاری شده و نمی‌دانند چگونه باید به یکدیگر کمک کنند تا از بحران‌ها عبور نمایند. ناتوانی در حل تعارض‌ها با ایجاد تنش و استرس بسیار می‌تواند رضایت زناشویی را تا حد بسیاری کاهش دهد.

عوامل از بین برنده رضایت زناشویی

اختلاف بر سر برخی مسائل برای اکثر زوجین اهمیت زیادی دارد و ناتوانی در حل آن ها بیش از سایر مسائل دیگر می‌تواند رضایت زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به چند تعارض اصلی میان زن و شوهرها اشاره کرده‌ایم.

⭕اختلاف بر سر مسائل مالی

اختلاف بر سر مسائل مالی یکی از بزرگ ترین عواملی است که می‌تواند موجب اختلاف و تعارض شود. زن و شوهرها به دلیل داشتن تجربیات خانوادگی متفاوت عقاید متفاوتی نیز در مورد نحوه خرج کردن پول و مدیریت مسائل مالی دارند. برای مثال اختلاف نظر در مورد میزان پولی که باید پس انداز شود، پولی که باید برای تفریح خرج شود و نحوه مدیریت هزینه های زندگی از جمله مسائلی است که ناتوانی در حل آن ها می تواند تا حد بسیاری رضایت زناشویی را کاهش دهد.

⭕رابطه با خانواده همسر

نحوه ارتباط با خانواده همسر یکی دیگر از مسائلی است که قابلیت مشکل آفرینی بالقوه ای دارد. نداشتن مرزهای مشخص، در هم آمیختگی زیاد با خانواده اصلی و خدشه دار شدن حریم خصوصی از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در ارتباط با خانواده همسر باید به آن ها را مدیریت کنید. در غیر این صورت بروز تنش ها و اختلافات اجتناب ناپذیر خواهند بود. در بسیاری از موارد این موضوع میزان رضایت زناشویی را نیز خدشه دار کرده و بر روابط میان فردی آنان نیز موثر خواهد بود.

⭕نارضایتی جنسی

رابطه جنسی از جمله عوامل مهم و تعیین کننده در رضایت زناشویی است. چرا که رابطه جنسی عمیق ترین احساسات ما را درگیر می کند. برای مثال بسیاری از افراد همواره نگران این هستند که از جانب همسر خود طرد شوند یا مورد پذیرش قرار نگیرند. همین مسئله باعث می شود که بسیاری از زوجین در مورد رابطه جنسی خود و کیفیت آن با یکدیگر صحبت نکنند و احساساتشان را با یکدیگر در میان نگذارند. این الگوی رفتاری اغلب به سایر جنبه های زندگی آسیب می زند.

در نتیجه مشکلات جنسی در سایر اختلافات روزمره تجلی پیدا می کند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که زن و مرد بتوانند به طور مستقیم درباره سکس و مسائل پیرامون آن با یکدیگر گفت و گو کنند و خواسته های خود را با دیگری مطرح نمایند. اگر احساس می کنید انجام این کار برای شما مشکل است می توانید از یک روان شناس متخصص در حیطه سکس تراپی یا روج درمانی کمک بگیرید.

⭕مسائل مرتبط با فرزندان

بزرگ کردن و پرورش کودکان یکی از وظایف بسیار انرژی بر و سنگین برای والدین است. سبک تربیتی پدر و مادرها تا حد زیادی تحت تاثیر تجربیات کودکی و رابطه آن ها با والدین خود قرار دارد. اگر زن و مرد در خانواده های بسیار متفاوتی رشد کرده باشند اغلب در بزرگ کردن فرزندانشان با اختلاف نظرهای بسیاری رو به رو می شوند که می تواند تنش های بزرگی را برای آن ها رقم بزند.

در این شرایط کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده می تواند به شما کمک کند تا روش های تربیتی خود را به یکدیگر نزدیک تر کرده و تفاهم بیشتری در این باره پیدا کنید. این موضوع قطعا بر میزان رضایت زناشویی نیز موثر خواهد بود.

⭕مسئولیت های مرتبط با نقش های جنسیتی

بسیاری از اختلافات زناشویی بر سر مسئولیت هایی است که زن و مرد موظف به انجام آن هستند. برخی افراد نقش های جنسیتی سنتی را پذیرفته اند و در نتیجه انتظار دارند مرد کارهای بیرون از خانه و زن وظایف بچه داری و خانه داری را به عهده بگیرد. برخی نیز تعریف های سنتی را کنار گذاشته و به برابری یا مشارکت در انواع فعالیت ها از جانب زن و مرد باور دارند. هرگونه اختلاف نظر و ناهماهنگی در این باره می تواند به بروز تعارض و مشکلات زناشویی بیانجامد و احساس رضایت زناشویی را به طور  کلی کاهش دهد.

توصیه هایی برای بهبود رضایت و کیفیت زندگی زناشویی

برای داشتن یک زندگی مشترک موفق و تجربه احساس رضایت زناشویی بیشتر توجه به چند نکته طلایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

– وقتی همسرتان با شما صحبت می کند تلاش کنید کنید احساساتش را درک کنید و به درستی به او گوش فرا دهید.

– از طریق واکنش های کلامی و غیر کلامی به همسرتان نشان دهید که او را درک می کنید و برای احساساتش ارزش قائل هستید.

– به زبان بدن خود بیشتر توجه کنید. رفتارهایی نظیر نداشتن ارتباط چشمی یا وضعیت بدنی که پیام هایی مبنی بر بی تفاوتی منتقل می کند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رابطه شما بگذارد.

– حتی زمانی که با نظرات همسرتان مخالف هستید تلاش کنید به عقاید او احترام بگذارید.

– تلاش کنید ارتباطی شفاف برقرار کنید تا فرصت درک شدن بیشتری داشته باشید.

– هنگامی که با همسرتان صحبت می کنید تلاش کنید بر احساسات خود تمرکز داشته باشید و دست از ذهن خوانی کردن بردارید .

