نوشته شده توسط : ذهن نو

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج از جمله عواملی است که باعث نارضایتی زوجین شده و می‌تواند به طلاق منجر گردد. با این حال این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد چراکه گاهی علل نداشتن رابطه جنسی از عواملی نظیر اختلالات روانی و یا مصرف برخی داروها نشات می‌گیرد که این مسئله در کوتاه مدت بوده و فرد می‌تواند بعد از مدتی رابطه لذت بخشی را تجربه نماید اما اگر این رفتار مداوم باشد لازم است که برای درمان اقداماتی صورت گیرد. در ادامه به دلایل نداشتن رابطه و پیامدهای آن در کنار راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین بعد از ازدواج اشاره خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی به زوجین کمک می‌کند تا رابطه لذت بخشی را تجربه نمایند.  

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

هر زن و مردی ممکنه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج را تجربه کنند. گاه عوامل خارجی مثل ماموریت و یا بیماری موجب نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌شود. معمولا زوج ها در این شرایط نیز دچار آسیب می‌شوند، اما زمانی که نبود رابطه به خاطر مشکلات فردی و بین فردی است؛ میزان آسیب بیشتر می‌باشد. در ادامه به برخی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج پرداخته‌ایم.

???? افسردگی و اختلالات روانی

افرادی که از اختلال افسردگی رنج می‌برند معمولا غمگین و بی حوصله به نظر می‌رسند و احساس لذت و شادی ندارد. این افراد میل به تنهایی داشته و از اجتماع گریزان هستند. همه این عوامل تهدید کننده سلامت روان هستند و به نوبه خود تاثیرات منفی بر رابطه جنسی بین زن و شوهر می‌گذارند. همچنین دیگر اختلالات روانی نیز از جمله وسواس می‌تواند باعث نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج شود.

???? تجربه تجاوز جنسی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

یکی از علل نداشتن رابطه جنسی را می‌توان در تجربه تجاوز جنسی جست و جو کرد. وقتی فرد مورد تجاوز قرار می‌گیرد روح و روان او بهم می‌‌ریزد و از هر اتفاقی که به یاد آورنده آن تجاوز باشد و خاطره آن اتفاق تلخ را در وی زنده کند، فرار می‌کند. در این شرایط لازم است که ابتدا با همسر خود گفت‌وگو کنید تا بدانید چه شرایطی یادآور خاطرات تلخ است و از آن دوری کنید.

???? سکس نکردن به دلیل عوارض جانبی داروها

مصرف داروهایی چون داروی ضد افسردگی و داروی فشار خون دارای عوارض جانبی مختلفی است که از جمله آن سردی در روابط میان زوجین می‌باشد. این مسئله در نتیجه باعث می‌شود تمایل به رابطه کاهش یابد.

???? مشکلات هورمونی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

اختلال‌های تیروئید، تومورهای غده هیپوفیز و در نتیجه کاهش تولید هورمون تستوسترون از جمله عواملی هستند که می‌توانند در نداشتن رابطه جنسی در هر زمان و یا بعد از ازدواج نقش داشته باشند.

???? مشکلات عاطفی و ارتباطی

وجود درگیری‌های لفظی و رفتاری بین زن و شوهر امری طبیعی خواهد بود اما در صورتی که این رفتار باعث نشود که از یکدیگر فاصله بگیرند و نسبت به هم بی میل شوند. در واقع وقتی مدام درگیری و دعوا بر سر موضوعات مختلف وجود داشته باشد، زن و شوهر از هم دوری می‌کنند و روابط سردی بین آن‌ها حاکم می‌شود.

???? اهمیت داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

داشتن رابطه جنسی با همسر از ارکان‌های مهم زندگی زناشویی و حفظ ارتباط صمیمانه بین آن‌هاست. رابطه جنسی در واقع دارای تاثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روح زوجین بوده و ترک آن پیامدهای ناگواری از جمله طلاق و بیماری‌های روحی و روانی را در پی خواهد داشت. همچنین رابطه جنسی نشانگر میزان تعلق زوجین به همدیگر است که می‌تواند در آینده در سبک فرزندپروری آنان نیز اثرگذار باشد. معمولا زوجینی که به دلایل مختلفی رابطه جنسی ندارند و یا رابطه آنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست سطح رضایت از زندگی پایین تری را تجربه می‌کنند. 

عوارض نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج برای مردان و زنان

افزایش استرس

ایجاد رابطه جنسی موجب افزایش فعالیت مغز، افزایش قدرت جسمی و کاهش تولید هورمون‌های اضطراب و استرس می‌شود. زن و شوهر به واسطه رابطه عشقی خود از شر استرس‌ها نجات می‌یابند. در طول مدت برقراری رابطه جنسی هورمون‌هایی مانند استروژن، پرولاکتین و تستوسترون ترشح می‌شود که موجب می‌گردد بدن در حال آرامش قرار بگیرد. در حالی که نداشتن این رابطه سبب افزایش استرس و اضطراب می‌شود.

کاهش اعتماد به نفس به خاطر سکس نداشتن

عدم برقراری رابطه جنسی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. تصور اینکه زوج قادر به کسب رضایت جنسی همسرش نیست و نمی‌تواند آنطور که همسرش می‌خواهد رابطه جنسی برقرار کند سبب کاهش اعتماد به نفس وی می‌شود. عدم داشتن اعتماد به نفس باعث بی میل شدن به رابطه جنسی می‌شود و زن و شوهر را نسبت به همدیگر سرد و بی میل می‌کند.

بیماری‌های قلبی از پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

به دلیل اینکه رابطه جنسی نیاز به توانایی زیاد داشته و قلب در حین برقراری رابطه جنسی به نوعی ورزش می‌کند، شما از سلامت بیشتری برخوردار خواهید بود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نگیرد احتمال افزایش بیماری‌های قلبی بالا می‌رود.

عفونت‌های ادراری

با انجام رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه ادرار از مجرای ادراری خارج می‌شود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نپذیرد، عفونت‌های ادراری از بدن خارج نشده و تشدید می‌یابند. 

برخی عوارض رفتاری نیز ممکن است به دنبال داشته باشد، مثل خودارضایی همسر، در این شرایط حتما برای رفع این مساله باید به درمانگر مراجعه نمایید.

راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین و داشتن رابطه جنسی

نداشتن رابطه جنسی مسئله ساده و کم اهمیتی نیست. چه بسا تداوم یک زندگی مشترک بر پایه ایجاد آن استوار باشد. بنابراین می‌بایست اقدامات لازم برای شکل گیری زمینه ایجاد رابطه جنسی انجام گیرد.

  • ابراز محبت به همسر و در آغوش کشیدن وی
  • مصرف غذاهای گرم
  • گفتگو کردن با یکدیگر
  • افزایش مهارت‌های زندگی
  • عدم مقایسه کردن همسرتان با دیگران
  • اهمیت به آراستگی ظاهر
  • درمان بیماری‌های روحی و روانی

در صورتی که با وجود راهکارهای گفته شده بازهم از نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج رنج می‌برید و نتوانستید رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید می‌توانید با مراجعه به روانشناس و سکس تراپیست در بهبود وضعیت خود و همسرتان گام بردارید. در واقع روانشناس با توجه به تجربه و علمی که دارد با ارائه راهکارهای مختلف باعث بهبود رابطه‌تان خواهد شد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نقش کیفیت رابطه عاطفی زوجین بر رابطه جنسی چگونه است؟

زن و شوهرهایی که عاشقانه همدیگر را دوست دارند و به عواطف هم اهمیت می‌دهند میل بیشتری به سمت لمس کردن یکدیگر و ایجاد رابطه جنسی دارند. در مقایسه با این حالت می‌توان به رابطه‌هایی اشاره کرد که پر از چالش و درگیری هستند. عدم دوست داشتن همسر و وجود اختلافات بین آن‌ها باعث می‌شود روز به روز از همدیگر فاصله بگیرند و به ایجاد رابطه جنسی بی میل گردند.

منبع: نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چه عوارضی برای زن و شوهر دارد؟



:: برچسب‌ها: نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چه عوارضی برای زن و شوهر دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عادی شدن رابطه و فروکش کردن عشق بعد ازدواج مشکلی است که بسیاری از زوج‌های جوان را درگیر خودش کرده است. برخلاف هیجانی که روزهای اول برای شروع زندگی مشترک دارید دیریازود ممکن است احساس کنید که زندگی مشترک شما برای‌تان عادی شده است. درگیرشدن با مشغله‌های مختلف زندگی، گذشت زمان و همین‌طور کیفیت پایین رابطه عاطفی و جنسی از جمله دلایلی هستند که باعث سردی رابطه شما می‌شوند. به همین خاطر وقتی به دنبال راهی برای تغییر شرایط هستید باید این دلایل را از بین ببرید. اما بسیاری از مواقع ما به تنهایی نمی‌توانیم از پس این شرایط بربیاییم.برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن و تکراری شدن رابطه در ازدواج مشکلی است که پس از چند سال زندگی برای بسیاری از ما اتفاق می‌افتد. اولین سؤالی هم که به ذهن‌مان می‌رسد این است که در این شرایط چه باید کرد؟ قدم اول برای تغییر شرایط این است که علت سرد شدن زندگی مشترک‌تان را پیدا کنید. شناختن دلایل می‌تواند به این معنی باشد که شما نصف راه را رفته‌اید. بعد از این فقط کافی است که سعی کنید دلیل سردی را برطرف کنید. از جمله دلایلی که باعث سردی در زندگی مشترک شما می‌شود به شرح زیر است. 

???? مشکلات و برنامه‌های زندگی

تا قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید تقریباً به جز دیدن یکدیگر دغدغه‌ای ندارید. اما پس از ازدواج مشکلات شروع می‌شوند. مدیریت مخارج خانه، رسیدگی به کارهای منزل و همین‌طور تربیت فرزندتان در کنار سایر مشکلات و مسائلی که می‌تواند در زندگی رخ بدهد و فرصت صحبت‌کردن و رابطه‌های دونفره را از شما می‌گیرد. در حقیقت بسیاری از زوج‌ها آن‌قدر درگیر این مسائل می‌شوند که دیگر زمانی برای صحبت‌کردن با یکدیگر نخواهند داشت. همین موضوع می‌تواند منجر به عادی شدن رابطه بعد ازدواج بشود.

???? عادی شدن رابطه به مرور زمان

شاید بتوانیم مرور زمان را اصلی‌ترین دلیل یکنواختی و عادی شدن رابطه بعد ازدواج بدانیم. بسیاری از ما دیریازود به حضور طرف مقابل عادت می‌کنیم. در نتیجه فراموش خواهیم کرد که چقدر به او علاقه داریم یا نبودش می‌تواند چقدر ناراحت‌کننده باشد. این شرایط به‌خصوص زمانی شدیدتر می‌شود که شما و همسرتان هیچ کاری برای ایجاد تنوع در زندگی انجام نمی‌دهید. این یکنواختی می تواند حتی در رابطه جنسی نیز رسوخ کند. و زوج را نسبت به رابطه نیز سرد نماید. 

???? نداشتن راهکار مناسب

گاهی اوقات می‌دانیم که رابطه‌مان به سمت یکنواخت شدن می‌رود اما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. به اعتقاد تمامی مشاوران، زندگی مشترک احتیاج به مراقبت دائمی شما دارد. طبیعتاً وقتی بلد نباشید از زندگی خود مراقبت کنید دیریازود دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. در این شرایط شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده برای تغییر و جلوگیری از عادی شدن رابطه کمک بگیرید.

???? عادی شدن رابطه به علت مشکل در رابطه جنسی

مشاورین خانواده معتقدند که کیفیت رابطه جنسی تأثیر مستقیمی در کیفیت زندگی عاطفی شما خواهد داشت. به همین خاطر یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث سرد شدن رابطه عاطفی میان شما بشود این است که از رابطه جنسی خود راضی نیستید. اگر احساس می‌کنید دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید از مشاورین متخصص در زمینه روان‌شناسی جنسی کمک بگیرید.

???? استفاده بیش از حد از موبایل

این روزها تلفن‌های همراه جای بسیاری از کارها را در زندگی ما گرفته است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم این تلفن‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از دلایل سرد شدن رابطه میان شما و همسرتان باشند. در حقیقت وقتی شما دائماً با تلفن همراه مشغول هستید این پیام را به همسرتان منتقل می‌کنید که حضور او برایتان اهمیتی ندارد. به‌علاوه شما زمانی برای ارتباط با همسرتان نخواهید داشت. این موضوعات می‌تواند رابطه شما را دچار مشکلات جدی کند.

???? تکراری شدن رابطه به علت بیماری‌های روحی

کسانی که از بیماری‌های روحی مانند افسردگی رنج می‌برند مشکلات بسیاری را در روابط اجتماعی خود تجربه می‌کنند. اما علاوه بر این افراد خانواده آنها نیز دچار درگیری‌های بسیاری خواهد شد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین دلایل سرد شدن رابطه این است که یکی از شما درگیر یک بیماری روحی باشد. این بیماری‌ها باعث می‌شود که فرد، زمان و انرژی کافی برای رابطه با همسرش نداشته باشد. و این می‌تواند زندگی شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

پیامدهای عادی شدن و تکراری شدن رابطه زن و شوهر

بسیاری از ما عادی شدن رابطه زوجین پس از ازدواج را موضوعی طبیعی می‌دانیم. از نظر این گروه اینکه فرد پس از یک مدت زندگی در کنار یک نفر دیگر به او عادت کند و دیگر شور و شوق اولیه میان آن‌ها نباشد بسیار عادی است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عادی شدن زوج‌ها برای هم می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها عبارتند از:

???? خیانت

بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند از تکراری شدن رابطه خسته شده‌اند. آن‌ها به دنبال ایجاد تنوع و هیجان روزهای اول در رابطه‌شان بوده‌اند ولی نتوانسته‌اند این هیجان را در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. به همین خاطر به سراغ فرد دیگری رفته‌اند تا مجدداً این احساسات را به دست بیاورند.

???? ارتباط عادی شدن رابطه با طلاق

سرد و یکنواخت شدن رابطه شما ممکن است تا جایی پیش برود که شما و همسرتان به طلاق عاطفی برسید. یا ممکن است موضوع از این هم جدی‌تر شده و شما به جدایی فکر کنید. در حقیقت بعضی از خانم‌ها و آقایان پس از ازدواج به این تصور می‌رسند که زندگی مشترک آنچه فکر می‌کردند نبوده؛ و این می‌تواند تبدیل به دلیلی برای آن‌ها بشود که زندگی مشترک خود را از بین ببرند.

???? آسیب‌های روحی

دریافت عشق و محبت از طرف همسر یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بی‌توجهی به این نیاز شما می‌تواند باعث شود که مشکلات روحی بسیاری را تجربه کنید. برای مثال افسردگی و یا ناامید شدن از آینده از جمله مشکلاتی است که بعضی از خانم‌ها و آقایان تجربه می‌کنند.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه با شوهر و همسر

در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید

یکی از اولین و ساده‌ترین راهکارها برای اینکه زندگی‌تان را از یکنواختی و عادی شدن رابطه خارج‌کنید ایجاد تغییر است. سعی٬کنید عادت‌های جدید در زندگی مشترک‌تان شکل بدهید. برای مثال زمان‌هایی را در نظر بگیرید که با هم به پیاده‌روی بروید؛ فیلم تماشا کنید و یا هر کار دیگری که می‌تواند زندگی‌تان را از حالت یکنواختی خارج کند. داشتن خاطرات مشترک و شیرین از جمله مسائلی است که می‌تواند روح تازه‌ای به زندگی شما بدهد. 

رابطه دونفره داشته باشید

بسیاری از ما وقتی دارای فرزند می‌شویم رابطه دونفره با همسرمان را فراموش می‌کنیم. حتی خیلی‌ها معتقدند که داشتن این مدل روابط برای سن یا شرایط آن‌ها مناسب نیست. باید بگوییم که این راهکار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما برای ساختن دوباره زندگی‌تان کمک کند. پس برای جلوگیری از عادی شدن رابطه زمان‌هایی را برای تنهابودن با همسرتان در نظر بگیرید و درست مثل روزهای اول آشنایی با او رفتار کنید.

برای همسرتان زمان بگذارید

گفتیم یکی از دلایل اینکه زندگی مشترک شما یکنواخت شده این است که مشغله‌های زندگی اجازه نمی‌دهد با هم در ارتباط باشید. به همین خاطر یکی از راهکارها این است که هر روز زمانی را به صحبت با همسرتان اختصاص بدهید. از او بپرسید روزش را چگونه گذرانده و چه احساسی دارد. گاهی اوقات فرستادن یک پیام ساده زمانی که همسرتان در محل کارش است می‌تواند صمیمیت میان شما را بیشتر کند و مانع از عادی شدن رابطه بعد از ازدواج شود. 

بهبود کیفیت رابطه جنسی

یادتان باشد که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما دارد. پس سعی کنید این ارتباط را جدی بگیرید. برای مثال هر از گاهی در این رابطه تنوع ایجاد کنید. یا اگر احساس می‌کنید که مشکلی در رابطه جنسی شما وجود دارد برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید.

مشاوره درباره عادی شدن رابطه

گاهی اوقات ما می‌دانیم که زندگی‌مان دچار مشکل شده اما نمی‌توانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم. این شرایط اگر ادامه پیدا کند می‌تواند خطرات بسیاری برای زندگی مشترک ما داشته باشد. به همین خاطر بهتر است در این شرایط از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر کمک بگیرید. مشاورین با تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راه‌های مفیدی را برای تغییر شرایط به شما پیشنهاد کنند.

سخن آخر

هر زوجی یکنواختی و عادی شدن رابطه را در دوره‌ای از ازدواج تجربه می‌کند. معمولا زن و شوهرهایی که مهارتهای ارتباطی خوبی دارند، به راحتی از این برهه عبور کرده و شادی را به خانواده برمی‌گردانند. اما خیلی از زوج های دیگر نیز قدر به حل این مساله نیستند. اگر شما هم دچار یکنواختی و عادی شدن رابطه شده‌اید؛ هیچ ایرادی ندارد. چرا که برای تغییر و بهبود اوضاع راهکارهای زیادی هست. اما باید بدانید که بی توجهی به این مساله دیر یا زود به رابطه‌تان آسیب خواهد زد. پس حتما هر چه زودتر نشانه ها را جدی گرفته و برای درمان به متخصص روانشناسی مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل  با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی همسرم هیچ همراهی با من ندارد چطور سردی رابطه را برطرف کنم؟

بهتر است تغییر را از خودتان شروع کنید؛ و مطمئن باشید که دیریازود همسرتان نیز تغییر خواهد کرد. به‌علاوه می‌توانید با او صحبت کنید و اگر از نظر او مشکل خاصی در رابطه وجود دارد با کمک هم آن را برطرف کنید.

منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج



:: برچسب‌ها: عادی شدن رابطه بعد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

‌احساس خوشبختی به منظور رضایت از زندگی همراه با آرامش است. خوشبختی مساله مهمی است که نقش بسیار پر رنگی در کیفیت زندگی افراد دارد. از نظر من نویسنده هر فردی که شرایط زندگی را بپذیرد حتی اگر گاهی احساس خوبی نداشته باشد؛ آدم‌خوشبختی است. اما به طور کلی منظور از خوشبختی برای هر فرد متفاوت است. و هر انسانی خوشبختی را به شیوه متفاوتی تعریف می‌کند.

 

اما سوال اینجاست که خوشبختی کجاست؟ چگونه می‌توانیم احساس‌خوشبختی را دریافت کنیم؟ از نظر علم روانشناسی، خوشبختی درونی است و از درون فرد نشات می‌گیرد. برخی از افراد هیچ انگیزه ای برای کسب خوشبختی ندارند. توصیه می‌شود که حتما از روانشناس در این زمینه و برای احساس خوشبختی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خوشبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی

احساس خوشبختی

احساس خوشبختی از نگاه روانشناسی، حسی درونی است. و به طور کل می‌توان احساس خوشبختی را لذت درونی تلقی کرد. اما اگر بخواهیم وارد جزئیات بشویم؛ احساس‌خوشبختی شامل آرامش، پیروزی و سعادت است. اما روانشناسی این احساس را رضایت درونی؛ رفاه ذهنی، احساس شادی و لذت از زندگی می‌شمارد.

به طور کلی یعنی اینکه خوشبختی احساس درونی است و دستاورد قابل لمس نیست. این خوشبختی ها در ذهن هر فردی به شیوه متفاوتی گنجانده شده است. و حالتی است که زودگذر می‌باشد. عوامل متفاوتی در دریافت احساس‌خوشبختی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل موثر در احساس خوشبختی

احساس خوشبختی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در هر فردی به شیوه متفاوت است. اما در این بخش مقاله راجع به عوامل موثر در احساس‌خوشبختی صحبت کرده ایم.

???? شناخت پیرامون

شناخت خود و پیرامون یکی از عوامل احساس خوشبختی است. زیرا خودشناسی باعث شناخت افراد از خود و محیط پیرامون می‌شود. زمانی که یک فرد از محیط اطراف خود آگاه باشد؛ در انتخاب مسیر زندگی با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد. و به راحتی می‌تواند در مسیر زندگی قدم بگذارد.

