نوشته شده توسط : ذهن نو

معده درد عصبی به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود، این نوع معده درد یکی از رایج‌ترین انواع درد معدی است که بیمار را به مراکز درمان می‌کشاند. معمولا بعد از انجام آزمایشات مختلف درمانگران هیچ علت جسمانی نمی‌توانند برای این نوع درد بیابند، از این رو استرس و اضطراب و تغییرات خلقی و هیجانی اصلی‌ترین عوامل در بروز معده‌درد عصبی شناخته شده‌اند.

 

طبق تحقیقات وضعیت ذهنی و روانی انسان به صورت مستقیم در سلامت جسمی و بروز درد با منشا عصبی موثر است. لازم به ذکر است با وجود شکایت زیاد از معده‌درد عصبی، متخصصان آن را یک تشخیص رسمی در پزشکی نمی‌دانند و درمان توسط روانشناسان نتیجه موثرتری بر جای گذاشته است. در ادامه به علائم، علل و درمان این نوع اختلال پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: معده درد عصبی نشانه چیست

معده درد عصبی

به هم ریختن سیستم گوارشی و دردهای معدی از جمله شایع ترین عوارض فشارهای عصبی و اضطراب هست. مردان و زنان و حتی کودکان در سنین مختلف به معده درد عصبی دچار می‌شوند. با بررسی های اولیه و رد مشکلات جسمانی، می‌توان معده درد عصبی را تشخیص داد. با توجه به تحقیقات کسانی که برای مدت زیادی تحت استرس بوده اند و یا مشکلات شان را انکار می کردند بیشتر دچار معده درد عصبی گشته اند.

عوامل بروز معده درد عصبی

در شرایط نگرانی و اضطراب و در وضعیت‌ها تنش‌زا، سلول‌‌ها مغزی هورمون استرس تولید می‌کنند. پس از رسیدن هورمون استرس به سلول‌های عصبی معده، این سلول‌ها واکنش نشان داده و خون بیشتری به عضلات، ریه و قلب پمپ می‌شود.

شرایط استرس‌زا، نگرانی و اضطراب افراد موجب پیدایش معده درد عصبی در آن‌ها می‌گردد. معمولا علت دیگری برای این نوع درد ذکر نشده است.

دردها مربوط به معده با منشا عصبی بیشتر در افراد زیر ۴۰ سال رخ می‌دهد. پایدار نبوده و فقط در مواقع استرس و نگرانی بروز می‌کند. شدت معده‌درد عصبی زیاد نیست و خللی در زندگی روزمره فرد ایجاد نمی‌کند.

وضعیت‌های تنش‌زا در زندگی منجر به تضعیف سیستم ایمنی شده و در نتیجه تضعیف ایمنی بدن، درد و تشدید علائم ایجاد می‌شود.

سلامت روانی، شرایط روحی و عاطفی، وضعیت سلامت دستگاه گوارش در ایجاد معده درد‌عصبی موثرند.

علائم و نشانه های درد معده

همواره معده درد عصبی با درد همراه نیست. از طرفی دردی که فرد تجربه می‌کند، پایدار نیست و مشکلاتی برای فرد همراه ندارد. سایر علائم معده درد عصبی شامل موارد زیر است.

  • نفخ
  • دل‌درد، دل‌پیچه، اسپاسم و گرفتگی عضلات شکم
  • تهوع و استفراغ
  • اضطراب، استرس، نگرانی
  • التهاب و لرزش معده به دنبال استرس
  • دلشوره به دنبال اضطراب
  • سوزش معده
  • تخلیه معده به کندی و با تاخیر صورت می‌گیرد
  • تکرر دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج
  • سیر شدن زودهنگام و عدم توانایی فرد در غذا خوردن
  • سوء‌هاضمه

دلایل ایجاد معده‌درد عصبی

قرار گرفتن در محیط‌های استرسی و شرایط تنش‌زا را مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل ایجاد معده درد عصبی می‌دانند.

شرایط اقتصادی، وضعیت مالی، مشکلات خانوادگی، استرس‌ها ناشی از کار و فعالیت، ابتلا به سایر بیماری‌ها مزمن، نگرانی‌ها اجتماعی، از دست دادن عزیزان از جمله مواردی است که موجب استرس و اضطراب خواهد شد.

به دنبال استرس فرد، هورمون اپی‌نفرین آزاد شده و به معده می‌رود. اپی‌نفرین در معده باعث افزایش ترشح اسید معده شده که به نوبه خود، مشکلات گوارشی و سوزش معده ایجاد می‌کند.

به طور کلی احساسات مختلف بر سلامت بدنی تاثیرگذار است. احساس استرس و اضطراب منجر به پیدایش احساس ناراحتی در معده شده که به آن معده درد عصبی می‌‌گویند.

درمان معده درد های بدون منشا جسمانی

درمان معده درد عصبی با روش های دارویی تنها برای مدت کوتاهی موثر هست. در واقع این داروها برای تسکین درد هستند اما نمی‌توانند ریشه های روانی که موجب درد می‌شوند را درمان کنند. در ادامه به روش هایی موثر برای غلبه بر معده درد عصبی آورده‌ایم.

???? تحت کنترل گرفتن استرس

عوامل استرس‌زا در زندگی به هیچ عنوان قابل کنترل در زندگی نیستند. با این حال،شما می‌توانید عوامل استرس‌آور غیرضروری را از زندگی‌تان حذف کنید. روش‌های مدیریت و کنترل استرس را فرابگیرید. سپس با به کارگیری این روش‌ها، استرس خود را در زندگی کاهش داده و از معده‌درد عصبی پیشگیری کنید.

در مواردی ممکن است فرد نیاز به مشاوره کنترل استرس داشته باشد. صحبت کردن با یک روان‌شناس ماهر به شما در شناسایی علل استرس‌زا و آموزش شیوه‌ها کنترل استرس کمک می‌کند.

???? استفاده از تکنیک های آرام سازی

ورزش‌ها سبک مانند یوگا و مدیتیشن به کنترل استرس کمک کرده و در کاهش معده‌درد عصبی موثرند. نفس عمیق بکشید. در واقع تنفس صحیح به تمرکز بیشتر روی بدن و آرامش ذهن کمک‌کننده است. با شرکت در جلسات درمانی و یا گروه های مربوط به کنترل استرس به راحتی می‌توانید این تکنیک ها را یاد بگیرید.

???? تغییر در سبک غذا خوردن

رژیم غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در بهبود معده‌درد عصبی تاثیرگذار است. میوه‌‌جات، سبزی‌جات، غلات، آب و مایعات کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سعی کنید از مصرف غذاها سرخ‌کردنی، غذاهای پرچرب، گوشت قرمز، نوشابه، نوشیدنی‌ها الکلی، شیرینی‌ها بپرهیزید.

دمنوش‌هایی مثل زنجبیل، گل گاو‌زبان، نعنا، بابونه، سنبل‌الطیب در تسکین معده‌درد عصبی و کاهش ترشح اسید معده موثر هستند.

حجم وعده‌ها غذایی خود را کاهش داده ولی تعداد وعده‌ها را افزایش دهید. هضم غذاهای کم‌حجم برای معده راحت‌تر بوده و در درمان و پیشگیری از معده‌درد عصبی تاثیرگذار می‌باشد.

???? ذهن تان را جهت دهید

از فعالیت‌های مورد علاقه خود، کارهای لذت‌بخش، سرگرمی‌های ساده و تمامی فعالیت‌هایی که به نحوی شما را از مسائل تنش‌زا دور می‌کنند، غافل نشوید. با اشتغال به این دست کارها به راحتی می‌توانید ذهن تان را در جهتی پیش ببرید که بدنتان هم به آرامش بیشتری دست بیابد.

???? پرهیز از مصرف خودسرانه داروها

استفاده از داروها مانند تامس، سیمیلاک، امترول، میلانتا و …. تحت نظر پزشک صورت گیرد. توجه داشته باشید نمی‌توانید داروها را طولانی‌مدت استفاده کنید.

فراموش نکنید هر دارو در کنار اثرات مفید خود بر بدن، عوارضی نیز به همراه دارد. بنابراین اگر برای استرس و دردهایی که منشا مشخصی ندارند به پزشک مراجعه کردید و به شما دارو داد، توجه داشته باشید که این نوع داروها تنها برای تسکین درد بوده و درمان قطعی نیستند، شما باید با تغییر سبک زندگی تان به دنبال درمان باشید.

???? پرهیز از عوامل تشدید کننده درد

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه خودداری کنید. زیرا کافئین موجب افزایش استرس شده و از طرف دیگر روده را نیز تحریک می‌کند. همچنین مواد غذایی که موجب تحریک و درد معده برای شما می‌شوند را از رژیم غذایی‌تان حذف نمایید.

به علاوه برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کارها به شما در کنترل استرس کمک می‌کند. خیلی اوقات با حذف یکسری عوامل به راحتی می‌توانید منشا استرس را از زندگی تان حذف کنید. تنها کافی است لیستی از این عوامل را تهیه کرده و به مرور آن‌ها تحت کنترل خود در بیاورید.

سخن آخر

خیلی از کسانی که دچار معده درد عصبی هستند، تا مدت ها نسبت به منشا بیماری نا آگاه‎اند. به همین دلیل بارها و بارها با درد زیاد به مراکز درمانی مراجعه می کنند. در هر بار مراجعه با انجام آزمایشات فراوان، هیچ بیماری جدی در آن‌ها یافت نمی‌شود. بیشتر آن ها منشاء روانی این مساله را انکار می‌کنند. در حالی که تنها با مراجعه به روانشناس می‌توانند ریشه های این مساله را پیدا کرده و از بین ببرند. شاید در نگاه اول هزینه های روانشناس بیشتر باشد، اما با احتساب مراجعات پیشین به مراکز درمانی، در خواهید یافت که درمان های روانشناختی علاوه بر اثرگذاری طولانی مدت کم هزینه تر نیز هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: معده درد عصبی نشانه چیست



:: برچسب‌ها: معده درد عصبی نشانه چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بارداری بدون دخول یکی از احتمالاتی است که باید در رابطه جنسی محافظت نشده، در نظر گرفت. به طور کلی باورهای زیادی در مورد روش های بارداری وجود دارد. همین تصورات که معمولا هم اشتباه هستند؛ باعث بروز رفتارهای اشتباهی در رابطه جنسی می‌شوند. فراموش نکنید که بارداری یک فرایند پیچیده است و عوامی زیادی بر آن موثر هستند. به طور کلی برای بارداری اسپرم و تخمک باید با یکدیگر برخورد کرده و بعد از آن مراحل زیادی طی شود تا بارداری اتفاق بی‌افتد.

در طی این سلسه مراتب اتفاقات زیادی در بدن و حتی در محیط، در حال رخ دادن است که هر یک از آنها شانس باروری را کاهش یا افزایش می‌دهند. به همین دلیل نمی‌توان به صورت قطعی در مورد روش های مختلف بارداری و موفقیت آنها نظر داد. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بدون دخول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بارداری بدون دخول | بارداری دختر باکره

بارداری بدون دخول

به طور طبیعی برای بارداری بعد از نعوظ کامل باید دخول انجام شده، و پس از انزال، مایع منی داخل واژن ریخته شود تا وارد رحم شده، و با تخمک برخورد کند. در همه این مراحل احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. اما حتی در صورتی که اسپرم با هر روش دیگری نیز وارد واژن گردد و به رحم برسد نیز باز احتمال بارداری هست.

اما برخی از افراد ادعا می‌کنند بارداری بدون دخول داشته اند و یا با وجود حاملگی، باکره هستند. نمی‌توتن به طور کلی این موضوع را رد کرد؛ اما باید بدانید که احتمال وقوع آن بسیار کم است.

روش های مختلف بارداری بدون دخول

در پاسخ به این سوال که آیا بارداری بدون دخول ممکن است؟ باید گفت بله. اما احتمال آن تقریبا کمتر از 10 درصد است. در صورتی که مقدار کافی اسپرم با واژن در تماس قرار بگیرد و شرایط واژن و رحم نیز برای ورود آنها مناسب باشد؛ بارداری در هر صورتی اتفاق می‌افتد.