ابعاد مختلف رضایت زناشویی

 

رضایت زناشویی ابعاد مختلفی داشته و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. در واقع افراد باید به همه این موضوعات اهمیت داده و به یکی از ابعاد بیش از اندازه نپردازند. در واقع بعضی از زوجین فقط یک موضوع را در زندگی مشترک خود مهم دانسته و بر همان تمرکز می‌کنند. اما با اینکار پیامدهای زیادی در انتظار آنان خواهد بود. برخی از ابعاد مختلف این کیفیت شامل، رابطه جنسی، حل تعارضات، رضایت از ارتباط با خانواده ها، ارزش های مذهبی، دلبستگی ایمن وداشتن صمیمیت و شفقت نسبت به یکدیگر است.

سخن پایانی

اینکه افراد بعد از شروع زندگی مشترک خود رضایت زناشویی را تجربه کنند؛ یکی از موضوعات مهم در ازدواج است. به طور کلی زمان بر رضایت زناشویی بسیار موثر است. افراد با گذشت مدتی از ازدواج شناخت بیشتری از همسر خود کسب کرده و با جنبه های مختلفی از زندگی مشترک آشنا می‌شوند. البته زوجین نیز باید در این زمینه تلاش کرده و رابطه را به حال خود رها نکنند. قطعا میزان این کیفیت در گذر زمان دچار تغییراتی می‌شود که طبیعی است. زوجین می‌توانند برای بالا بردن این موضوع در زندگی مشترک خود از یک روانشناس یا مشاوره خانواده کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رضایت زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رضایت جنسی تا چه حد در رضایت زناشویی تاثیر دارد؟

رضایت جنسی بخش مهمی از احساس کلی تر رضایتمندی زناشویی را تشکیل می دهند اما همه آن نیستن. برای اینکه بتوانید رابطه موفقی داشته باشید لازم است بر سایر جنبه های دیگر رابطه تان نیز تمرکز کنید و در همه ابعاد رشد و پیشرفت داشته باشید. اگر مشکلی در رابطه خود دارید حتما برای دریافت مشاوره جنسی اقدام کنید.

منبع: رضایت زناشویی



:: برچسب‌ها: رضایت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است که توسط انگلیس برگزار می‌شود. این آزمون در بیش از 270 مرکز در 110 کشور برگزار می‌شود و ملاک های مشخصی برای نمرده دهی در همه آنها دارد. این آزمون انواع مختلفی داشته که افراد برای مهاجرت در زمینه های مختلف با نمره های گوناگون، به آن نیاز دارند. افراد برای قبولی و موفقیت در این آزمون باید تلاش زیادی کرده ومنابع مختلفی را مطالعه کنند.

کلمه آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون از 0 تا 9 نمره دهی می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره 9 گردند؛ از طرف خود این موسسه جایزه نقدی دریافت می‌کنند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس

آزمون آیلتس

زبان انگلیسی یک زبان مشترک بین تمام فرهنگ ها و کشورهاست. همچنین در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. از طرفی برای مهاجرت به کشورهای دیگر و تحصیل یا کارکردن در موسسات مختلف، مدیران به داشتن این مهارت اهمیت می‌دهند. این آزمون در سطحی استاندارد طراحی شده است و افراد بسته به میزان دانش و توانایی خود در آن نمره کسب می‌کنند.

امروزه در کشور ما نیز این آزمون برگزار شده که از گذشته تاکنون دچار تغییرات زیادی شده است. افراد باید متناسب با هدف خود برای این آزمون تلاش کرده و در انواع مختلف آن شرکت کنند. 

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس دارای انواع مختلفی است که معمولا نوع آکادمیک و جنرال آن شناخته شده تر هستند. افراد برای تحصیل در خارج از کشور به نوع آکادمیک آن نیاز داشته و برای کارکردن باید مدرک جنرال داشته باشند. نمره این آزمون ها نیز به شرایط کشور مقصد و همچنین موسسه مورد نظر بستگی دارد. 

????آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. این آزمون دارای 4 بخش مختلف است که در دو مرحله انجام می‌گیرد. در قسمت های بعدی به طور مفصل در مورد مهارت های مختلف آن توضیح خواهیم داد. اما به طورکلی مهارت های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در یک بخش و در اسپیکینگ در مرحله ای دیگر صورت می‌گیرد. زمان اختصاص داده شده به بخش اول سه ساعت و به بخش دوم حداکثر 20 دقیقه است.

????جنرال

یکی دیگر از انواع آزمون آیلتس، جنرال به معنی عمومی است. در این آزمون معلومات داوطلبین در مورد مسائل اجتماعی مورد سنجش قرار می‌گیرد. معمولا افرادی که قصد مهاجرت کاری و یا گذراندن دوره ای کوتاه در کشور مقصد را دارند؛ در این آزمون شرکت می‌کنند.

????UKVI

این نوع از آزمون آیلتس برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به انگلیس را دارند. این آزمون تفاوتی با آزمون معمولی آیلتس ندارد؛ اما شرایط برگزاری آنها متفاوت است. نظارت بیشتری بر نحوه برگزاری این آزمون صورت می‌گیرد و همچنین مدرک آن نیز علاوه بر انگلیس برای کشورهای دیگر نیز معتبر خواهد بود.

????لایف اسکیلز

این آزمون برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به انگلیس را داشته؛ اما به دنبال آزمونی ساده تر نسبت به آزمون آیلتس آکادمیک هستند. موضوعات رایج در مهارت اسپیکینگ این آزمون، شامل علاقه مندی ها، آموزش، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، وسایل نقلیه و خانواده است.

مراحل مختلف آزمون آیلتس

مراحل مختلف آزمون آیلتس در همه انواع آن شامل 4 مهارت است که هر یک برای هدف خاصی طراحی شده اند. هر یک از توانایی ها نیز خود دارای نمره 0 تا 9 هستند. افراد باید در هریک از آنها مهارت های لازم را کسب کرده و تلاش کنند.

????ریدینگ

مدت زمان اختصاص داده شده به بخش از آزمون آیلتس یک ساعت است. این بخش دارای 40 سوال و 3 بخش مختلف است. در این قسمت، شما وقت اضافی برای انتقال پاسخ ها به برگه پاسخنامه ندارید و باید همزمان این کار را انجام دهید. در بخش اول، موضوعات کاملا عمومی بوده و برای پاسخ به آنها نیازی به داشتن تخصص خاصی نیست. بخش دوم آن یک متن علمی است و بخش سوم نیز حاوی متنی علمی و یا استدلالی است.

????لیسنینگ

لیسنینگ آزمون آیلتس دارای 40 سوال بوده که مدت زمان پاسخگویی به آنها 30 دقیقه است. فایل صوتی تنها یکبار برای شرکت کنندگان پخش می‌شود. اما شرکت کنندگان قبل از شروع این بخش، شرکت کنندگان فرصت چک کردن سوالات را دارند. همچنین زمان کوتاهی برای انتقال پاسخ سوالات به پاسخنامه اختصاص داده می‌شود. در دو بخش اول محتویات فایل صوتی شامل موضوعات اجتماعی و مکالماتی بین افراد است. در دو بخش نهایی نیز موضوعات دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

????رایتینگ

رایتینگ یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس محسوب می‌شود. مدت زمان این بخش نیز یک ساعت است. برای رایتینگ دو عنوان مختلف وجود دارد. در قسمت اول از افراد خواسته می‌شود تا متنی حاوی حداقل 150 کلمه بنویسند و مکل فرضی را شرح دهند. در قسمت بعدی افراد باید نظرات مخالف و موافق در مورد موضوعی را بیان کنند. برای اطلاع از نکات مختلف در این زمینه افراد باید منابع مربوط به این آزمون را به خوبی مطالعه کنند.

????اسپیکینگ

بخش اسپیکینگ یا مکالمه آزمون آیلتس شامل سه بخش مختلف است. مدت زمان این بخش از آزمون متغیر بوده و تقریبا بین 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد. در بخش مکالمه، مصاحبه کننده در سه بخش مختلف با افراد صحبت می‌کند. در بخش اول شرکت کنندگان باید به سوالات پاسخ های کوتاه بدهند. در بخش بعدی به فرد برگه ای داده می‌شود تا در مورد موضوع مورد نظر نکاتی را نوشته و در مورد آن به مدت دو دقیقه صحبت کنند. در قسمت آخر نیز تعدادی سوال کوتاه پاسخ، پرسیده می‌شود.

نمره بندی آزمون آیلتس

نمره قبولی مشخصی برای آزمون آیلتس وجود ندارد. این نمره کاملا بستگی به دانش زبانی و هدف شما دارد. کسب هر نمره ای به معنی موفقیت یا رد شدن نیست. به طور کلی 5 نمره ای متوسط و 6 به بالا نمره ای خوب برای تحصیلات دانشگاهی محسوب می‌شود. هرچه افراد برای مقطع بالاتری اقدام کنند؛ نیاز به نمره بالاتری دارند. همچنین نمره افراد به میزان تلاش آنان نیز بستگی خواهد داشت. 

مهاجرت با آزمون آیلتس

یکی از اصلی ترین ملاک ها برای مهاجرت داشتن مدرک آیلتس و همچنین نمره بالا در آن است. بسیاری از افراد به آزمون آیلتس به چشم آزمونی ساده نگاه کرده که با داشتن اطلاعات اندکی در زبان انگلیسی، می‌توان در نمره بالایی کسب کرد. اما اینگونه نیست. برای رسیدن به نمره دلخواه در این آزمون، افراد گاهی سالها تلاش می‌کنند. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ تاریخ انقضای مدرک این آزمون است. معمولا دوساله بوده و افراد بعد از آن حتی در صورت مهاجرت، باید دوباره در این آزمون در کشور مقصد شرکت کنند.

سخن پایانی

آزمون آیلتس، به صورت مرتب در ایران در حال برگزاری است. البته برنامه مشخصی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد. همچنین هزینه شرکت در این آزمون نیز نسبتا بالاست به همین دلیل بهتر است افراد برای قبولی هرچه زودتر در آن تلاش کنند.

در صورت لغو و یا توقف این آزمون ها در کشور افراد می‌توانند به کشورهای همسایه مثل ترکیه و ارمنستان سفر کنند. برای مطالعه آزمون آیلتس افراد می‌‎توانند از موسسه های آموزش زبان کمک بگیرند و یا به صورت خودخوان اینکار را انجام دهند. اما به طور کلی بهتر است در این زمینه با یک مشاور تحصیلی مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس



:: برچسب‌ها: آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهر ولخرج شاید اوایل برای خانم ها باب میل و مورد پسند باشد، اما پس از مدتی که هیچ پس اندازی در زندگی نداشته باشد، باعث حال بدی شما می‌شود. زمانی شوهر ولخرج خوب است که بتوانید در زمینه سرمایه گذاری پیشرفت کنید. اما در غیر این صورت همیشه لنگ سرمایه و پول خواهید بود. به همین دلیل است که مدیریت مالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما سوال اینجاست که مدیریت مالی چگونه است؟ چگونه می‌توانیم همسر خود را هدایت کنیم تا برنامه ریزی مالی داشته باشد. در این مقاله دلایل ولخرجی شوهر را توضیح داده ایم. و همچنین راهکارهایی را برای بهبود رفتار و برنامه ریزی مالی توضیح داده ایم. در این زمینه حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر ولخرج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج

شوهر ولخرج کیست؟

یکی از گله ها و شکایت های زنان به نسبت برخی از مردان، ولخرجی شوهر است. این خانم ها می‌گویند که شوهرم به فکر آینده و سرمایه گذاری نیست. چرا اصلا برای آینده برنامه ریزی نمی‌کند؟ راهکار چیست؟ دلایل زیادی در رفتار شوهر ولخرج دخیل هستند. که در این مقاله به تمامی آنها اشاره کرده ایم. این موضوع سخت است که شوهر ولخرج هیچ سرمایه ای ندارد و همه مال خود را در عرض چند روز از دست می‌دهد.

زمانی که در اوایل ازدواج قرار داشته باشید؛ برای شما دلنشین است که هرچه می‌خواهید همسرتان تهیه می‌کند. اما پس از مدتی به عمق فاجعه پی خواهید برد. آن زمان است که باید به دنبال راه و روش های مدیریت مالی باشید. در ازدواج به این موضوع دقت داشته باشید شوهر خسیس و شوهر ولخرج باید جایگزین شوهر با مدیریت مالی مناسب باشد.

