لذت بردن از زندگی | 11 راه برای لذت بردن از زندگی
نوشته شده توسط : ذهن نو

لذت بردن از زندگی می‌تواند برای هر فردی دارای معنای متفاوتی باشد. لذت بردن‌اززندگی برای برخی دلخوشی‌های ساده است و در مقابل افرادی برای شاد بودن سخت‌گیرتر هستند. بیشتر از عوامل بیرونی این احساسات درونی انسان‌ها است که سبب لذت‌بردن اززندگی و در نهایت احساس خوشبختی می‌شود. تمامی افراد برای لذت بردن از زندگی باید بتوانند در زمان حال زندگی کنند و نسبت به داشته‌ها و کارهای خود احساس خوبی را تجربه کنند. به تعویق انداختن وقت برای شاد بودن، فقط موجب می‌شود که در زندگی زمان را از دست بدهیم و قدر لحظات زندگی‌مان را آنطور که باید ندانیم. در ادامه همراه ما باشید چراکه قصد داریم به راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی اشاره کنیم. در صورتی که در این زمینه نیاز به کمک داشتید، حتما از خدمات مشاوره فردی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  لذت بردن از زندگی

راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی

 

شاید برای بسیاری معنای لذت بردن از زندگی داشتن ثروت و خرج پول باشد. در حالی لذن بردن از زندگی با کارهای کوچک نیز امکان‌پذیر است. احساس لذت از زندگی و خوشبختی احساسی درونی است که حتی با دلخوشی‌های کوچک نیز ایجاد می‌شود. با این حال در ادامه راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی ارائه کرده‌ایم. قبل از هر چیز پیشنهاد داریم که حتما مقاله هدف از زندگی را بخوانید.

✨قدردانی کردن

اینکه هر روز پس از بیدار شدن از خواب، به خاطر چیزهایی که دارید قدردان و سپاسگزار باشید، به تدریج احساس لذت از زندگی را در افکارتان ایجاد می‌کند. به خودتان یادآوری کنید که چیزهای زیادی در زندگی‌تان دارید که می‌توانید به خاطر آن‌ها قدردان و سپاسگزار باشید و احساس خوشبختی کنید.

 ✨لذت بردن از زندگی با برقراری رابطه بهتر با اعضای خانواده

افرادی که از زندگی خود لذت می‌برند و احساس خوشبختی دارند، با خانواده و دوستان خود وقت می‌گذرانند و اغلب رابطه میان آن‌ها صمیمی و دوستانه است. بنابراین برای لذت بردن از زندگی بهتر است رابطه خود را با اعضای خانواده‌تان بهبود ببخشید و زمان‌هایی را برای بودن با آن‌ها صرف کنید.

✨اختصاص زمانی برای خود

بهتر است زمان‌هایی را هم به دور از هیاهو، کار و … به خودتان اختصاص دهید. تجربه کمی آرامش، سکوت و خلوت با خود می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند.

می‌توانید در خلوت خودتان و در تنهایی کتاب بخوانید و یا موسیقی گوش دهید و یا به خرید بروید. حتی تمیز کردن اتاق‌تان نیز می‌تواند سبب ایجاد احساسات مثبتی در شما شود.

✨لذت بردن از زندگی با پرداختن به کارهای مورد علاقه

وقتی شما در حال انجام دادن کاری هستید که به آن علاقه‌مند می‌باشید، پس شما در حال لذت بردن از زندگی هستید. بهتر است در طول روز زمان‌هایی را به انجام کارهایی اختصاص دهید که به آن‌ها علاقه دارید.

پرداختن به کارهای مورد علاقه سبب می‌شود که شما با دید دیگری به زندگی نگاه کنید و از زندگی کردن لذت ببرید. برای آشنایی با عوامل نارضایتی از زندگی کلیک کنید.

✨تماشای فیلم خنده‌دار

گاهی لذت بردن از زندگی حتی با تماشا کردن یک فیلم خنده‌دار امکان پذیر است. بد نیست بدانید که به گفته محققان خندیدن باعث سالم‌تر ماندن عروق نیز می‌شود. بنابراین یک فیلم کمدی انتخاب کنید و در کنار عزیزانتان زمانی را به خندیدن اختصاص دهید.

 ✨لذت بردن از زندگی با برقراری ارتباط با حیوانات

حیوانات سرشار از احساسات مثبت هستند. اگر به آن‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک حیوان خانگی را به سرپرستی بگیرید و با مراقبت و محبت به او، احساس لذت از زندگی را تجربه کنید. شاید بد نباشد بدانید که میزان ابتلا به فشار خون در میان افرادی که دارای حیوان خانگی هستند، کم‌تر از دیگر افراد می باشد. برای اطلاع از راه های درمان ناامیدی کلیک کنید.