برای مثال اگر انگشت و یا جسمی که آغشته به اسپرم است با واژن در ارتباط قرار گیرد؛ احتمال بارداری هست. اما فراموش نکنید که اسپرم مدت زمان کوتاهی را در محیط می‌تواند زنده بماند. بهتر است اگر افراد قصد فرزندآوری ندارند؛ از وسایل پیشگیری استفاده کرده و در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند.

شرایط لازم برای بارداری کدام اند؟

برای بارداری شرایط خاصی وجود دارد. همانطور که گفته شد؛ مراحل زیادی باید به درستی پیش روند؛ تا در نهایت بارداری صورت گیرد. برخی از این شرایط را در این قسمت توضیح خواهیم داد.

????انزال و نعوظ طبیعی. اگر این رایط نباشد؛ حتی در صورت سالم بودن اسپرم ها بازهم بارداری صورت نمی‌گیرد.

????مایع منی طبیعی. منی باید از نظر درصد اسپرم، رنگ، غلضت و  ph طبیعی باشد.

????اسپرم سالم. اسپرم سالم دارای ویژگی سرعت، عدم آنتی بادی ضد اسپرم، شکل، زنده بودن و عدم چسبندگی آنها به یکدیگر، باشد.

????محیط واژن. واژن نیز باید از نظر میزان  ph طبیعی باشد. همچنین عدم عفونت و وجود آنتی بادی های ضداسپرم نیز در این محیط ضروری است.

????برقراری رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری

????فضای رحم و سلامت لوله های فالوپ

بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از تمام این موارد اطمینان حاصل کرده و از سلامت جسمانی خود و همچنین شریک خود نیز مطلع شوید.

روش های پیشگیری از بارداری بدون دخول

برای جلوگیری از بارداری بدون دخول نیز استفاده از روش های معمول برای پیشگیری از بارداری موثر هستند. بهتر است افراد در روابط خود از کاندوم استفاده کرده و همچنین از زمان انزال خود به صورت طبیعی نیز مطلع باشند. استفاده از کاندوم نه تنها از بارداری بدون رابطه جنسی جلوگیری می‌کند؛ بلکه برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی نیز موثر است.

همچنین افراد می‌توانند بعد از برقراری رابطه جنسی نیز از قرص های ضدبارداری استفاده کرده و یا به طور کلی از ورود اسپرم به واژن جلوگیری کنند. برای این کار افراد باید در زمان انزال، اجازه تماس اسپرم با واژن را نمی‌دهند. 

علائم بارداری بدون دخول

در واقع علائم بارداری بدون دخول، مشابه بارداری به روش طبیعی است. اگر این فرایند موفقیت آمیز باشد و فرد باردار گردد؛ بعد از مدتی علائم زیر را از خود بروز خواهد داد.

????متورم و دردناک شدن سینه ها

????تکرر ادرار

????حالت تهوع و استفراغ

????یبوست

????طعم فلزی در دهان

????سرگیجه

شدت این علائم و همچنین بروز آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. همه زنان در دوران بارداری شرایط یکسانی ندارند. به همین دلیل باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

احتمال بارداری دختر باکره بدون دخول

در مورد باکرگی دختران نظرات مختلفی وجود دارد. به طور کلی طبق آزمایشی که بر 7870 زن باردار صورت گرفت؛ متوجه شدند که 45 نفر از آنها بدون رابطه جنسی واژینال حامله شده اند. اما تنها نداشتن رابطه جنسی واژینال به معنای بکارت نیست. بسیاری از دختران برای اینکه قبل از ازدواج بکارت خود را حفظ کنند؛ رابطه جنسی مقعدی دارند که از آن طریق نیز احتمال بارداری وجود دارد. اما این نوع حاملگی بسیار نادر است. به هر حال اسپرم ها می‌توانند از پرده بکارت عبور کرده و حتب بدون دخول هم منجر به بارداری گردند.

احتمال بارداری بدون دخول از روی لباس

باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه، احتمال بارداری بدون دخول از روی لباس وجود دارد. این کاملا یک باور اشتباه در این زمینه است که موجب بروز ترس و اضطراب در بسیاری از دختران می‌گردد. اسپرم نه تنها توانایی حرکت در بافت لباس را ندارد؛ بلکه در چنین شرایطی از بین می‌رود. احتمال بروز این اتفاق صفر است و بهتر است افراد از روش های غیرمتعارف برای باروری استفاده نکنند.

احتمال بارداری بدون دخول در زمان قاعدگی

به طور کلی احتمال بارداری در صورت برقراری رابطه جنسی در زمان قاعدگی وجود دارد. اما اگر در این شرایط نیز اسپرم به نحوی وارد واژن زنان گردد؛ بازهم احتمال بارداری هست. با اینکه در دوران قاعدگی ph محیط واژن متفاوت می‌شود و حتی احتمال از بین رفتن اسپرم ها نیز وجود دارد؛ اما بازهم نمی‌توان این احتمال را به طور کامل رد کرد. برقراری رابطه جنسی در این دوران کاملا بلامانع است و تنها به انتخاب زوجین بستگی دارد. اما بهتر است در این شرایط نیز افراد در مورد رفتارهای جنسی خود دقت بیشتری کرده و از کاندوم استفاده کنند.

برای بارداری دخول کامل ضروری است؟

با اینکه با دخول کامل احتمال وقوع بارداری بیشتر می‌شود؛ اما بازهم نیازی به دخول کامل نیست. همانطور که گفته شد؛ با ورود اسپرم به هر روشی به دهانه رحم، بازهم بارداری صورت می‌گیرد پس نیازی به دخول کامل نیست. برای شکل گیری جنین در رحم، عوامل مهم دیگری نیز هم وجود دارند. به همین دلیل افراد نباید در این مورد به شریک خود فشار آورده و در این مورد حساس باشند.

سخن پایانی

برای بارداری بدون دخول شرایط ویژه ای لازم است که در صورت وقوع آنها به طور کامل، بارداری صورت می‌گیرد. اگر افراد قصدی برای فرزندآوری ندارند؛ بهتر است از کاندوم و وسایل پیشگیری استفاده کرده و همچنین در رفتارهای جنسی خود نیز دقت کنند.

دختران معمولا در این مورد اضطراب و ترس بیشتری را تجربه می‌کنند که همین موضوع سبب بروز مشکلات زیادی برای آنان خواهد شد. بهتر است در این مورد با یک متخصص زنان و همچنین روانشناس مشورت کرده و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. همکاری شریک جنسی نیز در این زمینه بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بدون دخول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: بارداری بدون دخول | بارداری دختر باکره



:: برچسب‌ها: بارداری بدون دخول | بارداری دختر باکره ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داروهای اعتیاد آور شامل کدام دسته ها می‌شوند؟ امروزه میزان مصرف داروهای اعتیاد آور به دلیل ناآگاهی افراد از میزان وابستگی این داروها رو به افزایش است. اگر شخصی اقدام به مصرف بی رویه انواع داروهای اعتیاد آور کند به آن‌ها معتاد شده و در دسته مصرف کنندگان آسیب پذیر قرار می‌گیرد. اعتیاد تنها به مصرف مواد سنتی و صنعتی مانند تریاک، حشیش، گل، شیشه و… محدود نمی‌شود. هر فردی با مصرف افراطی و بدون تجویز برخی قرص‌ها دچار اعتیاد به آن‌ها شده و با آسیب‌های مختلف جسمی و روحی مواجه می‌شود. با آگاهی از انواع داروهای اعتیاد آور می‌توانید از وابستگی به آن‌ها پیشگیری کرده و یا هرچه سریع‌تر برای ترک و درمان آن اقدام نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعتیاد آور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: داروهای اعتیاد آور

منظور از داروهای اعتیاد آور چیست؟

معمولا واژه اعتیاد آور افراد را به یاد دود، تزریق و مصرف موادی نظیر شیشه، هروئین و… می‌اندازد در صورتی که خوردن بعضی قرص‌های به اصطلاح اعتیادآور منجر به تبدیل یک فرد سالم به یک فرد مصرف کننده و معتاد می‌شود. این داروهای اعتیاد آور شامل داروهای خواب آور، داروهای ضد درد (مثل کتامین) و ضد استرس هستند.

اگر این نوع داروها بدون نظارت پزشک مصرف شوند و فرد در هر زمانی که خواست آن‌ها را مصرف کند، دچار اعتیاد به دارو شده و حتی ممکن است که کار به جایی برسد که در روز حداقل ۲۰ عدد دارو مصرف کند تا به اعتیادش پاسخ دهد. این نوع نحوه مصرف عوارض وحشتناکی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

افراد در رابطه با اعتیاد به دارو از سه مرحله عبور می‌کنند که این مراحل عبارتند از وابستگی به داروی خاص، عادت بدن به مصرف دارو و در نهایت اوردوز. شما نباید اجازه دهید کار به مرحله آخر برسد. اگر به دارویی اعتیاد پیدا کرده‌اید باید هر چه سریع‌تر به کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

انواع داروهای اعتیاد آور کدامند؟

داروهای اعتیاد آور انواع مختلفی دارند که برخی از شایع‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

1. کدئین و مورفین

دو تا از معروف ترین داروهای موجود در بازار کدئین و مورفین هستند که بدون تجویز پزشک هم می‌توان آن‌ها را مصرف کرد. این داروها درد را تسکین می‌دهند ولی اگر بیش از حد مصرف شوند فرد را درگیر کرده و با پدید آوردن حالت شادی موقت و سپس اعتیاد، عوارض بدی برای مصرف کننده به وجود می‌آورند.

2. داروهای اعتیاد آور | ریتالین یا متیل فنیدیت

افرادی که خواهان افزایش تمرکز هستند و می‌خواهند به خاطر دروس سنگین یا کار فراوان در بدنشان بی خوابی ایجاد کنند، به سراغ مصرف ریتالین یا متیل فنیدیت می‌روند که این کار بسیار اشتباه و خطرناک است. در واقع این دارو برای افراد بیش فعال تجویز می‌شود ولی برخی افراد که بیش فعالی ندارند بدون تجویز پزشک از آن استفاده می‌کنند. مصرف طولانی مدت آن باعث به هم ریختن وضعیت روحی و خواب شده و همینطور باعث ایجاد تشنج می‌شود. از طرفی اعتیاد به این دارو موجبات اعتیاد به سایر مواد مخدر را نیز فراهم می‌کند.

3. بنزودیازپین

این دارو زیر مجموعه‌های زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به فلورازپام، دیازپام، میدازولام، کلونازپام و… اشاره کرد. علت تولید این داروها، ایجاد آرامش و رفع استرس در افراد می‌باشد و همچنین در درمان بی خوابی نیز مفید است البته اگر طبق نظر پزشک و به تعداد مدنظر او مصرف شود.

اگر هم خودسرانه به سراغ مصرفش بروید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه مشکلات دیگری هم اضافه شده است. مشکلاتی نظیر آشفتگی و تشنج بعد از اعتیاد به این دارو بروز می‌کنند.

4. ترامادول از داروهای اعتیاد آور

این دارو اعتیاد آور را اکثر افراد می‌شناسند چرا که طیف وسیعی از افراد درگیر به اعتیاد دارو، آن را مصرف می‌کنند. ترامادول، برای کاهش درد در افراد بیمار تولید می‌شود که کمی حالت شادی هم در آن‌ها ایجاد می‌کند. متاسفانه مصرف بیش از حد ترامادول اعتیاد به آن را در پی خواهد داشت و فرد دچار حالت‌هایی مانند خشم و افسردگی می‌شود. از شایع‌ترین علائم مصرف بی رویه این دارو تشنج است که تا زمان ترک اعتیاد نیز برطرف نخواهد شد.

5. اکسی کارنتین

مسکنی از نوع اپیوئیدی می‌باشد و مصرف طولانی مدت آن به مشکل تنفسی ختم می‌شود. عده‌ای از افراد با تخریب قرص، پودر درون آن را با تزریق داخل بدن خود می‌کنند که متاسفانه این کار گاها سبب اوردوز می‌شود.

6. داروهای اعتیاد آور | سودوافدرین

این دارو برای رفع آبریزش بینی ساخته شده است و در صورت مصرف به اندازه، خطری به دنبال ندارد البته اگر مدام از آن استفاده کنید دچار اعتیاد به سودوافدرین می‌شوید چرا که در آن از ماده‌ای به نام متامفتامین استفاده شده است که مواد مخدری نظیر شیشه هم به کار می‌رود بنابراین مصرف بی‌رویه آن فرد را دچار وابستگی و اعتیاد می‌کند.

7. باربیتورات

باربیتورات‌ها مشکلاتی نظیر بی‌خوابی، استرس و بعضی از انواع بیماری‌های صرع را درمان می‌کند. در رابطه با این دارو نباید افراط به خرج داد چرا که در دسته داروهای اعتیاد آور هستند و شما را در دراز مدت وابسته می‌کند. علاوه بر مصرف زیاد، قطع این دارو هم باید با مشورت پزشک اتفاق بیفتد در غیر اینصورت عوارض بسیار شدیدی در پی خواهد داشت. بنابراین هرگز سر خود اقدام به مصرف و قطع آن نکنید و در صورت اعتیاد پیدا کردن به باربیتورات حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

8. دکسترومتورفان

این دارو برای بیمارانی که سرفه می‌کنند تجویز می‌شود و در دسته داروهای اعتیاد آور خطرناک قرار نمی‌گیرد. اما اگر هم فردی به این دارو اعتیاد پیدا کند دچار توهم می‌شود. بیشتر اشخاصی که به این دارو اعتیاد پیدا می‌کنند سن پایینی دارند که این موضوع بیانگر این است که نباید در خانه به جمع آوری دارو و خوددرمانی دست بزنید.

9. داروهای اعتیاد آور | آمفتامین

آمفتامین مخصوص افراد بیش فعال است ولی متاسفانه برخی افراد برای مسائلی نظیر کم کردن وزن و تقویت انرژی خود از آن استفاده می‌کنند. آمفتامین از خطرناک ترین داروهای اعتیاد آور است که احتمال ایست قلبی در مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد.

10. زولپیدم و زالپلون

پزشکان، زولپیدم و زالپلون را برای افرادی که خواب نامنظمی دارند تجویز می‌کنند. بنابراین استفاده از آن زیر نظر پزشک و در تعدادی که خود پزشک در نظر گرفته بلامانع است. حال اگر بعد از اتمام دارو تجویز شده توسط پزشک، مجدد اقدام به تهیه و مصرف زیاد آن کنید، به این دارو اعتیاد پیدا خواهید کرد.

11- داروهای ترک اعتیاد

برای درمان و ترک اعتیاد متخصصان از داروهایی استفاده می کنند که آثار آن‌ها شباهت زیادی با آثار مواد مخدر مصرفی دارد. این داروها تنها برای حفظ تعادل شیمی بدن تجویز می‌شود و احساس نشئگی به بیمار نمی‌دهد و معمولا زمان طولانی تری در بدن باقی می مانند؛ به واسطه همین ویژگی ها می توانند به عنوان دارویی مناسب جهت درمان ارائه شوند. اما اگر تحت نظر متخصص مصرف نشوند ممکنه سو‌مصرف شده و خودشان موجب اعتیاد شوند.

دلایل گرایش به مصرف داروهای اعتیاد آور

دلایلی که منجر به گرایش افراد به داروهای اعتیاد آور شده است در همه ثابت و یکسان نیست. برخی افراد از سر کنجکاوی و کشف اینکه چه حسی به آن ها دست می‌دهد شروع به مصرف بی رویه یک داروی اعتیاد آور می‌کنند.

عده ای دیگر به دلیل دردهای شدید جسمانی شروع به بالا بردن دوز داروها کرده و برخلاف نظر پزشک، داروها را مصرف می‌کنند که این افزایش دوز و استفاده طولانی مدت، باعث عادت بدن به دارو شده و عدم مصرف آن باعث کلافگی و بروز نشانه‌هایی نظیر بیماری آنفولانزا می‌شود که برای پیشگیری از این حالت، مصرف قرص را قطع نمی‌کنند و به تدریج اعتیاد به دارو شکل می‌گیرد.

برخی از افراد هم در شرایط بد روحی قرار دارند و برای فرار از این حالت به سراغ داروهایی می‌روند که شادی آور و خواب آور است که متاسفانه مصرف زیاد و بی مورد این داروها در طولانی مدت آسیب‌های فراوانی بر افراد وارد می‌کند.

عوارض مصرف بیش از حد داروهای اعتیاد آور

عوارض داروهای اعتیاد آور به نوع دارو میزان مصرف آن بستگی دارد. شایع‌ترین عوارض مصرف داروهای اعتیاد آور عبارتند از:

_خشم و عدم ثبات هیجانی

_استرس وافسردگی

_اختلالات تنفسی

_مسمومیت

_مشکلات قلبی

_تشنج و اوردوز

برای ترک داروهای اعتیاد آور چه باید کرد؟

ترک دارو به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد باید زیر نظر کادر انجام شود و به دلیل عوارض و حالاتی که هنگام ترک به وجود می‌آید به هیچ وجه نباید در منزل و خودسرانه صورت گیرد. همانطور که می‌دانید مصرف بی دلیل و بیش از حد داروهای اعتیاد آور به جسم و روح فرد، ضربه‌هایی وارد می‌کند که باید آثار به جا مانده از این ضربه‌ها را درمان کرد.

متخصصان و روانشناسان افرادی تاثیرگذار در فرایند ترک هستند که به فرد مصرف کننده کمک می‌کنند تا ترک را با موفقیت پشت سر بگذارد و زندگی سالم خود را ادامه دهد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعتیاد آور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

آیا مصرف داروهای اعتیاد آور منجر به مرگ می شود؟

بله در برخی از داروهای اعتیادآور نظیر آمفتامین، اکسی کارنیتین و… احتمال اوردوز و ایست قلبی که منجر به مرگ می‌شود بسیار بالاست.

ترک داروهای اعتیاد آور مشکل تر است یا مواد مخدر؟

معمولا ترک داروهای اعتیادآور کمی راحت تر از مواد اعتیادآور صنعتی و سنتی می‌باشد که البته آن هم به نوع دارو مصرفی و مدت مصرف و… بستگی دارد. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: داروهای اعتیاد آور



:: برچسب‌ها: داروهای اعتیاد آور ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اعتیاد زنان یکی از آسیب‌های اجتماعی مهمی است که در دهه‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. چرا که در گذشته اعتیاد بیشتر به عنوان پدیده‌ای مردانه شناخته می‌شد و از همین رو آثار و پیامدهای آن بر زنان کم‌تر مورد توجه قرار می‌گرفت. اما امروزه با گسترش شیوع مصرف مواد مخدر در بین زنان و به بار آمدن مشکلاتی نظیر تولد فرزندان معتاد و سایر معضلات مرتبط با فرزندپروری، مطالعات در این زمینه گسترش یافته است.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد علل گرایش زنان به مصرف مواد و آثار و پیامدهای اعتیاد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: اعتیاد زنان

اعتیاد زنان

اعتیاد زنان یکی از آسیب های جدی است که حتما باید برای پیشگیری و درمان آن اقدامات لازم صورت بگیرد. زنان به دلیل جایگاه به خصوصی که در خانواده و اجتماع دارند، اعتیادشان نیز به مراتب مخرب تر از مردان خواهد بود. بسیاری از باندهای قاچاق و توزیع کنندگان مواد از اعتیاد زنان برای دستیابی به منافع خودشان استفاده می‌کنند. این وضعیت موجب بارداری های ناخواسته، تولد کودکان بیمار و نارس، تضعیف بنیان خانواده، افزایش طلاق و فقر می‌شود.

درمان اعتیاد زنان نیز دارای تفاوت هایی است که درمانگران باید به آن توجه نمایند. برای این منظور کمپ ها و مراکز به خصوصی برای ترک اعتیاد زنان نیز احداث شده است. در ادامه به طور کامل علل، نشانه ها و درمان اعتیاد زنان را شرح داده‌ایم.

علل گرایش زنان به اعتیاد

متخصصان در مورد علل گرایش اعتیاد در زنن همواره دلایل مختلفی را مطرح می‌کنند. در واقع کارشناسان بر این باورند که اعتیاد زنان پدیده‌ای چند علیتی است و از تعامل عوامل خطرساز گوناگون ایجاد می‌شود. از جمله مواردی که در گرایش به اعتیاد در هر دو جنس تاثیر می‌گذارند، می‌توان به قرار داشتن تحت فشارهای روانی بسیار، عدم برخورداری از مهارت حل مسئله، ناتوانی در مدیریت هیجانات منفی، نداشتن تفریحات سالم در زندگی و ناتوانی در ” نه گفتن” در برابر پیشنهادات دوستان و همسالان اشاره کرد.

 با این حال علل دیگری وجود دارند که اختصاصا مربوط به اعتیاد زنان هستند و مواجهه با آن‌ها، زنان را بیشتر در معرض خطر اعتیاد قرار می‌دهد. ما در ادامه به مهم‌ترین عللی که اختصاصا زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و احتمال بروز اعتیاد زنان را افزایش می‌دهند، اشاره کرده‌ایم.

1️⃣ اعتیاد زنان | کلیشه های جنسیتی و فشارهای مرتبط با آن ها

کلیشه‌های جنسیتی به باورهای عمومی در مورد نقش‌های زنانه و مردانه گفته می‌شود. گاهی اوقات این کلیشه‌ها می‌توانند فشارهای زیادی را به زندگی افراد تحمیل کنند و آن‌ها را در برابر مشکلات روانی و معضلات اجتماعی آسیب پذیر کنند. برای مثال کلیشه‌ها در اکثر فرهنگ‌ها مادر خوب را انسان کاملی جلوه می‌دهند که خود را به خاطر فرزندانش از لذت‌های زندگی محروم می‌کند و دست به فداکاری‌های زیادی در برابر آن‌ها می‌زند.

این امر می‌تواند پس از زایمان همواره زنان را تحت فشار قرار داده و باعث شود که آن‌ها در مورد ناتوانی خود برای مادر خب بودن احساس گناه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند زنانی که بیشتر تحت تاثیر فشارهای اجتماعی قرار دارند و در عین حال نمی‌توانند احساسات منفی خود را به درستی مدیریت نمایند بیش از دیگران در معرض گرایش به مواد مخدر قرار دارند.

2️⃣ تاکید جوامع بر تناسب اندام و لاغری

امروزه در اکثر جوامع زنان بر اساس میزان وزن و فرم اندام ارزش گذاری می‌شوند. چرا که در اکثر تبلیغات، تصاویر و فیلم‌هایی که در تلویزیون یا صفحات مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، زنانی با اندام لاغر و کشیده مورد تحسین قرار می‌گیرند و همین امر به طور ناخودآگاه سلیقه افراد را به سمت و سویی خاص هدایت می‌کند. تاکید زیاد بر لاغری باعث شده است که بسیاری از زنان اعتماد به نفسشان را در گرو شکل ظاهری خود بدانند و با اضافه وزن و چاقی احساس پوچی یا بی ارزرشی کنند.

همین مسئله آن‌ها را به سمت روش‌های غیر سالم و افراطی برای لاغر شدن سوق می‌دهد. در این میان افراد سودجو با تبلیغ پودرها و قرص‌های لاغری بسیاری از زنان را به مصرف داروهایی تشویق می‌کنند که در بسیاری از آن‌ها مواد مخدری هم چون شیشه به کار می‌رود و می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی برای آن‌ها داشته باشد.

3️⃣ اعتیاد زنان | در نظر گرفتن اعتیاد به عنوان یک توانایی

یک باور غلط که در بین اکثر افراد مبتلا به اعتیاد رایج است قدرت نمایی با میزان مصرف مواد مخدر است. بسیاری از آن‌ها به طور کل استعمال مواد را امری مردانه می‌دانند و باور دارند زنان ضعیف‌تر از آن هستند که بخواهند مواد مخدر مصرف کنند! همین باورها از جمله عللی هستند که بسیاری از زنان را برای قدرت نمایی و رقابت با مردان تحریک می‌کنند و باعث گرفتاری آن‌ها در دام اعتیاد می‌شوند.

این در حالی است که اعتیاد پدیده‌ای جنسیتی نیست و هر دو جنس در برابر آن آسیب پذیر هستند. در نتیجه این باور که من مصرف می‌کنم اما بر اساس توانایی‌هایم هرگز معتاد نمی‌شوم باور غلطی است که بسیاری از افراد را فریب می‌دهد.

4️⃣ ابتلا به افسردگی و سایر مشکلات روان شناختی

درگیری با مشکلات روان شناختی یکی از عوامل تاثیر گذار برای اعتیاد در هر دوجنس است. در واقع بسیاری از افراد برای فرار از غم و اندوهی که در زندگی احساس می‌کنند به مصرف مواد پناه می‌برند. با توجه به اینکه آمار افسردگی همواره در مورد زنان بالاتر است بسیار اهمیت دارد که آسیب پذیری آن‌ها در برابر اعتیاد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

آثار و پیامدهای اعتیاد زنان

با توجه به اینکه جامعه همواره در مورد اعتیاد زنان نگاه منفی تری دارد و واکنش‌های شدیدتری به آن نشان می‌دهد پیامدهای اعتیاد برای زنان می‌تواند تا حد زیادی بیشتر باشد. چرا که آن‌ها اغلب برای مدت زمانی طولانی اعتیاد خود را پنهان نگه می‌دارند و کم‌تر برای ترک اقدام می‌کنند که همین امر باعث بروز عوارض جسمی و روانی بیشتری برای آنان می‌شود.

علاوه بر این با توجه به مسائل مرتبط با بارداری و تولد فرزند اعتیاد، می‌تواند منجر به آسیب‌های بسیار گران باری در این زمینه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تولد فرزندان معتاد یا به دنیا آوردن نوزادانی همراه با نقایص عصب شناختی، ناتوانی در شیردهی به کودک و مشکلات فرزندپروی اشاره کرد.

با این حال همان طور که پیش‌تر اشاره شد هرگز نباید تصور کنیم که اعتیاد مسئله‌ای جنسیتی است و تنها به یک گروه جامعه آسیب می‌رساند. زنان و مردان همگی می‌توانند از مصرف مواد متضرر شوند و با آسیب‌هایی نظیر طرد شدن از خانواده، از دست دادن شغل، از دست دادن امنیت اجتماعی و درگیری با قانون مواجه شوند. بنابراین دریافت مشاوره ترک اعتیاد بسیار تاکید می شود.

درمان اعتیاد زنان

برای از بین بردن ریشه های اعتیاد زنان مسیر طولانی در پیش داریم. اما نباید از آن ناامید شد. بهتر است برنامه های کلا بر روی پیشگیری از اعتیاد زنان باشد. اما در ادامه راه هایی برای درمان اعتیاد زنان ارائه کرده ایم.

1- دریافت خدمات حمایتی

این روزها گروه ها و مراکز مختلفی برای ترک به وجود آمده اند. این مراکز در بیشتر شهرها برای خانم ها نیز احداث شده‌اند. بنابراین برای شروع درمان می‌توانید با هزینه های بسیار پایین به این مراکز مراجعه کنید.

2- دریافت درمان های تخصصی برای اعتیاد زنان

به طور کلی ترک نیاز به تخصص دارد و شما برای کنار گذاشتن هر ماده اعتیاد‌آوری نیاز به مراجعه به متخصص دارید. متخصص پس از ارزیابی های اولیه، برنامه ترکی متناسب با خصوصیات و وضعیت فرد ارائه می‌دهد.

3- ترک در منزل

یکی از روش های پرطرفدار برای ترک، ترک در منزل است. خیلی از افراد به دلیل شرایط زندگی و ترس از فاش شدن اعتیادشان، هرگز برای درمان اقدام نمی‌کنند. حال آن که این دست عزیزان می‌توانند به صورت غیر حضوری از خدمت تخصصی استفاده کنند. برای این منظور خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین توسط مراکزی مثل ذهن نو ایجاد شده است.

4- ترک ناگهانی

درمان اعتیاد زنان در بارداری و شیردهی برای آنان حیاتی تر می‌شود. در این زمان ها خانم سعی می کند به صورت ناگهانی مصرف را قطع کرده تا مبادا به کودک آسیبی برسد. اما باید بگوییم که هر ماده اعتیادی تاثیر به خصوصی روی بدن شما می‌گذارد. پس با قطع ناگهانی، شیمی بدن به هم ریخته و احتمال سقط و بدتر شدن حال مادر وجود دارد. به همین دلیل حتما باید به متخصص زنان و متخصصان ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند باعث عقب ماندگی کودک شود؟

بله، مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند منجر به بروز عقب ماندگی‌های جسمانی و ذهنی خاصی در کودک شود که تحت عنوان سندروم جنین الکلی شناخته می‌شود. ناهماهنگی اعضای صورت، وجود مشکلاتی در جمجه، نارسایی‌های قلبی، پایین بودن ضریب هوشی و مشکلات رفتاری از جمله مشخصه‌های سندروم جنین الکلی هستند.

اعتیاد زنان چه پیامدهایی دارد؟

اعتیاد زنان علاوه بر آسیب های جبران ناپذیر بر بدن خود آنها، به طور مستقیم کودک و فرزندان آن ها را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. اعتیاد زنان در دوران بارداری و شیردهی این پیامدها را تشدید می‌نماید.

منبع: اعتیاد زنان



:: برچسب‌ها: اعتیاد زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

واکسن گارداسیل یکی از انواع واکسن هاست که برای جلوگیری از بیماری های ناشی از ویروس   HPV یا پاپیلومای انسانی، استفاده می‌شود. این ویروس که یک بیماری مقاربتی محسوب می‌شود؛ از طریق رابطه جنسی دهانی، مقعدی و واژینال منتقل می‌گردد. زگیل تناسلی حاصل از ابتلا به پاپیلومای انسانی از طریق تماس پوستی نیز بین افراد شیوع می‌یابد.

به همین دلیل حتی استفاده از کاندوم نیز برای جلوگیری از آن موثر نیست. فراموش نکنید که ابتلا به این ویروس بسیار شایع است و تقریبا 85 درصد از بزرگسالانی که فعالیت جنسی خود را آغاز کرده اند؛ به آن مبتلا هستند. این نوع واکسن انواع مختلفی داشته و سویه های پرخطر این ویروس را پوشش می‌دهد. بهتر است قبل از تزریق این واکسن به خوبی در مورد اثرات آن تحقیق کرده و سپس از آن استفاده کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه واکسن گارداسیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت

واکسن گارداسیل

با اینکه میزان شیوه ویروس HPV میان افراد بالاست اما واکسیناسیون آن به صورت سراسری، هنوز اغاز نشده است. افراد باید این واکسن را به صورت آزاد از داروخانه ها تهیه کرده و آن را تزریق کنند. قیمت انواع آن متفاوت است و بستگی به تعداد سویه هایی دارد؛ که آنها را خنثی می‌کند. با ابتلا به ویروس پاپیلوما افراد بیماری های مختلفی مثل سرطان دهانه رحم، دهان و گلو و همچنین زگیل تناسلی را تجربه می‌کنند.

بسیاری از افراد جوانی که به این ویروس مبتلا می‌شوند؛ بدن به صورت خودجوش آنها را دفع کرده و حتی از آن مطلع نمی‌شوند. اما به هر حال تزریق واکسن سیستم ایمنی بدن را نسبت به ویروس مقاوم می‌کند و احتمال ابتلا به آن بسیار پایین می‌آید.

عوارض بعد از تزریق واکسن گارداسیل

همه واکسن ها به دلیل اینکه ویروس ضعیف شده یا کشته شده را وارد بدن می‌کنند؛ باعث بروز عوارض خفیفی می‌‍شوند. برخی از واکسن ها نیز از طریق ژنوم ها عمل می‌کنند. به هر حال انواع نختلف واکسن گارداسیل نیز بعد از تزریق باعث بروز عارضه هایی در بدن می‌شود که در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

تب

اسهال

درد در ناحیه شکم

بروز سردرد و خستگی

حالت تهوع و استفراغ

افت فشار

سردرد

درد در ناحیه دست

گرفتگی عضلات

بهتر است در صورت طولانی شدن علائم و همچنین شدت یافتن آنها حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انواع واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل انواع مختلفی داشته؛ و کشورهای گوناگونی آن را تولید می‌کنند. حتی نوع ایرانی آن نیز موجود است که تنها دو سویه از این ویروس را پوشش می‌دهد. قیمت آنها نیز متفاوت است. این نوع واکسن معمولا سه دوز داشته که دوز دوم آن دو ماه بعد از تزریق دوز اول و دوز سوم 6 ماه بعد تزریق می‌گردد.

????نوع 4

واکسن گارداسیل 4، همانطور که از اسمش پیداست 4 سویه از این ویروس را پوشش می‌دهد. سویه هایی که این نوع واکسن بدن را نسبت به آنها مقاوم می‌کند؛ شامل 6، 11، 18و 16 است. این نوع نیز سه ظرفیتی بوده؛ و افراد می‌توانند سه دوز با هم خریداری کرده و آن را در دمای یخچال نگهداری کنند.

????نوع 9

واکسن گارداسیل 9، گران ترین نوع این واکسن بوده و نه سویه از ویروس HPV را پوشش می‌دهد. این سویه ها شامل 16، 11، 6، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 می‌شود. از این سویه ها 16 و 18 پرخطر تر هستند و باعث بروز سرطان هایی می‌گردند. انواع 6 و 11 نیز خوش خیم بوده و منجر به زگیل تناسلی می‌شوند.

????سرواریکس

واکسن گارداسیل سرواریکس تنها بدن را در مقابل دو سویه ایمن می‌کند. این دو سویه 16 و 18 بوده و تا حد زیادی در جلوگیری از بروز این بیماری موثر است. تمام این واکسن ها در ایران موجود بوده و افراد می‌توانند آنها را از داروخانه های معتبر خریداری کرده و تزریق کنند. بهتر است برای تزریق آنها نیز از پزشک کمک بگیرند.

زمان مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل

بهترین زمان برای دریافت واکسن گارداسیل قبل از شروع فعالیت جنسی است. با اینکه احتمال انتقال آن از طرق دیگری مثل دستشویی های عمومی، استخر، لیزر و… نیز وجود دارد. اما بازهم این موارد قطعی نبوده و بهتر است افراد بهداشت شخصی را رعایت کنند. بعضی از کشورها شروع زمان تزریق این دارو را از سن 9 سالگی در نظر می‌گیرند.

بهتر است والدین در این مورد آگاه بوده و هم برای خود و هم برای فرزندان شان، از این واکسن استفاده کنند. این واکسن معمولا تا سن 45 سالگی موثر واقع خواهد شد. همچنین به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری و شیردهی تزریق گردد. 

افراد واجد شرایط برای واکسن گارداسیل

افرادی که بهتر است هر چه سریعتر واکسن گارداسیل را دریافت کنند؛ شامل مبتلایان به زگیل تناسلی، افرادی که رابطه جنسی پرخطر دارند، شریک جنسی آنها ثابت نیست، همجنسگرا هستند و یا شریک جنسی آنها مبتلا به این ویروس است؛ می‌شوند.

همچنین افرادی که شغل آنها به گونه ای است که در معرض این ویروس قرار دارند؛ نیز باید این واکسن را دریافت کنند. فراموش نکنید که این ویروس دوره پنهان داشته و احتمالا افراد حتی با وجود ابتلا به آن نیز از این موضوع مطلع نیستند. به همین دلیل دیگران را نیز آلوده می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است افراد هر چه سریعتر این واکسن را دریافت کرده و در روابط خود از کاندوم استفاده کنند.