دلایل رفتاری شوهر ولخرج

شوهر ولخرج به دلایل خاصی است که چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهد. در این بخش مقاله راجع به دلایل شوهر ولخرج توضیح داده ایم.

???? برای راحت زندگی کردن پول خرج می‌کند

یکی از دلایل شوهر ولخرج این است که برای زندگی راحت پول خرج می‌کند. در واقع حاضر هستند تا پول زیاد برای تهیه ماشین، خانه، ویلا یا مکانی برای تفریح پرداخت کنند. علاقه دارند تا مسافرت بروند و استراحت های تجملاتی داشته باشند. زندگی راحتی داشته باشند و از تفریح لذت ببرند. این افراد به زندگی حال فکر می‌کنند. که دنیا دو روزه و زندگی در لحظه حال را به سرمایه گذاری های طولانی مدت به آینده ترجیح می‌دهند. چنین افرادی با این دلیل به افسردگی و ترس از آینده مبتلا نمی‌شوند.

???? واقعا چیزی که نیاز دارد را تهیه می‌کند

عده ای از افراد هستند که برخی از چیزهای گرانی که می‌خرند را احتیاج دارند. گاهی شوهر ولخرج نیز به دلیل اینکه به چیزی نیاز دارد تهیه می‌کند. شوهر ولخرج نیز در برخی از موارد به دلیل اینکه به چیزی نیاز دارد تن به خرید می‌دهد.

???? عادات خانوادگی | شوهر ولخرج

یکی از دلایل مهم و اصلی شوهر ولخرج، عادات خانوادگی است. برخی از افراد به دلیل اینکه خانواده شان چنین رفتاری داشته است؛ از آنها یاد گرفته اند و تصور می‌کنند که این شیوه خرج کردن روند طبیعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیگموند فروید کلیک کنید.

???? اعتیاد به خرید کردن

اعتیاد به خرید هم یکی از دلایل شوهر ولخرج است. افرادی که به خرید اعتیاد دارند توانایی مدیریت مالی ندارند. مردان بیشتر اعتیاد به خرید ماشین و لوازم مردانه دارند؛ خانم ها نیز اعتیاد به پوشاک و وسایل زنانه دارند.

???? عدم توانایی در مدیریت مالی

از دیگر دلایل شوهر ولخرج، عدم توانایی در مدیریت مالی است. برخی از افراد هیچ آموزشی در زمینه مدیریت مالی ندیده اند. خرج های الکی و اضافی می‌کنند و حساب پولشان در دستشان نیست. این افراد با مشکلات مالی زیادی هم سر و کله می‌زنند اما باز هم به این روند ادامه می‌دهند.

???? بحران میانسالی | شوهر ولخرج

یکی از دلایل شوهر ولخرج، بحران میانسالی است. افرادی که در رده سنی 35 تا 55 سال قرار دارند، شاید به این بحران دچار شوند. در این دوران فرد برای کسب قدرت و احساس ارزشمندی شاید پول زیادی را از دست بدهد. و وسایل گران قیمت تهیه کند. در این دوران به دلیل اینکه فرد احساس پوچی و بی ارزشی دارد؛ با این کار قصد سرکوب این احساس را دارد.

نحوه برخورد با شوهر ولخرج

برخورد با شوهر ولخرج شاید دشوار باشد. آنها هیچ سرمایه گذاری ندارند و هرگز نحوه مدیریت مالی را آموزش ندیده اند. اما روش هایی وجود دارد که با آن می‌توانید در برخورد با شوهر ولخرج عملکرد بهتری داشته باشید.

???? بودجه تعیین کنید

یکی از روش های رفتاری با شوهر ولخرج، تعیین بودجه بندی است. باید با همسر خود به این نتیجه برسید که برای سرمایه گذاری خرج تعیین کنید. برای خرید لباس باید به شیوه ای سرمایه گذاری داشته باشید و به برنامه ریزی ها پایبند باشید. تا شوهرتان نیز مانند شما پایبند به برنامه ریزی ها باشد.

???? با عشق و احترام با همسرتان صحبت کنید

برای برخورد با شوهر ولخرج، باید محترمانه و با عشق سخن بگویید. زیرا رفتار با بی احترامی باعث دروغ همسر به شما می‌شود. بی احترامی، طعنه و سرزنش شوهر ولخرج بین شما و همسر اختلاف می‌اندازد. باید این عادت بد را فراموش کنید و با او به شیوه ای صمیمانه رفتار کنید. این رفتار باعث می‌شود که شما نظارت بیشتری بر سرمایه گذاری و اموال داشته باشید.

???? اهداف واقع بینانه بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشید

برای برخورد با شوهر ولخرج، باید اهداف خود را کوتاه مدت و بلند مدت کنید. مثلا تعیین کنید که در دو هفته یا یک ماه چقدر پول در حساب شما باشد. در سال های آینده چقدر سرمایه گذاری باید داشته باشید؟ سعی کنید با کمک هم به اهداف مالی برسید و این اهداف به شما کمک می‌کند که سرمایه گذاری داشته باشید.

???? از زوج درمانگر کمک بگیرید

برای برخورد با شوهر ولخرج باید از زوج درمانگر کمک بگیرید. با برنامه ریزی ها و راهکارهایی که روانشناس به شما ارائه می‌دهد؛ زندگی با اهداف بهتری خواهید داشت. تا این مشکلات بررسی شود و راهکارهایی را برای رفع آن به شما ارائه شود. با استفاده از راهکارها می‌توانید مدیریت بهتری داشته باشید.

کلام آخر

شوهر ولخرج تنها سالهای اولیه زندگی برای شما جذاب است. اما زمانی که نیازمند سرمایه گذاری برای آینده و فکر به نیازمندی ها می‌افتید؛ دنبال راه چاره می‌گردید. راه چاره شما کمک از روانشناس است. تا ابتدا با کمک روانشناس ریشه و دلیل رفتار شوهر ولخرج را پیدا کنید و سپس راهکار مناسب برای شما ارائه می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر ولخرج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج



:: برچسب‌ها: شوهر ولخرج | 6 دلیل رفتار با شوهر ولخرج ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وفادار بودن به عشق، یکی از ویژگی‌های رفتاری مورد پسند جامعه است. وفاداری به منظور پذیرفتن و دوست داشتن کسی همان گونه است؛ که تغییر نکند. و تهدیدی به ترک آن وجود نداشته باشد. طبق نظر پژوهشگران تعهد و وفاداری مهمترین نکته برای داشتن یک زندگی سالم است. تعهد و وفاداری یعنی اینکه هر دو طرف بخواهند رابطه خود را با گذشت زمان حفظ کنند؛ و به آن متعهد بمانند. وفادار بودن به عشق؛ به منظور زندگی در سالیان طولانی و دراز مدت با یک فرد است. یعنی اینکه با تمام مشکلات و سختی‌ ها به دنبال تلاش برای حل چالش‌ ها باشید.

 

تمامی افرادی که تعهد و وفاداری دارند؛ اشخاص قابل اعتمادی نیز هستند. وفاداری در عشق از اهمیت بسیار زیادی  برخوردار است. در صورتی که به تعهد وفاداری خود شک دارید؛ حتما از یک روانشناس برای افزایش آن راهنمایی بگیرید. زیرا وفاداری باعث اعتماد و آسان سازی تغییرات می‌شود. در صورتی که وفاداری به عشق وجود داشته باشد؛ مشکلات و آرامش بهتر حل می‌شود. و احساس امنیت در رابطه موج می‌زند. برای بهبود رابطه حتما از یک روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه وفادار بودن به عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق

وفادار بودن به عشق چیست؟

از نظر شما وفادار بودن به عشق چیست؟ چه چیزهایی ملاک وفاداری و چه چیزهایی ملاک خیانت است؟ آیا راه ‌هایی وجود دارد که افراد نسبت به روابط خود وفادار باشند؟ سوال‌ های بسیار زیادی در رابطه با وفادار بودن به عشق وجود دارد. وعده بسیار زیادی این وفاداری را اولویت اول در روابط می‌دانند. روش‌ های متفاوتی نیز برای تقویت وفادار بودن به عشق وجود دارد. وفادار بودن به عشق مزایای بسیار زیادی دارد. که در این مقاله به راهکار های تقویت افزایش وفاداری و مزایای وفادار بودن به عشق اشاره کرده ‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایای وفادار بودن به عشق

وفادار بودن به عشق از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. در این بخش مقاله راجع به مزایای وفاداری در رابطه صحبت کرده‌ ایم.

???? باعث افزایش اعتماد در رابطه می‌شود

وفادار بودن به عشق یک مزایای بسیار بزرگ دارد؛ که آن هم افزایش اعتماد در رابطه است. یکی از ستون‌ های مهم هر رابطه‌ ای اعتماد طرفین است. زمانی که اعتماد وجود داشته باشد؛ رابطه نیز پایدار خواهد ماند. اما در صورتی که عدم اعتماد در رابطه موج بزند، رابطه ناپایدار خواهد بود. به همین دلیل وفاداری در رابطه یکی از اصل‌ های مهم است.

???? تغییر را آسان می‌کند

یکی از مزایای وفادار بودن به عشق، این است که تغییر آسان می‌شود. وفاداری یعنی پذیرش شریک احساسی همان طور که هست و وجود دارد. و دیگر تلاشی برای تغییر آن وجود نداشته باشد. وفاداری به منظور این است که رفتار ها و تغییرات فرد در رابطه برای شما قابل هضم بوده. و به راحتی آنها را پذیرا خواهید بود.

???? مشکلات را راحت ‌تر حل خواهید کرد

یکی از مزایای بسیار بزرگ وفادار بودن به عشق، این است که مشکلات راحت‌ تر برای شما حل خواهند شد. حتی رابطه محکم و بی ‌دردسر هم مشکلات و چالش‌ های بسیار زیادی دارد. اما وفاداری باعث می‌شود که شما و شریک احساسیتان در روز های خوب و بد کنار یکدیگر زندگی کنید. و برای حل مشکلات هر دو تلاش کنید.

???? امنیت در رابطه ایجاد می‌شود

منظور از امنیت در واقع مساوی با وفادار بودن به عشق است. زمانی که در رابطه تعهد و وفاداری وجود داشته باشد؛ شخص مقابل احساس امنیت را دریافت می‌کند. حس بهتری نسبت به خود و طرف مقابل خواهد داشت. و باعث می‌شود که شریک احساسی نیز به شما وفادار خواهد بود.

چگونه وفادار بودن در عشق را تجربه کنیم؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با وفادار بودن به عشق پرسیده می‌شود؛ این است که چگونه وفادار باشیم؟ در پاسخ به این سوال می‌گوییم که وفاداری در رابطه نیاز به تمرین دارد. هر چقدر که شما رفتار های مثبت و اعتماد از خود نشان دهید، احتمال بیشتری به وفاداری دست پیدا خواهید کرد. در این بخش مقاله راجع به اینکه چگونه وفادار بودن به عشق را تجربه کنیم؛ صحبت کرده ‌ایم.

✨ به طور مداوم از طرف مقابلتان حمایت کنید

یکی از راه‌ های وفادار بودن به عشق این است که حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط خود را به شریک احساسیتان نشان دهید. شریک احساسیتان باید این حمایت را از سمت شما دریافت کند، و احساس امنیت را تجربه کند؛ که در نتیجه رابطه در این شرایط قوی ‌تر خواهد شد.

✨ تعهد داشته باشید

برای وفادار بودن به عشق باید تعهد داشته باشید. تعهد یعنی اینکه مسئولیت پذیر باشید و هر انتخابی که می‌کنید اگرچه به ضرر شما باشد؛ آن را بپذیرید و مسئولیتش را قبول کنید.

✨ سپاسگزار باشید | وفادار بودن به عشق

برای وفادار بودن به عشق، لازم است که سپاسگزاری را تمرین کنید با سپاسگزاری و قدردانی به شریک احساسیتان نشان خواهید داد که شاهد زحمات او هستید. که همین رفتار شما باعث تقویت رابطه ‌تان می‌شود.