✨گوش دادن به موسیقی

تخیل و احساسات در زمان گوش دادن به موسیقی به طور همزمان فعال می‌شوند و سبب افزایش عزت نفس فرد می‌گردند. اگر دوست دارید از زندگی لذت ببرید حتما در زمان‌هایی از روز و یا قبل از خواب موسیقی گوش بدهید.

 ✨لذت بردن از زندگی با ورزش و مدیتیشن

انجام ورزش‌های مختلف با کم کردن میزان استرس فرد، باعث شکل گیری آرامش درونی می‌شود. انواع ورزش‌ها در ایجاد احساس لذت از زندگی موثر هستند اما مدیتیشن باعث ایجاد نگاه مثبت به زندگی و نوعی تعادل و آرامش در شما می‌شود.

لازم است اشاره کنیم که ورزش کردن سبب ترشح هورمونی به نام اندروفین نیز می‌گردد که در نهایت سبب ایجاد احساسات مثبت در فرد می‌شود.

✨خوردن غذاهای سالم

برای تجربه لذت بردن زندگی شما باید بدن سالمی داشته باشید. غذاهای سالم و تازه بخورید و در رژیم غذایی خود انواع غذاهای تازه و سالم شاما سبزیجات و … را بگنجانید. می‌توانید برای تجربه حس خوب زندگی، خودتان غذا درست کنید و آشپزی نمایید. آشپزی کردن احساس خوبی را در فرد ایجاد می‌کند. برای آشنایی با سایر معیارهای زندگی سالم کلیک کنید.

 ✨لذت بردن از زندگی با معاشرت با دوستان

از مهم‌ترین موضوعاتی که دارای تاثیر بسیار مثبتی بر احساس لذت بردن از زندگی دارد، میزان معاشرت او با دیگر افراد می‌باشد. به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دارای دوستان بیشتری هستند، بیشتر نیز عمر می‌کنند.

بنابراین زمان‌هایی را برای صرف وقت با دوستان‌تان اختصاص دهید و معاشرت بیشتری با آن‌ها داشته باشید. در نظر داشته باشید که در انتخاب دوستان خود حساس باشید، چراکه اخلاق و رفتار دوستان شما دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی شما نیز می‌باشد و می‌تواند دید و افکار شما را به زندگی تغییر دهد. برای پی بردن به معنای زندگی کلیک کنید

✨یادگیری موارد جدید در زندگی

همیشه یادگیری و آموختن یک موضوع و یا یک مهارت می‌تواند در زندگی افراد تاثیر مثبتی داشته باشد. البته لازم است بدانید که یادگیری برای لذت بردن از زندگی فقط از طریق دانشگاه رفتن و داشتن تحصیلات، اتفاق نمی‌افتد، سعی کنید یادگیری را توام با کارهایی که دوست دارید انجام دهید.

به عنوان مثال در کلاس‌های موسیقی و یا نقاشی شرکت کنید. در سخنرانی‌های انگیزشی افرادی که آن‌ها را دوست دارید شرکت کنید و یادگرفتن را آغاز کنید.

✨پیدا کردن نقاط قوت خود

یکی دیگر از راه های لذت بردن از زندگی ، پیدا کردن نقاط قوت خود و تمرکز بر آنان است. چرا که در این حالت احتمالا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده می‌توانید دیدگاه بهتری نسبت به خود و اطرافیان تان داشته باشید. برخی از افراد تنها به این دلیل نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند که شناخت درستی از توانایی های خود ندارند و یا نمی‌توانند به درستی از آنها استفاده کنند.

✨دنبال کردن اهداف

دنبال کردن اهداف نیز یکی دیگر از ملزومات لذت بردن از زندگی است. هریک از ما در زندگی خود هدفی داریم که رسیدن به آن و یا حتی تلاش کردن برای آن ما را غرق لذت می‌کند. حتی گاهی با اینکه این مسیر بسیار سخت و دشوار است بازهم از آن خسته نشده و تلاش بیشتری می‌کنیم. و این دقیقا به دلیل لذتی است که رسیدن به هدف برای ما به ارمغان می‌آورد.