تداخل دارویی با واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل ممکن است در افراد ایجاد حساسیت کرده و یا با داروهایی که فرد مصرف می‌کند؛ تداخل داشته باشد. داروهایی که احتمالا با این واکسن تداخل پیدا می‌کنند؛ شامل داروهای استروئیدی، داروهای شیمی درمانی، داروهای اختلالات خودایمنی مثل روماتوئید و آرتریت و همچنین داروهای مرتبط با پیوند اعضا هستند. بهتر است قبل از تزریق واکسن با پزشک خود در این مورد مشورت کرده و همچنین با انجام تست هایی از عدم ابتلا به این ویروی مطلع شوید.

زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند و احتمالا عوارض بدتری برای آنها خواهد داشت. به همین دلیل باید به صورت مداوم تست پاپ اسمیر را انجام دهند. مردان تا زمانی که نشانه ای از وجود این ویروس نداشته باشند؛ نمی‌توانند از این موضوع مطلع شوند. اما به طور کلی تزریق واکسن برای هر دو جنس پیشنهاد می‌شود.

قیمت و نحوه تهیه

انواع مختلف واکسن گارداسیل قیمت های متفاوتی داشته که افراد می‌توانند آنها را به صورت آزاد تهیه کنند. برخی از داروخانه و مراکز حلال احمر و بیمارستان ها، این واکسن را موجود دارند که افراد می‌توانند خریداری کنند. قیمت این واکسن به دلیل نوسانات ارز احتمالا مدام در حال تغییر است. و همچنین مراکز غیرقانونی با قیمت بیشتری آنها را می‌فروشند. می‌توانید از طریق برخی از سایت های معتبر و همچنین اپلیکیشن ها از وجود این دارو در برخی از داروخانه ها مطلع شده و آنها را خریداری کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دریافت واکسن گارداسیل نقش درمانی نداشته و در صورت ابتلا به ویروس   HPV این واکسن کمکی به شما نمی‌کند. اما پیش از ابتلا می‌تواند تا حد زیادی موثر واقع شده و افراد را در برابر این بیماری ایمن کند. امروزه به دلیل شیوع زیادی بیماری های ناشی از این ویروس، تزریق این واکسن، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

عوارض جانبی آن بسیار ناچیز بوده و حتی برخی از افراد هیچ گونه عارضه ای بعد از تزریق احساس نمی‌کنند. همچنین حتی در صورت بروز عوارض نیز اثرات آن به زودی از بین رفته و افراد می‌توانند با اطمینان فعالیت جنسی داشته باشند. بهتر است در این زمینه با متخصصین مشورت کرده و حتما این واکسن را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه واکسن گارداسیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت



:: برچسب‌ها: واکسن گارداسیل برای چیست | قیمت و نحوه دریافت ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ضایع شدن در جمع یکی از موقعیت های احتمالی است که با حضور در جمع های مختلف پیش می‌آید. به طور کلی اشتباه کردن در حین انجام کاری و یا صحبت کردن، طبیعی است. اما گاهی اوضاع به گونه ای پیش می‌رود که سبب ایجاد حس خجالت و شرمساری در ما می‌شود. بهتر است این شرایط را برای خود تبدیل به فاجعه نکرده و در مواجهه از روش های موثری استفاده کنیم. فراموش نکنید که این موقعیت برای همه افراد پیش خواهد آمد؛ پس بهتر است از تمسخر و یا یادآوری آن به صورت مکرر خودداری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضایع شدن در جمع می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ضایع شدن در جمع

ضایع شدن در جمع

وقتی در جمع هستیم؛ عملکرد و سخنان ما تحت تاثیر اطرافیان قرار می‌گیرد و احتمالا عده زیادی در حال تماشای ما هستند. اشتباه کردن و یا سوتی دادن اجتناب ناپذیر است. گاهی اطرافیان این موضوع را پررنگ کرده و توجه همه را به آن جلب می‌کنند. در آن لحظه احتمالا دوست داریم تا از خجالت، جمع را ترک کنیم.

اما همه افراد دچار اینگونه اشتباهات می‌شوند. همچنین این موضوعات به سرعت فراموش می‌شوند. بهتر است در ابتدا از بروز این موضوع پیشگیری کرده و در قدم بعدی برای نحوه برخورد با آن، آماده شویم.

برای پیشگیری از ضایع شدن در جمع چیکار کنیم؟

برخی از افراد به طور ذاتی بیش از حد اشتباه می‌کنند و یا سربه هوا هستند. آنها احتمالا بعد از مدتی این موضوع را پذیرفته و از خطاهای خود، حتی اگر منجر به ضایع شده در جمع نیز بشود؛ شرمسار نمی‌شوند. اما برای افرادی که نسبت به این موضوع حساس هستند؛ راهکارهایی در نظر گرفته ایم. 

????پرهیز از دروغگویی

فراموش نکنید که دروغ ها به زودی آشکار شده و اگر این اتفاق در جمع بی‌افتد؛ پیامدهای بدی خواهد داشت. اگر شخصی در جمع از این موضوع مطلع باشد و آن را به صورت ناگهانی بیان کند؛ ضایع شدن در جمع رخ خواهد داد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان در مورد موضوعاتی اطلاعات دارید؛ صحبت کرده و از بزرگ نمایی و بیان سخنان غیرواقعی خودداری کنید.

با اینکار نه تنها شخصیت خود را حفظ می‌کنید؛ بلکه دیگر نگران بروز خجالت و ناراحتی نیز نیستید. افراد دروغگو، نمی‌توانند همه دروغ های خود را به یاد بیاورند؛ به همین دلیل بسیار احتمال دارد که آنها را به صورت اشتباه تعریف کرده و اطرافیان متوجه آن شوند.

????کم گویی

معمولا افرادی که زیاد صحبت می‌کنند؛ بیشتر هم دچار اشتباه می‌شوند. به همین دلیل یکی از روش های پیشگیری از ضایع شدن در جمع کم گویی است. با کم حرف زدن و صحبت کردن در موارد ضروری دیگر در معرض تخریب از طرف دیگران قرار نمی‌گیرید و همچنین خود نیز آرامش بیشتری خواهید داشت. کم گویی به معنای سکوت کردن و عدم همراهی با دیگران نیست. بلکه باید با حضور در جمع آداب معاشرت را رعایت کرده و به اندازه سخن بگویید. اما از بیان کردن مطالب غیرضروری پرهیز کنید.

????عدم مسخره کردن دیگران

کسانی که دیگران را مسخره می‌کنند؛ خود بیشتر دچار اشتباه می‌شوند. حتی احتمالا اطرافیان آنان نیز برای او دست به چنین کاری بزنند. مسخره کردن اصلا رفتار اخلاقی و مناسبی نیست و حتی افراد را در معرض ضایع شدن در جمع قرار می‌دهد. به همین دلیل بهتر است دیگران را همانگونه که هستند پذیرفته و همه چیز را با معیارهای خودمان نسنجیم.

برای مثال وقتی شروع به مسخره کردن فردی می‌کنیم؛ دیگران نیز مارا مسخره کرده و همین موضوع باعث ضایع شدن ما و یا موارد دیگر می‌شود.

بعد از ضایع شدن در جمع چه کنیم؟

احتمالا بعد از ضایع شدن در جمع، احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد. در برخی موارد جمعی که در آن حضور دارید؛ افراد نزدیک و خانواده شما هستند؛ به همین دلیل ناراحت نشده و به رفتارهای خود ادامه می‌دهید. اما اگر این موضوع از طرف شخصی غریبه باشد و یا جمعی که با آنها صمیمی نیستید؛ این شرایط پیچیده خواهد شد.

بروز اشتباه از طرف شما گاهی سهوا و گاهی به صورت عمدی است. به این معنا که از اینکه نباید این رفتار را از خود نشان دهید؛ آگاه هستید. به هر حال باید بعد از این شرایط، تصمیم درست گرفته و واکنش صحیح از خود نشان دهید.

????از طنزگویی استفاده کنیم

یکی از راهکارهای موثر برای مواجهه با ضایع شدن در جمع، استفاده از طنز و شوخی است. برای مثال بعد از آن لحظه خجالت آور، با خودتان و یا اطرافیان شوخی کرده و سعی کنید با خنده با این موضوه برخورد کنید. در این شرایط نه تنها لحظه ای خنده دار خلق کرده اید؛ بلکه تمرکز را از خود برداشته اید. اما همیشه هم نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد. بهتر است شرایط را در نظر گرفته و موقعیت را بسنجید.

 

????نادیده گرفتن

گاهی فردی که اشتباه شما را بزرگ کرده و آن را در جمع بیان می‌کند؛ قصد ناراحتی و یا عصبانی کردن شما را دارد. اگر متوجه این موضوع شدید؛ بهتر است سکوت کرده و او را نادیده بگیرید. به حرف خود ادامه داده و به او نشان دهید که حرف هایش برای شما اهمیتی ندارد. ضایع شدن در جمع، به عوامل زیادی بستگی دارد. به همین دلیل باید با توجه این عوامل، عمل کرد. اگر شما عصبانی شده و یا شروع به رفتارهای پرخاشگرانه کنید؛ او را به هدف خود رسانده و باعث آسیب به خودتان نیز می‌شوید.

????در نظر داشتن موقعیت های احتمالی

برای حضور در یک جمع، با توجه به افرادی که در آن شرکت می‌کنند و یا حتی مکان آن نیز، باید موقعیت های احتمالی را در نظر گرفته و برای آنها برنامه ریزی کنید. برای مثال شما می‌دانید که در جلسه کاری هفته بعد، همکاران خود را ملاقات می‌کنید و احتمالا آنها با شما در مورد مشکلات دفتر جدید صحبت خواهند کرد. در چنین شرایطی شما می‌توانید به نظر خود در این مورد فکر کرده و از ضایع شدن در جمع جلوگیری کنید.

البته همیشه روابط انسانی، آنگونه که ما انتظارش را داریم؛ پیش نمی‌روند. در واقع بخشی از جذابیت ارتباط با دیگران نیز به همین دلیل است. به اندازه کافی به حرف ها و واکنش های خود فکر کرده و سعی کنید بهتر از قبل عمل کنید. و حتما درباره راه های افزایش مهارت های ارتباطی بخوانید.

????حفظ خونسردی

اگر مورد ضایع شدن در جمع قرار گرفتید؛ خونسردی خود را حفظ کرده و آن را اتفاقی پیش پا افتاده در نظر بگیرید. برخی از افراد این شرایط را بسیار برای خود بزرگ کرده و تا مدت ها به آن فکر می‌کنند. اما با اینکار فقط به سلامت روان خود آسیب می‌زنید. حتی به این دلیل تصمیم می‌گیرند تا دیگر در آن جمع حضور پیدا نکنند. این موضوع گسترش یافته و آنها به صور کلی منزوی می‌شوند. به همین دلیل بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و همچنان برای ارتباط با دیگران تلاش کنید.