???? شادی | احساس خوشبختی

یکی از عوامل موثر در احساس خوشبختی، شادی است. به دلیل اینکه اغلب افراد شاد انگیزه، امید و هدف دارند؛ می‌توانند برای کسب بهترین ها برای خود برنامه ریزی کنند. که این برنامه ریزی و کسب هدف؛ احساس‌خوشبختی را پیش رو دارد. شادی با لذت بردن در زندگی، تلاش، موفقیت و سلامتی رابطه ای تنگاتنگ دارد. شادی عاملی نیز برای کاهش استرس است.

???? تفکر مثبت

تفکر مثبت از دیگر عوامل موثر در احساس خوشبختی است. زمانی که تفکر مثبت داشته باشید؛ در شرایط نامساعد و بد تفکرات خود را مثبت خواهید کرد و در مسیر مناسب قدم خواهید زد. 

چگونه احساس خوشبختی را دریافت کنیم؟

برای دریافت احساس‌خوشبختی، باید روش هایی را استفاده کنید که برای شما مفید است. در این بخش مقاله نحوه رفتار و کسب چگونگی احساس خوشبختی را به روش اصولی توضیح داده ایم.

???? خودتان را دوست داشته باشید

برای دریافت احساس خوشبختی، باید با خود مهربان باشید. بر جنبه های مثبت زندگی خود نگاه کنید و رفتارهای خود را زیر نظر بگیرید. در طول روز با خودتان صحبت کنید و فهرستی از این صحبت های خود داشته باشید. در پایان روز به رفتارهای خود دقت کنید که چه رفتارهای منفی و مثبتی داشته اید. لطفا در این روش با خود صادق باشید.

???? به دنبال رشد فردی باشید | احساس خوشبختی

برای رشد و آموزش باید وقت بگذارید. عده زیادی از افراد زندگی چالش بر انگیزی را برای خود انتخاب نمی‌کنند و یک روند خطی را پیش گرفته اند. باید تجربه های جدید کسب کنید و با دیگران نیز مهربان باشید. هر روز در پی کسب تجربه های جدید باشید و سعی کنید با طبیعت ارتباط برقرار کنید.

???? ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید

 

برای دریافت احساس خوشبختی لازم است که ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید. ویژگی های مثبت شامل کمک رسانی، مثبت نگری و … می‌شود. در واقع این رفتار شما را از قید و بند افکار منفی رها می‌کند و خوشبختی را به مرور زمان احساس خواهید کرد.

???? ورزش و رژیم غذایی داشته باشید

برای دریافت احساس خوشبختی، باید به بدن خود نیز اهمیت بدهید. ورزش و رژیم غذایی را در اولویت قرار دهید. لازم نیست که سبک زندگی خود را تغییر دهید. اما همین که اهداف ساده ای برای رشد بدن داشته باشید؛ احساس خوشبختی خواهید کرد. میزان فست فود را کاهش دهید و برنامه غذایی مناسب داشته باشید.

???? در انجمن ها فعال باشید | احساس خوشبختی

برای احساس خوشبختی بهترین راهکار این است که در انجمن ها فعالیت داشته باشید. حضور در خیریه ها و انجام کارهای مفید این حس را به شما می‌دهد. بنابراین زمانی که در انجمن های کمک رسانی شرکت کنید؛ احساس‌خوشبختی را تجربه خواهید کرد.

???? کمالگرا نباشید

برای اینکه احساس خوشبختی را تجربه کنید؛ باید از خودتان انتظارات به جا داشته باشید. گاهی افراد به دلیل اینکه انتظارات بیجا از خود دارند؛ خوشبختی را حس نمی‌کنند. باید قبول کنید که هر فردی در زندگی با شکست و اشتباه روبرو است. و لزومی ندارد که از خود توقع بیش از اندازه داشته باشید. 

???? ویژگی های خاص خود را بنویسید

برای دریافت و تجربه احساس خوشبختی؛ ویژگی های خاص خود را یادداشت کنید. پس از آنکه به ویژگی های خاص خود پی بردید؛ باید به تقویت آنها بپردازید. در این صورت هم به تقویت ویژگی های خود پرداخته اید و هم احساس‌خوشبختی را با توانمندی های خود تجربه خواهید کرد.

⚪ تلاش کنید و از شکست درس بگیرید

برای تجربه احساس خوشبختی بهتر است که تمام تلاش خود را بکنید. و زمانی که با شکست روبرو شدید؛ از آن درس بگیرید. همه انسان ها در شروع کارها اهداف مشخصی دارند؛ اما زمانی که با شکست مواجه شدند نباید خودشان را ببازند.

???? برای احساس خوشبختی قدردانی را فراموش نکنید

برای احساس خوشبختی، باید قدردان باشید. رفتار خوبی داشته باشید و قدر داشته های زندگی خود را بدانید. فهرست هایی از فعالیت ها یا چیزهای مورد علاقه خود تهیه کنید و به سپاس گزاری بپردازید.

???? از افراد منفی نگر دور شوید

برای تجربه احساس خوشبختی، باید از افراد منفی نگر دوری کنید. این افراد تنها مانعی برای پیشرفت شما هستند و هرگز علاقه ندارند که شما پیشرفت کنید. در واقع دائم اعتماد به نفس شما را خورد می‌کنند و در مواقع ناراحتی هیچ انگیزه و امیدی به شما نمی‌دهند.

???? خصوصیات فردی که دوست دارید باشید را یادداشت کنید

همه ما دوست داریم بی نقص باشیم. اما باید برای تجربه احساس خوشبختی تلاش کنیم. و ایرادی ندارد اگر ذره ای نقص داشته باشیم. یادداشت کنید که دوست دارید چه فردی باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای تجربه احساس خوشبختی بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. همه افرادی که در زندگی به دنبال خوشبختی هستند اما راه چاره ای ندارند؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. روانشناسان با بررسی توانایی های فرد؛ سبک زندگی ای به او ارائه می‌دهد که احساس‌خوشبختی در فرد به وجود آید. 

کلام آخر

برای دریافت احساس خوشبختی باید از روش های مختلفی استفاده کنید. خودتان را نبازید و به خود ایمان داشته باشید. در این راه می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا روش های مناسب کسب خوشبختی را به شما ارائه دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خوشبختی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی



:: برچسب‌ها: احساس خوشبختی | 12 روش دریافت احساس خوشبختی ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شنا در پریودی یکی از مشکلات دوران قاعدگی برای زنان است. برخی از افراد که برای تعطیلات به یک شهر ساحلی رفته اند و یا شغل اصلی آنها کار در استخر است به همین دلیل باید به این موضوع توجه داشته باشند. برخی از زنان برای مواجهه با این موضوع تنها از قرص های بارداری استفاده می‌کنند که عوارض بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

بعضی از آنها با نزدیک شدن به زمان قاعدگی شان، برای شنا کردن دچار سردرگمی شده و یا حتی از آن منصرف می‌شوند. گرچه شنا کردن در این زمان برای زنان، با خطراتی نیز همراه خواهد بود چراکه دهانه رحم کاملا باز بوده و زنان بیشتر در معرض بیماری های مختلف هستند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد؛ که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی

شنا در پریودی

شرایط قاعدگی زنان برای افراد متفاوت است و شاید برای برخی اوضاع به گونه ای پیش برود که برای شنا در پریودی هیچ مشکلی نداشته باشند. برای مثال خونریزی و درد کمی داشته و یا بتوانند زمان آن را تنظیم کنند. معمولا با حضور در آب، به صورت موقت خونریزی متوقف می‌شود. فشار آب جریان خون را قطع نمی‌کند اما به طور موقت آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. البته در همین حین اگر بخندید و یا سرفه و عطسه کنید؛ خونریزی آغاز شده و فرد در آب دچار مشکلاتی می‌شود. 

ارتباط شنا در پریودی و عفونت

به طور کلی اگر افراد شرایط بهداشتی را برای شنا در پریودی رعایت کنند؛ خطر جدی سلامت آنها را تهدید نمی‌کند. در واقع این موضوع به تنهایی تهدید کننده نیست. اما به دلیل وجود بیماری ها و عفونت های مختلف در آب های عمومی و همچنین کلر و مواد ضدعفونی کننده احتمال بروز عفونت بیشتر می‌‍شود. این مواد دهانه واژن را تحریک کرده و این ناحیه را دچار عفونت های باکتریایی و قارچی می‌کند. در دوران قاعدگی این ناحیه حساس تر نیز هست. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات افراد باید بهداشت را رعایت کرده به سرعت لباس های خود را عوض کنند.

تاثیر فشار آب بر خون ریزی دوران قاعدگی

برای شنا در پریودی قوانین فیزیک به کمک زنان آمده و باعث کاهش فشار خون می‌شود. در دوران قاعدگی با ورود به استخر، میزان خونریزی تا میزان چشمگیری کاهش یافته و افراد می‌توانند با خیال آسوده تری شنا کنند. البته همچنان احتمال خونریزی وجود دارد. همچنین با خروج از آب خونریزی به حالت اولیه برگشته، به همین دلیل افراد باید بلافاصله از محصولات بهداشتی مختلف برای کنترل خونریزی استفاده کنند و همچنین لباس خود را نیز تعویض کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

از چه وسایلی می‌توان برای شنا در پریودی استفاده کرد؟

یکی از دغدغه های زنان برای شنا کردن در این دوران انتخاب وسایل مناسب برای این کار است. با اینکه فشار آب خونریزی را بسیار کم می‌کند؛ اما نمی‌توان بدون استفاده از وسایل بهداشتی در آب حضور پیدا کرد. در چنین شرایطی زنان می‌توانند از تامپون و یا کاپ قاعدگی استفاده کنند.

تعویض به موقع این محصولات و همچنین نحوه جایگذاری آنها به روش صحیح بسیار مهم است. افراد نمی‌توانند برای شنا کردن از پدهای بهداشتی استفاده کنند. جنس این محصول مناسب برای شنا کردن مناسب نیست. فراموش نکنی که استفاده از تامپون و همچنین کاپ قاعدگی در طولانی مدت عوارض زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. بهتر است در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین به روش درست از آنها استفاده کنند.

????کاپ قاعدگی برای شنا در پریودی

کاپ قاعدگی یکی از جدید ترین محصولات برای شنا در پریودی بوده که انواع مختلفی دارد. جنس این محصول از سیکون است که کاملا برای استفاده درون واژن منعطف است. این محصول یک بار مصرف نبوده و افراد می‌توانند تا مدت ها از آن استفاده کنند. کاپ ها ظرفیت زیادی برای خون قاعدگی دارند؛ و از نشتی خون نیز جلوگیری می‌کنند. در مورد استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی نظرات مختلف و گاها متضادی وجود دارد.

این محصولات از طرفی به نفع محیط زیست بوده و از طرف دیگر برای حضور در مکان های مختلفی مثل استخر و انجام فعالیت های مختلف مناسب هستند. همچنین باعث بروز برخی از بیماری های مختلف مثل سندروم شوک سمی می‌شود.

باورهای غلط در مورد شنا در پریودی

همانطور که گفته شد؛ باورهای غلطی در مورد شنا در پریودی، وجود دارد. زنان گاهی به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی از انجام بسیاری از فعالیت ها و همچنین حضور در جامعه به دلیل پریودی، باز می‌مانند. بهتر است در این زمینه تحقیق کرده و همچنین از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کنند. برخی از این باورها شامل موارد زیر می‌شوند.

❌پریودی در آب به طور کامل متوقف می‌شود.

❌باید برای حضور در آب از پد بهداشتی استفاده کنید.

❌در زمان قاعدگی نمی‌توان شنا کرد.

❌شنا در پریودی باعث جذب دیگرحیوانات به سمت شما می‌شوند.

❌همه متوجه قاعدگی و خونریزی من می‌شوند.

❌شنا در پریودی باعث تشدید درد و علائم این دوران می‌شود.

برای شنا در پریودی چه کنیم؟

اگر در این دوران مایل به شنا کردن در استخر و یا دریا هستید؛ با رعایت نکاتی می‌توانید به راحتی این کار را انجام داده و از آن لذت ببرید. زنان نباید در دوران پریودی به طور کامل از فعالیت های خود دست بکشند. حتی برخی از استحمام نیز امتناع می‌کنند. برای لذت بیشتر فعالیت های مختلف مثل شنا در پریودی، از راهکارهای زیر استفاده کنید.

استفاده از کاپ قاعدگی و یا تامپون

داشتن لباس اضافی، پد بهداشتی، حوله تمیز و حتی مسکن

بی توجهی به باورهای اشتباه در این مورد

استفاده از مایوی مناسب و حتی شلوارک علاوه بر تامپون

در چه شرایطی شنا در پریودی ممنوع است؟

با اینکه شنا در پریودی از نظر علمی هیچ ضرری برای بدن و وضعیت جسمانی ندارد. اما برخی از افراد بهتر است در این دوران شنا نکنند و یا فعالیت های سنگین نداشته باشند. برای مثال افرادی که به تازگی زایمان کرده اند و یا سقط جنین داشته اند. همچنین کسانی که اخیرا عمل های جراحی در این نواحی داشته اند؛ بهتر است از حضور در آب خودداری کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که شنا در پریودی نه تنها مضر نیست؛ بلکه به دلیل ترشح اندروفین در حین شناکردن، این ماده مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و درد افراد را کاهش می‌دهد. به همین دلیل استحمام در دوران پریودی بلامانع است و حتی افراد می‌توانند به جای مصرف مسکن های مختلف و یا روش های دیگر از یک وان آب داغ استفاده کنند. البته برای این کار بهتر است؛ مسائل بهداشتی را رعایت کرده و نکاتی را نیز درنظر داشته باشند. حتی می‌توانند برای آرامش بیشتر از پزشک متخصص خود نیز در این زمینه مشورت بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی زنان از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی



:: برچسب‌ها: شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آدم های نمک نشناس و قدرنشناس هرگز سپاسگذار کارهای دیگران نبوده و شاکر نیستند. کسانی که نمک نشناس هستند و لطف دیگران را در نظر نمی‌گیرند؛ در زندگی از هیچی راضی نیستند. قدرشناسی نوعی جهان بینی است که افراد با دید مثبت زندگی زیبایی‌ها را دیده و قدردانی می‌کنند. افراد قدرشناس سپاسگذار تمامی چیزهایی هستند که زندگی به آنها عطا کرده است.

معمولا افراد و آدم های نمک‌نشناس حریص هستند. حتی ترجیح می‌دهند که به دیگران آسیب بزنند تا به خواسته های خود برسند. آن‌ها معمولا از کلمه تشکر برای فریب دادن به دیگران استفاده می‌کنند. این افراد جنبه های مثبت زندگی را نمی‌بینند. ارتباط با چنین افرادی با دشواری روبرو است. برای آگاهی از نحوه برخورد حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس چه کسانی هستند؟

تا به حال با آدم های نمک نشناس روبرو شده اید؟ افرادی که هرچه برای آنها لطف کرده باشید را نادیده بگیرند. گویی که انگار هیچ کار و رفتاری با آنها صورت نگرفته. از زندگی راضی نیستند و حتی اگر کسی لطف و محبتی به آنها داشته باشد؛ قدردانش نیستند. افرادی که چنین ویژگی شخصیتی دارند؛ بسیار حریص هستند. لطف دیگران را به شیوه ای وظیفه فرد می‌دانند.

چنین افرادی همیشه کمک می‌خواهد و همه چیز را در آن واحد می‌خواهند. آنها زمانی که از شما چیزی بخواهند برایتان وقت صرف می‌کنند. و انتظار دارند که همیشه در خدمت آنها باشید. چنین افرادی از خود نشانه هایی بروز می‌دهند. که بهتر است برای جلوگیری از ارتباط با این افراد؛ از این نشانه ها آگاه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدم های نمک نشناس، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تشخیص آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس نشانه هایی دارند که به راحتی با تشخیص آنها می‌توانید فاصله را رعایت کنید. شیوه های مختلفی برای شناسایی افراد قدر نشناس وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? حسود هستند.

???? کینه جو هستند.

????همیشه کمک می‌خواهند.

???? همه چیز را همین حالا می‌خواهند.

???? تنها زمانی که از شما بخواهند، برایتان وقت می‌گذارند.

????انتظار دارند همه در خدمت آنها باشند.

???? فکر می‌کنند دنیا دور آنها می‌چرخد.

???? همیشه به شما می‌گویند یک بار به شما احتیاج داشتند که کنارشان نبودید.

????همیشه بیشتر می‌خواهند.

???? نقش قربانی بازی می‌کند. و هیچ وقت مسئولیت پذیر نیستند.

???? همه چیز را حاضر و آماده می‌خواهند.

???? از نظر احساسی بی ثبات هستند و افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند.

????دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

???? در آینده و گذشته زندگی می‌کنند.

???? هیچ موقع قدردان چیزی نیستند.

????احساس می‌کنند که هیچ چیز برای آنها کافی نیست.

???? خود خواه هستند.

???? دیگران را قضاوت می‌کنند.

????همیشه اعتراض می‌کنند.

???? هرگز انتقاد پذیر نیستند.

???? هرگز معذرت خواهی نمی‌کنند.

????افکار منفی را منتشر می‌کنند.

???? انتخاب های ضعیفی دارند.

علت رفتار آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس این رفتار را از دوران کودکی آموزش می‌بینند. کودکان از 15 تا 18 ماهگی می‌توانند سپاس گذاری را بیاموزند. و وقتی که کودک 3 ساله می‌شود؛ می‌تواند سپاس گذاری را نشان دهد. اما اگر به کودک آموزش داده نشود که برای لطف و محبت دیگران سپاسگذاری را نشان دهد؛ دچار سندرم امپراطور می‌شود.

فردی که به این سندرم مبتلا است؛ جهان بینی خود محور دارد. آنها تصور می‌کنند که همه چیز در دنیا برای ارضای خواسته ها و نیازها آنها برنامه ریزی شده است. در نهایت فکر می‌کنند که هر کسی هر کاری را انجام داد؛ یعنی وظیفه اش را انجام داده است.

برخورد با آدم های نمک نشناس

برخورد با آدم های نمک نشناس اگر به صورت مداوم باشد، تاثیرات خوبی بر شما نمی‌گذارد. و باعث می‌شود که شما نیز از نظر احساسی تخلیه شوید؛ ناراحت شوید و منفی نگری داشته باشید. برای برخورد با این افراد روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? آدم های نمک نشناس را شناسایی کنید

اولین گام برای برخورد با آدم های نمک نشناس، این است که آنها را شناسایی کنید. افرادی که هرگز از شما تشکر نمی‌کنند، و ناسپاسی می‌کنند را شناسایی کنید. نشانه های افراد را شناسایی کنید و سپس برای رفتار با این افراد قدم بر دارید. 

???? برای خود حد و مرز مشخص کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، برای خود حد و مرز مشخص کنید. همیشه در دسترس این افراد نباشید زیرا از شما سوء استفاده می‌شود. برای خود مرز تعیین کنید و رفتارهای منطقی را افزایش دهید. تعیین حد و مرز های سالم باعث می‌شود که آدم های نمک نشناس از شما سوء استفاده نکنند. قدردان کارهای شما باشند.

???? نحوه واکنش های خود را بررسی کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، باید نحوه واکنش های خود را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که واکنشی نداشته باشید؛ به آنها اجازه سوء استفاده خواهید داد. مثلا زمانی که کسی مرتب در حال شکایت است، و شما سر تکان می‌دهید، به او این اجازه را صادر خواهید کرد که به شکایات خود ادامه دهد. بنابراین باید واکنش های خوبی از خود نشان دهید. در ادامه به برخی از این واکنش ها اشاره کرده ایم.

???? نه گفتن را آموزش ببینید.

???? به هرچیزی که می‌گویند؛ وابسته نشوید.

????بیش از حد حرف های خود را توضیح ندهید.

???? به حد و مرز های خود پایبند باشید.

???? گفتگو داشته باشید.

???? مهربان باشید

در برخورد با آدم های نمک نشناس، باید مهربان باشید. خودتان را جای آدم های نمک نشناس بگذارید. شاید حتی ندانید که چه اتفاقی بر سر او آمده و در حال تحمل چه رنج هایی می‌باشد. برخی از افراد زمانی که قدرنشناس می‌شوند؛ درگیر مشکلات می‌شوند. از طرفی نیز یک فرد سمی همیشه ناسپاس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

???? قدرشناس باشید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، خودتان باید قدرشناس باشید. تنها به دلیل اینکه افراد زندگی شما قدرشناس نیستند، نباید مانند آنها باشید. و نباید اجازه دهید که ذهنیات منفی در ذهن شما به وجود بیاید. بنابراین قدرشناس باشید تا اطرافیان نیز این رفتار را از شما آموزش ببینند.

⚪ از روانشناس راهنمایی بگیرید

گاهی آدم های نمک نشناس، اطرافیان نزدیک ما هستند. در این صورت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید تا مبادا این رفتار بر شما تاثیر منفی بگذارد. روانشناس به شما کمک می‌کند که رفتار مثبت و مناسبی از خود نشان دهید.

کلام آخر

هیچ فردی ارتباط با آدم های نمک نشناس را دوست ندارد. اما گاهی عزیزان و افراد زندگی ما قدرنشناس هستند. در این شرایط باید برای خود حد و مرزی مشخص کنید و به آنها نشان دهید که شما فردی قدرشناس و با برنامه ریزی هستید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس



:: برچسب‌ها: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمک به نیازمندان موجب افزایش سلامتی و احساس ارزشمند شما نیز می‌شود. اما کمک به نیازمندان نباید تبدیل به گذشت از نیازهای اولیه خودتان باشد. عده‌ای با اینکه خودشان نیازمند هستند اما از سر از دلسوزی به دیگران کمک می‌کنند. این رفتار اصلا جایز و درست نیست. بهتر است از مازاد پول یا هزینه های جانبی تان برای کمک به نیازمندان استفاده بکنید. این کار هم برکت را به زندگی شما هدیه می‌دهد و هم اینکه سلامت روان شما را تضمین می‌کند. همیشه کمک به محتاج باید به مقداری باشد که خودتان محتاج همان پول نباشید. در این مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج و حدود آن صحبت کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان

کمک به نیازمندان

برای کمک به نیازمندان باید به شیوه ای مناسب عمل کنید. یعنی فرد از کاری که انجام می‌دهد آگاهی داشته باشد. احتمالا شنیده اید که می‌گویند در کار خیر حاجت هیچ استخاره ای نیست! اما باید این کار خیر به صورت آگاهانه باشد. معمولا کمک به فرد محتاج باید به شیوه ای باشد که فرد از لحاظ روحی رشد و پیشرفت داشته باشد.

در صورتی که این کمک از روی ناآگاهی باشد؛ فرد در زندگی با شکست روبرو می‌شود. کمک به فرد محتاج به سلامت روان شما نیز کمک می‌کند. حتی برخی معنای زندگی را در کمک به نیازمندان یافته اند. در این مقاله اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت روانی

همانطور که گفته شد؛ کمک به نیازمندان اگر از روی آگاهی باشد؛ با سلامت روانی همراه است. در این بخش مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج بر سلامت روان توضیح داده ایم.

???? فرد حس خوبی را دریافت می‌کند

یکی از اثرات کمک به نیازمندان، دریافت حس خوب و احساس ارزشمندی است. زمانی که به دیگران کمک می‌کنید؛ تغییرات مثبتی در مغز رخ می‌دهد که با شادی ارتباط مستقیمی دارد. این حس تا طولانی مدت برای شما آرامش به همراه دارد. و به ارتقای سلامت روان کمک می‌کند. در نتیجه زندگی اجتماعی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. و در نهایت باعث دوری از مشکلات و فعالیت بیشتر در زندگی می‌شود.

???? شما را از انزوا خارج می کند

یکی از اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان، کاهش انزوا است. زمانی که عضوی از یک اجتماع باشیم؛ حس تعلق دریافت می‌کنیم. و چنین کارهایی ما را از تنهایی دور و به اجتماع نزدیک تر می‌کند.

???? کمک به کسب دنیای شادی تر

کمک به نیازمندان زندگی را برای شما شاد تر می‌کند. این نوع مهربانی ها به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفستان افزایش یابد؛ کنترل شادی و مثبت اندیشی نیز افزایش می‌یابد. در نهایت باعث تشویق افرادی می‌شود که روزی فردی به آنها کمک کرده است. که باعث کمک آنها به دیگران می‌شود. این روش به صورت سلسله مراتب ادامه پیدا می‌کند. 

???? خوبی به خودتان باز می‌گردد

کمک به نیازمندان مهربانی و خوبی بزرگی است که به زندگی شما نیز باز می‌گردد. بر اساس تحقیقات، عمل خیر می‌تواند تا مدت ها باقی بماند و زندگی شما را تحت تاثیر شادی و مهربانی قرار دهد.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی

کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی نیز اثرات خوبی می‌گذارد. در این بخش مقاله به اثرات سلامت جسمانی اشاره کرده ایم.

✨ کمک به عمر طولانی می‌کند

یکی از اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، این است که به افزایش عمر ما کمک می‌کند. افرادی که به دیگران کمک می‌کنند، عمر طولانی تری دارند.

✨ به کاهش اضطراب کمک می‌کند

یکی از اثرات مثبت سلامت جسمانی کمک به نیازمندان، کاهش اضطراب است. کمک به دیگران به بهبود وضعیت سلامت عمومی افراد کمک می‌کند. این احساسات باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از ما در برابر بیماری ها مراقبت می‌کند.

✨ باعث رها شدن از افکار منفی می‌شود

از دیگر اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، رهایی از افکار منفی است. در این شرایط از پرخاشگری و عصبانیت فرد را دور می‌کند و کارهای انسان دوستانه را جایگزین می‌کند.

مسائلی که قبل از کمک به نیازمندان باید در نظر داشته باشید

حتما قبل از کمک به نیازمندان، باید برخی از مسائل را در نظر داشته باشید که در این بخش مقاله به آنه اشاره کرده ایم.

???? دیگران را به خاطر داشته باشید: کارهای خیر تاثیر مثبتی بر زندگی افراد می‌گذارد؛ اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هدف شما از این کار چیست. کارهای کوچکی برای دیگران انجام دهید بدون آنکه انتظاری از کسی داشته باشید.

???? زیاده روی نکنید: در کمک به نیازمندان نباید زیاده روی داشته باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که زیاده روی راهکار مناسبی نیست. به شیوه و اندازه ای به دیگران کمک کنید که خودتان نیازمند دیگران نشوید.

????کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید: برای کمک به نیازمندان هر کاری که علاقه دارید را انجام دهید. خرید لباس، خرید خوراکی و … همگی شیوه هایی از کمک به فرد محتاج هستند. که بهتر است بر اساس علاقه خود آن را انتخاب کنید.

کلام آخر

برای کمک به نیازمندان باید علاوه بر اینکه آگاهی داشته باشید؛ علاقه نیز از خود نشان دهید. کمک‌به نیازمندان حال خوبی را برای شما ایجاد می‌کند و این موضوع به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید. افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند، زندگی شاد تری دارند. و از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان



:: برچسب‌ها: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

جوش بلوغ یک بیماری شایع است که بسیاری از نوجوانان در این دوره سنی با آن روبرو می‌شوند. جوش صورت در دوران بلوغ یکی از علائمی است که با شروع نوجوانی و در پی تغییرات هورمونی پدید می‌آید. این مسئله برای بسیاری از نوجوانان یک دغدغه مهم است و حتی می‌تواند باعث شود که از ظاهر خودشان بیزار باشند یا اعتماد به نفس پایینی پیدا کنند.

اما خوشبختانه این جوش‌ها موقتی هستند در نتیجه اگر فرزندتان را برای تغییرات دوران بلوغ آماده نمایید، می‌تواند به سلامت این دوران را پشت سر بگذارد. برای کمک به درمان جوش‌بلوغ ، باید دلایل بروز آن را درک کرده و متناسب با آن روش درمان مناسب پیش گرفت. برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود 

جوش بلوغ

 

جوش بلوغ یکی از بیماری های شایع در دوران نوجوانی است. که اغلب نوجوانان در این سنین به آن دچار می‌شوند. اما شدت این جوش ها در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی این مساله موجب ناراحتی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس نوجوانان می‌شود.

به عنوان والدین باید با فرزندان خود راجع به طبیعی بودن جوش‌بلوغ صحبت کنید. و از یک روانشناس کمک بگیرید. تا نوجوانان را در این مسیر به سوی مسیر مناسب سوق دهد. و به شیوه ای آموزش دهد که نوجوانان به دلیل جوش‌بلوغ از اعتماد به نفس کم برخوردار نباشند. اما علت این جوش های روی صورت چیست؟ در این مقال به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

 

علائم جوش بلوغ چیست؟

جوش بلوغ در دوران نوجوانی پدید می‌آید و بسته به نوع، شرایط آن متفات است. در این بخش مقاله علائم جوش‌بلوغ را توضیح داده ایم.

???? جوش چرکی

???? برجستگی های سر سفید و سر سیاه

????برجستگی های کوچک قرمز و ظریف (پاپول)

???? توده های بزرگ، سفت و دردناک زیر پوست (ندول ها)

???? توده های دردناک و پر از چرک زیر پوست ها (ضایعات کیستیک)

دلایل و علل بروز جوش صورت در دوران بلوغ

مهم‌ترین علتی که منجر به بروز جوش بلوغ می‌شود، تغییرات هورمونی است. در حقیقت افزایش سطح برخی هورمون‌ها نظیر تستوسترون منجر به افزایش ماده‌ای به نام سبوم در پوست صورت می‌شود. سبوم نوعی چربی است که کمک می‌کند بافت پوست نرم و لطیف باشد.

اما اگر سبوم بیش از حد ترشح شود روی فولیکول‌های مو را مسدود کرده و در نهایت به بروز جوش می‌انجامد. با گذشت زمان و کاهش یافتن نوسانات هورمونی این مشکل نیز به مرور برطرف می‌شود. البته اگر اقدامات مراقبتی کافی انجام نشود ممکن است پس از دوران بلوغ نیز آثار جوش روی صورت افراد باقی بماند.

علت اصلی جوش بلوغ چه چیزهایی می‌باشد؟

علت جوش بلوغ یا جوش غرور جوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

❌ ترشحات بیشتر غدد چربی

پوست صورت دارای منافذ زیادی است که از زیر به تعدادی از چربی ها متصل می‌باشد. درون این غدد چربی ماده ای به نام سبوم جود دارد که از طریق منافذ به سطح پوست می‌رسد. هر زمان که به هر دلیلی این منافذ بسته شود، ترسحات غدد پوستی نیز روی هم انباشته می‌شود. و به صورت جوش در بدن و صورت ظهور پیدا می‌کند. این غدد چربی یکی از علل جوش بلوغ می‌باشد که در نوجوانان مشاهده می‌شود.

❌ تغذیه غلط

مصرف بیش از اندازه ماکارانی، نان، سیب زمینی، برنج، شیرینی، شکلات، پسته، فندق، موز، بادام، نارگیل و گردو از علت بروز جوش بلوغ می‌شود.

❌ تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از دلایل بروز جوش بلوغ می‌باشد. در دوران بلوغ هورمون های جنسی تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و باعث ترشح چربی پوست می‌شود.

❌ مسائل وراثتی و ژنتیکی

بسیاری از نوجوانان علل جوش بلوغشان به مسائل ژنتیکی آنها باز می‌گردد. به دلیل اینکه والدین در دوران بلوغ مستعد جوش بوده اند، فرزندان نیز جوش‌های بلوغ زیادی می‌زنند.

❌ فشار عصبی

یکی از علل بروز جوش بلوغ، فشار عصبی است. نوجوانان در دوران بلوغ دچار نوسانات خلقی می‌شوند. و همین نوسانات باعث بروز انواع جوش ها در صورت و بدن می‌شود.

❌ عدم رعایت بهداشت پوستی

به دلیل اینکه پوست انسان محل تجمع میکروب ها و ترشحات چربی می‌باشد؛ بروز جوش بلوغ نیز در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی افزایش می‌یابد.

❌ کمبود ویتامین A و B

یکی از دلایل بروز جوش بلوغ، کمبود ویتامین Aو B می‌باشد. این دو ویتامین تاثیر بسیار زیادی در ترمیم پوست دارند و کمبود این ویتامین ها موجب بروز جوش‌بلوغ می‌شود.

جوش بلوغ و دغدغه های ظاهری نوجوانان

نوجوانان در دوران بلوغ بیش از پیش به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. آن‌ها ممکن است ساعت‌های زیادی از وقت خود را جلوی آینه بگذرانند یا دائما از شکل و قیافه خود ایراد بگیرند. علت این امر آن است که در حال شکل دهی یک تصویر جدید از خود هستند، همچنین می‌خواهند در چشم جنس مخالف نیز جذاب جلوه کنند. در این میان بروز جوش بلوغ متعدد روی صورت می‌تواند به دغدغه ذهنی مهمی برای آن‌ها تبدیل شود و اعتماد به نفسشان را کاهش دهد. 

اگر والدین از قبل درمورد تغییرات بلوغ و موقتی بودن آن‌ها به فرزندشان آگاهی بدهند، این دغدغه‌ها تا حد زیادی کنترل می‌شود. همچنین پدر و مادرها باید به فرزندانشان بیاموزند به جای ظاهر بر توانمندی‌های درونی و دستاوردهایشان تکیه کنند. این مسئله باعث می‌شود که در طی بلوغ مشکلات کمتری با تغییرات ظاهری ناخوشایند خود  مانند جوش بلوغ داشته باشند و بتوانند راحت‌تر این دوران را پشت سر بگذارند.

انواع جوش های بلوغ

جوش بلوغ انواع مختلفی دارد و همچنین علائم و نشانه های آن متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به انواع جوش‌بلوغ صحبت کرده ایم.

???? جوش های سر سیاه

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سیاه هستند. این جوش ها به وضوح روی سطح پوست مشاهده می‌شوند و به دلیل اکسید شدن ملانین، رنگ دانه پوست، سیاه یا قهوه ای تیره هستند. برخی از افراد نیز به اشتباه سیاه بودن این جوش ها را به عنوان آلودگی پوستی تلقی می‌کنند. و به همین دلیل هر بار صورت خود را با اسکراب می‌شورند. در حالی که اسکراب صورت میزان این جوش های سر سیاه را افزایش می‌دهند.

???? جوش های سر سفید

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سفید می‌باشد. این جوش ها معمولا زیر پوست باقی می‌مانند و به صورت یک پاپول کوچیک به رنگ گوشت ظاهر می‌شوند.

????  پاپول ها

پاپول ها نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. این جوش ها برجستگی هایی کوچک، سفت، گرد و اغلب به رنگ صورتی رنگ می‌باشد.

???? جوش چرکی

جوش های چرکی نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. که به وضوع روی سطح پوست مشاهده می‌شوند. قسمت پایه این جوش ها قرمز رنگ و چرک در قسمت های بالایی قرار دارد.

???? ندول ها

ساختار این جوش بلوغ شبیه به پاپول ها می‌باشد اما بزرگ تر هستند. ندول ها در اعماق پوست قرار دارند و معمولا بسیار دردناک می‌باشند.

???? کیست ها

کیست های پوستی نوعی جوش بلوغ می‌باشد که به وضوح در پوست نیز مشاهده می‌شوند. این کیست ها بسیار دردناک و پر از چرک هستند. حتی کیست ها باعث ایجاد زخم می‌شوند.

فاکتورهایی که ظهور جوش بلوغ را افزایش می‌دهد چیست؟

معمولا ظهور جوش بلوغ به عوامل و فاکتورهایی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

????  لمس و دست‌کاری جوش های اولیه

???? سابقه خانوادگی بروز جوش های دوران بلوغ

????استفاده از شوینده های بسیار اسیدی یا قلیایی که باعث خشکی بیش از اندازه پوست صورت می‌شود.

????استفاده مداوم از اسکراب صورت، مواد قابض و ماسک های پاک کننده صورت

???? قرار گیری در معرض آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب

???? مصرف بسیار زیاد لوازم آرایشی و بهداشتی

????عدم توجه به اصطحکاک و فشار ناشی از تلفن همراه، کلاه ایمنی، یقه های تنگ، کوله پشتی بر نواحی پوستی

???? تغذیه نامناسب و سرشار از غذاهای چرب و شیرین

???? سطح بالای هورمون تستوسترون در پسران

????ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در دختران

راهکارهایی برای بهبود و درمان جوش صورت در دوران بلوغ

 

برای اینکه جوش‌های صورت در دوران بلوغ زودتر بهبود یابند و زودتر از دستشان خلاص شوید استفاده از برخی راهکارها در کاهش جوش بلوغ موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? استرس ها را کاهش داده و خودتان را آرام نگه دارید

بررسی‌ها نشان می‌دهند که افزایش تنش و استرس می‌تواند یکی از عوامل تحریک کننده برای جوش‌های پوستی باشد. در نتیجه برای اینکه در این دوران جوش بلوغ صورت‌تان زودتر بهبود پیدا کند، باید تلاش کنید اضطراب‌هایتان را مدیریت کرده و آرامش خود را افزایش دهید. استفاده از تکنیک‌های خودآرام سازی نظیر ریلکسیشن و مراقبه از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

???? برای درمان جوش بلوغ استفاده از لوازم آرایش را کاهش دهید

یکی از روش های کاهش جوش بلوغ، عدم استفاده از لوازم آرایش است. استفاده از لوازم آرایش به خصوص کرم پودرها با افزایش چربی پوست موجب به تشدید جوش‌های صورت می‌شود. در نتیجه تلاش کنید مصرف آن‌ها را به حداقل رسانده و در صورت تمایل به آرایش از محصولات فاقد چربی استفاده نمایید.

???? پوست صورت خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن پوست صورت و شستشوی آن با کاهش باکتری‌ها در کاهش جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه بهتر است با شوینده‌های ملایم دست کم روزی دو بار صورت خود را بشویید.

???? برای درمان جوش بلوغ از موادغذایی حساسیت زا دوری کنید

مصرف برخی مواد غذایی در تشدید بروز جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارند. از همین رومتخصصین توصیه می‌کنند که در این دوران خوردن برخی غذاهای پرچرب، ادویه‌ها و شیرینی جات را به حداقل برسانید.

???? به جوش ها دست نزنید

تحریک جوش بلوغ از طریق دست زدن و فشار دادن آن‌ها باعث التهاب پوستی شده و روند ترمیم را کندتر می‌کند. در نتیجه از دستکاری جوش‌ها خودداری نمایید.

???? مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید

مصرف میوه‌ها و سبزیات یکی از عوامل بسیار موثر در سلامت پوست است. ویتامین‌های موجود در آن‌ها پوست صورت شما را شفاف کرده و جوش بلوغ صورت را با سرعت بیشتری از بین ببرد. در نتیجه سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حتما میوه و سبزیجات را به میزان کافی در آن بگنجانید.

???? مایعات بیشتری بنوشید

مصرف زیاد مایعات به کاهش جوش بلوغ کمک می‌کند. برای اینکه چربی پوست را کنترل کنید نوشیدن مایعات تا حد زیادی کمک کننده هستند. در نتیجه تلاش کنید در طی روز 8  لیوان آب بنوشید و از سایر نوشیدنی‌های سالم نیز کمک بگیرید.

کلام آخر

علت جوش بلوغ در افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل لازم است که برای درمان حتما علت بروز جوش‌بلوغ را بررسی کنید و سپس به درمان آن بپردازید. نوجوانان بیشتر به دلیل تغییرات خلقی و استرس به این بیماری دچار می‌شوند. که برای درمان حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا استرس می تواند باعث جوش صورت در دوران بلوغ شود؟

علت اصلی بروز جوش صورت در دوران بلوغ تغییرات هورمونی است اما برخی عوامل نظیر استرس، باعث تشدید جوش‌های صورت در دوران بلوغ می‌شوند.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود



:: برچسب‌ها: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علت کم شدن میل جنسی با توجه به ژن و سبک زندگی فرد مشخص می‌شود. از دیدگاه پزشکی، میل جنسی بسیار کم یا روند رو به پایین آن یک اختلال جنسی به حساب می‌آید که باید تحت درمان قرار گیرد. کمبود میل جنسی زمانی درباره وضعیت یک شخص صدق می‌کند که وی نسبت به شریک زندگی دچار نوعی سردی شود و تعداد دفعات ایجاد رابطه جنسی رو به کاهش باشد.

این روند رو به پایین می‌تواند هم در مردان و هم در زنان اتفاق بیافتد. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی فرد، می‌توان علت‌های روانی و فیزیکی متفاوتی را دلیل این روند رو به کاهش دانست. با توجه به تاثیر منفی بسیار زیاد کم شدن میل جنسی بر زندگی زوجین، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست

علت کم شدن میل جنسی

افراد برای شروع یک رابطه جنسی نیاز به میل جنسی دارند. در واقع میل جنسی یکی از اصلی ترین ملزومات رابطه جنسی است. هم زنان و هم مردان در دوره ای از زندگی بی میلی جنسی را تجربه می‌کنند که معمولا کوتاه مدت بوده و همچنین دلایل مختلفی دارد. این کیفیت بر اساس معیار های مختلفی تعیین می‌شود و افراد دارای میل جنسی یکسانی نیستند. زوجین می‌توانند با راهکارهایی این تفاوت را جبران کرده و از بروز مشکلات زناشویی جلوگیری کنند.

علائم کم شدن میل جنسی

شاید شما هم در همسر خود تغییرات ناگهانی و بی میلی او به رابطه جنسی را حس کرده اید. قطعا علت کم شدن میل جنسی، با بروز علائمی مشخص می‌شوند که زوجین متوجه آنها خواهند شد. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند.

اجتناب از برقراری رابطه جنسی و یا حتی حرف زدن در مورد آن

دوری و بیزاری از همسر

بروز مشکلاتی در عملکرد جنسی

زودانزالی

کم شدن میزان صمیمیت میان زوجین

اختلال در حفظ نعوظ

دلایل و علت کم شدن میل جنسی

کم شدن میل جنسی زمانی مطرح می‌‍شود که زن یا مرد نسبت به گذشته تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد، بنابراین با سرد مزاجی تفاوت دارد. برای آشنایی با انواع کژکاری جنسی کلیک کنید. عوامل مختلفی بر کم شدن میل جنسی افراد موثر هستند؛ که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

???? احساس اضطراب شدید

یکی از اصلی ترین علت کم شدن میل جنسی، استرس و اضطراب است. اضطراب‌های ناشی از کار، مشکلات و دغدغه‌های مالی، بیماری و سایر فراز و نشیب‌های زندگی فرد را در معرض تشویش و ناآرامی قرار می‌دهد. فرد ناآرام شاید بتواند کارهای روزمره و روتین خود را انجام دهد اما به طور قطع نمی‌تواند در حین رابطه جنسی شریک خوبی برای همسر خود باشد. این نگرانی و ناآرامی کم کم به کمبود میل جنسی و شکل گیری رابطه سرد بین زن و شوهر می‌انجامد.