✨ ارتباط قوی و موثر داشته باشید

یکی از مهم ترین و ضروری‌ ترین جنبه ‌های یک رابطه، و وفادار بودن به عشق این است؛ که خطوط ارتباطی وسیعی برای ابراز احساسات داشته باشید. صحبت با شخص مقابل در رابطه با احساسات و افکار مختلف از جمله خواسته‌ ها، علایق، ترس‌ ها و… کمک بسیار زیادی به تحکیم رابطه و افزایش وفاداری می‌شود. 

✨ تلاش و کوشش را فراموش نکنید

وفادار بودن به عشق به این سادگی ‌ها نیز نیست. بهتر است که تلاش، کوشش و پشتکار داشته باشید و پیگیر باشید. وقتی که مشکلات و چالش ‌های رابطه بروز پیدا می‌کنند، باید یاد بگیرید که متعهد و وفادار هستید. مدام در حال تمرین وفاداری باشید. و به طور مرتب این مسئله را با خود یاد آوری کنید. که با پیش آمدن موقعیت‌ های مختلف نباید در رابطه کم بیاورید.

✨ صداقت داشته باشید

وفادار بودن به عشق مساوی با صداقت است. راست گویی و صداقت در رابطه حرف اول را می‌زند. و یکی از ستون‌ های هر رابطه محکمی است به این فکر کنید که چقدر در تلاش برای پیدا کردن یک شریک احساسی مناسب بوده ‌اید .به همین دلیل لازم است که رابطه را سفت، سخت و با صداقت نگه دارید.

✨ بخشش را فراموش نکنید | وفادار بودن به عشق

یکی از رفتار های وفادار بودن به عشق این است که باید بخشش داشته باشیم. بخشش اصل بسیار مهمی است، که در دلخوری و مشاجرات باید از آن استفاده کنید. با بخشش می‌توانید دلخوری‌ ها و گذشت داشته باشید تا آرامش به رابطه شما بازگردد.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

برای وفادار بودن به عشق باید این موضوع رو یاد بگیرید؛ که کمک از روانشناس بسیار مهم است. برای حل مشکلات و چالش ‌های زندگی از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا میزان وفادار بودن به عشق را نشان دهد. این موضوع را فراموش نکنید که کمک از متخصص بد نیست و خیلی از مواقع باعث تحکیم روابط شما می‌شود.

کلام آخر

وفادار بودن به عشق امروزه به یک مشکل و یا حتی دشواری تبدیل شده است. امروز بسیاری از افراد بویی از وفاداری را نبردند؛ و بسیار تنوع طلب شده ‌اند. بهتر است که تمرین وفاداری را فراموش نکنید. و حتما در تمامی روابط تعهد داشته باشید. رابطه نیازمند وفاداری و تعهد است؛ که اعتماد و امنیت را شریک احساسی شما تجربه کند. برای اطلاع از راهکار های چگونه وفادار باشیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وفاداری به عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق



:: برچسب‌ها: وفادار بودن به عشق | 4 مزیت وفاداری به عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از شروع کار یکی از فوبیاها و ترس های غیر منطقی است. زمانی که این ترس بر شما غلبه می‌کند به راحتی نمی‌توانید کار جدیدی را آغاز کنید. معمولا این افراد هدف دارند اما هیچ تلاشی برای شروع ندارند. به دلیل اینکه شاید با شکست روبرو شوند و بارها زمین بخورند، از شروع دوباره هراس دارند. در آینده نیز این افراد با پشیمانی سخن می‌گویند. که کاش می‌توانستند در گذشته کارهای بهتری انجام می‌دادند تا با پیشرفت روبرو بودند.

 

اما اگر به طور دقیق از این افراد سوال کنید که دلیل چنین رفتاری چیست و چرا در گذشته تلاش نکرده اند؛ تقصیر را گردن دیگران می‌اندازد و آنها را مقصر داستان می‌شمارند. اما دلیلی اصلی عدم پیشرفت؛ فوبیایی به نام ترس از شروع کار می‌باشد. برای درمان و جلوگیری از این رفتار حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار

ترس از شروع کار

یکی از فوبیاهایی که بسیار زیاد در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، ترس از شروع کار است. این ترس یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم موفقیت و پیشرفت است. حتی افرادی که به این ترس مبتلا هستند؛ زمانی به خودشان می‌آیند که دیگر توانی برای پیشرفت ندارند.

این افراد دلیل عدم پیشرفت خود را موانع دیگری مانند بی پولی، دخالت خانواده و … تلقی می‌کنند. و عده بسیار کمی وجود دارند که دلیل اصلی را ترس‌از شروع کار می‌دانند. به طور کلی این ترس مانع بزرگی برای موفقیت و پیشرفت است. و باعث می‌شود که فرد در هیچ زمینه ای از زندگی موفق نباشد.

ترس از شروع کار یکی از بزرگ ترین ترس های ما می‌باشد که عده زیادی از افراد به آن دچار هستند. همیشه افرادی که موفق هستند بر این ترس خود غلبه کرده اند و ریسک را به جان خریده اند. فرد موفق بارها به این موضوع فکر کرده است که اگر تلاش نکند هیچ پیشرفتی در زندگی نخواهد داشت. به همین دلیل تلاش کرده است تا موفقیت را به دست آورد. در این مقاله نشانه ها، دلایل و روش های غلبه بر ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

نشانه های ترس از شروع کار

ترس از شروع کار نشانه هایی را دارد. افرادی که به این ترس مبتلا هستند معمولا با نشانه های زیر کاملا قابل تشخیص هستند. در این بخش مقاله نشانه های ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

???? استرس بی دلیل

???? اضطراب

????عدم موفقیت

???? هدف بدون برنامه

???? نگرانی بیش از اندازه

????عدم ریسک

???? نگرانی از شکست

???? بی اعتمادی

دلایل ترس از شروع کار

ترس از شروع کار به دلایل مختلفی بستگی دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم. البته لازم است ذکر کنیم که این ترس به نوعی فوبیا است و با غلبه بر آن می‌توانید پیشرفت کنید. در این بخش مقاله راجع به دلایل ترس‌از شروع کار توضیح داده ایم.

???? وراثت | ترس از شروع کار

یکی از دلایل ترس از شروع کار، وراثت است. افرادی که والدینشان هرگز ریسک نکرده اند؛ فرزندانی با ترس‌از شروع کار پرورش می‌دهند. در واقع این افراد زندگی خطی را به کودکان خودشان آموزش می‌دهند

???? تربیت اشتباه خانواده

تربیت اشتباه خانواده از دیگر دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که در خانواده هایی بدون موفقیت و بی هدف رشد کرده اند، زندگی موفقیت آمیزی نخواهند داشت. این افراد معمولا تربیت اشتباهی از سوی والدین دیده اند و هرگز مورد حمایت و پیشرفت قرار نگرفته اند.

???? اطرافیان نامناسب

دوستان، اطرافیان، آشنایان و خانواده بسیار زیاد در زندگی ما نقش دارند. زمانی که نتوانید در روند زندگی با افراد موفق و مناسبی برخورد داشته باشید، در دام افراد نامناسب خواهید افتاد. اطرافیان ما رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند؛ یا مانع زندگی ما و یا باعث پیشرفت می‌شوند. بنابراین اطرافیان در ترس از شروع کار ما نیز دخیل هستند.

???? اعتماد به نفس کم | ترس از شروع کار

افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند، ترس از شروع کار دارند. این افراد هرگز ریسک نمی‌کنند و خود را لایق موفقیت و پیشرفت نمی‌دانند. بنابراین برای رفع این مشکل باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

???? استرس و اضطراب

اضطراب و استرس یکی از بارزترین دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که دائم در حال تجربه استرس و اضطراب هستند؛ هرگز توانایی پیشرفت نخواهند داشت. همیشه نگران زندگی خود هستند که مبادا با شکست روبرو شوند. و همین امر موضوعی برای عدم پیشرفت و موفقیت آنها می‌شود. 

راهکار غلبه بر ترس از شروع کار

برای رفع و غلبه بر ترس از شروع کار؛ حتما باید چندین تکنیک را انجام دهید. در این بخش مقاله به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

✨ دلیل ترس خود را شناسایی کنید

اولین راهکار برای غلبه بر ترس از شروع کار، شناسایی و ارزیابی است. در این مورد حتما باید دلیلی که مانع از پیشرفت و ترس‌از شروع کار می‌شود را شناسایی کنید. برای ریشه یابی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

✨ به موفقیت فکر کنید

یکی از راهکارهای غلبه بر ترس از شروع کار، فکر به موفقیت است. افرادی که به موفقیت فکر می‌کنند؛ به مرور زمان موفق نیز خواهند شد. به این فکر کنید که هر شکستی با موفقیت همراه است و هر تلاشی با خود موفقیت به دنبال دارد. در این صورت باید خود را لایق موفقیت بدانید.

✨ به بدترین و بهترین اتفاق فکر کنید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، باید به بهترین و بدترین اتفاق فکر کنید. تا نگرانی های شما کم شود. در بدترین شرایط به احتمال زیاد تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. و با بهترین اتفاق در زندگی بسیار موفق خواهید شد. و موفقیت همیشه همراه خود موفقیت به دنبال دارد.

✨ اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. زمانی که اعتماد به نفس کمی داشته باشید؛ پیشرفت نخواهید کرد. ما افزایش اعتماد به نفس همراه با موفقیت است. برای افزایش اعتماد به نفس از روانشناس راهنمایی بگیرید.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

به دلیل اینکه ترس از شروع کار همراه با اضطراب، استرس و اعتماد به نفس کم است؛ همه افرادی که با ترس‌از شروع کار روبرو هستند؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. روانشناس تمامی این موضوعات را بررسی می‌کند و بهبود آن کمک می‌کند.

کلام آخر

همه انسان ها همراه خود ترس های زیادی را دارند. اما برخی از این ترس ها مانند ترس از شروع کار، مانع پیشرفت و موفقیت می‌شود. به همین دلیل باید این ترس را درمان کرد. برای غلبه و درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار



:: برچسب‌ها: ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کم محلی به پسر مورد علاقه یکی از روش هایی که زنان از آن در رابطه استفاده می‌کنند. این رفتار در مواردی نشانه خامی و بی تجربگی دختران است. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که زنان را وادار به بروز برخی از رفتارها می‌کند. از طرفی وجود علاقه و ابراز احساسات در رابطه یکی از ملزومات آن است که دو طرف باید به آنها بپردازند.

 

برخی از زنان بر این باورند که در رابطه فقط آنان باید مورد توجه و محبت قرار بگیرند و مردان فاقد احساسات هستند. اما این درست نیست. بی محلی کردن به مردان، همیشه هم منجر به اتفاقات خوبی نخواهد شد. افراد باید به نکات وعوامل زیادی در رابطه توجه داشته باشند و همچنین در صورت ناآگاهی، از دیگران کمک بگیرند.

منبع: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان

بی محلی به مردان

هر رابطه ای شرایط و پیچیدگی های خود را دارد و نمی‌توان از یک روش در همه موقعیت های استفاده کرد. کم محلی به پسر مورد علاقه، شاید در مواردی منجر به جلورفتن رابطه شود. اما گاهی با زیاده روی در اینکار، فرد به طور کلی از علاقه شما به او دلسرد شده و تلاشی نمی‌کند. فراموش نکنید که مردان تاجایی برای ادامه رابطه تلاش می‌کنند؛ و اگر اقدامی از طرف شما نبینند؛ آنها نیز ناامید خواهند شد. اگر این رفتار برای مدت زمان طولانی از طرف دختر ادامه یابد؛ قطعا عواقب بدی در رابطه خواهد داشت. برای اطلاع از نشانه های عشق دختر به پسر کلیک کنید.

دلایل کم محلی به پسر مورد علاقه

دختران برای کم محلی به پسر مورد علاقه، دلایل مختلفی دارند. در برخی موارد که رابطه هنوز آغاز نشده؛ آنها برای جذب کردن طرف مقابل خود، او را نادیده می‌گیرند. اما در موارد دیگر شاید به دلیل رفتار بدی که پسر مرتکب آن شده است، از بی محلی استفاده می‌کنند. به هر حال، در هر دو صورت، این رفتار سالمی نبوده و دختران باید رفتار دیگری را جایگزین آن بکنند. 

????تقلید از دیگران

برخی از دختران به دلیل تقلید از دوستان و خانواده خود رفتار کم محلی به پسر موردعلاقه خود را نشان می‌دهند. برای مثال آنها تصور می‌کنند که به دلیل موفقیت روابط اطرافیان که از این رفتار استفاده کرده اند؛ آنان نیز با استفاده از آن می‌توانند رابطه خود را بهبود ببخشند. مورد دیگری که در این زمینه بسیار موثر است؛ مشاهده رفتارهای والدین با یکدیگر است. دخترانی که شاهد کم محلی مادران خود به پدران شان هستند؛ به صورت ناخودآگاه، آنان نیز از این رفتار استفاده می‌کنند.

???? کم محلی به پسر مورد علاقه | راهی برای جذاب به نظر رسیدن

دسته ای دیگر تصور می‌کنند که با این رفتار، بیشتر جذاب به نظر رسیده و دست نیافتنی تر هستند. شاید اینگونه رفتار کردن برای مدتی، موثر واقع شود. اما با گذشت زمان، موجب آسیب دیدن طرف مقابل می‌شود. چراکه او همه تلاش خود را برای جلب توجه شما کرده؛ اما از طرف شما بازخوردی دریافت نمی‌کند. دختران باید بر ویژگی های شخصیتی دیگر خود برای جذاب تر به نظر رسیدن، کار کرده و از روش های درست تری استفاده کنند.

????ویژگیهای شخصیتی

بروز رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه برای برخی از دختران، کاملا غیرعادی است. به این معنی که آنها عامدانه این رفتار را نشان نمی‌دهند. به طور کلی اخلاق و رفتارآنها با دیگران به شکلی است که انگار در حال نادیده گرفتن اطرافیان هستند. اما در واقع این گونه نبوده و آنها در این زمینه تلاشی نمی‌کنند. آنها نمی‌توانند به راحتی به دیگران ابراز علاقه کرده و یا حتی با آنها معاشرت کنند.

پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه

اگر رفتار کم محلی کردن به پسر مورد علاقه برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و همچنین دختران از آن به عنوان اهرم فشاری استفاده کنند؛ به زودی شاهد بروز مشکلاتی در روابط شان خواهند بود. با اینکار به طرف مقابل احساس ناامنی و رهاشدگی داده و او را در معرض بروز واکنش های نامناسبی قرار می‌دهید. برخی از مشکلاتی که این رفتار در رابطه با جنس مخالف ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

????کاهش صمیمیت

کاهش صمیمیت میان دختر و پسر، یکی از پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه است. وقتی دختران در این مورد زیاده روی می‌کنند؛ پسران نیز دست تلاش و ابراز علاقه به دختر می‌کشند. حتی گاهی پسران احساس می‌کنند که اعتماد به نفس خود را به دلیل از دست داده و برای احترام و اهمیت دادن به خود رابطه را به پایان می‌رسانند.

با اینکه احتمالا دختران این رفتار را پیش بینی نمی‌کنندو انتظار دارند تا طرف مقابل آنها برای مدت زمان زیادی با آنها همراهی کند؛ اما قطعا رابطه با چنین رفتارهایی، برای زمان طولانی ادامه نخواهد یافت.

????بروز اختلافات در رابطه

در مواجهه با رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه، پسران نیز واکشن نشان داده و یا بعد از مدتی خسته می‌شوند. همین موضوع باعث بروز اختلافات و تعارضات زیادی میان آنها شده و روان آنها را فرسوده خواهد کرد. بی محلی کردن به مردان، رفتار یک دختر بالغ نیست. چنین فردی قطعا رفتارهای مخرب دیگری هم خواهد داشت که موجب شکل گیری یک رابطه سمی می‌شود. در چنین رابطه ای اعتماد و همدلی، از بین خواهد رفت و افراد مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند.

????مقابله به مثل

طبیعی است که مردان در مواجهه با رفتار کم محلی به پسر مورد علاقه دختران، واکنش نشان دهند. قطعا رفتار آنان نیز بعد از مدتی تغییر خواهد یافت و به نحوه دیگری با این موضوع برخورد می‌کنند. او دچار احساس بی ارزشی شده و دیگر انگیزه ای برای جلب توجه شما ندارد. با وجود این رفتار در رابطه باید انتظار چنین رفتاری را با خودتان هم داشته باشید. در واقع اگر به این موضوع فکر کنید؛ احتمالا به  مردی که به آن علاقه دارید؛ کم توجهی نخواهید کرد.

تا چه حد کم محلی به پسر مورد علاقه قابل قبول است؟

به طور کلی ایجاد حس تعلیق و همچنین سنجیدن میزان صبر افراد در رابطه، جزو اصول رابطه محسوب می‌شود. اگر اینکار به روش درستی صورت گیرد و با افراط همراه نباشد؛ نه تنها باعث جذابیت بیشتر می‌گردد؛ بلکه در فرایند رابطه نیز موثر خواهد بود. معمولا افراد به چیزهایی که به سختی به دست می‌آورند؛ توجه بیشتری می‌کنند.

اما این موضوع نباید باعث بروز رفتارهای بیمارگونه شود. کم محلی به پسر مورد علاقه، در اوایل رابطه، شاید رفتار معقولی به نظر برسد. اما نباید برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. افراد باید در کنار یکدیگر در این زمینه تلاش کرده و به شناخت یکدیگر برسند.

سخن پایانی

بی توجهی به دیگران و نادیده گرفتن آنها به طور کلی رفتاری دور از ادب و ناشایست است. مردی که به آن علاقه مند هستید نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید به روش های مختلفی توجه و علاقه خود را به او نشان داده و در انجام این رفتار زیاده روی نکنید.

همچنین حتی اگر برای نشان دادن اشتباهاتش تصمیم به محلی کردن دارید؛ بازهم این واکنش خوبی نخواهد بود و می‌توان از روش های بهتری در این زمینه استفاده کرد. برای اطلاع از نحوه برخورد مناسب با پسر مورد علاقه و همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی در رابطه، می‌توانید از روانشناس نیز در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کم محلی به پسر مورد علاقه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان



:: برچسب‌ها: کم محلی به پسر مورد علاقه | بی محلی به مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()