سخن پایانی

برخی از جمع ها و حتی افراد بیشتر شما را در معرض موقعیت های نامناسب و یا حتی ضایع شدن در جمع قرار می‌دهند. بهتر است از این افراد و حتی جمع ها دوری کرده و بر مهارت های ارتباطی خود نیز بیشتر کار کنید. بهتر است برخی از رفتارها را به خود نگرفته و یا فاجعه سازی نکنید. آداب و معاشرت و احترام را در برخورد با دیگران رعایت کرده و همواره صادق باشید. این اتفاقات طبیعی هستند و از بروز آنها در مورد خودتان نترسید. اجازه ندهید که این رفتار مانعی برای ارتباط شما با دیگران باشد. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک گرفته و عوارض جانبی آن را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ضایع شدن در جمع می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ضایع شدن در جمع



:: برچسب‌ها: ضایع شدن در جمع ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عیادت از بیمار عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه است. که در آن فرد برای احوال پرسی و آرزوی سلامتی، به ملاقات بیمار در بیمارستان یا محل بستری می‌رود. اما به طور کلی بسیاری از ما افراد به ملاقات دیگران می‌رویم اما نکات برخورد و رعایت آن را نمی‌دانیم. عیادت از بیمار آداب گفتاری و رفتاری دارد؛ که موضوع بحث مقاله ما است. یکی از مسائلی که بیماران را بسیار می‌آزارد و بر رنجش آنها می‌افزاید، ملاقات مکرر عیادت کنندگان است. برای عیادت از بیمار لازم است که برخی از نکات را رعایت کنیم. همچنین برای این رفتار بهتر است که از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباطات می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار

عیادت از بیمار چیست؟

عیادت از بیمار آداب و اصولی دارد. زمانی که به عیادت بیمار می‌روید، نباید زمان زیادی را با او صحبت کنید و در منزل او یا بیمارستان بمانید. زیرا بیمار نیازمند استراحت می‌باشد. به همین دلیل لازم است که او را تنها بزارید تا استراحت کند. بهتر است که زمان عیادت از مریض از کلماتی مانند شما را درک می‌کنم، انشاالله بهتر شوید و یا صبور باشید تا خوب می‌شوید را استفاده کنید.

عیادت از بیمار در واقع شرایط مناسبی نیست. به همین دلیل ممکن است که بیمار عصبانی باشد یا گریه کند. این واکنش‌ ها بسیار طبیعی است؛ به هر حال همه ما باید در طول زندگی باید به یکدیگر امید دهیم. حتما باید آداب و اصول را رعایت کنید تا بیمار نیز راحت‌تر باشد.

آداب و اصول عیادت از بیمار چگونه است؟

عیادت از بیمار آداب و اصول متفاوتی دارد. و همه ما باید آنها را رعایت کنیم. بهتر است که نکات بسیار مهمی را که در ادامه و این بخش مقاله ذکر کرده‌ ایم؛ در عیادت از مریض رعایت کنید.

 

???? قبل از ملاقات تلفن کنید | عیادت از بیمار

اولین آداب و اصول عیادت از بیمار این است که قبل از ملاقات تلفن کنیم. قبل از اینکه عازم ملاقات شوید؛ تلفنی تماس بگیرید و زمان ملاقات را با خانواده او هماهنگ کنید. در این شرایط احتمال اینکه بیمار حوصله ندارد و یا سرحال است بسیار کمتر است. و در این شرایط نیز بیمار زمان مناسب‌ تری که حال خودش خوب است را به شما اعلام می‌کند.

???? از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید

از دیگر آداب و اصول عیادت از بیمار این است که زمانی که تماس گرفتید از بیمار بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد؟ چند بسته دستمال کاغذی، لوسیون، مرطوب کننده بدن، آبمیوه، میوه، کتاب و … می‌تواند بیمار را خوشحال کند.

???? لطفا زیاد صحبت نکنید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار نیازمند سکوت است. در این شرایط لطفا زیاد صحبت نکنید. همین که چند دقیقه کنار بیمار بنشینید و به حرف‌ هایش گوش دهید؛ او را به آرامش برسانید و دست‌ هایش را بگیرید؛ یا برایش یک لیوان آب میوه بیاورید بهتر از صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است.

???? گوش شنوا باشید

در عیادت از بیمار باید گوش شنوا باشید. بیماران معمولا احساس تنهایی می‌کنند و علاقه دارند که در مورد شرایط که در آن قرار دارند صحبت کنند. با تکان سر و علامت بدن نشان دهید که حرف‌ های بیمار را گوش می‌دهید. و حرف‌ هایی را برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

???? مثبت حرف بزنید و مثبت باشید | عیادت از بیمار

در عیادت از بیمار باید مثبت صحبت کنید و مثبت اندیش باشید. اگر به ملاقات بیمار رفتید و احساس کردید که بسیار شاد تر از قبل است؛ حتما این موضوع را به او اطلاع دهید. اگر بیمار سرحال به نظر آمده است این موضوع را به بیمار اطلاع دهید. تا حال روحی او را نیز خوب کنید.

???? روی بیماری او متمرکز نشوید

زمانی که به عیادت از بیمار می‌روید، نباید تمام زمان ملاقات را در رابطه با بیماری او صحبت کنید. بهتر است که زمان ملاقات صرف فعالیت متفاوتی کنید. اگر شخص بیمار به یک فعالیتی مانند گل کاری علاقه دارد؛ موضوع و بحث را به سمت گل کاری هدایت کنید. به دلیل اینکه بیمار نیاز به دیدن افق باز دارد، امید زندگی را باید در او به وجود بیاورید.

???? پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار تنها در زمان در بستر بودن او نیست. این موضوع و نکته را توجه داشته باشید که بعد از بهبودی هم به ملاقات بیمار بروید. اگر به شیوه ای رفتار کنید که گویی سلامتی فرد بیمار برای شما مهم است؛ او نیز انگیزه و روحیه مناسبی را کسب می‌کند.

کلام آخر

عیادت از بیمار مانند تمامی رفتار ها و برخورد ها اصول و آداب خاص خود را دارد. به همین دلیل لازم است که قبل از عیادت از بیمار با او تماس بگیرید. و تمامی نکات مناسب در این زمینه را آموزش ببینید. برای اطلاع از نکات دقیق‌تر عیادت از بیمار بهتر است که از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عیادت از بیمار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آداب و اصول عیادت از مریض چگونه است؟

قبل از ملاقات تلفن کنید، پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید، روی بیماری او متمرکز نشوید، گوش شنوا باشید، مثبت حرف بزنید و مثبت باشید، از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید و لطفا زیاد صحبت نکنید از آداب و رسوم عیادت از بیمار است.

بهترین انگیزه برای عیادت از مریض چیست؟

برای عیادت از بیمار اگر به دنبال انگیزه هستید؛ بهتر است که دستان او را بگیرید و روند بهبودی او را شرح دهید.

منبع: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار



:: برچسب‌ها: عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته عکاسی یک رشته تخصصی و پرطرفدار گروه هنر است. افراد زیادی به این حرفه علاقمند هستند که برای یادگیری آن از روشهای دیگری غیر از دانشگاه استفاده می‌کنند. امروزه کلاس های زیاد و متنوعی در این زمینه برگزار می‌شوند؛ اما برای یادگیری این رشته دانشگاه مناسب ترین مکان خواهد بود.

 

 در دانشگاه نه تنها بر اطلاعات تئوری فرد افزوده می‌شود بلکه مهارت و تخصص او نیز در مقایسه با کلاسهای متفرقه، بیشتر خواهد شد. این رشته در کنار شیریرنی ها و کسب تجارب گوناگون، سختی های خود را دارد که افراد قبل از انتخاب آن به عنوان رشته اصلی، باید از آنها آگاه باشند. تصمیم گیری بر این اساس، راه را برای افراد آسان تر خواهد کرد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

منبع: رشته عکاسی

رشته عکاسی

تحصیل در رشته عکاسی را می‌توان از دوران دبیرستان نیز آغاز کرد. در واقع این رشته در هنرستان ارائه می‌شود. اما به طور کلی بعد از هنرستان نیز برای ادامه تحصیل در این رشته افراد باید در کنکور گروه هنر شرکت کنند. پیش نیاز این رشته تحصیلی، یک دوربین عکاسی متوسط بوده؛ با اینکه بعد از گذشت مدتی افراد به ابزارهای تخصصی تری نیاز خواهند داشت. این رشته مانند دیگر زیرگروه های هنر، کمی هزینه بر است؛ اما با توجه به درآمد آن در آینده، می‌توان هزینه ها را سرمایه گذاری بلند مدت تلقی کرد.

مهارت های لازم برای رشته عکاسی

بسیاری از هنرجویان برای ورود به رشته عکاسی، مهارت های لازم برای آن را نمی‌دانند و فقط برحسب علاقه خود تصمیم گیری می‌کنند. اما برای شروع هر کاری، علاوه بر علاقه، باید استعداد و توانمندی های لازم را نیز در نظر گرفت. بسیاری از نوجوانان بعد از گرفتن چند عکس ساده با دوربین موبایل خود تصور می‌کنند که عکاسان خوبی می‌شوند. اما اینگونه نیست. عکاسی نیز مانند هر رشته دیگری، پیچیدگی های خودش را دارد. در این قسمت به بررسی مهارت های لازم برای این رشته، خواهیم پرداخت. 

????نگاه متفاوت

برای موفقیت در رشته عکاسی و یک عکاس خوب بودن، باید نگاه متفاوت و ذوق هنری داشت. یک عکس متفاوت است که شما را تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهد کرد. باید ذوق هنری و خلاقیت زیادی به خرج دهید و تلاش زیادی کنید. بسیاری از افراد با وجود برخورداری از بهترین امکانات و حضور در کلاس های مختلف، بازهم نمی‌توانند پیشرفت چشمگیری داشته باشند. این موضوع از استعداد هنری افراد نشات می‌گیرد. آن چیزی که شما را از دیگران متفاوت خواهد کرد؛ زاویه دید شماست.

????توانایی بدنی

در رشته عکاسی، دوربین همراه همیشگی شماست و باید در مکان های مختلفی آن را حمل کنید. علاوه بر این در هنگام عکس گرفتن نیز باید حالات بدنی مختلفی نسبت به سوژه داشته باشید. حضور در طبیعت و با وجود آب وهوای مختلف نیز، یکی دیگر از شرایط این رشته خواهد بود. همه اینها نیاز به توانایی بدنی بالا داد. برخی از عکاسان بعد از گذشت چند سال از فعالیت حرفه ای، مبتلا به آرتروز در ناحیه دست و شانه خواهند شد. بهتر است قبل از ورود به این رشته، این نکات را در نظر داشته باشید.

????توانایی برقراری ارتباط با دیگران

در گرایش های مختلف رشته عکاسی، شما با افراد گوناگونی ارتباط خواهید داشت. در واقع عکاسی رشته ای نیست که در آن با شخص دیگری سروکار نداشته باشید. در طول تحصیل یا حتی بعد از فارغ التحصیلی با ارباب رجوع، کارفرما، سوژه های مختلف عکاسی و افراد دیگر، رو در رو خواهید شد. باید صبور بوده و به حرف های دیگران گوش دهید. در واقع به عنوان یک عکاس باید خونگرم و صمیمی بوده و به نیازهای افراد احترام بگذارید.

????آشنایی با نرم افزار و سخت افزارهای مختلف

برای داشتن رزومه ای قوی و یا نمونه کارهای حرفه ای، باید به نرم افزاهای مختلف مربوط به رشته عکاسی، تسلط داشته باشید. پس داشتن سررشته در مورد نرم افزار ها و کامپیوتر نیز در این رشته، ضروری خواهد بود. از طرف دیگر علاوه بر دوربین بعد از مدتی نیاز به سخت افزارهای  دیگری از جمله لنزهای دیگر، لپ تاپ، ریفلکتور و… خواهید داشت. هزینه های رشته عکاسی، شامل این موارد خواهد شد.

دروس رشته عکاسی در مقطع کارشناسی

افراد در بعد از قبولی در رشته عکاسی و ورود به دانشگاه، باید سه دسته دروس را در این دوران بگذرانند. طول دوران مقطع لیسانس برای این رشته 4 سال است و در دانشگاه های مختلفی در ایران ارائه می‌شود. دروس پایه آن شامل مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه عکاسی پایه، عکاسی رنگی، کارگاه طراحی پایه، هنر و تمدن اسلامی، هندسه مناظر و مرایا، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنر در تاریخ، آشنایی با رشته های هنری، می‌شود.

دورس اصلی این رشته شامل، شیمی عمومی و شیمی عکاسی، فیزیک و ابزارشناسی، آشنایی با فیلمبرداری، تارخچه عکاسی، نورپردازی، تجزیه و تحلیل و نقد عکس، فنون عرضه و نمایش عکس، فنون بازسازی عکس و کارگاه تخصصی عکاسی می‌شود. در نهایت دروس تخصصی، کارگاه عکاسی و طرح و رساله نهایی خواهد بود. 

گرایش های رشته عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد

رشته عکاسی هم در مقطع لیسانس و هم در مقطع فوق لیسانس دارای زیرگروه های مختلفی است؛ اما گرایش مخصوصی ندارد. در واقع آنها عکاسی در مورد موضوعات مختلف مثل عکاسی خبری، مستند، چهره، تبلیغاتی، نجوم و… را می‌آموزند. اما هیچکدام از آنها رشته جداگانه ای نیست. در مقطع ارشد نیز داوطلبان رشته عکاسی می‌توانند رشته ای با عنوان مجموعه هنرهای تصویری و طراحی را برای ادامه تحصیل در این رشته، انتخاب کنند. از طرف دیگر در این رشته، نمی‌توان تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داد.

بازار کار و آینده شغلی رشته عکاسی

فارغ التحصیلان رشته عکاسی می‌توانند بعد از اتمام دانشگاه، با توجه به علاقه خود در مکان های مختلفی، مشغول به کار شوند. در واقع تنوع این رشته در بازارکار زیاد است اما درآمد آن زیاد نخواهد بود. حتی افراد می‌توانند برای خود آتلیه یا شرکتی تاسیس کنند و در آن به فعالیت بپردازند. که البته اینکار نیازمند سرمایه اولیه زیادی خواهد بود. بهترین موقعیت شغلی برای عکاسان حضور در سازمان های خبری و تبلیغات و آتلیه های خصوصی خواهد بود. امروزه عکاسان عروسی ها و مجالس این چنینی درآمد خوبی کسب می‌کنند.

به طور کلی این رشته انعطاف پذیری زیادی در بحث اشتغال دارد؛ اما درآمد آن خیلی بالا نیست. البته همیشه درآمد، به مهارت و پتانسیل های خود فرد بستگی خواهد داشت. طبق آخرین آمارها برخی از مشاغل پردرآمد عکاسی در سال 2021 شامل، عکاسی مستقل، مد، هنرهای زیبا، پزشکی، عکاس محصول و… خواهد شد.

سخن پایانی

رشته عکاسی نیز مانند دیگر رشته های گروه هنر، دارای چالش ها و همچنین مزایای مخصوص به خود است. اما به طور کلی این رشته در دنیا اشباع شده و تحقیقات حاکی از آنند که تا سال 2029 شاهد افول این رشته خواهیم بود. اما این بدان معنا نیست که عکاسان شغل خود را از دست داده و یا موفقیتی کسب نمی‌کنند. برای حضور پرنگ در آن، افراد باید خلاقیت زیادی به خرج داده و ثابت قدم باشند. توصیه می‌کنیم علاقه مندان به این رشته، قبل از تصمیم گیری نهایی به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و با یک مشاور مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته عکاسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رشته عکاسی چه درس هایی دارد؟

در مقطع لیسانیس، دروس رشته عکاسی شامل سه دسته می‌شود. دروس پایه، اصلی و تخصصی، که در متن به طور مفصل در مورد آنها توضیح داده ایم.

منبع: رشته عکاسی



:: برچسب‌ها: رشته عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اینکه چطور خوش شانس باشیم به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. در واقع همانطور که می‌دانید نمی‌توان شانس را خرید و یا آن را فراهم کرد. بلکه شانس فقط یک اتفاق خوب در زندگی است که برای همه هم اتفاق می‌افتد. شاید برخی معتقد باشند که اصلا خوش شانس نیستند و یا هیچ اتفاق خوشایندی در زندگی شان نمی‌افتد.

اما شانس همیشه آنگونه که ما تصور می‌کنیم نیست. برخورداری از نعمت سلامتی و یا آرامش خود به گونه ای شانسی بزرگ محسوب می‌شود. از طرفی دیگر نباید در این مورد خود را با فرد دیگری مقایسه کرد. شرایط زندگی انسانها فرق می‌کند و هر فردی تعریف متفاوتی از شانس خواهد داشت. 

منبع: چطور خوش شانس باشیم

چطور خوش شانس باشیم

برخی افراد به طورکلی هیچ اعتقادی به شانس و اتفاق در زندگی ندارند و همه چیز را برنامه ریزی شده می‌دانند. از طرف دیگر برخی همه چیز را به این موضوع ربط می‌دهند و دچار خرافات می‌شوند. باید قبول کنیم که برخی از وقایع در زندگی هیچ توجیح دیگری جز خوش شانسی نخواهند داشت. قطعا چطور خوش شانس باشیم؛ یکی از سوالات اساسی این دسته خواهد بود و همواره همه چیز را به شانس می‌سپارند. طبیعی است که هیچ تلاشی در زندگی خود نداشته باشند و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی بگذارند.

راه هایی برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؟

طبیعی است که نتوانیم به طور دقیق به این سوال که چطور خوش شانس باشیم؛ پاسخ دهیم. در واقع شانس بخشی از احتمالات بی نهایت زندگی خواهد بود که ما نقش چندانی در آن نخواهیم داشت. اما می‌توان بستر آن را فراهم کرد. همانطور که قبلا هم گفته شد؛ برخی هیچ تلاشی در زندگی خود نمی‌کنند و از شانس انتظار برآورده کردن آرزوهای خود را دارند. اما با کمی تلاش و خوش بینی می‌توان شاهد بروز شانس وخوش اقبالی در زندگی بود.

????نترسیدن

قدرت ریسک پذیری و شجاع بودن از راه های اساسی برای این موضوع که چطور خوش شانس باشیم؛ خواهد بود. اگر هیچ خطری در زندگی نکنیم و همواره از وقوع اتفاقات بد در زندگی خود بترسیم؛ هیچ شانسی به سراغ ما نخواهد آمد. برای برخورداری از شانس بیشتر در زندگی باید جسور بود و خود را در موقعیت های تازه ای قرار داد. مکانها و شرایط جدید، باعث بروز اتفاقات زیادی خواهد شد؛ که احتمالا هیچ تصوری از آنها نداریم. همین موضوع می‌تواند زمینه ساز شانس باشد.

????آینده نگری

اگر احتمالات بیشتری را در مورد آینده در نظر داشته باشید و حتی در مواردی برنامه ریزی کنید؛ احتمال خوش شانسی بیشتر خواهد شد. برای مثال وقتی آب و هوا را از روز قبل چک کرده و همواره با خود چتر به همراه دارید؛ زمانیکه باران شروع شود؛ قطعا اینکه چتر داشته باشید، نوعی خوش شانسی خواهد بود. اینکه هیچ پولی پس انداز نکنیم و یا در موارد اضطراری فقط به شانس خود اتکا کنیم؛ اصلا عقلانی نیست. آینده نگری یکی از راه های موثر دراین مورد است که چطور خوش شانس باشیم. 

????مثبت نگر باشید

مثبت نگری و دیدی خوش بینانه باعث ایجاد موقعیت های بهتری در زندگی خواهد شد. با وقایع که شاهد آن هستیم و شرایط زندگی پیچیده دنیای امروز، قطها مثبت نگری کاری سخت خواهد بود. از طرف دیگر نباید در مورد آن زیاده روی کرد. گاهی افراد دچار پدیده ای به اسم مثبت نگری سمی می‌شوند که زندگی شان را تحت تاثیر خواهد داد.

اینکه چطور خوش شانس باشیم به دید ما زندگی بسیار بستگی خواهد داشت. شانس یکی از اتفاقات کائنات است که با خوش بینی می‌توان خود را در معرض آن قرار داد. اگر مدام با خود تکرار کنیم که نمی‌شود؛ خوش شانسی نیز به سراغ ما نخواهد آمد.

????از فرصت های خود استفاده کنید

هرچه افراد بیشتر از موقعیت های زندگی خود به درستی استفاده کنند؛ خوش شانسی بیشتری برای شان ایجاد خواهد شد. برای مثال برخی افراد به محض اینکه یک فرصت کاملا شانسی در زندگی شان ایجاد می‌شود؛ قدر آن را نداسته و یا خود را لایق آن نمی‌دانند. برخی دیگر به علت تنبلی از فرصت های خود استفاده نمی‌کنند. پس همیشه اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ مهم نیست. باید بهره گیری از آن را هم بلد باشیم. اگر به طور مداوم شانس های خود را نادیده بگیرید و یا از آنها استفاده نکنید؛ احتمال اینکه این شانس مجدد برای شما تکرار شود نیز کمتر خواهد شد.

????شکست خود را بدشانسی تلقی نکنید

بسیاری از افراد هیچ تلاشی در جهت موفقیت نمی‌کنند؛ و شکست های خود را نیز به پای بدشانسی می‌گذارند. بعد از مدتی این حس به آنها القا خواهد شد که به طور کلی انسانهای بدشانسی هستند و هرگز در زندگی موفق نخواهند شد. اما این باور اشتباه بوده و نباید و با چند شکست، نسبت به زندگی بدبین شد.

شکست در نتیجه بسیاری از عوامل حاصل می‌شود که شاید در برخی از آنها ما هیچ نقشی نداشته باشیم. اما این به معنای بدشانسی مطلق نخواهد بود. برای اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ باید به عوامل گوناگونی دقت کرده و تلاش خود را نیز بیشتر کنیم. 

????معاشرت با افراد خوش شانس

شاید فردی از نظر شما بسیار خوش شانس باشد. خوش شانسی، ویروس مسری نیست که از او به ما سرایت کند. اما با معاشرت با او و یا دقت به رفتارهای او می‌توانیم راز خوش بینی و یا رمز موفقیت او را دریابیم. قطعا برقراری رابطه با چنین افرادی حس بهتری به ما خواهد داد و باعث می‌شود نسبت به اینکه چطور خوش شانس باشیم؛ امیدوار شویم. حتی مطالعه زندگی افراد خوش شانس و یا موفق نیز بسیار موثر است و ایده های خوبی به ما خواهد داد.

در روابط خود چطور خوش شانس باشیم

احتمالا در طول روز با افراد زیادی در ارتباط هستیم و شاهد بروز اتفاقات زیادی خواهیم بود. اینکه بتوانیم چطور خوش شانس باشیم را به دیگران نیز بیاموزیم و از این روش در روابط خود استفاده کنیم؛ بسیار در روند زندگی مان موثر خواهد بود. بهتر است در ارتباط با آدمها واقع بینانه عمل کرده و حس اعتماد و انگیزه را به آنها القا کنیم. انعطاف پذیری در مورد اطرافیان معاشرت با آنها راه های بیشتری را برای خوش شانس بودن به ما نشان خواهد داد. حتی شاید فردی تبدیل به شانس زندگی ما شود. به همین دلیل باید به اطرافیان در ارتباط بود چراکه همین موضوع موقعیت های بیشتری را در اختیار ما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

چطور خوش شانس باشیم؛ سوال بسیاری از آدمهایی است که احتمالا شکست های زیادی را در زندگی تجربه کرده اند و یا همواره به دنبال فرصتی برای زندگی بهتر می‌گردند. اما فراموش نکنید که نمی‌توان همه چیز را به این مورد محول کرد. زندگی جنبه هایی دارد که شانس در آنها دخیل نیست و صرفا باید در مورد آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. باید برای خوش شانس بودن نحوه تفکر را تغییر داد و در کنار آن نیز اقدامات لازم را انجام داد. تبلیغات کذبی که در این مورد می‌شود را جدی نگرفته و عاقلانه فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور خوش شانس باشیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رمز خوش شانسی در چیست؟

نمی‌توان خوش شانسی را با اجبار پدید آورد. بلکه اگر فرد همواره در زندگی تلاش کند و خود را در موقعیت های مختلفی قرار دهد؛ شانس نیز برای آن ایجاد خواهد شد.

منبع: چطور خوش شانس باشیم



:: برچسب‌ها: چطور خوش شانس باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

واژینیسموس نام یک مشکل عصبی است که به دلیل اضطراب ایجاد شده و خود را به‌صورت منقبض شدن عضلات واژن نشان می‌دهد. با توجه به شدت انقباض، ممکن است امکان برقراری رابطه جنسی به‌صورت کامل از بین برود و یا برقراری رابطه برای خانم‌ها بسیار دردناک باشد. واژینیسموس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که دامنه وسیعی از بیماری‌های میکروبی و عفونت واژن تا اضطراب از برقراری رابطه جنسی را شامل می‌شود.

با توجه به اینکه واژینیسموس برقراری رابطه جنسی میان زوجین را ناخوشایند و یا حتی غیرممکن می‌سازد این موضوع می‌تواند عاملی برای شروع مشکلات بسیاری در زندگی مشترک شما باشد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که نشانه‌های این بیماری را در خود و یا همسرتان می‌بینید حتما برای مشاوره جنسی اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟ 

واژینیسموس چیست؟

 

واژینیسموس که با نام علمی واژینیسموس یا واژینیسم نیز شناخته می‌شود یکی از انواع کژ‌کاری‌های جنسی در زنان است که باعث انقباض عضلات واژن می‌شوند. بسته به میزان این انقباض ممکن است برقراری رابطه جنسی کاملاً غیرممکن و یا دردناک باشد. روانشناسان معتقدند واژینیسم بیش از هر چیز جنبه روانی داشته و زیربنای آن اضطراب و ترسی است که فرد از برقراری رابطه جنسی دارد.

این ترس می‌تواند به هر دلیلی مانند تجربه یک رابطه جنسی دردناک، ترس از بارداری، احساس عذاب وجدان از برقراری رابطه یا هر دلیل دیگری ایجاد شود. بااین‌حال با کمک گرفتن از روش‌های آرام‌سازی و کاهش اضطراب این ترس قابل‌کنترل خواهد بود.

دلایل ابتلا به واژینیسموس

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از علائم و نشانه‌های اضطراب انقباض و گرفتگی عضلات است درنتیجه انقباض عضلات واژن در بیماری واژینیسموس را نیز می‌توانیم نشانه‌ای از یک اضطراب بدانیم و به همین خاطر شاید بهتر باشد در صحبت از دلایل ترس از دخول راجع به دلایل ترس از رابطه جنسی صحبت کنیم. روانشناسان معتقدند با توجه به تجربیات و باورهای هر فرد ممکن است دلایل بسیاری برای این ترس وجود داشته باشد اما شایع‌ترین دلایل را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

????باورهای اشتباه

یکی از شایع‌ترین دلایل برای بروز واژینیسموس باورهای اشتباهی هستند که در ارتباط با رابطه جنسی وجود دارد. ترس از دردناک بودن اولین رابطه جنسی، خونریزی و مشکلاتی که به دنبال برقراری رابطه جنسی برای فرد پیش خواهد آمد از مهم‌ترین نمونه‌های این باورها می‌باشند. علاوه بر این عذاب وجدان و احساس گناه به دلیل سکس و یا خجالت کشیدن بیش‌ازحد از این قبیل روابط می‌تواند باعث شود بدن فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی واکنش نشان دهد.

یکی دیگر از باورها و افکار مزاحمی که می‌تواند باعث واژینیسم شود نگرانی فرد از بابت بارداری است. ناخوشایند بودن این تجربه در زمانی نامناسب برای فرد، باعث می‌شود که او به رابطه جنسی به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده نگاه کند.

????مشکلات فیزیولوژیک

وجود بیماری‌های فیزیولوژیک ازجمله عفونت‌های باکتریایی در واژن باعث خواهد شد تا برقراری رابطه جنسی برای زن دردناک بوده و به همین خاطر او تمایلی به این ارتباط نداشته باشد. درصورتی‌که احساس می‌کنید احتمال وجود عفونت برای شما مطرح است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. آندومتریوز یا بیماری های التهابی لگن از بیماری های جسمانی هستند که باعث بروز دردهای شدید و غیرقابل تحمل در حین رابطه جنسی می‌شوند. البته چنین افرادی حتی در حالت عادی نیز دردهایی را احساس می‌کنند.

????تجربه ناخوشایند

وجود تجربیات ناخوشایند از برقراری رابطه جنسی و به‌ویژه اولین ارتباط فرد می‌تواند دلیلی باشد که او را به‌طورکلی نسبت به این قبیل روابط بدبین نماید. این تجربه ناخوشایند می‌تواند به‌صورت دردناک بودن ارتباط جنسی، تجربه تجاوز و یا بی‌توجهی برخی آقایان به احساسات و تمایلات همسرشان اتفاق افتاده باشد. وجود چنین تجربیاتی در زندگی فرد باعث می‌شود او ناخواسته در روابط بعدی نیز انتظار آسیب دیدن را داشته باشد و به همین خاطر دچار اضطراب و انقباض عضلات واژن و در نهایت واژینیسموس شود.

????عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

برقراری رابطه جنسی می‌بایست در زمان و مکانی صورت بگیرد که برای هر دو طرف احساس لذت را به همراه داشته باشد. بااین‌حال بعضی از خانم‌ها به این خاطر که نمی‌خواهند درخواست همسر خود برای رابطه جنسی را رد کنند حتی در شرایطی که آمادگی و تمایلی برای رابطه ندارند نیز به درخواست همسرشان تن می‌دهند.

بیماری جسمی و یا ناراحتی‌های روحی، دلسردی از همسر، خستگی، واژینیسموس و یا هر چیز دیگری می‌تواند دلیلی برای عدم تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی باشد.

????فوبیای جنسی

فوبیای جنسی به گونه‌ای از ترس‌های فوبیک گفته می‌شود که باعث خواهد شد زن یا مرد نسبت به برقراری رابطه جنسی ترسی غیرعادی را تجربه کند و به همین خاطر حتی تا سال‌ها پس از شروع زندگی مشترک نسبت به برقراری ارتباط با همسر خود بی‌توجه باشد. این مشکل در زنان منجر به واژینیسموس می‌گردد و آنان حتی در هنگام فکر کردن به رابطه جنسی نیز احساس درد می‌کنند. 

درمان واژینسموس

به خاطر داشته باشید که واژینیسموس بیماری نیست که به‌خودی‌خود درمان پیدا کند و اگر برای بهبود این وضعیت اقدامی انجام ندهید امکان دارد شرایط برای شما دشوارتر و نامناسب‌تر گردد. برای درمان این بیماری می‌بایست به روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی یا سکس‌تراپ مراجعه نمایید. این روانشناسان می‌توانند راهکارها و پوزیشن‌های جنسی مناسبی را به شما و همسرتان آموزش دهند تا با استفاده از آن‌ها مشکلات خود را کاهش دهید.

یکی دیگر از درمان‌های روان‌شناختی که برای واژینیسم پرکاربرد است آموزش تمرینات آرام‌سازی و ریلکسیشن است. از طریق این تمرینات شما متوجه خواهید شد که کنترل عضلات بدنتان در اختیار شما است و می‌توانید با استفاده از راهکارهای مناسب انقباضات عضلانی خود را کاهش دهید.

علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد درصورتی‌که روانشناس احساس کند ترس فرد به دلیل افکار ناکارآمد یا مشکلات روانی دیگری مثل تجربیات آزاردهنده است می‌تواند به وی برای درمان این شرایط کمک کند. برای آشنایی با انواع روش های درمان ترس از دخول کلیک کنید.

نقش مردان در کاهش واژینیسموس

همان‌طور که گفته شد واژینیسموس یک بیماری اضطرابی است و به همین خاطر ایجاد احساس آرامش و لذت بردن برای زن می‌تواند یکی از مهم‌ترین مسائل در درمان واژینیسموس باشد. به‌عنوان شریک جنسی فردی که دچار این مشکل شده به خاطر داشته باشید که او عمداً نسبت به شما بی‌توجهی نمی‌کند و به‌واقع دچار مشکلی شده که به‌تنهایی قدرت کنترل آن را ندارد.

به میزانی که شما با همسر خود ارتباط عاطفی مناسبی برقرار کنید و در ارتباط جنسی به خواسته‌ها و آرامش او توجه داشته باشید این مشکل سریع‌تر از بین خواهد رفت و به میزانی که او را در تنگنا و معذوریت قرار دهید و یا بی‌توجه به درد و ناراحتی او برای برقراری رابطه تلاش کنید این مشکل پیچیده‌تر خواهد شد.

انواع واژینیسموس

اختلال واژینیسموس انواع مختلفی داشته که بستگی به موقعیت های بروز درد دارد. برخی از افراد حتی در اولین رابطه جنسی خود نیز دچار این مشکل هستند و بعد از آن نیز به طور کلی تمایل خود را نسبت به رابطه جنسی از دست می‌دهند. به این نوع از واژینیسموس، اولیه می‌گویند. در نوع ثانویه آن، افراد به دلیل مشکلی در گذشته و تجربیات خود به این بیماری مبتلا می‌شوند. نوع دیگر که به آن موقعیتی می‌گویند؛ افراد وقتی در شرایط خاصی قرار می‌گیرند؛ به دلیل نزدیکی احساس درد کرده و تمایلی به ادامه دادن ندارند. افرا باید به شکل دقیق و با کمک متخصص، نوع اختلال خود را مشخص کرده و درمانی متناسب با آن را انتخاب کنند.

عوارض اختلال واژینیسموس

فراموش نکنید که اگر اختلال واژینیسموس خود را درمان نکنید و یا درمان خود را به صورت نیمه کاره رها کنید؛ مشکلات زیادی در انتظار زندگی جنسی شما خواهد بود. همچنین احتمالا این مورد، سلامت روان شما و همسرتان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در چنین شرایطی افراد احتمالا مبتلا به اختلالات اضطرابی مختلف می‌گردند. باروری و فرزندآوری برای زوجین سخت یا حتی غیرممکن می‌شود. همچنین زنان اعتماد به نفس خود را در عملکرد جنسی از دست می‌دهند. از آنجایی که رابطه جنسی نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد؛ با وجود این مشکل صمیمیت میان زوجین نیز کمتر شده و احتمالا مشکلاتی مثل خیانت و جدایی را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

با اینکه واژینیسموس تا حد زیادی زندگی جنسی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما درمان پذیر بوده و زنان می‌توانند با روش هایی آن را به طور کامل برطرف کنند. بهتر است در این دوران زوجین به یکدیگر کمک کرده و صبور باشند. مراحل درمانی این بیماری باید قدم به قدم پیش رفته و به طور کامل انجام شود. برای شروع بهتر است زوجین به طور کامل رابطه جنسی خودرا متوقف کرده تا اضطراب این موضوع برای زنان از بین برود.

همچنین افراد باید برای درمان از روانشناس و در شرایطی در روانپزشک نیز کمک بگیرند. گاهی اضطراب به حدی است که برای کنترل کردن آن تنها دارو موثر است. اگر این اختلال درمان نشود؛ سبب بروز مشکلات بیشتری در زندگی مشترک می‌شود؛ به همین دلیل افراد باید نسبت به درمان آن اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه واژینیسموس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

علت ایجاد ترس از دخول چیست؟

هرگونه عاملی که باعث عدم تمایل یا اضطراب فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی باشد می‌تواند باعث بروز ترس از دخول در فرد شود. ازجمله این دلایل می‌توان به فوبیای جنسی، دردناک بودن رابطه جنسی، ترس از رابطه و احساس گناه اشاره کرد.

چه راهکارهای درمانی برای ترس از دخول وجود دارد؟

آموزش تکنیک‌های آرام‌سازی و ریلکسیشن مهم‌ترین راهکار درمانی برای این اختلال است و در کنار آن احتمال دارد فرد به انجام جلسات روان‌درمانی برای درمان اضطراب و باورهای اشتباهی که درزمینهٔ مسائل جنسی دارد نیز نیاز پیدا کند. درصورتی‌که احتمال می‌دهید تجربه درد در رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت واژن باشد بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

منبع: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟



:: برچسب‌ها: واژینیسموس | علائم و علت واژینیسم چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()