???? درگیری‌های بین زن و شوهر

چنانچه رابطه عاشقانه بین زن و مرد حاکم باشد آن دو میل جنسی زیادی به هم دیگر خواهند داشت. این در حالیست که اگر زندگی آن‌ها پر از درگیری و چالش باشد، به مرور زمان علاقه بین آن‌ها نیز کم شده و این کاهش علاقه قطعا کاهش تمایل جنسی را نیز در پی خواهد داشت تا جایی که دلزدگی زناشویی رخ می‌دهد. به طور کلی روابط عاطفی و صمیمیت زوجین، تاثیر بسزایی در علت کم شدن میل جنسی خواهد داشت. افراد باید رابطه خود را خارج از اتاق خواب نیز بهبود ببخشند و برای داشتن رابطه جنسی بهتر تلاش کنند.

????علت کم شدن میل جنسی | عوارض جانبی دارو

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به کم شدن تمایل جنسی منجر شود. در چنین شرایطی افراد برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و دوز داروی مورد نظر را تغییر دهند و یا به طور کلی آن را مصرف نکنند. مصرف خودسرانه داروها و یا حتی قطع آنها به صورت ناگهانی، چنین عوارضی خواهد داشت.

???? بیمارهای جسمی

از جمله بیماری‌هایی که می‌توانند در کم شدن تمایل جنسی به عنوان علت اولیه در نظر گرفته شوند، بیماری‌هایی چون دیابت، ام اس، و بیماری تصلب شرائین هستند. این بیماری‌ها قدرت نعوظ را کاهش داده و در نتیجه به کملود تمایل جنسی می‌انجامد. اگر علت کم شدن میل جنسی، بیماری های جسمی باشد؛ با درمان آنها و گذشت زمان میل جنسی افراد به حالت اولیه خود بازخواهد گشت. بیماری های جسمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این کیفیت تاثیر گذاشته و رابطه جنسی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

????مصرف الکل و مواد مخدر

با گذشت زمان مواد ناشی از مصرف الکل در بافت‌های بدن رسوب یافته و باعث مشکلاتی در نعوظ و کم شدن تمایل جنسی می‌شوند. همچنین با مصرف الکل به صورت مکرر، فرد دیگر کنترلی بر علائم بدنی خود نداشته و عوارض زیادی را تجربه می‌کند. به طور کلی یکی از پیامدهای شایع مصرف مواد مخدر، بروز اختلالات جنسی مختلف است.

???? زایمان از علت کم شدن میل جنسی

یکی از علت های کم شدن میل جنسی در زنان را می‌توان با تغییر ترشحات هورمونی آن‌ها پس از زایمان مرتبط دانست. شیردهی و تغییر در ترشحات هورمونی پس از زایمان معمولا زنان را با کمبود میل جنسی مواجه خواهد ساخت. البته علت کم شدن میل جنسی در دوران بارداری، علاوه بر میزان هورمون ها به دلایل روانشناختی نیز اتفاق می‌افتد. زنان در این دوران تغییرات جسمانی زیادی را تجربه می‌کنند.

به همین دلیل احتمالا اعتماد به نفس خود را برای رابطه جنسی از دست می‌دهند. یا گاهی زوجین به دلیل حضور بچه، احساس خوبی در این مورد نداشته و میل جنسی خود را از دست می‌دهند. البته کم شدن میل جنسی در دوران بارداری به صورت مقطعی است و برای مثال در سه ماهه دوم به صورت ناگهانی، میل جنسی زنان افزایش می‌یابد.

???? اختلال نعوظ | علت کم شدن میل جنسی

برخی بیماری‌های مرتبط به انسداد عروق خونی، جریان خون در ناحیه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب سخت شدن رگ‌ها در این قسمت از بدن می‌شوند. مردان باید بدانند که اگر به مدت 2 ماه دچار نعوظ هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. به طور کلی ابتلای زوجین به بیماری های جنسی، بر عملکرد آنان و همچنین میل جنسی شان موثر خواهد بود. در واقع علت کم شدن میل جنسی با اختلالات جنسی، رابطه مستقیم دارند که هر یک باعث بروز دیگری می‌شوند.

چه مواد غذایی می‌توانند علت کم شدن میل جنسی هستند؟

به طور کلی مواد غذایی که باعث سرد مزاجی شوند در کم شدن میل جنسی نقش مهم و تعین کننده‌ای دارند. از جمله مواد غذایی سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روغن سبزیجات
-نمک
-قند
-سیر
-گوشت قرمز
-نعناع
-استیک
-قهوه
-سویا
-روغن نباتی
-الکل

راه های از بین بردن علت کم شدن میل جنسی

برای درمان بی میلی جنسی راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1️⃣ مراجعه به روانشناس

اگر علت کم شدن میل جنسی مربوط به مشکلات روانی و نقص‌های ارتباطی بین زن و شوهر باشد؛ بهترین راه حل درمانی مراجعه به روانشناس است. در این راستا روش درمانی شناختی رفتاری و زوج درمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود. همچنین سکستراپیست به زوجین مهارت هایی در این زمینه خواهد آموخت که مشکلات آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. افراد نباید برای درمان این مشکل از روش های غیراستاندارد استفاده کنند؛ چرا که در دراز مدت عوارض بیشتری برای آنان خواهد داشت.

2️⃣ رفع علت کم شدن میل جنسی با تزریق هورمونی

این درمان توسط پزشک مربوط انجام می‌گیرد و به مواقعی اختصاص می‌یابد که علت کم شدن تمایلات جنسی به تغییرات هورمونی مرتبط باشد. هورمون درمانی با روش های مختلفی انجام می‌گیرد. همچنین قبل از آن افراد باید میزان دقیق هورمون ها را اندازه بگیرند که اینکار توسط متخصص با انجام آزمایشات مختلف، صورت می‌گیرد. هورمون درمانی مخصوصا برای افرادی که در دوران یائسگی هستند؛ بسیار موثر است.

3️⃣ کاهش مصرف سیگار و دخانیات

به علت تاثیر مواد سمی ناشی از مصرف دخانیات بر بافت‌های بدن و کم شدن میل جنسی، توصیه می‌شود مصرف این مواد را به حداقل برسانید. علت کم شدن میل جنسی در موارد زیادی به سبک زندگی ناسالم افراد مربوط می‌شود. به همین دلیل بهتر است افراد برای درمان این مشکل و سلامت جسمانی بیشتر، سیگار را ترک کرده و عادت های رفتاری بهتری را جایگزین آن کنند.

4️⃣ دارو درمانی

یکی از روش های موثر برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، دارودرمانی است. فراموش نکنید که مصرف دارو حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود و قبل از آن علت دقیق مشکل شناسایی گردد. برای مثال داروهای تجویز شده برای این مشکل به علت افسردگی و یا دیابت متفاوت خواهد بود. همچنین برخی از داروهای شیمیایی برای بالا بردن میل جنسی در مردان و زنان، در بازار موجود هستند؛ که بهتر است برای مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

بهتر است با شناسایی علل و همچنین نشانه های بی میلی جنسی، آن را جدی گرفته و برای درمان آن اقدام کنید. این مشکل می‌تواند تا حد زیادی روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب جدایی گردد. فراموش نکنید که میل جنسی افراد متفاوت است و کاملا نسبی است. به همین دلیل نباید به شریک خود فشار وارد کرده و یا او را علت کم شدن میل جنسی خود بدانید. این مشکل کاملا درمانپذیر است و می‌توانید در این زمینه از یک پزشک متخصص و روانشناس کمک بگیرید. همچنین دلیل این مشکل را با همسر خود نیز در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا الکل و مواد مخدر می توانند علت کم شدن میل جنسی باشند؟

یک باور غلط و اشتباه درباره مصرف الکل و مواد مخدر این است که مردان فکر می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند میل جنسی خود را تقویت نمایند. در حالی که پزشکان معتقدند مصرف این مواد سبب به تحلیل رفتن میل جنسی خواهد شد.

آیا مصرف مواد غذایی سرد می‌تواند علت کم شدن میل جنسی در مردان و زنان باشد؟

به طور قطع باید گفت اگر مواد غذایی سرد به مدت زمان زیاد تداوم داشته باشد، فرد دچار سرد مزاجی شده و میل جنسی او کاهش خواهد یافت.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست



:: برچسب‌ها: علت کم شدن میل جنسی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حرف زدن با دوست دختر به شیوه های مختلفی وجود دارد. و شما به عنوان یک مرد باید نحوه برخورد و صحبت با دوست دختر را بدانید. اگر از نحوه برخورد با دوست دختر آشنا باشید؛ به مرور زمان رابطه بهتری را پیش رو خواهید داشت. افرادی که ناشیانه با دوست دختر خود صحبت می‌کنند؛ نمیتوانند رابطه خوب و پایداری را داشته باشند. مکالمه تاثیر بسیار زیادی در روابط می‌گذارد.

بهتر است که در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. حتی برای حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن نیز باید برنامه داشته باشید. در این مقاله راجع به حرف زدن با دوست دختر راهکارهایی را ارائه داده ایم. اما حتما به خاطر داشته باشید که رابطه امن نیازمند کمک و راهنمایی های روانشناس است.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن

حرف زدن با دوست دختر

حرف زدن با دوست دختر مهارتی است که هر فردی آن را بلد نیست. بهتره که در این راه به آگاهی برسید و از روش های اصولی استفاده کنید. عده ای از پسران سرزمین ادعا می‌کنند که روش های مناسب و خوبی را برای برخورد و حرف زدن با دوست دختر استفاده می‌کنند؛ اما همیشه با دعوا و جدال روبرو هستند.

این افراد به دلیل اینکه روش های برخورد با دوست دختر را بلد نیستند به مشکل می‌خورند. یکی از مهم ترین جنبه هایی که معمولا مردان آن را نادیده می‌گیرند؛ حرف‌زدن با دوست دختر به شیوه مناسب است. به همین دلیل برای رفع این مشکلات و دعواها حتما باید مردان به آگاهی برسند. در این مقاله راجع به چنین مسائلی و حرف زدن با دوست‌دختر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید چگونه باشد؟

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید به شیوه ای باشد که اختلافاتی بین این دو رخ ندهد. در این بخش مقاله راجع به روش های مناسب برای حرف زدن با دوست دختر و شناخت بیشتر صحبت کرده ایم.

???? باید شنونده خوبی باشید

یکی از روش های حرف زدن با دوست دختر، این است که شنونده خوبی باشید. باید نحوه یادگیری و ارتباط با دوست دختر را آموزش ببینید تا رابطه بهتری داشته باشید. به صحبت های دوست دخترتان به خوبی گوش دهید و در ازای هر صحبت او را تائید کنید. به دوست دخترتان نشان دهید که صحبت های او را گوش می‌دهید. همه دختران افرادی که با دل و جون به حرف های آنها گوش می‌دهند را دوست دارند. 

???? در صحبت با دوست دخترتان از او سوال بپرسید

یکی از نکات حرف زدن با دوست دختر، این است که در صحبت با او سوال مطرح کنید. هر روز سوالاتی را در رابطه با چگونگی روز، کار و احساسات به یکدیگر بپرسید. هم چنین برای روشن شدن زوایای پنهان و شناخت کامل یکدیگر باید در طول رابطه سوال هایی که ذهن شما را درگیر کرده است از دوست دخترتان بپرسید. این سوالات هم به عمیق شدن رابطه شما کمک می‌کند و هم به شناخت بهتری از یکدیگر می‌رسید. پرسش سوالات را از سوالات عمومی آغاز کنید و کم کم به سوالات جزئی‌تر برسید. سوالات باید در زمینه علایق، روزمرگی ها و … باشد.

???? توجه داشته باشید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید توجه داشته باشید. به صحبت های او توجه کنید. به رفتار و کردار او توجه کنید و او را در محبت خود غرق کنید. از لحن عادی در صحبت های خود استفاده کنید. بهتر است که از کلمات تاکیدی عادی استفاده نکنید، زیرا سوءتفاهم های زیادی در این فضا ایجاد می‌شود. و دوست دخترتان منظور شما را اشتباه متوجه می‌شود. 

???? حتما با احترام صحبت کنید

در حرف زدن با دوست دختر باید اوج احترام را نشان دهید. ادب و احترام شما در اولویت قرار دارد. بنابراین بهتر است که احترام بگذارید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید. احساسات دوست دختر خود را تائید کنید و زمانی که با او صحبت می‌کنید در وضعیت مناسبی قرار بگیرید.

???? خودتان را توصیف کنید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید خودتان را توصیف کنید. از عبارات توصیفی خود استفاده کنید و با روشی مناسب صحبت کنید. صداقت داشته باشید و از دروغگویی بپرهیزید. در زمینه توصیف خود باید از علایق، سلیقه، کار، ویژگی ها و … سخن بگویید. 

???? مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

برای حرف زدن با دوست دختر باید از مهارت های ارتباطی بالایی برخوردار باشید. در این زمینه حتما پیشرفت کنید و از روانشناس برای بهبود و افزایش مهارت های اجتماعی راهنمایی بگیرید. زمانی که در مهارت های ارتباطی از آگاهی بالایی برخوردار باشید، با مشکلات و چالش های کمتری نیز روبرو خواهید شد.

حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن چگونه باشد؟

معمولا همه مردان و پسران از حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن هراس دارند. و این موضوع به دلیل عدم برقراری ارتباط مناسب و مکالمه صحیح است. مردان از اینکه کجا باید صحبت کنند؛ کجا باید سکوت کنند دچار مشکل هستند. به همین دلیل از تماس تلفنی اجتناب می‌کنند. برای برقراری ارتباط و مکالمه با دوست دختر پشت تلفن باید به نکاتی توجه کنید که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? قبل از تماس تلفنی خود را آماده کنید. تنفس عمیق قبل از تماس را امتحان کنید.

???? با انرژی و گرم احوالپرسی کنید.

???? برای تماس گرفتن دلیلی عاشقانه داشته باشید.

????برای برقراری تماس زمان مناسبی در نظر بگیرید تا مکالمه ادامه دار باشد.

???? قبل از تماس با پیامک به دوست دخترتان اطلاع دهید.

???? در رابطه با موضوعات مورد علاقه دوست دختر خود صحبت کنید.

????سوالاتی بپرسید که پاسخ طولانی داشته باشد.

???? با دقت به صحبت های دوست دختر خود گوش دهید.

???? آرام و شمرده صحبت کنید.

????صدای خود را عمیق کنید.

???? از او تعریف کنید.

???? در رابطه با موضوعات عادی و روزانه سخن بگویید.

????در پایان تماس بگویید که از هم صحبتی لذت بردید.

???? خداحافظی گرم داشته باشید.

کلام آخر

برای رابطه خوب و مناسب باید در حرف زدن با دوست دختر از اطلاعات کافی برخوردار باشید. مهارت های ارتباطی را آموزش ببینید و در رابطه با نحوه برقراری ارتباط با دوست دختر از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن



:: برچسب‌ها: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن ,
:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن به بچه‌هایی گفته می‌شود که خانواده‌‌های‌شان با سوءاستفاده از صحبت ‌ها و یا رفتارهای کودک درآمد کسب می‌کنند. شاید باورتان نشود؛ اما امروزه عده زیادی از خانواده‌ ها کودکان را تنها به خاطر کسب درآمد به دنیا می‌آورند. والدین کودک را به قدری عذاب می‌دهند که کودک کلافه و عصبانی می‌شود؛ گاه آسیب ها به قدری عمیق هستند که جبران ناپذیر است. با این حال والدین به درآمد بسیار زیادی می‌رسند. طبق بررسی‌ها کودکان کار فضای مجازی خسته‌ تر از کودکان کار خیابانی هستند.

والدین برای ضبط فیلم‌ها دائم به تعویض مرتب لباس‌ های مختلف، حمام کودک، تمیزی و منظمی آن، خوردن غذاهای رژیمی و جلب توجه او به لنز دوربین می‌پردازند. این والدین آینده مخربی برای فرزندان خود رقم می‌آورند. به طوری که از کودکان خود عکس‌ ها و فیلم ‌هایی را منتشر می‌کنند که شاید در آینده کودک این عکس ‌ها را با خجالت بسیار زیاد مشاهده کنند. پدر و مادرها قبل از اینکه بخواهند کودکان کار مدرن تربیت کنند، باید حتما از روانشناس و مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک

کودکان کار فضای مجازی

تربیت بچه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که والدین تربیت کودکان خود را با سهل ‌انگاری انجام می‌دهند؛ در آینده نمی‌توانند انتظارات بسیار به جا و یا مورد نیاز خودشان را از کودک داشته باشند. کودکانی که به عنوان کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن و یا حتی بهره کشی فضای مجازی شناخته می‌شوند با مشکلات روحی و سلامت جسمی ناسالم هستند.

امروزه نیز اگر فضای مجازی را به طور کل بررسی کنیم، متوجه خواهید شد که بسیاری از والدین دست کودکان خود را گرفتند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. و با انتشار عکس‌ ها و فیلم ‌ها با جذب مخاطب کودک را خسته و آسیب‌ های جسمی و روانی روبرو می‌کنند. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی کودکان یا کودکان کار مدرن توضیحات تکمیلی بدهیم.

عوارض کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن

همانطور که گفته شد؛ کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن عوارض بسیار زیادی در زندگی تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله در رابطه با عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی صحبت کرده‌ ایم.

???? اضطراب

یکی از عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی اضطراب است. کودکان کار مدرن به دلیل اینکه والدین دائم از آنها می‌خواهند که با ژست ‌ها، حرف‌ ها و رفتار های مختلف خود را به نمایش بگذارند؛ اضطراب بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. این اضطراب به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند و زندگی کودک را مختل می‌کند. کودک دائم در حال بازدید و توجه افراطی است. و این اضطراب تا مدت ها، حتی بزرگسالی زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

???? تمرکز ضعیف

تمرکز ضعیف از دیگر عوارض و پیامد کودکان کار فضای مجازی است. کودکان کار مدرن به دلیل آنکه دائم در خدمت کار برای والدین هستند؛ و به دنبال کسب درآمد برای والدین می‌باشند، تمرکز بسیار ضعیفی در مراحل زندگی خود را تجربه می‌کنند. والدین چنین کودکانی تنها به منتشر کردن فیلم و عکس کودک می‌پردازند و اصلا به تربیت و مدیریت رشد کودک اهمیتی نمی‌دهند.

???? اثر مخرب بر هوش اجتماعی کودکان

کودکان کار فضای مجازی به دلیل اینکه دائم با فضای مجازی در سر و کله هستند؛ و این فضا را راه درآمدی برای والدین می‌بینند، هوش اجتماعی آنها کاهش پیدا می‌کند. مصرف بسیار مخربی بر آن دارد به همین دلیل از عوارض فضای مجازی می‌توان به اثر مخرب و هوش اجتماعی کودکان اشاره کرد.

???? سو استفاده یا بهره کشی

از دیگر عوارض کودکان کار فضای مجازی می‌توان به سوء استفاده یا بهره  کشی اشاره کرد. کودکان کار مدرن به شدت مورد سوء استفاده خانواده پدر و مادر قرار می‌گیرد و دائم جلوی دوربین هستند. و همیشه باید نقش داشته باشند و بازیگری انجام دهند. این کودکان مورد سوء استفاده والدین قرار دارند و از آنها درآمد کسب می‌کنند.

???? مشکلات خواب

یکی دیگر از عوارض کودکان کار فضای مجازی مشکلات خواب است. زمانی که کودکان کار مدرن دائم در حال فیلم برداری و انتشار فیلم‌ های مختلف باشند، خوابشان به طور کل به هم می‌ریزد. و ریتم خوابی خود را از دست می‌دهند. مشکلات خواب به طور کلی فعالیت ‌های روزانه کودک را مختل می‌کند و زندگی او را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

???? کمک از روانشناس برای کودکان کار فضای مجازی

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن بسیار تحت آسیب‌ های شدید قرار می‌گیرند. اگر والدین پس از مدتی متوجه شدند که کودکشان با آسیب ‌های بسیار زیادی روبرو شده است؛ باید دست از این کار بکشند و فورا کودکان را نزد روانشناس کودک ببرند. حتما به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس در ترمیم آسیب ‌های کودک از اهمیت بالای برخوردار است.

کلام آخر

کودکان کار فضای مجازی آسیب‌ های روحی و جسمی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل باید تحت درمان روانشناس کودک قرار بگیرند. کودکان بسیار حساس هستند و باید حتما تربیت اصولی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. زمانی که کودکان کار فضای مجازی برای درآمد والدین تلاش می‌کنند؛ آسیب‌ های زیادی را تحمل می‌کنند. برای کاهش این آسیب‌ ها حتما لازم است که از یک متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک



:: برچسب‌ها: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()