✨استراحت کنید

برخی تصور می‌کنند که برای لذت بردن از زندگی همواره باید تلاش کرده و فشار زیادی را به خود وارد کنند. در صورتی که تعادل مهم ترین اصلی است که ما را به لذت می‌رساند. در واقع ما باید بین کارکردن و استراحت یا تفریح خود تعادل برقرار کرده و زمان کافی به هریک از آنها اختصاص دهیم. حتی گاهی این استراحت کردن به موقع است که عملکرد ما را بهتر می‌کند.

✨فکر کردن به دوران کودکی

تقریبا همه ما بر سر این موضوع اتفاق نظر داریم که بیشترین لذت را در دوران کودکی خود برده ایم. اما با بزرگ شدن و گذر زمان فراموش کردیم که چطور باید لذت ببریم. از این رو برای تجربه احساسات خوب به صورت مجدد، باید دوباره به دوران کودکی خود فکر کرده و گاهی مانند همان دوران رفتار کنیم.

لذت بردن از زندگی از دیدگاه علمی

براساس تحقیقاتی که در زمینه لذت بردن از زندگی انجام شده است؛ مشخص گردید که لحظات شادی ناپایدار و کوتاه مدت هستند. همچنین تاثیری که غم بر انسان دارد؛ شادی ندارد. از این شاید بتوان گفت که لذت بردن از زندگی کار ساده ای نیست. در واقع در همه شرایط نمی‌توان به نقاط مثبت توجه داشت. به طور کلی لذت بردن یک مهارت محسوب می‌شود که برای آرامش و سلامت روان باید آن را بیاموزیم. در غیر این صورت زندگی کردن برایمان دشوار می‌شود.

معنای زندگی لذت بردن از آن است؟

 

برخی تصور می‌کنند که مبنای زندگی لذت بردن است. حتی در گذشته مکتبی با همین نام یعنی لذت گرایی وجود داشت که در آن کل معنای زندگی را در لذت بردن می‌دیدند. اما این موضوع تا چه حد درست است؟ آیا ما آفریده شده ایم که تنها از همه چیز لذت ببریم و یا معنا و اهداف دیگری در زندگی وجود دارد؟ در جواب این سوال نمی‌توان پاسخ قاطعانه ای داد. اما اگر لذت را از زندگی خود حذف کنیم؛ قطعا موجودی افسرده و ناامید خواهیم شد. از طرفی زیاده روی در لذت نیز ما تبدیل به انسانی بی بند و بار می‌کند که هیچ هدف مهمی در زندگی ندارد. تقریبا می‌توان گفت که لذت یکی از بخش های جدایی ناپذیر در زندگی ما است. اما نباید در مورد تجربه آن دچار افراط و تفریط شویم.

جملاتی برای لذت بردن از زندگی

در اینجا قصد داریم جملاتی را ذکر کنیم که گاهی در شرایط سختی به شما کمک می‌کنند تا راحت تر با واقعیت زندگی مواجه شده و یا حتی لذت بیشتری ببرید. برای مثال:

برای داشتن یک زندگی شاد باید برای زندگی کردن در زمان حال تلاش کرده، از آینده ترسی نداشته باشید و همچنین حسرت گذشته را نخورید.

لوجسواران می‌گوید: شادی یک انتخاب است؛ یک انتخاب تکراری.

ادی کانتور نیز نظر جالبی در این مورد دارد. او می‌گوید: سرعت زندگی کردن خود را کاهش دهید. چرا که با داشتن سرعت زیاد، نه تنها منظره های مسیر را از دست می‌دهید؛ بلکه حتی فراموش می‌کنید که به کجا می‌روید و یا دلیل رفتن چیست!

جیمز تیلور معتقد است که راز زندگی، لذت بردن از گذر زمان است.

مایل جردن معتقد است که فقط باید بازی کرد و خوش گذارند. در واقع این موضوع باعث می‌شود تا از بازی نیز لذت ببرید.

النور روزولت: هدف زندگی این است که زندگی کرده تا جایی که امکان دارد؛ تجربه کسب کنید. از این رو باید مستقیم و بدون ترس به سراغ تجربه های جدید بروید.

سخن پایانی

نظرات مختلفی در مورد لذت بردن از زندگی وجود دارد. همچنین هر فردی روش متفاوتی برای تجربه این احساس دارد. این موضوع تا حد زیادی بستگی به اهداف افراد دارد. اما به طور کلی روش ها و اصولی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری در مورد خود و زندگی کسب کنید. علاوه بر نکاتی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد؛ افراد بهتر است از یک روانشناس نیز کمک گرفته به لذت بردن از زندگی را تجربه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: